Posts: 6,785
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,182
02-12-2021, 15:22
(This post was last modified: 02-12-2021, 15:22 by Enzo.)
Omdat ik de jaarlijkse albumlijst toch als een soort van vlaggenschip van Graz zie wilde ik de lijst toch graag loskoppelen uit het jaarlijstjes topic en de puntentelling en eindresultaat voor mijn rekening nemen.
Het concept is bekend, beste 10 albums van het jaar, telling van 1 tot 10 punten.
(Als iemand zijn lijst toch in het andere topic wil zetten, ga gerust je gang, dan zal ik hem hier kopieren).
Posts: 1,706
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
Top.
Ik ga er even voor zitten; mooi jaar wel hoor.
•
Posts: 1,706
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
03-12-2021, 21:05
(This post was last modified: 06-12-2021, 16:01 by Fitz.)
Aftrap met een top 15.
1.The Weather Station - Ignorance
2. Lost Girls, Jenny Hval & Håvard Volden - Menneskekollektivet
3. Low - Hey What
4. Fucked Up - Year of the Horse
5. Arab Strap - As Days Get Dark
6. Circuit des Yeux -io
7. The Notwist - Vertigo Days
8. Cult of Luna - The Raging River
9. Magdalena Bay - Mercurial World
10. Mogwai - As the Love Continues
11. Arooj Aftab - Vulture Prince
12. DARKSIDE - Spiral
13. Koreless - Agor
14. Sufjan Stevens & Angelo De Augustine - A Beginner's Mind
15. NYX & Gazelle Twin - Deep England
Posts: 1,422
Joined: Feb 2014
Reputation:
189
Dit is zo Graz, vragen om een top 10 en dan met een top 3,8, 20 of 33 komen. Altijd
The following 11 users say Thank You to rob12nl for this post:11 users say Thank You to rob12nl for this post
• Enzo, Gunnar, hythloth, Kalters, matthijs603, meisbaer2, Piet Knaak, pudpong3, TheUncleG, thomas9790, Uplift
Posts: 12,277
Joined: Jan 2013
Reputation:
1,141
Hehe.
Mooie lijst, Fitz. Opvallend genoeg kon ik zelf niet heel veel met wat ik heb gehoord van jouw top 5, maar daaronder staan een hoop albums die ook goede kans maken in mijn top 13 te komen.
•
Posts: 11,130
Joined: Sep 2013
Reputation:
975
04-12-2021, 14:27
(This post was last modified: 13-12-2021, 15:31 by Fenderboy.)
Mijn lp/cd top 10 lijstje van 2021:
01) The Waether Station - Ignorance
02) Gary Numan - Intruder
03) The Liminanus & Laurent Garnier - De Pelicula
04) The Black Keys - Delta Kream
05) Prince - Welcome To America
06) Pastel Coast - Sun
07) Red Ribbon - Planet X
08) The Notwist - Vertigo Days
09) Mastodon - Hushed and Grim
10) The War On Drugs – I Don’t Live Here Anymore
Fijne dagen!
•
Posts: 74
Joined: Jul 2021
Reputation:
24
1. The Besnard Lakes - The Besnard Lakes Are The Last of the Great Thunderstorm Warnings
2. Godspeed! You Black Emperor - G_d’s Pee AT STATE’S END!
3. Gojira - Fortitude
4. Year Of No Light - Consolamentum
5. Pond - 9
6. Amenra - De Doorn
7. Slow Crush - HUSH
8. Mastodon - Hushed and Grim
9. King Gizzard And The Lizard Wizard - Butterfly 3000
10. Mogwai - As The Love Continues
Posts: 3,245
Joined: Jan 2017
Reputation:
991
06-12-2021, 15:23
(This post was last modified: 27-12-2021, 16:59 by Kalters.)
Albums:
1. Koreless - Agor
2. Circuit des Yeux - -io
3. Maria Arnal i Marcel Bagés - Clamor
4. Injury Reserve - By The Time I Get to Phoenix
5. Spellling - The Turning Wheel
6. Darkside - Spiral
7. Angèle - Nonante-Cinq
8. Clouds - The Parallel
9. RXK Nephew - Slitherman Activated
10. Armand Hammer & The Alchemist - Haram
11. De Schuurman - Bubbling Inside
12. Lil Ugly Mane - Volcanic Bird Enemy and the Voiced Concern
13. bod - diluvian 无 (music for self extinction)
14. Bastarda & João de Sousa - Fado
15. Rx Papi & Gud - Foreign Exchange
16. Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
17. Mach-Hommy - Pray For Haiti
18. TWICE - Formula of Love: O+T=<3
19. Ánnamáret - Nieguid duovdagat
20. Colleen - The Tunnel and the Clearing
EPS:
1. aespa - Savage
2. Twice - Taste of Love
3. Murlo - Unearth
4. Anz - All Hours
5. Beach House - Once Twice Melody
6. Kessler - Foul Play
7. Convexity - Timequake
8. WJSN - Unnatural
9. X Club. - Steel City Dance Discs Volume 22
10. Clarence Clarity - Vanishing Act I: No Nouns
Fucking goed jaar voor hiphop
Posts: 2,720
Joined: Jun 2016
Reputation:
772
0. Yukika - Soul Lady
1. Nanoray - Zapper
2. Twice - Taste of Love
3. Sweet Trip - A Tiny House, In Secret Speeches, Polar Equals
4. haircuts for men - the animes ep v1
5. 架空インターネットラジオ「ばり好いと〜よ!」 - ばり好いコンピ3
6. Parannoul - To see the next part of the dream
7. Squid - Bright Green Field
8. Xxtarlit⚸ - FRENZY
9. Magdalena Bay - Mercurial World
10. Kim Areum - SUMMER CITY
Wanneer komt Loona - Mix & Match 2?
Posts: 3,245
Joined: Jan 2017
Reputation:
991
(06-12-2021, 15:40)ijskolibrietje Wrote: Wanneer komt Loona - Mix & Match 2?
Er waren een paar maanden geleden geruchten dat Blockberry Creative (bijna) failliet was, dus het is afwachten
•
Posts: 2,720
Joined: Jun 2016
Reputation:
772
(06-12-2021, 15:45)Kalters Wrote: (06-12-2021, 15:40)ijskolibrietje Wrote: Wanneer komt Loona - Mix & Match 2?
Er waren een paar maanden geleden geruchten dat Blockberry Creative (bijna) failliet was, dus het is afwachten
Wtf hoe kun je failliet gaan op Loona?
•
Posts: 6,522
Joined: Feb 2016
Reputation:
1,843
Lastig hoor, dus ik doe er gewoon 5
1. Lost Girls - Menneskekollektivet
2. Big Brave - Vital
3. Claire Rousay - a softer focus
4. L'Rain - Fatigue
5. PDP III - Pilled Up on a Couple of Doves
•
Posts: 1,706
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
Kut, Koreless vergeten.
-Update dan maar-
The following 1 user says Thank You to Fitz for this post:1 user says Thank You to Fitz for this post
• Kalters
Posts: 12,277
Joined: Jan 2013
Reputation:
1,141
Blijf het altijd een beetje gek vinden dat die lijstjes worden ingevuld ruim voor het einde van het jaar, maar ik vermoed toch geen grote veranderingen meer. Dus:
1. The Notwist - Vertigo Days
2. Black Country, New Road - For The First Time
3. Arooj Aftab - Vulture Prince
4. Goldband - Betaalbare Romantiek
5. Mogwai - As The Love Continues
6. Someone - Shapeshifters
7. Villagers - Fever Dreams
8. Nation Of Language - A Way Forward
9. Circuit Des Yeux - -io
10. The Besnard Lakes - ... Great Thunderstorm Warnings
Speciale vermelding: Bo Burnham - Inside (songs). Puur als liedjesalbum geen top 10-materiaal, maar binnen de context van zijn Netflix-special Inside wel een van de meest (zo niet: dé) memorabele platen van het jaar.
Posts: 1,074
Joined: Jan 2015
Reputation:
617
1. Silk Sonic - An Evening with Silk Sonic
2. STIKSTOF - FAMILIE BOVEN ALLES
3. Sleaford Mods - Spare Ribs
4. Squid - Bright Green Field
5. Arlo Parks - Collapsed in Sunbeams
6. Big Red Machine - How Long Do You Think It's Gonna Last?
7. Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
8. Dry Cleaning - New Long Leg
9. Nick Cave & Warren Ellis - CARNAGE
10. The Weather Station - Ignorance
11. The War On Drugs – I Don’t Live Here Anymore
12. Black Country, New Road - For The First Time
13. shame - Drunk Tank Think
14. Lana Del Rey - Chemtrails over the Country Club
15. Low - HEY WHAT
16. The Black Keys - Delta Kream
17. Iceage - Seek Shelter
18. Cloud Nothings - The Shadow / Remember
19. Viagra Boys - Welfare Jazz
20. Death From Above 1979 - Is 4 Lovers
•
Posts: 2,316
Joined: Nov 2012
Reputation:
196
1. Spellling - The Turning Wheel
2. Koreless - Agor
3. Lost Girls - Menneskekollektivet
4. The Notwist - Vertigo Days
5. Sufjan Stevens & Angelo De Augustine - A Beginner’s Mind
6. Low - HEY WHAT
7. Darkside - Spiral
8. Dean Blunt - Black Metal 2
9. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises
10. Bell Orchestre - House Music
Posts: 4,310
Joined: Oct 2012
Reputation:
122
1. Low - HEY WHAT
2. Deafheaven - Infinite Granite
3. Godspeed You! Black Emperor - G_d’s Pee AT STATE’S END!
4. Big Red Machine - How Long Do You Think It's Gonna Last?
5. The Notwist - Vertigo Days
6. Black Country, New Road - For The First Time
7. Nick Cave & Warren Ellis - Carnage
8. Turnstile - GLOW ON
9. Damon Albarn - The Nearer The Fountain, More Pure the Stream Flows
10. Wolf Alice - Blue Weekend
•
Posts: 6,785
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,182
1. Sufjan Stevens & Angelo de Augustine - A Beginner's Mind
2. SPELLLING - The Turning Wheel
3. Arooj Aftab - Vulture Prince
4. Lost Girls - Menneskekollektivet
5. The Notwist - Vertigo Days
6. Grouper - Shade
7. Big Brave - Vital
8. Dummy - Mandatory Enjoyment
9. Circuit des Yeux - -io
10. Godspeed You! Black Emprorer - G_d's Pee AT STATE"S END
The following 1 user says Thank You to Enzo for this post:1 user says Thank You to Enzo for this post
• JorisR
Posts: 3,958
Joined: May 2018
Reputation:
919
19-12-2021, 12:53
(This post was last modified: 19-12-2021, 12:54 by Kreuz.)
1. Magdalena Bay – Mercurial world
2. Low – HEY WHAT
3. Squid – Bright green field
4. Injury Reserve – By the time I get to Phoenix
5. Sylvie Kreusch – Montbray
6. Indigo De Souza – Any shape you take
7. The Bug – Fire
8. Ustad Saami – East Pakistan sky
9. Armand Hammer & The Alchemist – Haram
10. Nala Sinephro – Space 1.8
11. Godspeed You! Black Emperor – G_d's Pee AT STATE'S END!
12. Arooj Aftab – Vulture prince
13. Spellling – The turning wheel
14. Aya – im hole
15. Kaleema – Útera
16. Japanese Breakfast – Jubilee
17. Grouper – Shape
18. Skee Mask – Pool
19. Yu Su – Yellow River Blue
20. Maria Arnal i Marcel Bagés – Clamor
•
Posts: 722
Joined: Feb 2021
Reputation:
229
1. Møtrik - Møøn: Cosmic Electrics of Møtrik
2. Colleen Green- Cool
3. Upper Wilds - Venus
4. Low - Hey What
5. Magic Castles - Sun Reign
6. Ty Segall - Harmonizer
7. Aborted Tortoise - A Album
8. Ovlov - Buds
9. The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore
10. Steve Gunn - Other You
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
Het jaar is nog niet voorbij, dus het kan zijn dat ik deze nog edit:
29) Your Old Droog - Time
28) Your Old Droog & Tha God Fahim - Tha YOD Fahim
27) Vladislav Delay - Rakka II
26) Arabrot - Norwegian Gothic
25) Sam Gendel - Fresh Bread
24) The Body - I've seen all I need to see
23) Injury Reserve - By the time I get to Phoenix
22) Sufjan Stevens & Angelo Di Augustine - A Beginner's Mind
21) Glice - Pyre
20) RX Nephew - Slitherman Activated
19) Lorraine James - Reflection
18) Natural Information Society - descension (Out of Our Constrictions)
17) Kizis - Tidibabide / Turn
16) Mach-Hommy - Pray for Haiti
15) Low - HEY WHAT
14) Lingua Ignota - Sinner get Ready
13) People Like Us - Welcome Abroad (2021 edition)
12) Pharoah Sanders, Floating Points & The London Symphony Orchestra - Promises
11) Ka - A Martyr's Reward
10) R.A.P. Ferreira - Bob's Son
9) Gråt Strigoi - Communion of The Nameless
8) GAS - Der Lange Marsch
7) The Bug - Fire
6) Omination - Ngr
5) Richard Dawson & Circle - Henki
4) Lost Girls - Menneskekollektivet
3) The Notwist - Vertigo Days
2) Croatian Amor & Varg2 - Body of Content
1) Armand Hammer - HARAM
•
Posts: 1,422
Joined: Feb 2014
Reputation:
189
22-12-2021, 18:46
(This post was last modified: 22-12-2021, 19:03 by rob12nl.
Edit Reason: De net niets
)
1. Manchester Orchestra - The Million Masks of God
2. The Notwist - Vertigo Days
3. Villagers - Fever Dreams
4. Sufjan Stevens & Angelo de Augustine - A Beginner’s Mind
5. My Morning Jacket - My Morning Jacket
6. Pond - 9
7. The War on Drugs- I Don’t Live Here Anymore
8. Big Red Machine - How Long Do You Think it’s Gonna Last
9. Arab Strap - As Days Get Dark
10. The Weather Station - Ignorance
Net niet: Mogwai, Lucy Dacus, Damon Albarn, Arooj Aftab
•
Posts: 5,975
Joined: Oct 2012
Reputation:
793
23-12-2021, 18:16
(This post was last modified: 23-12-2021, 18:19 by JorisR.)
Veel goede platen gehoord dit jaar, maar de tien ware favorieten van 2021 uitkiezen was vrij makkelijk:
1. Low – Hey What
2. The Besnard Lakes – …Are The Last Of The Great Thunderstorm Warnings
3. Deafheaven – Infinite Granite
4. Japanese Breakfast – Jubilee
5. Sufjan Stevens & Angelo de Augustine – A Beginners Mind
6. Mogwai – As The Love Continues
7. The Notwist – Vertigo Days
8. Black Midi - Cavalcade
9. Arooj Aftab – Vulture Prince
10. Gruff Rhys – Seeking New Gods
(11. G_d's Pee AT STATE'S END!
12. CARNAGE)
The following 1 user says Thank You to JorisR for this post:1 user says Thank You to JorisR for this post
• Enzo
Posts: 20,349
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,359
Zoals gewoonlijks heb ik teveel platen niet of te weinig beluisterd, maar als ik op dit moment moest rangschikken:
1) Sufjan Stevens & Angelo de Augustine - A Beginners Mind
2) Bicep - Isles
3) Julien Baker - Little Oblivions
4) Darkside - Spiral
5) GAS - Der Lange Marsch
6) Japanese Breakfast - Jubilee
7) Lucy Dacus - Home Video
8) Chvrches - Screen Violence
9) Low - HEY WHAT
10) The Weather Station - Ignorance
The following 1 user says Thank You to hythloth for this post:1 user says Thank You to hythloth for this post
• Enzo
Posts: 1,186
Joined: Dec 2017
Reputation:
332
Heel veel goede albums dit jaar, maar geen die er echt ver bovenuit springt. Volgorde daarom enigzins arbitrair.
1. Magdalena Bay – Mercurial World
2.The Weather Station – Ignorance
3. R.A.P. Ferreira – The Light Emitting Diamond Cutter Scriptures
4. Floating Points & Pharaoh Sanders – Promises
5. Stikstof – FAMILIE BOVEN ALLES
6. Angèle – Nonante-cinq
7. Darkside – Spiral
8. Squid – Bright Green Field
9. Richard Dawson & Circle – Henki
10. Abel - Ⓐ
11. Armand Hammer & the Alchemist – Haram
12. The Bug – Fire
13. Dean Blunt – Black Metal 2
14. Agor – Koreless
15. Westside Gunn – Hitler Wears Hermes 8: Side B
16. Black Country, New Road – For The First Time
17. Little Simz – Sometimes I Might Be Introvert
18. Arab Strap – As Days Get Dark
19. Injury Reserve – By the Time I Get to Phoenix
20. Damon Albarn – The Nearer the Fountain, More Pure The Stream Flows
|