Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2023
Ja die was ook tof. Heb ik Primus nog zien spelen, en de Urban Dance Squad. Legendarische show van Faithless ook.
Reply
Zou het wel een goede zet vinden als er meer in de breedte geprogrammeerd wordt ipv een grote headliner met veel voorprogramma's.
Op Graspop zie je die ontwikkeling al jaren gaande. Daar staat nog maar zelden een headliner die alleen de weide uit zou verkopen.
Reply
De einge echt grote headliner op GMM schijnt ook afgrijselijk slecht te zijn geweest.
Reply
Heb nog wat optredens teruggekeken op NPO 2 Extra: Go_A erg goed en de 18-jarige ik zou misschien wel een dagticket hebben gehaald voor Machine Gun Kelly. Kende hem tot nu toe alleen van naam.
Reply
Best raar om Grazzers die zooooo ontzettend bezig zijn met vernieuwen en zoooooo graag bij de tijd en hip willen zijn Pinkpop wel zien als een ding dat vast moet houden aan vroeger was het beter. Ik heb 3 mooie dagen op Pinkpop gehad en omringd door de toekomst, jongeren zoals ik geweest ben tussen de 14-25 jaar, die los gingen op Bands die ik niet kon. Dat de muziek wijzigt vind zelfs ik logisch en nee ik ben geen fan van Goldband, maar als mijn vrouw die de hoogtij dagen nooit heeft meegemaakt tegen mij zegt, goh dat lijkt wel een moderne Doe Maar. Dan denk ik, zo heb ik het nog niet bekeken. Maar goed ik ga nu 3 dagen met hythloth naar echte muziek luisteren.
[+] 3 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Hip willen zijn?
Reply
(20-06-2023, 00:08)pudpong3 Wrote: Best raar om Grazzers die zooooo ontzettend bezig zijn met vernieuwen en zoooooo graag bij de tijd en hip willen zijn Pinkpop wel zien als een ding dat vast moet houden aan vroeger was het beter. Ik heb 3 mooie dagen op Pinkpop gehad en omringd door de toekomst, jongeren zoals ik geweest ben tussen de 14-25 jaar, die los gingen op Bands die ik niet kon. Dat de muziek wijzigt vind zelfs ik logisch en nee ik ben geen fan van Goldband, maar als mijn vrouw die de hoogtij dagen nooit heeft meegemaakt tegen mij zegt, goh dat lijkt wel een moderne Doe Maar. Dan denk ik, zo heb ik het nog niet bekeken. Maar goed ik ga nu 3 dagen met hythloth naar echte muziek luisteren.

Mwah, ik denk dat de echte hipsters sowieso nog niet dood gevonden willen worden in Landgraaf, hun kan het niet schelen. Meer uit snobisme t.o.v. het publiek dat er nog wel heen gaat, en dan is TWOD ineens "parels voor de zwijnen". Wat bij het bekijken van de beelden overigens niet leek te kloppen.

De mensen die zwaar ontevreden zijn over PP zijn juist helemaal niet bezig met bij de tijd blijven, maar focussen op de moderne popnamen die ze wel kennen maar kut vinden, en op de oude grote namen die er allemaal niet zijn, zonder te kijken naar wat ze nog niet kennen maar wel best tof zou kunnen zijn.

PP is gewoon een staalkaart van de mainstream, en die is nogal veranderd sinds de 90s. Veel wat er nu staat trekt mij totaal niet, maar bij het terugkijken van onbekende namen vallen er toch een paar in positieve zin op. Leuk hoe acts als MGK en Electric Callboy de vroegere muzikale subculturen/hokjes in een blender flikkeren en er een feestje mee bouwen voor een groot en divers publiek. Maar mijn geld ga ik er niet meer aan uitgeven.
Reply
(20-06-2023, 10:05)Maynard-J Wrote:
(20-06-2023, 00:08)pudpong3 Wrote: Best raar om Grazzers die zooooo ontzettend bezig zijn met vernieuwen en zoooooo graag bij de tijd en hip willen zijn Pinkpop wel zien als een ding dat vast moet houden aan vroeger was het beter. Ik heb 3 mooie dagen op Pinkpop gehad en omringd door de toekomst, jongeren zoals ik geweest ben tussen de 14-25 jaar, die los gingen op Bands die ik niet kon. Dat de muziek wijzigt vind zelfs ik logisch en nee ik ben geen fan van Goldband, maar als mijn vrouw die de hoogtij dagen nooit heeft meegemaakt tegen mij zegt, goh dat lijkt wel een moderne Doe Maar. Dan denk ik, zo heb ik het nog niet bekeken. Maar goed ik ga nu 3 dagen met hythloth naar echte muziek luisteren.

Mwah, ik denk dat de echte hipsters sowieso nog niet dood gevonden willen worden in Landgraaf, hun kan het niet schelen. Meer uit snobisme t.o.v. het publiek dat er nog wel heen gaat, en dan is TWOD ineens "parels voor de zwijnen". Wat bij het bekijken van de beelden overigens niet leek te kloppen.

PP is gewoon een staalkaart van de mainstream, en die is nogal veranderd sinds de 90s. Veel wat er nu staat trekt mij totaal niet, maar bij het terugkijken van onbekende namen vallen er toch een paar in positieve zin op. Leuk hoe acts als MGK en Electric Callboy de vroegere muzikale subculturen/hokjes in een blender flikkeren en er een feestje mee bouwen voor een groot en divers publiek. Maar mijn geld ga ik er niet meer aan uitgeven.

In jaren '90 was PP ook voor de mainstream. Alleen toen waren het gitaarbandjes die populair waren en in de hitlijsten stonden.
[+] 2 users say Thank You to metal bouwie for this post
Reply
zeker - voordeel was wel dat het vooral minder overgeproduceerde muziek was of in ieder geval leek - er stonden vooral muzikanten i.t.t. insta-tiktok-hypes

Een groot verschil tussen muziek maken (a la DeWolff, hoeft niet eens je ding te zijn) tov hit-machine pulp - ik kan nog best staan genieten van een goed live-optreden ook al is het mijn muzieksmaak niet. Maar die kauwgumballenrock prik je toch zo doorheen.

Ik had vrijdag de livestream aangezet tijdens het werk en de eerste 3 acts achter elkaar was wel echt doorbijten: auto-tune rap/r&b, nietszeggende Ierse folkpop/rock en Ellie Goulding (dat is een genre an sich). Daarna gedurende het weekend af en toe smiddags spontaan NPO2Extra opgezet en viel ik ofwel in Donnie, of Goldband, of ik weet het allemaal niet.

Ik ben me trouwens bewust dat ik hier nu niks schrijf dat echt nieuwswaardig is. 

post-edit:
wat ik vooral ook slecht trek is het type artiesten dat overal een feestje van moet maken - dat lijkt vooral in het NLs segment heel nadrukkelijk zo te zijn.
Dat je sfeer wil maken en betrokkenheid van het publiek wenst, interactie, dat wil bijna elke artiest, maar gewoon tot het clowneske gedreven, waardoor het zo'n braderie-muziek-op-het-plein wordt.

En daar zijn dus genoeg mensen die daarvan houden en voor te poren zijn, waarbij beleving, erbij zijn dominanter is dan een muzikale verrijking.

ik ben ook echt benieuwd waar Pinkpop in 5 jaar staat. Want de Justin Biebers en Bruno Mars-achtige headliners, denk niet dat daar een festival echt op kan drijven als de 80-90s artiesten definitief de headliner-slots verlaten.
[+] 1 user says Thank You to marvin for this post
Reply
Donnie was één van de acts die ik wel eens gezien zou willen hebben. De Tuinslang vind ik echt een briljant nummer.

Voor de rest wel met je eens dat tegenwoordig veelal 'gladde, emotieloze', muziek gemaakt wordt. Als een Pearl Jam, Korn of Marillion speelt dan voel je dat tot in je botten.
Reply
Het is echt een rare discussie ergens. Pak de line ups vanaf 2009 ofzo er eens bij en tel de goede namen. Je komt niet ver. Soms een goede naam als Arcade Fire, FNM of QOTSA en that's it. Ik vind juist dat ze sinds vorig jaar wel wat breder kijken en dat is ook positief voor de indie liefhebber (soort van). Ze boeken nu ook acts als IDLES, Turnstile, Interpol, Altin Gun en Brutus, waar het voorheen toch vooral supprt acts van de headliners waren die deze spots kregen. Dat aan de andere kant de organisatie ook breder kijkt naar de andere kant is dan natuurlijk kut, want een Donnie met z'n VI inside-alike feestje ging mij ook wat ver.
Reply
(20-06-2023, 10:41)marvin Wrote: zeker - voordeel was wel dat het vooral minder overgeproduceerde muziek was of in ieder geval leek - er stonden vooral muzikanten i.t.t. insta-tiktok-hypes

Een groot verschil tussen muziek maken (a la DeWolff, hoeft niet eens je ding te zijn) tov hit-machine pulp - ik kan nog best staan genieten van een goed live-optreden ook al is het mijn muzieksmaak niet. Maar die kauwgumballenrock prik je toch zo doorheen.

Ik had vrijdag de livestream aangezet tijdens het werk en de eerste 3 acts achter elkaar was wel echt doorbijten: auto-tune rap/r&b, nietszeggende Ierse folkpop/rock en Ellie Goulding (dat is een genre an sich). Daarna gedurende het weekend af en toe smiddags spontaan NPO2Extra opgezet en viel ik ofwel in Donnie, of Goldband, of ik weet het allemaal niet.

Ik ben me trouwens bewust dat ik hier nu niks schrijf dat echt nieuwswaardig is. 

post-edit:
wat ik vooral ook slecht trek is het type artiesten dat overal een feestje van moet maken - dat lijkt vooral in het NLs segment heel nadrukkelijk zo te zijn.
Dat je sfeer wil maken en betrokkenheid van het publiek wenst, interactie, dat wil bijna elke artiest, maar gewoon tot het clowneske gedreven, waardoor het zo'n braderie-muziek-op-het-plein wordt.

En daar zijn dus genoeg mensen die daarvan houden en voor te poren zijn, waarbij beleving, erbij zijn dominanter is dan een muzikale verrijking.

ik ben ook echt benieuwd waar Pinkpop in 5 jaar staat. Want de Justin Biebers en Bruno Mars-achtige headliners, denk niet dat daar een festival echt op kan drijven als de 80-90s artiesten definitief de headliner-slots verlaten.

Aantal acts dat stadions weet te vullen neemt alleen maar toe. Dus die headline spots zullen er wel blijven alleen een ander genre. Harry styles, Beyonce, Ed Shearan. 

Maar persoonlijk hoop ik juist dat festivals voor de iets minder grote headliners gaan en de stadionacts als losse show wegzetten. Werchter zie je al die kant op bewegen.
Reply
Pinkpop door een werchterbril

Ik ga sinds 2009 naar werchter. Altijd de volle 4 dagen (behalve het jaar dat men dochter werd geboren, toen had ik het bij 1 dagje gehouden). Doch keek ik ieder jaar uit naar de pinkpop presentaties waarin de line ups bekend werden gemaakt.

Soms goede lineups, maar vaak minder mijn ding dan werchter. + gewoontedier om werchter sowieso altijd te doen. Maar toch, ooit zou het er misschien wel eens van komen.

Ook dit jaar was ik niet weggeblazen van de vrijgegeven namen en zou ik het niet doen. Maar een handjevol namen die ik leuk vond en maar 3 echte MUST SEES waarvan ik ze alle 3 nog later dit jaar zou zien. Dus het zou niet gebeuren dit jaar.

En dan leer je in de maanden voor Pinkpop iemand kennen, begin je er een relatie mee, en die wel lastminute interesse had in een heel weekend een festival te doen met mij (want ik ga nog effectief naar werchter/Liveislive op mijn eentje of met maten en Crammerock) en haar oog viel op de Pinkpop Line-up. Haar reactie was: Oh Pink, the lumineers, xavier rudd, one republic, the peppers, goldband, Nielson,…

Vaak namen die ik of al gezien had of zou mijden als de pest. Ik heb toen de boot wat afgehouden om te gaan want mijn werk laat niet veel verlof toe in juni. En toen zag ik de show van The War on drugs in primavera en ben ik over stag gegaan. Als ze 2 goedkope tickets kon vinden voor 1 dag of voor de 3 dagen dan wou ik the war on drugs voor geen geld missen.

Zoals hier geweten is the war on drugs een emotionele band met de nummers uit Lost in the dream (dochter haar strijdt) en A deeper understanding (mijn vader).

En toen kwam het bericht: Schat ik heb er 2 gekocht voor 3 dagen. Dus we zouden gaan.

Last minute nog iets van overnachting plaats gezocht en gevonden waar we mijn camperbus zouden kunnen zetten en stroom hebben voor mijn partner. Dankzij dennis zijn tip is dat ook gelukt.

Werk nog overtuigen was wat moeilijker maar ach. Om half 3 op vrijdag zouden we vertrekken naar Pinkpop vanuit antwerpen.

De planning werd gemaakt van wat we beide wouden zien.

En dan was daar al de pinkpop week, heel lange werk week van minstens 11 uur werken per dag om vrijdag zo vroeg mogelijk te stoppen. Op dag van vertrek nog wat geschoven met tijd en uiteindelijk om 1u weg op kantoor, vriendin opgepikt, haar spullen ingeladen en om 14u waren we weg.

Vroeger dan gepland maar toch laat voor de meeste pinkpoppers hier. GPS gaf aan 1,5u. Dus zou ik nog op tijd zijn voor Electric callboy en Nova Twins (dan kan ik gabriels gaan zien op werchter).

Helaas, accordeon file, en file in het algemeen dus kwamen we maar rond 17u. Slaapplek was wel lekker rustig, veilig en in orde. Fietsjes uitladen en gaan met die banaan.

Eerste dat op valt aan pinkpop. Niet fietsen op die grote baan aan de ingang wordt echt wel opgevolgd. Werchter is dat allemaal wat losser geregeld. En opmerkelijk hoe de politie iedereen er op aanspreekt en iedereen er zich aan houdt het hele weekend.

Ergens in een wijkje aan een verlichtingspaal aangehangen en klaar voor. Bandje krijgen ging zeer vlot op dat uur. The lumineers waren net begonnen (een van de bands voor mijn vriendin). Even een stress moment om haar grote rugzak binnen te krijgen met medicatie in (waar ze geen attest voor bij had) maar is nooit een probleem geweest over de 3 dagen. Ook die 1,5 liter fles water totaal geen issue. Vriendelijk personeel. Mag gezegd worden. Bonnen waren duur, maar dat is het overal dus geen verrassing daar. Kopen van bonnen ging wel erg vlotjes, en ook het inwisselen van bekers ging erg snel. Puntje van opmerking, hoeveel inwissel coins ik kon verzamelen op 2,5 dag. Niet normaal. Ik kon gerust mijn bekers op de weide laten liggen. En ook paar keer gehad ik zonder coin of zonder bekers toch drank meekreeg. Crew was dus ook nog niet altijd even goed mee. Want gebeurde doorheen de hele dag, niet alleen savonds door vermoeidheid. Maar om nu te zeggen dat de weide zoveel properder is. Nou dat is toch niet het geval.

Qua aankleding en dergelijke zeer standaard, niks echt zot of uit het oog springend. De Kalm aan baan food trucks en platenzaak zijn wel leuke plekjes die we niet echt hebben in werchter. Lekkere keuze ook voor mensen zoals mijn vriendin met allergieën. Amnesty hoedje af.

Want ondanks dat het vaak standard stramien festival is heeft het wel toch zijn eigen smoel met het logo, de letters, waterfles en de roze hoedjes.

Ook de pinkpop waterpunten waren goed verspreid en het flesje dat je kon krijgen zeer handig. Wel een zwakke musketon (kan de mijne al vervangen nu). Voor de rest veel friet, hamburgers en dat soort zaken. Nooit echt lang moeten aanschuiven behalve net voor OneRepublic voor eten te kopen.

Nog 1 punt van kritiek, bedankt aan de onverlaat die express mijn band van mijn fiets heeft laten leeglopen op avond. Heel het luchtventiel lost gedraaid en rond gesmeten.. Moest grappig zijn voor je. Nou hopelijk goed gelachen. Geen reserve stukken mee dus daar stond ik dan. Maar daar kan pinkpop niet veel aan doen.

Op naar het hoofdgerecht in de volgende post(s?).
De optredens (zal wel duidelijk zijn uiteen onze smaak soms is)


Vrijdag


Electric Callboy: gemist

Nova Twins: gemist

Niall Horan: gemist



The Lumineers: stukje nog kunnen meepakken. Nog steeds saai en 13 in een dozijn. Zou beter over komen in de tent. Maar dan nog. Nu de 3de keer en nog steeds niet overtuigd. Vriendin vond het wel een klein hoogtepuntje want maar beperkt gezien.



The War on Drugs: reden 1 om te gaan en de hoofdreden gewoon eigenlijk. Direct bij het eerste nummer een paar traantjes gelaten. Stond niet in het voorvak maar wel mooi centraal zicht op alles. Paar opmerkelijke setlist keuzes maar toch. Genoten van begin tot einde. Vriendin was er niet super met bekend mee, wel met harmonia”s dream en daar in dat moment genoot ze even intens van de show als ik.



Editors: vanop een verre afstand, kwam niet echt goed over. Herkansing over 2 weken in the barn. + iets eten. Veel nieuwer werk waar ik minder mee bekend ben.



Pink: reden 2 voor mijn vriendin. Een genot voor haar te zien los gaan op al die pop hits. Uit haar dak bij de aerial shows en vuurwerk en Willow on stage. Haar eerste keer en waarschijnlijk niet de laatste keer. Voor mezelf al nummer 3 en kon door haar enthousiasme er wel van genieten. Beter dan 2019. Minder dan 2010 wel…



Dag 2



Dewolff: gemist, uit bed komen was moeilijker dan gedacht…



Xavier Rudd: reden nummer 3 voor mijn vriendin om te gaan. Zij volledig in overgave aan het meedoen in het voorvak. Ik stond er maar wat naar te kijken. Niet slecht maar niet zo maar iets wat ik dagelijks zou opzetten. + warmer dan vrijdag naar mijn gevoel. Even een energy dip. Toch maar skippen op werchter. Voor haar een top 3 optreden. Voor mijzelf degelijk maar had denk ik beter geweest in de tent…



Rondé: kende we beide niet, misses wou wat rusten op de weide. Ik heb enkel het begin meegepakt en was niet slecht, maar wou naar mijn buurjongen gaan kijken. Zij is gebleven en vond het de 2de beste ontdekking van het weekend.



Sons: mijn buurjongen. Speelden lekker hard. Ragden er op los zoals ze dat niet anders doen.

Wel gegroeid tegenover een paar jaar geleden. Hun set vloog voorbij. Wel veel praters in het publiek helaas. Werchter laat ik ze me voorbij gaan, maar op Crammerock zie ik ze nog eens. Daar in een gesloten tent gaat het nog veel harder gaan vermoed ik. en Pud gezellig momentje gehad. helaas er niet meer geraakt nadien maar zien elkaar in brussel wel Smile en dan kan dat biertje er wel af want geen omruil bekers vermoed ik dan



Hollywood Vampires: fan van alice cooper dus dit was een no brainer. Beide staan kijken maar vooral niet echt overtuigd geraakt. Zeker niet met Depp als vocals… Gitaar spelen kan hij wel, zingen minder. Vermakelijk om de groep te zien spelen en legends te zien geven op dat podium maar overal wel een beetje mager. Bleef wat teleurgesteld achter ofzo.



The Script: vriendin wou dit absoluut zien, ik vind het verschrikkelijk. Nu mijn beste beentje boven gehaald en geprobeerd er van te genieten op een manier maar man toonvast was dit niet. Viel zelfs vriendin op. Was wel blij met de setlist en ze gezien te hebben en kon er lekker van genieten inclusief emoties en gezien wat de band heeft doorgemaakt te begrijpen dat het wat minder zuiver kan zijn. maar voor mij veel en veel en veel te gepolijst. Maar ieder zijn ding. Dat maakt festivals zo mooi



Queens of the stone age: Reason number 2 for me. Net achter de mojo barriere een plekje gescoord. Perfect zicht, en tering hard waren ze. Passie, strak, hard, alles zat er in. Homme cleaned up its act maar holy shit, kwam dit de band te goede uit. En wat een setlist. Alles van begin tot einde meegezongen. GOD IS IN THE RADIO was amazing. Gesprongen, gezweet, opgaan in het geheel. The boys never dissapoint. En nog 2 keer dit jaar <3



Vriendin kende enkel no one knows maar was op het einde mee. Verassing van het weekend voor haar. Beste show voor mij by far.


Robbie Williams: tjah Ras entertainer. Vocaal slim genoeg om de moeilijke stukken over te laten aan andere (scriptmannetje take notes). Veel hilariteit met zijn teksten tussendoor. Toffe old school hits maar het nieuwe werk doet me niet veel. Wel content eens gezien te hebben. En de ironie met de oasis cover. Love it. wat hij kan, he does perfectly



pinkpop door een werchterbril deel 3 (slot)


Dag 3



Nielson: muziek voor de vriendin. Begin gemist wegens inpakken busje maar toch nog het overgrote deel gezien. Ik heb eigenlijk niet veel met nederlandstalige muziek dus kende er ook geen sikkepit van. Zij genoot, ik keek wat rond en veel me wat zaken op zulke momenten. Maar daarover meer. Ik onthoud mij van een echte beoordeling want dat zou niet terecht zijn



I prevail: even rusten bij tent podia en daar een stuk van I prevail gezien. Snoeihard, maar ook wel redelijk cliché metal core. Kreeg de tent wel lekker mee.



Brutus: reden nummer 3 voor mij om te gaan. Stephanie en haar jongens waren tering goed. Serieus knallen, lekkere set, eindigen met Sugar Dragon is altijd een hoogtepunt. Korte, gebalde maar energieke set. Zieltjes gewonnen. Opnieuw wel wat praters. Maar na de show toch echt van mensen rnodom mij gehoord dat dit onverwacht goed was.



Vriendin stukje gezien maar was niet mee en dan maar naar Goldband gegaan.



Ooit neem ik mijn dochter hiermee naar toe maar vind haar nog net te jong. Zullen haar wel eerst nog wat laten oefenen op drums en laten kijkken naar video en live clips.



Goldband: nog aangesloten bij vriendin. Laatste paar nummers meegepakt. De weide was wel mee precies en wat een circus op het podium. Vriendin vond het heel sterk. Ik vond het vooral de ogen uitkijken naar de waanzin.



One Republic: de laatste must see voor mijn vriendin, en voor mij hetzelfde als the script. Te braaf, te gelikt, te glad,… noem het hoe je het wil. Vriendin ging er goed op. Al de hits en dan die covers. Overall vond ze het beter dan the script.



Warpaint: achteraan de tent nog wat van meegenomen als voorbereiding op zaterdag. Was eigenlijk niet de bedoeling maar why not. Vriendin again kende het niet maar was wel onder de indruk want all female band. Ik kijk vooral uit naar zaterdag en ze front en center te kunnen zien. Klonk lekker en ze hadden er zin in.



Peppers: de afsluiter. Heel veel volk voor de peppers aanwezig. Begonnen met wat hitjes, niet altijd even perfect maar hoefde niet. Zit wel precies zijn tekst af te lezen (teleprompter aanwezig?) maar wel vaart in de set. Vond het minder inkakken dan 2022 op werchter maar niet weggeblazen. Voorheen was het hit or miss, nu was het gewoon degelijk. En om duidelijkheid te geven. Vriendin: ja maar ik ken niet veel van the peppers. Eenmaal ze bezig waren: O ja dat, o ja die, oh ja,.. ect ect.



Om half 4 smorgens thuis in antwerpen. Om 7u45 opgestaan en gaan werken

Opmerking. Pinkpop staat naar mijn inziens op een 2 sprong. Heel maffe line up deze editie. Ofwel trek je de kaart van de plattere pop nog wat meer want als ik zie hoeveel volk er uiteindelijk los gaat op nielson, donnie, goldband, rondé, one republic, the script. Handjes zwaaien, meebleiren met karaoke dan zit daar wel een toekomst in.

Anderszijds is die er ook met de meer rock georienteerde namen zoals Brutus, Qotsa, Hollywood Vampires,… en houden ze daarmee vast aan hun oude core bezoekers.



En als men beide wil blijven doen moet men misschien iets in hun programmering veranderen dat je south een rock podium maakt en north een pop podium, of om gedraaid. Nu staat alles maar wat door elkaar en onlogisch, en vaak spurten van het ene naar het andere.



Alsook extra geluidstorens bij North? Kan wel wonderen doen.



Top 3 van mij


  • QOTSA

  • War on drugs

  • Brutus

  • eervolle vermelding pud
Top 3 van vriendin


  • Pink

  • Xavier Rudd

  • One Republic
Conclusie, mogelijk tot volgend jaar en dan een heel volledig weekend. Nu was het vooral alles wat uitzoeken en een planning vinden tussen ons verschillende smaken.



En ondanks de schizofrene line up wat kritiek op te geven is dit wel ideaal voor ons 2. Heeft zij er veel aan, ik een beetje. En de rest haal ik dan wel in op mijn 4 dagen retraite op werchter.






Reaper out.
[+] 14 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Het slotinterview met de programmeur (Jarn Strijen, met IDLES t-shirt) en de festivalmanager (Niek Murray).
https://www.youtube.com/watch?v=VDbOLzZ_hb0

Quote:Pinkpop had dit jaar met P!NK en Robbie Williams twee popacts als dagafsluiter, maar eigenlijk mikte het festival op een dubbelslag Queens Of The Stone Age - Foo Fighters. Jarn van Strijen en Niek Murray leggen uit waarom die droomcombi er niet kwam, en ook waarom ze evengoed hartstikke tevreden waren met de headliners die wel speelden. Een terugblik op de gemoedelijke 'familie-editie' van Pinkpop, over het afzeggen van Disturbed en de aanwezigheid van Hollywood-ster Johnny Depp.


Weinig bijzonders te horen. Doe mij dan maar het enthousiasme en passie van Maurits Westerik. Ik vraag me ook af in hoeverre de Rob Trommelen en anderen bij Mojo nog invloed hebben op de koers van het festival en het programma. Het Noordpodium blijft gedraaid, want dit jaar zat er maar liefst 5 minuten pauze tussen de acts, waardoor het publiek op adem kon komen. Een verbetering t.o.v. vorig jaar als Murray.
Reply
Wel grappig dat twee (ogenschijnlijk) jonge en "hip" uitziende gasten de meest belegen, saaie en irrelevante Pinkpop to date op poten hebben weten te zetten. Lol. Hun lichaamstaal spreekt alleszins boekdelen.
Reply
Zij hebben, net als Jan Smeets vanaf midden jaren '90, vrij weinig te zeggen over het programma. Jarn is alleen betrokken geweest bij het programmeren van de campingtent, stage 4 en nog wat losse flodders op het terrein. Beide mainstages en de tent zijn door Mojo programmeurs gevuld.
Reply
Wel mooi dat juist Stage 4 dan een aantal erg fijne namen had.
Reply
Hij heeft best een paar fijne artiesten in zijn portfeuille inmiddels, waaronder IDLES, Nothing But Thieves en Ramkot. Mogelijk zal Jarn vanaf volgend jaar meer in de melk te brokkelen hebben.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Jarn is een Mojo programmeur lol.
Reply
(21-06-2023, 15:31)Jorrit Wrote: Jarn is een Mojo programmeur lol.

Klopt. Maar is booking agent voor de ietwat kleinere bands en nog niet zo gek lang actief (volgens mij pas zijn 2e jaar bij MOJO). Zie dat hij dit jaar wel al wat grotere artiesten onder zijn hoede heeft en bovenal toch wel de meer kwalitatieve acts. Biedt hoop voor de toekomst.
Reply
(20-06-2023, 16:51)Timothy\s Monster Wrote: Zij hebben, net als Jan Smeets vanaf midden jaren '90, vrij weinig te zeggen over het programma. Jarn is alleen betrokken geweest bij het programmeren van de campingtent, stage 4 en nog wat losse flodders op het terrein. Beide mainstages en de tent zijn door Mojo programmeurs gevuld.
Jarn heeft anders wel in zijn portefeuille oa Tove Lo, DMA's en last minute invaller Ramkot.
die stonden op beide mainstages (DMA's / Ramkot) en de tent (Tove Lo)  Wink
Reply
Ja, vandaar dat ik al aangaf dat het lijkt dat hij steeds meer in de melk te brokkelen heeft.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)