Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2023
Quote:Ik vind het oprecht jammer dat we dit jaar niet uitverkopen, want dit festival verdient het. Kijk alleen al naar de zondag: Machine Gun Kelly, Tom Odell, OneRepublic, Goldband. Dat is een mooi rijtje, hoor.

Goede grap hoor Big Grin
Het valt mij op dat RW zo vaak genoemd wordt. Is ook duidelijk hun grootste directe concurrent, maar of je het gaat redden als je een RW2 wordt?
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Ze kunnen geen RW2 worden. Dat is de grootste grap eigenlijk. Terrein leent zich daar niet voor en bovendien is zo'n budget onmogelijk.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(13-05-2023, 18:13)meisbaer2 Wrote:
Quote:Ik vind het oprecht jammer dat we dit jaar niet uitverkopen, want dit festival verdient het. Kijk alleen al naar de zondag: Machine Gun Kelly, Tom Odell, OneRepublic, Goldband. Dat is een mooi rijtje, hoor.

Goede grap hoor  Big Grin
Het valt mij op dat RW zo vaak genoemd wordt. Is ook duidelijk hun grootste directe concurrent, maar of je het gaat redden als je een RW2 wordt?

Soms voel ik me net een voetbal supporter die fan is van de club waar het niet goed mee gaat en je langs de zijlijn staat te schreeuwen dat het anders moet. Pinkpop zit in mijn hart, want ja, vanaf 1981 heb ik 1x verstek laten gaan, in 1985 om precies te zijn en ik zal er naartoe blijven gaan, zoals de voetbal supporter FC Kuttekop blijft steunen. Ik heb er memorabele concerten (Pearl Jam, Rage Against The Machine, The Cure, Ian Dury, U2 en Mano Negra om er een paar te noemen) gezien en bands zien afgaan (Pogues, Thelonious Monster die op dat moment wellicht het beste album had geproduceerd) en als ik nu naar de poster kijk dan denk ik, oké eerste biertent links en klaar Wink
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(13-05-2023, 18:30)Timothy\s Monster Wrote: Ze kunnen geen RW2 worden. Dat is de grootste grap eigenlijk. Terrein leent zich daar niet voor en bovendien is zo'n budget onmogelijk.

En je hebt ook niets aan twee dezelfde soorten festivals zo dicht op elkaar. Pinkpop had tochtijd een net iets anders insteek dan Werchter, al vissen ze voor de bands in vrijwel dezelfde vijver.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Het is vooral grootheidswaan om te denken dat Pinkpop 80K bezoekers kan trekken met hun huidige opzet en bijbehorende limitaties, alsmede de stijgende kosten van festivals/livemuziek.
Reply
Grootheidswaanzin is de nickname van Rob Trommelen.
Reply
Het is misschien eerder een overleving methode. Het is namelijk 1 dag extra inkomsten die de kosten van de productie kan mee dragen.
Reply
Die extra dag is ook best te verantwoorden, maar 80k bezoekers per dag niet.
Reply
Mooi man ipv 3 dagen naar de klote worden het er 4.
Reply
Of 1 balansdag erbij  Big Grin.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(14-05-2023, 11:06)Timothy\s Monster Wrote: Of 1 balansdag erbij  Big Grin.

Ik doe nooit aan balansdagen. Zonde van de tijd  Big Grin
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Ticketswap alert aangemaakt. Onder de 80€ kom ik de zaterdag een biertje meedoen
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
(14-05-2023, 08:17)Loov Wrote: Het is misschien eerder een overleving methode. Het is namelijk 1 dag extra inkomsten die de kosten van de productie kan mee dragen.

Dat. Die Rob Trommelen heeft de memo gekregen van het moederbedrijf in de VS, namelijk dat er veel hogere winstmarges te halen vallen als je een festival in een soort cruise-ervaring voor de hogere middenklasse en de nieuwe rijken die geen smaak of kennis over cultuur hebben, aanbiedt (sta daar trouwens maar bij stil, want dat zijn dus rijken die straks veel minder of helemaal niets zullen geven aan musea, etc.). Dat hij zelf niet bezig is met het concept 'festival' bewijst inderdaad zijn gebrekkige kennis over wat dat terrein überhaupt aankan (70k is de harde max, dus wellicht denkt hij aan een uitbreiding in een bepaalde vorm - of gewoon aan een ander terrein, wat mij waarschijnlijker lijkt) en bijvoorbeeld het feit dat hij naar RW verwijst, wat al jaren een fundamenteel andere line-up en insteek heeft en niet 80 maar 90k capaciteit heeft.

Ergo: maak van Pinkpop een Paaspop voor rijken en hark het geld en de koikarpers in; hoe je het doet, maakt die Rob niet zoveel uit. Hij roept maar wat. Maar goed, wat hadden we ook verwacht. Als je circa 80 kg VVD-lidkaarten verzamelt en door een verhakselaar jaagt, dan komt aan de andere kant Rob Trommelen er weer uit.
[+] 6 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Als je circa 80 kg VVD-lidkaarten verzamelt en door een verhakselaar jaagt, dan komt aan de andere kant Rob Trommelen er weer uit.

Briljant.
Reply
(13-05-2023, 09:58)BigBird Wrote: [Image: 22bd0bcbcf2b353a01944c652ad82bf8f324e79b.jpg]


leuke ideeen allemaal van Mojo, naar 80.000 bezoekers en naar 4 dagen en allemaal ideeen.
wat is het volgende, de naam veranderen, afscheid nemen van Buro Pinkpop en naar een andere locatie verhuizen?

Mag toch hopen dat Buro Pinkpop nog wat te zeggen heeft zelf
Reply
Die vragen stellen, is die vragen beantwoorden. Mojo had wellicht de afgelopen paar decennia eerst andere prioriteiten, zoals BKS naar de kloten helpen. Nu kunnen ze zich focussen op het nabootsen van lucratieve Amerikaanse festivals.
Reply
In principe kan het terrein vergroot worden als je het hoofdpodium een paar meter naar achteren plaatst. Echter zou je 80.000 mensen op dat terrein willen hebben? Als je alleen kijkt naar de in/uitgang en de manier waarop die beveiligers, na het laatste liedje, de mensen naar buiten delegeren. Alsof we de trein naar Dachau moeten nemen, dat kan niet anders dan dat het een keer fout gaat. Die trappen en dat bergop lopen is gewoonweg gevaarlijk bij struikelen, daar gaan nog een keer mensen in het ziekenhuis belanden en als je dan eindelijk boven bent, kom je in een trechter terecht.
Reply
Met 75.000 mensen is al niet te doen, maar wel toegestaan van de veiligheiddiensten. Daar kijkt de organisatie naar, niet of het comfortabel is voor het publiek. Dus het geld telt. Wie naar Bruce Springsteen gaat kan zijn lol op met 75.000 bezoekers. Daar is trouwens een speciale en nieuwe binnenkomst om het publiek niet meteen naar het podium te laten lopen/rennen.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Rob Trommelen zou zeggen, gewoon een kaartje voor het skydeck kopen dus. Dan kan je onbeperkt hapjes eten en kan Pinkpop je garanderen dat je bij een capaciteit van 80.000 niet in het ziekenhuis terecht komt.
Reply
(15-05-2023, 09:39)pudpong3 Wrote: In principe kan het terrein vergroot worden als je het hoofdpodium een paar meter naar achteren plaatst. Echter zou je 80.000 mensen op dat terrein willen hebben? Als je alleen kijkt naar de in/uitgang en de manier waarop die beveiligers, na het laatste liedje, de mensen naar buiten delegeren. Alsof we de trein naar Dachau moeten nemen, dat kan niet anders dan dat het een keer fout gaat. Die trappen en dat bergop lopen is gewoonweg gevaarlijk bij struikelen, daar gaan nog een keer mensen in het ziekenhuis belanden en als je dan eindelijk boven bent, kom je in een trechter terecht.

De trappen waren er vorig jaar al niet meer, dat is tegenwoordig een helling. En de weg van bovenaan de trappen naar het deel met de markt en Stage 4 kunnen ze vast nog wel wat verbreden. En de helling daarnaartoe wat langer en vlakker maken. Een tweede uitgang aan de linkerkant misschien zelfs, via de backstage? Als die twee stromen op de Hofstraat goed bij elkaar kunnen komen tenminste.

Als ze de noordkant dan ook nog wat uitbreiden zie ik ze die 80.000 man wel halen, maar dan moeten ze ook wel echt het Nederlandse RW (willen) worden en misschien zelfs in datzelfde weekend gaan zitten. Dus ruilen met DTRH? Als ze het echt het middelpunt van het Nederlandse festivallandschap willen zijn is in principe geen ingreep te radicaal.

Dan blijft echter wel het problemen dat de ticketprijzen nauwelijks meer omhoog kunnen, dan blijft RW (los van reiskosten) de goedkopere optie. Een dagticket kost al bijna een tientje meer dan op RW, en een combi voor drie dagen is nog geen 20 euro goedkoper dan vier dagen RW.
Reply
(15-05-2023, 09:39)pudpong3 Wrote: Die trappen en dat bergop lopen is gewoonweg gevaarlijk bij struikelen, daar gaan nog een keer mensen in het ziekenhuis belanden en als je dan eindelijk boven bent, kom je in een trechter terecht.

Die trappen zijn sinds vorig jaar foetsie.
Reply
(15-05-2023, 10:19)Maynard-J Wrote: Dan blijft echter wel het problemen dat de ticketprijzen nauwelijks meer omhoog kunnen, dan blijft RW (los van reiskosten) de goedkopere optie. Een dagticket kost al bijna een tientje meer dan op RW, en een combi voor drie dagen is nog geen 20 euro goedkoper dan vier dagen RW.

Hoezo zouden de kaartprijzen niet omhoog kunnen? Kijk naar hoe snel een Lowlands of DTRH is uitverkocht, de hele discussie over dynamic pricing en de prijzen van buitenlandse festivals als Coachella. The sky is the limit.
Reply
Ik lees inderdaad al vijf jaar op Graz in elk festivaltopic dat de prijzen niet meer omhoog kunnen en elk jaar gaan ze omhoog. Amerikaanse niveaus zie ik dan wel niet zo snel gebeuren, daarvoor hebben we echt te weinig mensen met Amerikaanse topinkomens.
Reply
Zelfs in Amerika moet de bubbel toch een keer barsten. Coachella weekend 2 was ook voor het eerst in jaren niet uitverkocht.
Reply
(15-05-2023, 10:19)Maynard-J Wrote:
(15-05-2023, 09:39)pudpong3 Wrote: In principe kan het terrein vergroot worden als je het hoofdpodium een paar meter naar achteren plaatst. Echter zou je 80.000 mensen op dat terrein willen hebben? Als je alleen kijkt naar de in/uitgang en de manier waarop die beveiligers, na het laatste liedje, de mensen naar buiten delegeren. Alsof we de trein naar Dachau moeten nemen, dat kan niet anders dan dat het een keer fout gaat. Die trappen en dat bergop lopen is gewoonweg gevaarlijk bij struikelen, daar gaan nog een keer mensen in het ziekenhuis belanden en als je dan eindelijk boven bent, kom je in een trechter terecht.

De trappen waren er vorig jaar al niet meer, dat is tegenwoordig een helling. En de weg van bovenaan de trappen naar het deel met de markt en Stage 4 kunnen ze vast nog wel wat verbreden. En de helling daarnaartoe wat langer en vlakker maken. Een tweede uitgang aan de linkerkant misschien zelfs, via de backstage? Als die twee stromen op de Hofstraat goed bij elkaar kunnen komen tenminste.

Als ze de noordkant dan ook nog wat uitbreiden zie ik ze die 80.000 man wel halen, maar dan moeten ze ook wel echt het Nederlandse RW (willen) worden en misschien zelfs in datzelfde weekend gaan zitten. Dus ruilen met DTRH? Als ze het echt het middelpunt van het Nederlandse festivallandschap willen zijn is in principe geen ingreep te radicaal.

Dan blijft echter wel het problemen dat de ticketprijzen nauwelijks meer omhoog kunnen, dan blijft RW (los van reiskosten) de goedkopere optie. Een dagticket kost al bijna een tientje meer dan op RW, en een combi voor drie dagen is nog geen 20 euro goedkoper dan vier dagen RW.

Aan de Noordkant valt niks uit te breiden. Daar zit Mondo Verde en daarnaast Strijthagerpark, waar gelukkig geen natuur vernietigd mag worden.
De enige optie zou kunnen zijn dat ze een deel van camping A bij het festivalterrein trekken en qua camping meer gaan inzetten op B, C en D (Kaldeborn).
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)