Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2023
(02-05-2023, 10:16)Uplift Wrote: Vrijdag Altin Gün, zaterdag niets en zondag Robin Kester met daartussen heel veel zuipen en dan veels te dronken naar Warpaint.

Dat zou mijn Pinkpop 2023 worden. Mocht ik 200 euro excl. onkosten per dag krijgen om er heen te gaan.

Pas op wat je zegt Uplift, ik ben in staat om je eraan te houden.  Big Grin
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Ben dan al veilig en wel in de UK ben ik bang.
Reply
(02-05-2023, 17:53)Uplift Wrote: Ben dan al veilig en wel in de UK ben ik bang.

Dan moeten we maar een wijn avond regelen met alleen maar muziek van deze line up  Big Grin
Reply
(04-05-2023, 10:00)pudpong3 Wrote:
(02-05-2023, 17:53)Uplift Wrote: Ben dan al veilig en wel in de UK ben ik bang.

Dan moeten we maar een wijn avond regelen met alleen maar muziek van deze line up  Big Grin

Er staat een forse playlist Pinkpop 2023 op Spotify.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Zonder Pudpong raakt Pinkpop hier op t forum in de vergetelheid!
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
Eddiebas niet vergeten. Pinkpop heeft een plek in mijn hart en zal ik niet overslaan, maar de line up is niet meer van Pud zijn platenkast.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
later we inderdaad het Pinkpop topic op Graz een klein beetje uit de vergetelheid houden

over ca 5 weken gaat het eerste koude pilsje op Megaland er weer in en over 6 weken sta ik gewoon weer met een roze hoedje op het gras
Reply
ik twijfel nog steeds over de vrijdag
want war on drugs
maar ticket is wel erg duur
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
(04-05-2023, 14:26)reaper Wrote: ik twijfel nog steeds over de vrijdag
want war on drugs
maar ticket is wel erg duur
wat betreft doorverkoop tickets valt het prijsverschil nog tegen, misschien zou je dat over een weekje of 4 kunnen uitzoeken.
als het festival in de buurt komt gaan er vaak ver onder de prijs weg.
dagkaarten zijn veruit niet uitverkocht, mensen die van het ticket af willen zullen t.z.t. ver onder de verkoopprijs moeten zitten om er van af te komen
[+] 2 users say Thank You to Eddie Bass for this post
Reply
Het is tamelijk prijzig al had ik wel op een vrijdag - of zondag erbij geweest willen zijn. Helaas... deze line up weegt totaal niet op tegen de huidige prijzen. Verder: hebben we vlak voor Springsteen op Megaland net ons vakantie uisttapje gemaakt en dan is de knip wel tamelijk leeg.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
(04-05-2023, 13:49)Eddie Bass Wrote: later we inderdaad het Pinkpop topic op Graz een klein beetje uit de vergetelheid houden

over ca 5 weken gaat het eerste koude pilsje op Megaland er weer in en over 6 weken sta ik gewoon weer met een roze hoedje op het gras

Anders hernoemen we het topic toch gewoon naar ‘Jaarlijkse buurt borrel Landgraaf e.o”.

vindt het persoonlijk wel weer eens leuk om na 9 jaar op het terrein te zijn. Voor Springsteen dan alleen, dat wel
[+] 1 user says Thank You to Jizzlobber for this post
Reply
vrijdag : war on drugs, editors, pink vind ik best ok( kan niet vroeger gaan want moet werken)
za: de wolff, zwangere guy, sons, disturbed, hollywood vampires, black keys, qotsa, (en eens kijken of robbie williams wat is), ook geen slecht rijtje.
maar de zondag?? wat is er aan interessants te zien, brutus is de enige die ik aangestreept heb.

ik heb nog geen kaarten, wacht rustig af wat er een week van te voren op ticketswap te vinden is.
Reply
Warpaint op zondag
Reply
(06-05-2023, 12:27)kesselman Wrote: vrijdag : war on drugs, editors, pink vind ik best ok( kan niet vroeger gaan want moet werken)
za: de wolff, zwangere guy, sons, disturbed, hollywood vampires, black keys, qotsa, (en eens kijken of robbie williams wat is), ook geen slecht rijtje.
maar de zondag?? wat is er aan interessants te zien, brutus is de enige die ik aangestreept heb.

ik heb nog geen kaarten, wacht rustig af wat er een week van te voren op ticketswap te vinden is.

Die 2 laatste albums van de Pepppers zijn gewoon goed. Aangevuld met wat hits en je krijgt een mooie afsluiter als ze niet gaan terugvallen op ellenlang jamsessies en Anthony een beetje bij stem is. Hier houdt mijn vrouw zich aan vast, want dit is het enige dat ze wilt gaan zien. 

Bier met mij en Eddie is ook een hoogtepunt  Big Grin
[+] 3 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
dat laatste gaat sws gebeuren.
zolang jij je gerard joling shirt aantrekt komt dat helemaal goed
[+] 1 user says Thank You to kesselman for this post
Reply
(06-05-2023, 14:54)pudpong3 Wrote: Bier met mij en Eddie is ook een hoogtepunt  Big Grin

Big Grin
Reply
(04-05-2023, 15:04)Eddie Bass Wrote:
(04-05-2023, 14:26)reaper Wrote: ik twijfel nog steeds over de vrijdag
want war on drugs
maar ticket is wel erg duur
wat betreft doorverkoop tickets valt het prijsverschil nog tegen, misschien zou je dat over een weekje of 4 kunnen uitzoeken.
als het festival in de buurt komt gaan er vaak ver onder de prijs weg.
dagkaarten zijn veruit niet uitverkocht, mensen die van het ticket af willen zullen t.z.t. ver onder de verkoopprijs moeten zitten om er van af te komen

daar hoop ik nog wel wat op ja. letterlijk 2 dingen die ik wil zien op de vrijdag dus wil daar echt geen cent teveel aan geven Big Grin

en war on drugs zie ik de week later in Antwerpen ook dusja

maar hou het zeker in het oog
Reply
momenteel
vrijdag ca 16.500 verkocht / 66 procent (van 25.000)
zaterdag ca 16000 verkocht / 64 procent (van 25.000)
zondag ca 15600 verkocht / 62 procent (van 25.000)
weekend ca 40500 verkocht / 94 procent (van 43.000)
aantal bezoekers per dag tussen 56100 a 57000

zo lang die vrijdag op 66% hangt, die 34% er waarschijnlijk niet uit gaat, verwacht ik dat het inderdaad wat betreft de doorverkoop tickets voor vrijdag best behoorlijk onder de prijs gaat duiken
[+] 2 users say Thank You to Eddie Bass for this post
Reply
Pinkpop denkt na over vierde festivaldag en wil doorgroeien naar 80.000 bezoekers per dag

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20230512_95388313
Reply
Hoorde het gisteravond van iemand van Bureau Pinkpop. Dacht eerst dat het een grap was.
Reply
Quote:Vanuit de serre van zijn woning in het Brabantse Den Hout wijst Rob Trommelen de tuin in, naar het tuinhuis van formaat dat daar staat. Het is de plek waar alles en iedereen (21 personen in totaal) die iets in de melk te brokkelen heeft bij Pinkpop een paar weken geleden bijeenkwam. Om eens te praten over de toekomst van het festival. Want hoe ziet die eruit nu headliners schaarser dan ooit zijn, de kosten oplopen en ook de komende editie niet uitverkoopt?
Maken jullie je zorgen over de toekomst van Pinkpop?

„Die brainstorm was niet ingegeven door zorgen. Maar het vertrek van Jan Smeets heeft wel het een en ander veranderd. Ik herinner mij nog goed die foto van hem, een paar jaar geleden op de voorpagina van De Limburger. Hij stond met zijn fietsje op het terrein. ‘Jan Smeets is, was en blijft de baas’, luidde de begeleidende tekst. Dat is toch veranderd. Over het nieuwe team ben ik heel tevreden. Het publiek heeft al kunnen merken dat er een nieuwe wind waait. Dat vip-skydeck, daar was bijvoorbeeld gewoon behoefte aan. Dat wordt nu ook alweer groter. En het omdraaien van het Noord-podium. Dat was mijn idee. Volgens Jan was het onmogelijk, maar het was zo gepiept. Er zijn ook dingen die we nog niet aandurven. Cashloos betalen bijvoorbeeld. We kijken daarbij wel naar anderen, maar de techniek is nog niet goed genoeg om dat al in te voeren. Stel je voor dat de wifi er een half uur uitklapt met 70.000 bezoekers. Dat kost ons een godsvermogen en de bezoekers zijn ontevreden.”

„Dergelijke stellingen hebben we tijdens de brainstorm een paar weken geleden gedeponeerd. Moet Pinkpop, net als Rock Werchter, bijvoorbeeld naar vier dagen? Een interessant idee, maar er is nog geen klap op gegeven. Het is lastig om een vierde dag te vullen met grote bands. We hebben het al eens geprobeerd in het jubileumjaar. Toen hadden we de vergunning rond. Maar het viel uiteindelijk tegen. We sloten af met Fleetwood Mac en Armin van Buuren, dat kwam niet helemaal uit de verf. Het liefst hadden we toen Neil Young de donderdag laten afsluiten, speciaal voor Jan. Maar ja, die toerde niet. Alles stortte in elkaar. Maar het idee voor die donderdag leeft nog steeds. We hoeven ook niet meteen uit te verkopen, we kunnen de boel wel alvast wat opleuken. Met een camping op de donderdag bijvoorbeeld. Bij Lowlands werkt dat ook goed. Feesttent erbij, wat dj’s. En iedereen snapt dat als je zo begint je vijf of zes jaar later toch met een volwaardige extra dag zit. We gaan eens goed nadenken hoe we dit in Landgraaf kunnen doen.”

We horen nu al steevast dat het moeilijk is om aan headliners te komen. Is een volwaardige extra dag op termijn dan wel reëel?
„Als je het hebt over klassieke rockheadliners heb je er misschien nog een stuk of vijftien. Kijk naar befaamde Pinkpop-bands zoals Pearl Jam, Foo Fighters of Red Hot Chili Peppers: die worden allemaal zestig. In de rockscene zie je weinig nieuwe acts die nog echt groot worden. Daarbuiten zijn The Weeknd, Beyoncé, Harry Styles de wereldacts van nu. Artiesten die allemaal op Pinkpop zouden kunnen spelen. Het probleem is: veel van hen doen geen festivals. Ze toeren liever met een eigen productie de hele wereld over. Gek is dat, want een festival levert veel meer op als artiest. Alles staat al klaar. Je hebt minder spullen nodig, minder crew, minder transport, het scheelt ze echt tonnen. Een artiest kan een heel mooi rondje EU-festivals doen en centjes overhouden. Waar het dan wél aan ligt? Ik kan er de vinger niet op leggen. Ja, ze moeten het natuurlijk ook leuk vinden om festivals te doen. Kijk naar The Weeknd. Die is onderaan begonnen, heeft in clubs gespeeld. Zou die op een gegeven moment niet denken: zo’n festival is toch een andere beleving, dat wil ik ook wel weer een keer. Of neem U2, die hebben we honderd jaar geleden al uitgenodigd. Ik snap nooit dat zo’n Bono niet denkt: het was vroeger zo leuk op Pinkpop en Roskilde, laat ik nog eens gaan.”

„Het is niet te doorgronden. Dit jaar zitten we goed in de headliners. Of Robbie Williams eerste keus was? Nee. Eigenlijk gingen we voor Foo Fighters. Maar die toerden niet, omdat ze nog de dood van hun drummer aan het verwerken waren. Ook Rage Against The Machine en Billie Eilish waren in beeld, maar dat ketste ook af. Toen zagen we dat Robbie Williams drie keer de Ziggo Dome uitverkocht. Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om hem juist niet te boeken, maar we hadden toch iets nodig. En die dag blijft niet achter bij de andere dagen.”

Dat uitsterven van die rockacts, dat is voor een festival als Pinkpop toch een groot probleem.
„Ik denk dat het tij gaat keren. Ik hoor van mensen uit het wereldje, uitgevers en platenmaatschappijen, dat de gitaren terugkomen. Als reactie op het in elkaar zakken van de hiphop. Op het festival South By Southwest zag je weer een hoop gitaarbandjes. Inhaler speelde er ook, die band heeft het in zich om ooit een headliner te worden. Maar dat duurt nog enkele jaren. Dat is ook niet erg, want de oude knoeperds houden het nog wel even vol. Die kunnen nog makkelijk een of twee keer Pinkpop afsluiten. Al zou het leuk zijn als er meer keuze is. Muse is groot. Die wil ik graag nog een keer hebben. Ik hoop ook dat Coldplay nog eens festivals doet.”

Andere festivals zijn veel minder afhankelijk van headliners. Wil Pinkpop daar ook naartoe?
„Dat is zeker iets wat we bespreken. Rock Werchter werkt bijvoorbeeld met twee headliners per dag. Als je dan twee iets minder grote hebt, heb je als bezoekers nog steeds het idee dat je met een ijzersterke bovenkant te maken hebt. Het probleem is alleen dat headliners graag in het donker spelen. Dan komen hun shows beter tot hun recht. Pinkpop moet echter om 00.00 uur stoppen. Dan kun je dus maar één grote act in het donker laten spelen. Toch zijn de zaken veranderd. Met de nieuwe indeling heeft het Noord-podium nu eigenlijk dezelfde capaciteit als het hoofdpodium. Feitelijk kan dat nu ook een headlinespot zijn. Zeker als we in de toekomst door zouden mogen tot 01.00 uur. Noord was vroeger voor de tweede divisie, die tijd is voorbij. Over een paar jaar spelen op beide podia gelijkwaardige producties. Een band die Noord gaat afsluiten kun je dan ook als headliner zien. Ze zelf creëren is ook een mogelijkheid. Een act waar je in gelooft kun je vroeg een goeie spot geven.”

„Een voorbeeld is Niall Horan. Die staat deze editie behoorlijk goed op de bill op de Main Stage. Ik ben ervan overtuigd dat hij over een paar jaar ook headliner kan zijn. Maar vergis je niet: een stadionrockband moet hits hebben. Dat is ook het probleem van bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Ze hebben te weinig hits en zitten aan de linkerkant van het muziekspectrum, wij zoeken meer naar het midden. Het is een superband die de Ziggo Dome zo twee keer uitverkoopt, maar het is geen Pinkpop-headliner. Kijk, Metallica is groot geworden door Nothing Else Matters, Pearl Jam door Alive. Rammstein is de grote uitzondering. Die heeft geen echte hits, maar wel een extravagante show. Hoe dan ook, jongere rockacts als Inhaler of Greta Von Fleet hebben ook nog geen grote hits, en dat hebben ze uiteindelijk wel nodig om de hoogste posities in het programma te bekleden.”

We zien dit jaar weer meer pop. Met Robbie Williams en P!nk zelfs voor het eerst twee popheadliners. Is dat de toekomst voor Pinkpop?
„Ik vind dat we dit jaar het beste programma ooit hebben. De tweede lijn is nog nooit zo sterk geweest. The War On Drugs, Queens of the Stone Age, Niall Horan: wij hebben nog nooit zoveel acts gehad die de Ziggo Dome kunnen uitverkopen. Daarom vind ik dat we allang uitverkocht hadden moeten zijn. Dat zijn we bij 70.000, maar de 60.000 per dag moeten we halen om uit de kosten te komen. Dat gaat ook wel lukken als het richting het eind nog een beetje aantrekt. Maar Pinkpop is, op af en toe een dag na, nog nooit uitverkocht geweest. Hoe dat kan? De urgentie is er niet echt. Lowlands en Down The Rabbit Hole hebben dat bijvoorbeeld wel. Om dat te doorbreken moet je een keer uitverkopen.”

„Het komt in mijn ogen ook door de manier waarop we het in het verleden hebben aangepakt, met die persconferentie na carnaval. Dan verschiet je in één keer al je kruit. Je beleeft een mooie start met de kaartverkoop, maar daarna wordt het minder. Ik vind het oprecht jammer dat we dit jaar niet uitverkopen, want dit festival verdient het. Kijk alleen al naar de zondag: Machine Gun Kelly, Tom Odell, OneRepublic, Goldband. Dat is een mooi rijtje, hoor. Ik denk dat het Goldband-optreden echt legendarisch gaat worden. En ja, dat is allemaal behoorlijk poppy, inderdaad. Toen Robbie Williams headlinede in 2015 gingen onze ogen open. Wat een goeie popact! Zoveel hits en een fantastisch feest. Later kregen we met Justin Bieber nog een kans. Als je wil verjongen, moet je je slag slaan. Het werd een geweldige dag, maar het optreden was niks.”

„Dat deed Bruno Mars later een stuk beter, dat was absurd goed. Weet je, Pinkpop is nooit een hardrockfestival geweest. Daarvoor moet je bij Graspop zijn. In de toekomst zou ik nog graag Harry Styles en The Weeknd willen hebben. Grootheden die bovendien nog jong zijn. Die kunnen alleen nog maar verder groeien. Beyoncé? Ik weet niet of we die kunnen betalen. We zijn het enige festival in Nederland dat artiesten van dit kaliber kan strikken, maar we moeten het uiteindelijk toch doen met een begroting van 20 miljoen. Daar zit alles in: artiesten, productie, beveiliging. Dan hou je ongeveer de helft over voor de artiesten. Ik hoorde dat AC/DC ergens 11 miljoen dollar gevraagd zou hebben. Nou, als dat soort bedragen werkelijkheid worden, kunnen we het beest slachten.”

Maar om uit te verkopen moet je ook buiten Limburg en Brabant tot de verbeelding spreken. Doet Pinkpop dat wel?
„Zestig procent van onze bezoekers is inderdaad van onder de rivieren. Pinkpop moet voor mensen gaan voelen als een vakantie in eigen land. Meer Randstedelingen moeten de reis ondernemen. Dat willen we ook gaan benadrukken in onze landelijke campagne: kom naar Zuid-Limburg, het is hier goed vertoeven met lekker eten en goede muziek. We gaan voor de bourgondische beleving. Ik ben er ook van overtuigd dat we kunnen doorgroeien naar 80.000 bezoekers, net als Rock Werchter. Als je de luchtfoto’s ziet, dan weet je dat er nog veel te winnen valt. En ja, die 80.000 wil ik uitverkopen. Dat is een eis naar mezelf. En die 20.000 Brabanders die nu nog naar Rock Werchter gaan, die moeten ook terug.”

Moet je daarvoor ook concessies doen?
„Niet in de zin dat we andere festivals gaan nadoen. We zullen nooit sprekers uitnodigen of films draaien, zoals op Lowlands. Andere muziek tegenover de headliner zetten? (Pinkpop is een van de weinige festivals waar er geen alternatief wordt geboden als de headliners spelen, red.) Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien. En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”

De festivals worden zo langzamerhand ook schreeuwend duur. Baart dat nog zorgen?
„We vragen onszelf ook af waar het plafond ligt. Lowlands lag onder vuur vanwege de hoge prijzen, maar verkocht binnen een uur uit. Onze shows draaien als een tierelier. Artiesten zijn ontzettend duur geworden. Festivals en concerten worden zo wel hobby’s voor de rijken. Een luxeproduct. Dat vind ik echt verschrikkelijk. Mojo staat ervoor dat muziek voor iedereen is. Maar is er iets aan te doen? Helaas niet echt. Iedereen kan de Ziggo Dome afhuren. Als wij het niet doen, doet iemand anders het wel.”

Nog wat losse flodders dan. Hadden jullie Acda en De Munnik niet graag op Pinkpop gehad?
„We zaten helaas al vol, maar als er iets uitvalt dan zullen we zeker bellen. Maar waarschijnlijk gaat dat eerder 2024 worden.”

Welke persoonlijke wensen heb je nog voor Pinkpop?
„Vroeger zei ik Led Zeppelin, maar daar kunnen we de jeugd niet mee bekoren. Die zijn te oud geworden. Een jaar met Adele en U2 zou ik nog fantastisch vinden. Maar of dat reëel is? Adele speelt alleen nog in Las Vegas tegenwoordig. Stromae wil ik ook nog heel graag. Hebben we ook op geboden voor dit jaar, maar die zou in Parijs staan tijdens Pinkpop. Achteraf gelukkig maar (Stromae zette deze week een streep door zijn gehele tournee vanwege gezondheidsklachten, red.), want anders zaten we nu met de handen in het haar.”

Tot slot, hoe ziet het eruit voor Pinkpop 2024. Kunnen we grote namen verwachten?
„Dat is nog rommelig en weinig concreet ook. We mikken wel op Foo Fighters, dus hopelijk gaat dat lukken. Of ik van die onzekerheid niet zenuwachtig word? Niet meer! Ik doe dit inmiddels sinds 1991, ik lig er niet meer wakker van.”


Tja, die Rob Trommelen blijft toch een apart figuur. Als ik het zo lees maken ze zich toch wel zorgen, en dan met name om de headliners. Op een gegeven moment kun je ook niet meer aankomen met Muse, Foo Fighters, Metallica. Maar als Beyonce, The Weekend etc geen festivals doen dan blijft er niet veel meer over.
Ook die opmerking over het vip-dek, dat daar 'behoefte aan was'. Ik vraag me dan af wie daar behoefte aan heeft. En ook dat hij bedacht heeft dat het Noordpodium moest worden gedraaid. Wellicht de kutste move voor Pinkpop ooit. Geen rust meer op het grote veld en constante drukte. Sowieso, hoe haal je het in je hoofd om 80.000 mensen op dat terrein te willen. Met 75.000 is het al niet te doen voor de bezoekers qua plassen en biertje halen.
[+] 3 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
[Image: 22bd0bcbcf2b353a01944c652ad82bf8f324e79b.jpg]
Reply
Die man is de definitieve doodsteek van dat festival. Met z'n dit jaar de beste line-up ooit haha.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
De koi karper meneer gaat Jan Smeets achterna betreft wereldvreemde en idiote uitspraken.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Vraag of The Cure een trilogie wilt doen Pornography, Disintegration en Songs of a Lost World en dan nog een toegift van een half uur om de hits in te proppen die niet op voornoemde albums staan. Beter nog, vraag of The Cure 3 dagen achter elkaar wilt headlinen en iedere dag 3 albums integraal speelt.

Dag 1: Seventeen Seconds, Pornography, Wish (plus half uur hits)
Dag 2: Faith, The Head on the Door, Bloodflowers (plus half uur hits)
Dag 3: Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me, Disintegration, Songs of a Lost World (plus half uur hits)

Uitverkocht in een uur.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)