Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2023
(27-01-2023, 00:30)hythloth Wrote: Vergeet niet Vandaag Inside als de nieuwe sponsor van het Skydeck.

En Humberto Tan die een eigen podium host. Met o.a. Glenn Helder, Kiki Musampa en Bryan Roy. Je kan bij de bar vanaf volgend jaar ook voor €350,- coke snuiven met de zanger van Goldband, en als je bijbetaald krijg je voor €600,- een naaktfoto van Maan erbij.
[+] 1 user says Thank You to eloelo for this post
Reply
(21-01-2023, 18:05)pudpong3 Wrote: Morrisey dus in 2030 op Pinkpop.

https://www.1limburg.nl/nieuws/2121302/p...bijna-vega

Noemen ze platte schijven op die broodjes vlees?
Reply
Dat hier de volledige Line-up nog niet gedeeld is... schande ?

[Image: FsPvvzUWwA8uReF?format=jpg&name=large]
[+] 1 user says Thank You to Eddie Bass for this post
Reply
Ja die lineup is idd schande. Behalve Robbie Williams, want hij is gewoon deze Leonardo DiCaprio meme in het echt:

https://www.humo.be/muziek/serge-simonar...~b6f48752/

Quote:HUMO Met jouw ziljoen veroveringen kan het niet anders of je loopt in het gezelschap van je vrouw geregeld een ex tegen het lijf.

WILLIAMS (grinnikt) «Telkens als ik naar het televisiescherm wijs, weet Ayda: de vrouw die daar nu te zien is, heb ik gehad.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Ik vraag me echt af wat ik die 3 dagen daar ga doen?
Reply
(29-03-2023, 18:46)pudpong3 Wrote: Ik vraag me echt af wat ik die 3 dagen daar ga doen?
bier drinken met vrienden aan de rand van t veld bij de eerste biertent, en lekker afgeven op die meuk Big Grin
[+] 2 users say Thank You to Flair for this post
Reply
Waarschijnlijk er weer gratis bij of ik scoor via TS dagtickets voor 40 euro (net als voorgaande edities). Leuk buurtfeest, mensen kijken (en ook wel een beetje toelachen), 2 à 3 bands per dag checken en vooral veel bijkletsen. Zoals op een braderie, maar dan met wat grotere bands erbij. Tussen de enorme lading stront (ja Dennis/Eddie Bass, daar is ie weer) staan wel een paar leuke dingen.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Ze zijn wel gewiekst in de programmering, door pop en rock over de drie dagen uit te smeren.
Ze gaan dus bij lange na niet uitverkopen dit jaar. Wat ook logisch is met deze headliners. Beyonce doet de Arena, en GnR staan los op Megaland (verkoopt volgens mij niet goed want ik zie veel reclame).
Reply
Was niks anders dan hoogmoed van GNR door zo snel weer zo'n grote tour te doen.
Reply
Ik heb het idee dat het eerder hoogmoed van Mojo/LN is door ze los weg te zetten, en niet op Pinkpop.
Reply
(30-03-2023, 09:13)BigBird Wrote: Ik heb het idee dat het eerder hoogmoed van Mojo/LN is door ze los weg te zetten, en niet op Pinkpop.
Festivals Copenhell en Tons of Rock zitten dan ook nog in de weg.
Ik denk dat Rob Trommelen ze daarom niet naar Pinkpop gezet kreeg.

maar lijkt me wel zo klaar als een klontje dat Mojo/LN ook meer verwacht had van de ticketverkoop voor de Megaland show.
al denkt Trommelen wel dat de 50.000 bezoekers gehaald zal worden?

limburger.nl/cnt/dmf20230302_93513645
Quote:Mojo was al lange tijd bezig met de komst van de legendarische band, laat boeker Rob Trommelen weten. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van Pinkpop en ook voor de komst van Guns N’ Roses naar Limburg. „Zo’n tour wordt geboekt vanuit Londen en het is dan vervolgens een hele puzzel. Want het is natuurlijk makkelijker als ze vanuit Landgraaf door kunnen naar België of Parijs, dan dat ze weer een enorme afstand moeten afleggen.”

Trommelen zelf wist vorig jaar zomer al dat de kans groot was dat de band – bekend van grote hits als November Rain, Knockin’ On Heaven’s Door en Welcome To The Jungle – naar Limburg zou komen. Waarom naar Landgraaf? „Grotendeels is dat ook toeval. Ze zijn twee keer in Nijmegen geweest en vorig jaar in Groningen, dus toen duidelijk werd dat ze Nederland weer wilden aandoen, wilden wij graag de andere kant van het land op. Dan kom je al snel in Landgraaf uit.”

Dat concert in Groningen in 2022 was met 52.000 kaartjes in een halve dag uitverkocht. In Landgraaf kunnen 70.000 mensen terecht op het Pinkpopterrein. Of dat helemaal vol gaat lopen? „Dat wordt spannend, maar 50.000 worden het er altijd”, aldus Trommelen.
Reply
Toch bizar dat ze aan die 70.000 mensen blijven vasthouden. Alles voor het geld, en totaal geen oog hoe het voor de mensen aanvoelt met die drukte en wachtrijen. Fuck hem en zijn karpers.
Reply
(30-03-2023, 09:59)BigBird Wrote: Toch bizar dat ze aan die 70.000 mensen blijven vasthouden. Alles voor het geld, en totaal geen oog hoe het voor de mensen aanvoelt met die drukte en wachtrijen. Fuck hem en zijn karpers.
ik ben er absoluut niet ontevreden over dat de verkoop van Pinkpop is gestagneerd.

weekend 91% = ca 39.130
vrijdag 61% = ca 15.250
zaterdag 59% = ca 14.750
zondag 56% = ca 14.000
(uitgaande van 43.000 weekend / 25.000 p d)

het zal per dag momenteel liggen tussen de 53.130 en 54.380 aan bezoekers.
mijns inziens, lekker rustige editie Pinkpop
Reply
(29-03-2023, 21:03)Timothy\s Monster Wrote: Waarschijnlijk er weer gratis bij of ik scoor via TS dagtickets voor 40 euro (net als voorgaande edities). Leuk buurtfeest, mensen kijken (en ook wel een beetje toelachen), 2 à 3 bands per dag checken en vooral veel bijkletsen. Zoals op een braderie, maar dan met wat grotere bands erbij. Tussen de enorme lading stront (ja Dennis/Eddie Bass, daar is ie weer) staan wel een paar leuke dingen.

Voor zo'n prijs via TS zou ik de zaterdag ook nog wel overwegen.
Reply
Kantelpunt lag bij de voorgaande edities rond 2 weken voor het festival. Vorig jaar ging het zelfs richting de 25 euro voor de PJ dag. Al zal dat vooral met de bizarre temperatuur te maken hebben gehad.
Reply
Andere shows van GnR verkopen wel goed door. Is in Spanje zelfs nog een extra show toegevoegd en er zijn opties om nog één of meerdere shows toe te voegen (dat ging afgelopen tour ook zo).

Ten opzichte van vorig jaar zijn de kaarten wel fors duurder geworden en de tour is laat aangekondigd waardoor velen al plannen hebben gemaakt. De wisselende kwaliteit van show zal ook niet bijdragen aan goede verkoop. Bordeaux 2017 is één van de beste shows die ik ooit gezien heb, Groningen was (mede door het publiek) zeer matig.
Reply
(30-03-2023, 09:59)BigBird Wrote: Toch bizar dat ze aan die 70.000 mensen blijven vasthouden. Alles voor het geld, en totaal geen oog hoe het voor de mensen aanvoelt met die drukte en wachtrijen. Fuck hem en zijn karpers.

Voor een losse show moet dat toch kunnen? Of wordt het terrein bij Noord (waar dan dus geen podium staat) dan niet gebruikt?
Reply
(30-03-2023, 10:38)metal bouwie Wrote:
(30-03-2023, 09:59)BigBird Wrote: Toch bizar dat ze aan die 70.000 mensen blijven vasthouden. Alles voor het geld, en totaal geen oog hoe het voor de mensen aanvoelt met die drukte en wachtrijen. Fuck hem en zijn karpers.

Voor een losse show moet dat toch kunnen? Of wordt het terrein bij Noord (waar dan dus geen podium staat) dan niet gebruikt?

Ik denk dat het terrein dan achterin wordt begrensd door de renbaan.
Reply
(30-03-2023, 10:29)Timothy\s Monster Wrote: Kantelpunt lag bij de voorgaande edities rond 2 weken voor het festival. Vorig jaar ging het zelfs richting de 25 euro voor de PJ dag. Al zal dat vooral met de bizarre temperatuur te maken hebben gehad.

Ok, ik hou het in de gaten. QotSA, Black Keys, Go_A, Dadi Freyr, Sons, Dewolff en Zwangere Guy op één dag lijkt me toch wel de moeite. Hot Milk en The Big Moon misschien ook wel.
Reply
mocht iemand het gemist hebben

het tijdschema is er voor Pinkpop 2023

https://pinkpop.nl/tijdschema/
Reply
Vrijdag Altin Gün, zaterdag niets en zondag Robin Kester met daartussen heel veel zuipen en dan veels te dronken naar Warpaint.

Dat zou mijn Pinkpop 2023 worden. Mocht ik 200 euro excl. onkosten per dag krijgen om er heen te gaan.
Reply
Zo zou mijn schema er ook ongeveer uitzien. Waarschijnlijk ook nog Haunted Youth en TWOD erbij onder het mom van 'als we er toch zijn'.
Perfect festival voor mensen die gedurende de rest van het jaar niks met liveshows hebben of in de buurt wonen en dan hoor je erbij te zijn of de groep die dit als een traditie blijft beschouwen.
Reply
Voel me echt bejaard als ik die timetable zie. Lijkt me overigens nog wel eens leuk om QOTSA en The Black Keys te zien.
Reply
Dit moet overigens wel het zwakste headliner trio zijn sinds...?
Reply
... een van de vele andere PP-edities die deze eeuw plaatsvonden.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)