Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2023
Ik ben zo achterlijk geweest om me aan te melden voor die presale, mijn hoop is dat er iets uit de hoge hoed komt waardoor het ook zin heeft, zo'n presale en ik lekker tickets kan bestellen, dan ben ik in staat om al deze bullshit te vergeten.


Dromen mag... ik ben bang dat het niets wordt dit jaar.
Reply
(27-01-2023, 16:55)Loov Wrote: Het is wel bijzonder hoor. Ruim 'n maand niks zeggende filmpjes en foto's dumpen om je zelf te registreren voor de pre-sale (werd sowieso?). En dan nu als iedereen namen aan het stoppen is gewoon 10 dagen niks van je laten horen. 

Het voelt allemaal zo cringy aan. Lijkt wel alsof ze geen idee hebben hoe ze dit moeten marketen terwijl het echt niet zo moeilijk is. 

Of ze hebben echt crisis... Kan ik bijna niet van uitgaan. Of ze doen dit gewoon fucking goed, want wie ook namen dropt, het feit dat BKS helemaal niks doet wordt toch elke keer weer vermeld.

Wat zijn nog mogelijke overblijvende scenario's?

-Een meganaam heeft een enorm embargo uitstaan. Anderzijds hebben de andere Hank Skorpio-festivals al veel namen bekend gemaakt. Zelfs voor festivals die pas na BKS plaatsvinden. Er zullen sowieso genoeg BKS-waardige namen (hoe saai ook) al geboekt zijn.

-Het gooit de formule om en werkt daarvoor aan een veel bredere, in de diepte sterkere, affiche. Dat zou al lang geboekt moeten zijn en tijd is essentieel om een eventueel minder toegankelijk concept te laten landen. Dus dat is ook niet echt plausibel.

-De affiche is retekut en het marketingteam gokt dat er FOMO gecreëerd moet worden op basis van een specifiek momentum dat er nu nog niet is. Maar daarmee heb je als organisatie geen controle over je eigen lot, dus dat kan het ook bijna niet zijn. Tenzij ze echt amateuristisch zijn.

-De organisatie heeft een interne crisis en/of zit financieel in de vieze papieren en bekijkt hoe ze het beste kunnen communiceren dat de Secret Gekept wordt tot 2024 (en wellicht nooit). Wellicht onwaarschijnlijk, want achter zo'n problemen kom je niet als je halverwege je build-up naar de volgende editie zit.

-Er zijn gesprekken gaande over een fusie met een ander festival, een beetje naar het voorbeeld van Woo Hah en Rolling Out Loud eerder; dit deels als gevolg van het vorige punt, maar ook omdat BKS zich niet genoeg wist te profileren en zich de kaas van het brood heeft laten eten door DTRH. Natuurlijk zeer onwaarschijnlijk, want er is te weinig tijd om ook dit te laten landen.

Place your bets.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Ik zet in op een versie van optie 1: ze wachten op precies 1 grote artiest waar de hele kaartverkoop aan opgehangen wordt. Ze willen die naam per se in de eerste drop hebben, want als die enkel uit opvulling bestaat heb je het gevaar op reputatieschade, mensen die al elders boeken etc. Denk aan de 2017-editie, waar ze Radiohead en Arcade Fire hadden en verder eigenlijk niets. Op basis van die namen zijn een hoop kaarten verkocht en toen bleek de rest toch tegen te vallen. Als er weer zo’n scenario is, ga je natuurlijk niet met “de rest van je affiche” openen.
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
Embargo van hun grootste naam zou niet verbazend zijn, was het niet zo dat We Love Green, Rosendal en nog een of twee andere festivals ook hun 'grote naam' missen? Zal niks wereldschokkends zijn natuurlijk, misschien Bon Iver ofzo?
Reply
(27-01-2023, 17:27)Uplift Wrote:
(27-01-2023, 16:55)Loov Wrote: Het is wel bijzonder hoor. Ruim 'n maand niks zeggende filmpjes en foto's dumpen om je zelf te registreren voor de pre-sale (werd sowieso?). En dan nu als iedereen namen aan het stoppen is gewoon 10 dagen niks van je laten horen. 

Het voelt allemaal zo cringy aan. Lijkt wel alsof ze geen idee hebben hoe ze dit moeten marketen terwijl het echt niet zo moeilijk is. 

Of ze hebben echt crisis... Kan ik bijna niet van uitgaan. Of ze doen dit gewoon fucking goed, want wie ook namen dropt, het feit dat BKS helemaal niks doet wordt toch elke keer weer vermeld.

Wat zijn nog mogelijke overblijvende scenario's?

-Een meganaam heeft een enorm embargo uitstaan. Anderzijds hebben de andere Hank Skorpio-festivals al veel namen bekend gemaakt. Zelfs voor festivals die pas na BKS plaatsvinden. Er zullen sowieso genoeg BKS-waardige namen (hoe saai ook) al geboekt zijn.

-Het gooit de formule om en werkt daarvoor aan een veel bredere, in de diepte sterkere, affiche. Dat zou al lang geboekt moeten zijn en tijd is essentieel om een eventueel minder toegankelijk concept te laten landen. Dus dat is ook niet echt plausibel.

-De affiche is retekut en het marketingteam gokt dat er FOMO gecreëerd moet worden op basis van een specifiek momentum dat er nu nog niet is. Maar daarmee heb je als organisatie geen controle over je eigen lot, dus dat kan het ook bijna niet zijn. Tenzij ze echt amateuristisch zijn.

-De organisatie heeft een interne crisis en/of zit financieel in de vieze papieren en bekijkt hoe ze het beste kunnen communiceren dat de Secret Gekept wordt tot 2024 (en wellicht nooit). Wellicht onwaarschijnlijk, want achter zo'n problemen kom je niet als je halverwege je build-up naar de volgende editie zit.

-Er zijn gesprekken gaande over een fusie met een ander festival, een beetje naar het voorbeeld van Woo Hah en Rolling Out Loud eerder; dit deels als gevolg van het vorige punt, maar ook omdat BKS zich niet genoeg wist te profileren en zich de kaas van het brood heeft laten eten door DTRH. Natuurlijk zeer onwaarschijnlijk, want er is te weinig tijd om ook dit te laten landen.

Place your bets.

Het embargo hoeft niet persé voor een meganaam te zijn. Daarnaast willen ze de line-up in 1 keer bekend maken, en is het dus wachten op het embargo.
Financiëel zal het inderdaad niet denderend zijn, zeker niet na de covid-jaren en de te dure headliners (AM en Radiohead) die niet bij een medium-sized festival passen. Een fusie lijkt me niet aan de orde en ze hebben zich niet de kaas van het brood laten eten door DTRH, dat qua opzet en beleving een totaal ander festival is met ook nog eens 20.000 bezoekers meer.

Slaat zo'n pre-sale ergens op? Nee
Is de communicatie handig of goed? Nee, maar dat doet er ook niet toe. BKS heeft na al die jaren een eigen trouw publiek en plek veroverd in het festival landschap en daarvoor beloond met een mooie prijs (best medium sized festival).
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Maar dan zitten we toch met de tegenstelling tussen het feit dat BKS om die undercard/diepgang gaat en dat ze hun succes aan één naam koppelen? En dé vraag natuurlijk: welke naam?

Feit is dat DTRH strak uitverkocht is en dat niet eens op basis van een programma moet doen. Dus 'de kaas van het brood laten eten' is eigenlijk nog zacht uitgedrukt imo.
Reply
(27-01-2023, 17:42)Uplift Wrote: Maar dan zitten we toch met de tegenstelling tussen het feit dat BKS om die undercard/diepgang gaat en dat ze hun succes aan één naam koppelen? En dé vraag natuurlijk: welke naam?

Feit is dat DTRH strak uitverkocht is en dat niet eens op basis van een programma moet doen. Dus 'de kaas van het brood laten eten' is eigenlijk nog zacht uitgedrukt imo.

BKS verkocht afgelopen jaar ook uit, naast een uitverkocht DTRH, dus die kunnen prima samen (wat je ook al jaren ziet).

Het zou mij niks verbazen als het The Cure is. En hun succes koppelen ze ook niet aan één naam maar ook aan de kleinschaligheid, ligging en intieme sfeer van het festival.
Reply
(27-01-2023, 17:49)BigBird Wrote:
(27-01-2023, 17:42)Uplift Wrote: Maar dan zitten we toch met de tegenstelling tussen het feit dat BKS om die undercard/diepgang gaat en dat ze hun succes aan één naam koppelen? En dé vraag natuurlijk: welke naam?

Feit is dat DTRH strak uitverkocht is en dat niet eens op basis van een programma moet doen. Dus 'de kaas van het brood laten eten' is eigenlijk nog zacht uitgedrukt imo.

BKS verkocht afgelopen jaar ook uit, naast een uitverkocht DTRH, dus die kunnen prima samen (wat je ook al jaren ziet).

Het zou mij niks verbazen als het The Cure is. En hun succes koppelen ze ook niet aan één naam maar ook aan de kleinschaligheid, ligging en intieme sfeer van het festival.
Bijna uit, als je de organisatie moest geloven (24.000). Waren nog gewoon officiële kaarten te verkrijgen.
Reply
(27-01-2023, 17:27)Uplift Wrote:
(27-01-2023, 16:55)Loov Wrote: Het is wel bijzonder hoor. Ruim 'n maand niks zeggende filmpjes en foto's dumpen om je zelf te registreren voor de pre-sale (werd sowieso?). En dan nu als iedereen namen aan het stoppen is gewoon 10 dagen niks van je laten horen. 

Het voelt allemaal zo cringy aan. Lijkt wel alsof ze geen idee hebben hoe ze dit moeten marketen terwijl het echt niet zo moeilijk is. 

Of ze hebben echt crisis... Kan ik bijna niet van uitgaan. Of ze doen dit gewoon fucking goed, want wie ook namen dropt, het feit dat BKS helemaal niks doet wordt toch elke keer weer vermeld.

Wat zijn nog mogelijke overblijvende scenario's?

-Een meganaam heeft een enorm embargo uitstaan. Anderzijds hebben de andere Hank Skorpio-festivals al veel namen bekend gemaakt. Zelfs voor festivals die pas na BKS plaatsvinden. Er zullen sowieso genoeg BKS-waardige namen (hoe saai ook) al geboekt zijn.
Als dit het geval is zouden ze daar eigenlijk prima open kaart over kunnen spelen. Kweek je waarschijnlijk meer goodwill mee dan zo'n beetje alle vragen negeren.
[+] 2 users say Thank You to Gretz for this post
Reply
BKS was toch verre van uitverkocht? Ik meen me ten minste 1 rustige dag te herinneren
Reply
(27-01-2023, 18:02)ahha Wrote: BKS was toch verre van uitverkocht? Ik meen me ten minste 1 rustige dag te herinneren
Die 24.000 zal waarschijnlijk de drukste dag zijn geweest (zaterdag). In mijn beleving waren er op vrijdag een stuk minder mensen.
Reply
En de capaciteit van Beekse Bergen is sowieso toch vergelijkbaar met de capaciteit van DTRH? Het kan ook een keuze zijn om de schaal relatief klein te houden, wetende dat je - komt-ie- de kaas van je brood hebt laten eten en er toch niet meer in zit.
Reply
Woo Hah op Beekse Bergen had een capaciteit van 32.5K, dus BKS kan zeker wat uitbreiden.
Reply
(27-01-2023, 18:10)Uplift Wrote: En de capaciteit van Beekse Bergen is sowieso toch vergelijkbaar met de capaciteit van DTRH? Het kan ook een keuze zijn om de schaal relatief klein te houden, wetende dat je - komt-ie- de kaas van je brood hebt laten eten en er toch niet meer in zit.

DTRH is wel een stukje groter onderhand volgens mij. Er is daar aardig geknutseld aan het terrein (stukken water drooggelegd bijvoorbeeld) om meer ruimte te creëren. 

My bets zijn op Thomas inclusief de naam Bon Iver.
Reply
Dus volgende week in de verkoop en/of namen voor: Rewire, Lowlands, dagkaarten North Sea Jazz, Pukkelpop, Beyoncé tour (?). Ik mag hopen dat BKS een Frank Ocean in de hoge hoed heeft zitten anders zijn ze echt fucked. Mojo heeft, met ook nog eens Rolling Loud en DTRH, ze in een houdgreep. En dan kreeg ik net ook nog eens de gemeentelijke belastingen in mijn mailbox die flink duurder zijn geworden.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
Frank Ocean staat een weekend na BKS op Coachella. Kan me niet voorstellen dat hij vroeg in het voorjaar naar Europa komt en daarna pas VS aandoet.
Reply
Coachella is in april
Reply
Fuck, zie het nu op zijn eigen website correct staan. Dan zou het wellicht mogelijk zijn. Al zie ik hem eerder op Lowlands en PKP staan. Komt daar ook beter tot zijn recht.
Reply
Dezelfde Frank Ocean die in 2017 halsoverkop Primavera Sound cancelde, en daar dit jaar niet staat maar wél op Best Kept Secret. Haha, jongens toch.
Reply
Precies ook dat. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het qua grote namen niet veel gaat zijn op BKS. Vind ik overigens prima, want dan kan de undercard een pak sterker zijn.
Reply
Misty Fields gaat ook al in de verkoop; voor het bandjesvolk echt wel een BKS-concurrent...

Ik hoop echt dat ze BKS gewoon gaan omgooien tot een ''uniek concept'' en dat het zelfs Drongestapo-proof wordt.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Misschien hebben ze 1 milli neergelegd voor Lana, en dan volgen dit soort recensies na afloop:

'Na jaren was het dan eindelijk zover, de vape-core diva van de fatalistische neo-pop zette voet aan wal op het strand bij Beekse Bergen. Wat volgde was een lethargische set met meerdere missers in haar vocale bereik. Del Rey, gekleed in een doorschijnend gewaad, gaf het nihilisme een nieuwe dimensie waar zelfs The Dude van zou doen opkijken'.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Of ze hebben pech en zijn twee grote namen weggevallen en hebben ze problemen met vervanging zoeken?

Ik denk wel dat als ze langer wachten, ze de boot gaan missen qua verkoop.
Reply
(28-01-2023, 14:16)Uplift Wrote: Misty Fields gaat ook al in de verkoop; voor het bandjesvolk echt wel een BKS-concurrent...

Ik hoop echt dat ze BKS gewoon gaan omgooien tot een ''uniek concept'' en dat het zelfs Drongestapo-proof wordt.

Daar is Misty Fields veel te klein voor met nog geen 2000 bezoekers. Al kom ik daar bijna alleen maar BKS gangers tegen, die net als ik klaar zijn met grote festivals en hoofdzakelijk gitaarbands willen zien.

Ik hoop dat BKS het buiten/zomer festival wordt met een Roadburn/LGW?/Grauzone/Rewire programmering en een stuk kleinschaliger.
Reply
(28-01-2023, 14:16)Uplift Wrote: Misty Fields gaat ook al in de verkoop; voor het bandjesvolk echt wel een BKS-concurrent...

Ik hoop echt dat ze BKS gewoon gaan omgooien tot een ''uniek concept'' en dat het zelfs Drongestapo-proof wordt.

Met Maurits aan het roer lijkt dit me bijzonder ijdele hoop, maar ik laat me graag verrassen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)