27-12-2021, 17:00
De Schuurman vergeten, ff toegevoegd
Graz Album Top 10 Jaar 2021
|
27-12-2021, 17:00
De Schuurman vergeten, ff toegevoegd
28-12-2021, 13:20
Daily bump.
Er zijn toch wel meer mensen met een jaarlijstje albums? (denkt terug aan de gloriedagen van tientallen lijstjes)
At your service...
1. Sufjan Stevens & Angelo De Augustine - A Beginner's Mind 2. The Bug - Fire 3. The Weather Station - Ignorance 4. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises 5. Fred Again.. - Actual Life (April 14 - December 2020) 6. The Notwist - Vertigo Days 7. GAS - Der Lange Marsch 8. Darkside - Spiral 9. Low - HEY WHAT 10. The Goon Sax - Mirror II In de breedte best een sterk album jaar met veel albums die ik nog wel eens zal opzetten. Daarentegen geen absolute uitschieters of onontkoombare albums die mij over 9 jaar spontaan te binnen zullen schieten voor een best of the 20's lijstje.
28-12-2021, 23:07
1. The Notwist - Vertigo days
2. Mush - Lines Redacted 3. Arab strap - As days get dark 4. Shame - Drunk tank pink 5. Squid - Bright green field 6. Parquet courts - Sympathy for life 7. Black country, new road - For the first time 8. Black midi - Cavalcade 9. The Coral - Coral Island 10. Tv Priest - Uppers
30-12-2021, 19:05
21 tot 50, in alfabetische volgorde: Adele – 30 Alice Phoebe Lou – Child’s Play Arlo Parks – Collapsed In Sunbeams Balthazar – Sand Beach House – Once Twice Melody BIBI – Life is a Bi… Black Country, New Road – For the first time black midi – Cavalcade Brockhampton – Roadrunner: New Light, New Machine CHUNG HA – Querencia Darkside – Spiral Gabriel Rios – Flore James Blake – Friends That Break Your Heart Jorja Smith – Be Right Back King Gizzard & The Lizard Wizard – Butterfly 3000 King Krule – You Heat Me Up, You Cool Me Down Leon Vynehall – Rare, Forever L’Impératrice – Tako Tsubo Nabou – You Know Olivia Rodrigo – Sour PAARD. – danki Shame – Drunk Tank Pink Silk Sonic – An Evening With Silk Sonic slowthai – TYRON Squid – Bright Green Field Tkay Maidza – Last Year Was Weird, Vol. 3 TWICE – Formula of Love: O+T=<3 Turnstile – GLOW ON Viagra Boys – Welfare Jazz YUKIKA – timeabout,
01-01-2022, 13:59
Gaat de goeie kant op. Voor wie nog een lijstje wil toevoegen; het kan nog tot en met morgen en dan maak ik de eindbalans op.
01-01-2022, 17:10
Mercurial World Graz AOTY when.
01-01-2022, 19:25
Nou vooruit dan, hier mijn 20 meest noemenswaardige albums van 2021 in willekeurige (soort van chronologische) volgorde. Verder kom ik even niet. Allemaal bedankt voor de tips, en ook alvast voor wat ik van de uiteindelijke lijst nog ga checken.
1-10 (allemaal 1 punt?): The Notwist - Vertigo Days Mogwai - As the Love Continues Altin Gün - Yol Arab Strap - As Days Get Dark Ben Howard - Collections from the Whiteout Luwten - Draft Mdou Moctar - Afrique Victime Low - HEY WHAT The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore Curtis Harding - If Words Were Flowers 11-20: Kiwi Jr. - Cooler Returns Jack Poels - II Royal Blood - Typhoons For Those I Love - For Those I Love Koreless - Agor GusGus - Mobile Home Rowwen Hèze - Onderaan Beginne Villagers - Fever Dreams Manic Street Preachers - The Ultra Vivid Lament David Keenan - "WHAT THEN?"
02-01-2022, 21:05
1. Agor - Koreless
2: The Notwist - Vertigo Days 3. Armand Hammer & The Alchemist - Haram 4. Godspeed! You Black Emperor - G_d’s Pee AT STATE’S END! 5. Lost Girls - Menneskekollektivet 6. Darkside - Spiral 7. Low - Hey What 8. Circuit des Yeux - -io 9. Mogwai - As the Love Continues 10. Deafhaven - Infinite Granite Met de kanttekening dat de onderste 2/3 platen redelijk makkelijk vervangbaar zouden zijn wanneer ik bepaalde albums vaker had geluisterd.
GRAZ Top 20 van 2021:
Plek - Artiest - Titel - Punten - Aantal keer genoemd 1. The Notwist - Vertigo Days 86 (13) 2. Low - Hey What 62 (10) 3. Sufjan Stevens & Angelo de Augustine - A Beginner's Mind 49 (6) 4. Lost Girls - Menneskekollektivet 47 (6) 5. The Weather Station - Ignorance 40 (7) 6. Magdalena Bay - Mercurial World 33 (5) 7. Koreless - Agor 29 (3) 8. Darkside - Spiral 28 (6) 9. Squid - Bright Green Field 27 (5) 10. Godspeed You! Black Emporer - G_d's Pee AT STATE'S END! 25 (4) 11. SPELLLING - The Turning Wheel 25 (3) 12. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises 24 (4) 13. Japanese Breakfast - Jubilee 21 (3) 14. Armand Hammer & The Alchemist - Haram 21 (4) 15. Circuit des Yeux - -io 21 (5) 16. Arab Strap - As Days Get Dark 21 (4) 17. The Besnard Lakes - The Besnard Lakes Are The Last of the Great Thunderstorm Warnings 20 (3) 18. Mogwai - As the Love Continues 20 (6) 19. Deafheaven - Infinite Granite 19 (3) 20. Black Country, New Road - For The First Time 18 (3) 20. Arooj Aftab - Vulture Prince 18 (3)
03-01-2022, 21:19
Bedankt voor de puntentelling! Eindelijk een aggregaat eindejaarslijst die daadwerkelijk om de muziek draait.
Die Lost Girls plaat was volledig langs mij heengegaan, dus straks maar even beluisteren.
03-01-2022, 22:44
Nogal een random lijst hebben we er van gemaakt dit jaar. Nauwelijks gemene delers. Komt wellicht ook omdat er relatief weinig lijstjes zijn ingediend denk ik.
(03-01-2022, 22:44)Gunnar Wrote: Nogal een random lijst hebben we er van gemaakt dit jaar. Nauwelijks gemene delers. Komt wellicht ook omdat er relatief weinig lijstjes zijn ingediend denk ik. Qua puntenuitslag is het vergelijkbaar met vorig jaar. Denk dat we gewoon nog steeds allemaal in onze eigen wereld leven. Maar dat zie je natuurlijk nu overal.
03-01-2022, 23:37
(03-01-2022, 22:51)hythloth Wrote:Kan wel merken dat ik vorig jaar uit de running ben geweest op Graz. De jaarlijst 2020 had ik nog niet gezien en zo'n Muzz bijvoorbeeld zelfs helemaal nog nooit van gehoord. Die ga ik met terugwerkende kracht nog op mijn backlog zetten. Fleet Foxes was ook wel mijn nr. 1 though.(03-01-2022, 22:44)Gunnar Wrote: Nogal een random lijst hebben we er van gemaakt dit jaar. Nauwelijks gemene delers. Komt wellicht ook omdat er relatief weinig lijstjes zijn ingediend denk ik.
03-01-2022, 23:58
Lol, dit is ook de eerste keer dat ik over een Muzz hoor.
(03-01-2022, 22:51)hythloth Wrote:(03-01-2022, 22:44)Gunnar Wrote: Nogal een random lijst hebben we er van gemaakt dit jaar. Nauwelijks gemene delers. Komt wellicht ook omdat er relatief weinig lijstjes zijn ingediend denk ik. Pfoe weinig platen van die eindlijst die ik dit jaar nog eens heb opgezet. Wel goede reminder om Muzz weer eens op te zetten, uitstekende plaat was dat. |
« Next Oldest | Next Newest »
|