Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rage Against The Machine
#51
Pfff, inmiddels gaat deze tour me wel flink in de papieren lopen. Tickets richting Polen zijn wederom al geboekt. Nouja, dan maar weer lekker goedkoop bier tanken aldaar.
Reply
#52
Nou
DIT IS KUT.
sorry
Reply
#53
Wat me niet helemaal duidelijk is, komen er datums voor 2023 voor deze shows of zijn deze nu definitief geannuleerd?
Reply
#54
Reply
#55
Reply
#56
Net als andere headliners?
Reply
#57
Bassist Rage Against The Machine heeft prostaatkanker

https://www.ad.nl/show/bassist-rage-agai...~a54b6634/
Reply
#58
Hmmm. Hard.

Die reünie heeft dus echt maar 3 (?) shows geduurd.
Reply
#59
Ze speelden dit jaar 19 shows.
Reply
#60
(13-12-2022, 10:04)metal bouwie Wrote: Bassist Rage Against The Machine heeft prostaatkanker

https://www.ad.nl/show/bassist-rage-agai...~a54b6634/

Daarom moet je als man af en toe de huisarts een vinger in je reet laten duwen. Helaas schamen de meeste mannen zich hiervoor, maar ik niet. Op je zij gaan liggen met je billen naar achteren en de huisarts, ik moet zeggen dat ik wel vrouw als huisarts heb, een handschoen aan, beetje vaseline en hoppa naar binnen, even roeren en voelen. Ik zal de eerste nooit vergeten, kwam voor iets anders en ze zei, zal ik meteen je prostaat controleren? Ik ben nu toch hier, dus waarom niet.
[+] 4 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#61
Reply
#62
Nu officieel.

[Image: 1ajmi0qo6bac1.jpeg]
Reply
#63
te verwachten, maar wel jammer.
had ze ooit toch nog een gehoopt te zien.

blij dat ik er op pinkpop 2008 bij was.
Reply
#64
doodzonde

spijtig want had standing tickets voor sportpaleis en had de perfecte cirkel rond gemaakt.
was mijn eerste show met mijn pa bij in 2008 in Antwerpen,
het begin van een mooie reeks.

anderzijds ook wel mooi dat het dan wel bij die ene keer blijft
Reply
#65
Ja 2008 was nog een mooie en legendarische show. De opkomst in Guantanamo stijl, complete veldslag op de weide tot ver achter de geluidstoren. Het is nu goed zo, het momentum is al lang verdwenen.
Reply
#66
(04-01-2024, 10:38)BigBird Wrote: Ja 2008 was nog een mooie en legendarische show. De opkomst in Guantanamo stijl, complete veldslag op de weide tot ver achter de geluidstoren. Het is nu goed zo, het momentum is al lang verdwenen.

Ik denk juist dat het momentum, met veel oorlogen en politieke onrust, er voor RATM juist weer is.

Vind het wel jammer. Heb ze nog nooit gezien. Is geen absolute must maar is wel een band die je een keer gezien moet hebben. 
Reply
#67
RATM was de juiste protestband op het juiste moment en had een waanzinnige sound die in de jaren '90 vele malen beter werkte dan nu (hoewel 'Evil Empire' er echt bovenuit steekt en ik deze af en toe nog zou opzetten). Vandaag is in alle opzichten een ander geluid nodig als het gaat om politieke muziek. T.e.m. de antiglobaliseringsbeweging of zelfs Occupy was RATM de ideale soundtrack, ja. We zijn inmiddels ook alweer 15 jaar verder en bevinden ons (daarmee bedoel ik: alles wat niet reactionair is) in een veeleer defensieve situatie.
Reply
#68
Rage Against The Machine was op Pinkpop 1993 waanzinnig.
Alles daarna kon er niet bij in de buurt. . En ja ALLES daarna niet.
Ook de jaren erna niet op Pinkpop. Ik was er overigens alle keren bij.
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
#69
Werchter 1994 blijft met afstand hun beste show. Pinkpop 1996 was ook fenomenaal. In 1993 was het wel ok zo midden op de dag. Had ze toen liever op Rocking Kolonia gezien.
Blijft voor mij één van de beste livebands die ik ooit heb gezien. Prima keuze dat ze definitief stoppen met liveshows.
Reply
#70
Bij de shows van vorig jaar vond ik RATM thematisch nog relevant, mede door de teksten en visuals die werden vertoond. Maar het gebrek aan een veldslag over de gehele vloer deed er terugkijkend toch afbreuk aan. Idd tijd voor een nieuwe grote politieke act die een hoop jongeren trekt.
Reply
#71
(04-01-2024, 13:46)Timothy\s Monster Wrote: Werchter 1994 blijft met afstand hun beste show. Pinkpop 1996 was ook fenomenaal. In 1993 was het wel ok zo midden op de dag. Had ze toen liever op Rocking Kolonia gezien.
Blijft voor mij één van de beste livebands die ik ooit heb gezien. Prima keuze dat ze definitief stoppen met liveshows.
Ik ben normaal de vriendelijkheid zelve, maar jeetje. Jou post raakt kant nog wal. RATM was anno 1993 niet bekend bij het grote publiek, vielen in voor Alice In Chains, de gedoodverfde headliner, ze kwamen op en binnen 1 minuut hadden ze 50.000 mensen in hun macht. Iedere vergelijking met optredens erna van RATM is het vergelijken van Rolling Stones optredens anno 2024 met ergens jaren ‘70.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#72
https://www.youtube.com/watch?v=dMZR_z0Q2DE

oordeel zelf
Reply
#73
(04-01-2024, 17:31)kesselman Wrote: https://www.youtube.com/watch?v=dMZR_z0Q2DE

oordeel zelf
Wat daar ontstond is nooit meer overtroffen. Vergelijkbaar met U2 in 1981. Ja werchter had ze in 1984, maar U2 in 1981 is ook nooit meer overtroffen. I wil follow 2x spelen omdat ze geen toegift hadden verwacht in de ochtend. RATM 1993. Je was erbij of je hebt een aftreksel gezien. Basta.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#74
Ik henzelf overigens iets van 6/7x gezien.
Reply
#75
Pinkpop 1993 was hun doorbraak in NL, met dank aan Pinkpop. Ze speelden enkele maanden later nog op Lowlands, maar Pinkpop 1994 was hun beste NL show ooit: https://www.youtube.com/watch?v=5YHT1QG9bMI

!996 was ook goed hoor, maar haalt het niet bij 1994. En de show in 2008 was ook goed, met dank aan het toen nog enthousiaste publiek en de band zelf.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)