Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2023
Het gegeven dat Blur al in de verkoop is in België maakt de kans dat ze überhaupt nog op een ander festival in de Benelux staan volgens mij niet bepaald groter. Lowlands anno 2022 heeft toch geen naar verluid dure act als Blur nodig voor de Alpha? Ik denk dat maar een relatief klein deel van het publiek daar echt op zit te wachten.
Reply
Blur als Benelux exclusive op de Lokerse Feesten. Klinkt onrealistisch.
Reply
(13-12-2022, 11:09)ahha Wrote: Sigur Ros - Blur - Rosalía?

Blur en Rosalia zijn te duur voor dit hoewel ik 't graag zie gebeuren.
Reply
Rosalia gewoon op DTRH, Blur op LL en BKS twee keer niets. Houd ook rekening met het doel van LN/Mojo, niet enkel wat LL-festivals 'nodig' hebben. We doen nog steeds te veel alsof iets als LL ook maar enigszins keuzes maakt op basis van een of ander programmaprofiel dat al tien jaar niet meer bestaat.
Reply
Blur op BKS zou ik logischer vinden dan Blur op LL.

EvE riep jaren geleden al dat Blur niet actueel genoeg was voor LL. Nu zou ik daar niet niet te veel waarde aan hechten, EvE is tenslotte de Jan Smeets van LL; slechts een UI uithangbord voor een LN/Mojo vehikel.
Maar welke hipster twintiger heeft nou nog iets met de muziek van Blur? Past in die zin echt beter op BKS.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(13-12-2022, 11:30)Uplift Wrote: Rosalia gewoon op DTRH, Blur op LL en BKS twee keer niets. Houd ook rekening met het doel van LN/Mojo, niet enkel wat LL-festivals 'nodig' hebben. We doen nog steeds te veel alsof iets als LL ook maar enigszins keuzes maakt op basis van een of ander programmaprofiel dat al tien jaar niet meer bestaat.

Blur op LL valt wel te motiveren als strategische zet van LN om BKS de nek om te draaien.
Reply
(13-12-2022, 11:23)Kreuz Wrote:
(13-12-2022, 11:09)ahha Wrote: Sigur Ros - Blur - Rosalía?

Blur en Rosalia zijn te duur voor dit hoewel ik 't graag zie gebeuren.

Ik zou er ook voor tekenen.
Reply
Wat wel of niet op LL past, maakt geen kut uit. Er staan sowieso wel weer een Opposites of Goldband en bij de andere headlinershows is het dan wat rustiger. De rest is drugs doen en stampen op slechte techno en voor die cocktail van hapklare brokjes voor hipsters van de Aldi zal er wederom meer vraag dan aanbod zijn - ergo het verkoopt in 45 minuten uit. Blur staat op LL omdat LN BKS uit de weg wil, klaar. Blur wordt steevast door LN geboekt en op LN-events geprogrammeerd. Dit jaar hebben andere grote boekingskantoren zoals Greenhouse geen Nick Cave te bieden, dus heeft BKS pech. 2+2=4.

Het waarom van mijn niet meer commerciële festivals bezoeken is niet enkel een kwestie van hoe ze georganiseerd worden, maar ook omdat zelfs een goed programma daar (niet dat dat ooit nog op LL staat te gebeuren) eerder toeval is dan dat het uitgaat van een bepaalde visie of intentie. Het is allemaal nog veel faker dan de meesten hier denken.
Reply
(13-12-2022, 11:33)Gunnar Wrote:
(13-12-2022, 11:30)Uplift Wrote: Rosalia gewoon op DTRH, Blur op LL en BKS twee keer niets. Houd ook rekening met het doel van LN/Mojo, niet enkel wat LL-festivals 'nodig' hebben. We doen nog steeds te veel alsof iets als LL ook maar enigszins keuzes maakt op basis van een of ander programmaprofiel dat al tien jaar niet meer bestaat.

Blur op LL valt wel te motiveren als strategische zet van LN om BKS de nek om te draaien.

Na al die jaren is dat echt geen 'doel' meer hoor. LL, PP, DTRH verkopen gewoon prima hoor en BKS kan daar zonder problemen naast.
Reply
En als Blur op LL staat is dat echt geen reden voor BKS-gangers om naar LL te gaan. Ik zou het inderdaad een domme zet vinden van LL om BLur te boeken, want die hebben echt geen Blur nodig om uit te verkopen. Ook totaal andere doelgroep.
Reply
Verticale integratie en een monopolie consolideren is het doel van LN, niet een headliner boeken die 'past' bij LL. Als Hank Skorpio het welletjes heeft gevonden, komt er voor LN gewoon ruimte vrij voor nog een belevingsfestival.
Reply
Die headliner was in het verleden ook met Tame Impala het geval die wel op LL stond en niet op BKS, ook geen probleem. Het is inmiddels duidelijk dat BKS prima naast de LN festivals kan.
Reply
Het lijkt mij dat BKS in steeds nauwere schoentjes komt. Ik snap wel dat het jouw festival of choice is om elk jaar heen te gaan, maar dat verandert de realiteit daarom nog niet.
Reply
Ik vrees ook wel een beetje voor de toekomst. Hopelijk slaan ze niet de kinderkermis kant in, zoals o.a. DTRH.
Zou goed zijn om nog nauwer samenwerkingen aan te gaan met organisaties uit de omgeving, waaronder Roadburn.
Reply
Deels hebben ze dat kalf zelf al verdronken door tien jaar lang op twee gedachten te hinken. Eerder was er ook een partnership met LGW? en daar viel ook weinig van te merken..
Reply
Johan Gijsen is vrij, dus lijkt me een goed begin om die rare Maurits Westerik eruit te schoppen.

Er moet in NL echt wel genoeg ruimte zijn voor een 3-daags festival dat zich als het kleine zusje van Primavera profileert. Maar dat vereist inderdaad wel scherp programmeren en relevante samenwerkingen aangaan.
Reply
En geen dure headliners meer.
Reply
(13-12-2022, 12:37)Uplift Wrote: Deels hebben ze dat kalf zelf al verdronken door tien jaar lang op twee gedachten te hinken.

Oh ja, 10 jaar al weer, het is wel jammer dat de oorspronkelijke bedoeling nooit echt gelukt is en het voor mij nooit echt de "het festival voor er bij" status bereikte. Maar ik merk ook dat die 10 jaar bij mij meer ruimte heeft geboden aan gelatenheid en ik het vervelender vind dat Welcome to the village dood aan het bloeden is dan dat ik mij nog druk maak of ik wel naar BKS moet gaan.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Blur staat op zaterdag in Porto, dat gaat hem niet meer worden voor BKS.
Reply
(13-12-2022, 11:43)Uplift Wrote: Het waarom van mijn niet meer commerciële festivals bezoeken is niet enkel een kwestie van hoe ze georganiseerd worden, maar ook omdat zelfs een goed programma daar (niet dat dat ooit nog op LL staat te gebeuren) eerder toeval is dan dat het uitgaat van een bepaalde visie of intentie. Het is allemaal nog veel faker dan de meesten hier denken.

Kan me hier goed in vinden. Ben dit jaar voor het eerst naar Misty Fields en (andere opzet, maar toch) Left of the Dial geweest en daar word ik toch echt heel veel vrolijker van dan een BKS dat naar mijn mening steeds meer wegzakt naar de middelmaat met vorig jaar als dieptepunt. Plat geslagen: het draait om de headliners en de rest doen we er een beetje bij, met vooral steeds meer dj's want dat is zo lekker goedkoop en goed voor 'de beleving'.
Reply
(13-12-2022, 14:03)Martijn Wrote: Blur staat op zaterdag in Porto, dat gaat hem niet meer worden voor BKS.

Donderdag Madrid, zaterdag Porto, en dan zondag BKS kan toch nog?

(13-12-2022, 11:43)Uplift Wrote: Blur staat op LL omdat LN BKS uit de weg wil, klaar. Blur wordt steevast door LN geboekt en op LN-events geprogrammeerd. Dit jaar hebben andere grote boekingskantoren zoals Greenhouse geen Nick Cave te bieden, dus heeft BKS pech. 2+2=4.

Cave werd ook steevast door LN geboekt totdat BKS met een grotere zak geld langskwam. Zoiets kan opnieuw gebeuren met Blur.
Reply
Is Lokeren een beetje een leuke stad?
Reply
(13-12-2022, 15:34)hythloth Wrote:
(13-12-2022, 14:03)Martijn Wrote: Blur staat op zaterdag in Porto, dat gaat hem niet meer worden voor BKS.

Donderdag Madrid, zaterdag Porto, en dan zondag BKS kan toch nog?
Spelen alleen in Londen twee dagen achter elkaar, zit verder steeds minstens een dag tussen de shows. Porto - Beekse Bergen in amper één dag met de productie van een headliner lijkt me ook lastig te realiseren.
Reply
(13-12-2022, 15:34)hythloth Wrote:
(13-12-2022, 11:43)Uplift Wrote: Blur staat op LL omdat LN BKS uit de weg wil, klaar. Blur wordt steevast door LN geboekt en op LN-events geprogrammeerd. Dit jaar hebben andere grote boekingskantoren zoals Greenhouse geen Nick Cave te bieden, dus heeft BKS pech. 2+2=4.

Cave werd ook steevast door LN geboekt totdat BKS met een grotere zak geld langskwam. Zoiets kan opnieuw gebeuren met Blur.

Verschil zit hem uit welke stal ze komen; Cave zit bij Greenhouse en Blur dacht ik bij LN. Dus daar heb je die verticale integratie. Ik wil wel eens voorbeelden zien van namen (zelfs niet de allergrootste) die LN als boekingskantoor hebben en op festivals van de concurrent spelen, zeg maar. 

(13-12-2022, 16:11)Indiaantje89 Wrote: Is Lokeren een beetje een leuke stad?

Ongelofelijk hard niet.
Reply
(13-12-2022, 16:20)Martijn Wrote:
(13-12-2022, 15:34)hythloth Wrote:
(13-12-2022, 14:03)Martijn Wrote: Blur staat op zaterdag in Porto, dat gaat hem niet meer worden voor BKS.

Donderdag Madrid, zaterdag Porto, en dan zondag BKS kan toch nog?
Spelen alleen in Londen twee dagen achter elkaar, zit verder steeds minstens een dag tussen de shows. Porto - Beekse Bergen in amper één dag met de productie van een headliner lijkt me ook lastig te realiseren.

The Strokes deden dit jaar BCN en toen BKS een dag later, inclusief headlinerproductie. Nou was dat vast een makkelijkere vliegroute dan Porto - BKS, maar waar een wil is is een weg.

(13-12-2022, 16:42)Uplift Wrote:
(13-12-2022, 15:34)hythloth Wrote:
(13-12-2022, 11:43)Uplift Wrote: Blur staat op LL omdat LN BKS uit de weg wil, klaar. Blur wordt steevast door LN geboekt en op LN-events geprogrammeerd. Dit jaar hebben andere grote boekingskantoren zoals Greenhouse geen Nick Cave te bieden, dus heeft BKS pech. 2+2=4.

Cave werd ook steevast door LN geboekt totdat BKS met een grotere zak geld langskwam. Zoiets kan opnieuw gebeuren met Blur.

Verschil zit hem uit welke stal ze komen; Cave zit bij Greenhouse en Blur dacht ik bij LN. Dus daar heb je die verticale integratie. Ik wil wel eens voorbeelden zien van namen (zelfs niet de allergrootste) die LN als boekingskantoor hebben en op festivals van de concurrent spelen, zeg maar. 

Okee sure, als LN exclusief alle boekingen regelt voor Blur dan houdt het op. Als je voorbeelden wilt zien, moeten we natuurlijk wel eerst de kennis hebben van wie waar zit (want hoeveel hiervan is publiekelijk beschikbaar?).
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)