Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2023
#26
Ik zou oprecht niet kunnen inschatten wat een sterke headliner voor dit festival is anno 2023 en verder. Een combinatie van Tool, RATM en Tame Impala zou perfect zijn voor mij, maar daar krijg je het grote publiek niet mee bereikt. Harry Styles, Beyoncé, Taylor Swift en Ed Sheeran zitten (ongeveer) in dezelfde categorie als Billie Eilish en Dua Lipa. Benieuwd naar de komende jaren wat dat betreft.
Reply
#27
(20-06-2022, 22:40)Timothy\s Monster Wrote: Ik zou oprecht niet kunnen inschatten wat een sterke headliner voor dit festival is anno 2023 en verder. Een combinatie van Tool, RATM en Tame Impala zou perfect zijn voor mij, maar daar krijg je het grote publiek niet mee bereikt. Harry Styles, Beyoncé, Taylor Swift en Ed Sheeran zitten (ongeveer) in dezelfde categorie als Billie Eilish en Dua Lipa. Benieuwd naar de komende jaren wat dat betreft.
Eens, en ik zie kwa "bands" ook niet snel iets doorbreken. Hoe tof een Fontaines D.C. ook is, gaat nooit een Pinkpop headliner worden. Maar toch zal er een keer een revival moeten komen zou je zeggen. Maar ondanks dat, laten we kutmuziek als kutmuziek blijven noemen en niet met de mantel der liefde bedekken bij gebrek aan beter?
Reply
#28
Nieuwe muziek is steeds meer een niche; er zijn bar weinig grote-gemene-deler acts en iedereen zit in hun eigen bubbel. En economisch is het voor jonge bands veel lastiger om rond te komen dan voor solo artiesten. Kleinschaligere festivals kunnen daarbij makkelijker tot nieuwere headliners komen dan de grote mastodonten als Pinkpop die 70K man op een veld proppen.
Reply
#29
Daarom snap ik de Sziget insteek wel. Al is dat festival in alle opzetten totaal anders. Met die gebrekkige campings en infrastructuur moet Pinkpop het uiteindelijk toch hebben van stadionacts en aanvulling.
Bij Werchter zie ik overigens dezelfde worsteling dit jaar.
Reply
#30
(20-06-2022, 22:20)hythloth Wrote: Dua Lipa heeft naar mijn kennis niet dezelfde minderjarige/jonge fanbase die een Billie Eilish wel bezit. Op Primavera trok ze wel een hele hoop jongvolwassenen en LGBTQ+ publiek. Denk niet dat ze in 2023 nog zal touren, maar die kan qua status zeker headlinen op PP.

Can confirm op basis van Dua Lipa Arena publiek dat ik langs zag komen laatst. Aangevuld met typische concert-ervaren vaders en moeders die hun ‘regenboog-pubers’ begeleidden
[+] 1 user says Thank You to Jizzlobber for this post
Reply
#31
Vanuit de meer algemene bronnen ingeschat :  Kendrick Lamar, Dua Lipa, The War on Drugs of Iron Maiden. Niet per se alle 4 natuurlijk maar enkel als kandidaten. Zelf vond ik van de oudere garde Neil Young, Van Morisson, The Cure of Bruce Springsteen altijd wel geschikte kandidaten. Wanneer 'the Boss apart totaal uitverkoopt en er is nog in ruime mate vraag naar tickets, zou een headline position op P.P. ook nog een extra mogelijkheid kunnen vormen. Van Maiden zou er overigens een nieuw album op komst zijn.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#32
(20-06-2022, 19:08)hythloth Wrote:
(20-06-2022, 15:19)Bramns Wrote: Kom maar op… wat zijn de geruchten voor 2023?!?!?

De volgende namen komen veel terug online: 
RATM, Arcade Fire, Taylor Swift, Harry Styles..

RATM en Taylor lijken mij wel goede kandidaten. Arcade Fire is te klein, en Mojo kan meer cashen door Harry in de ArenA te pleuren.

Called it.
Reply
#33
(26-08-2022, 17:31)hythloth Wrote:
(20-06-2022, 19:08)hythloth Wrote:
(20-06-2022, 15:19)Bramns Wrote: Kom maar op… wat zijn de geruchten voor 2023?!?!?

De volgende namen komen veel terug online: 
RATM, Arcade Fire, Taylor Swift, Harry Styles..

RATM en Taylor lijken mij wel goede kandidaten. Arcade Fire is te klein, en Mojo kan meer cashen door Harry in de ArenA te pleuren.

Called it.
gelukkig
Reply
#34
Arctic Monkeys komen niet, want doen UK stadiontour in dat weekend.
Reply
#35
Meteen is ook de eerstr Glasto headliner bekend. De andere zullen wel Elton John en Dua Lipa worden. Meh.
Reply
#36
Huh. Als AM een stadiontournee doet doorheen de UK, waarom zouden ze dan in godsnaam daar ook nog 's staan?
Reply
#37
(24-09-2022, 15:20)Uplift Wrote: Meteen is ook de eerstr Glasto headliner bekend. De andere zullen wel Elton John en Dua Lipa worden. Meh.

Eerder Taylor Swift op Glasto dan Dua Lipa.
Reply
#38
Die staat op alle majors in Europa volgend jaar.
Reply
#39
(24-09-2022, 22:00)Kreuz Wrote: Huh. Als AM een stadiontournee doet doorheen de UK, waarom zouden ze dan in godsnaam daar ook nog 's staan?

Zie het gat in hun tourschema. En een festival one-off in zo'n tour is alsnog een exclusiviteit.
Reply
#40
Iron Maiden speelt half juli in Ziggo Dome.
Reply
#41
Dat was nooit een serieuze optie. Al hoopte Eddie Bass/Dennis op iets anders  Wink.
Reply
#42
vandaag nieuws?
Reply
#43
Kendrick Lamar - Tool - Rosalía
Reply
#44
De Staat - Kensington - Björk
Reply
#45
Pink
Reply
#46
Pop
Reply
#47
Ik vind het een leuke headliner. Weer eens wat anders dan de cliche headliners en ze trekt voldoende publiek.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
#48
(07-10-2022, 09:19)metal bouwie Wrote: Ik vind het een leuke headliner. Weer eens wat anders dan de cliche headliners en ze trekt voldoende publiek.

Prima headliner inderdaad.
Reply
#49
Tickets zijn vanaf zaterdag 26 november a.s. vanaf 10:00 uur te koop via Ticketmaster. Tickethouders die in 2020 en 2021 hun kaarten hebben gehouden voor de verplaatste 51e
editie van het festival krijgen zoals beloofd voorrang op de reguliere kaartverkoop. Daarover krijgen zij nog bericht. Ticketprijzen worden later bekendgemaakt.
Reply
#50
Vorige keer zag ik Pink ook op Pinkpop. Gewoon mooie show, prima headliner.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)