Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een nieuwe wereld, of...?
#51
Gisteren volle tribunes in Abu Dhabi terwijl er om meer bescheiden reisgedragingen werd gevraagd. Komende weken het gebruikelijke gedoe terug met oplopende cijfers en dus wederom nieuwe inzichten?
Reply
#52
Als ze morgen met een negatief reisadvies komen, gooi ik de fles Geuze die ik heb klaar staan dwars door het scherm.
Reply
#53
UAE heeft de covidsituatie goed voor elkaar, dus ik vermoed dat het wel mee zal vallen.
Reply
#54
Het ging me hier meer om (de eigen verantwoordelijkheid) een persoonlijke overweging. Moet ik dan per se reizen of...?
Reply
#55
Ik zou eerlijk gezegd ook - zo verantwoordelijk mogelijk - blijven reizen terwijl het nog kan, gezien de vooruitzichtingen met lockdowns en dergelijk.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#56
(14-12-2021, 17:58)hythloth Wrote: Ik zou eerlijk gezegd ook - zo verantwoordelijk mogelijk - blijven reizen terwijl het nog kan, gezien de vooruitzichtingen met lockdowns en dergelijk.

Ik neem regelmatig ook risico 's door op de fiets dagjes naar Ameland te willen. Het is er tegenwoordig 't gehele jaar knetterdruk. Je doet 't eigenlijk nooit echt goed. Wat kun je echter?
Reply
#57
Iedere dag steeds minder grutto 's of steltlopers/scholeksters te zien tussen de waddendijken hier. Alleen Ouwehand zag dit vandaag als een prikpunt. Ik (als vogelaar) wordt daar oprecht verdrietig van. Ben ik dan naïef of zo?
Reply
#58
Gaan de volgende issues nu over foute inschattingen - of betreft 't hier eigenlijk gewoon wanbeleid daar waar 't het klimaatakkoord en andere afspraken betreft? Allerlei transities gaan in ieder geval nu nog voor geen meter sneller vooruit. 1 op de 16 auto 's is een elektrische of een hybride. Tweedehands hadden die dingen totaal nog geen actieradius genoeg en voor een nieuw exemplaar ligt de prijs voor de modale burger in de huidige tijden nog zeker 95% te hoog. Het elektriciteitsnet is inmiddels bijna overbelast. Krijgt bv de minder vermogende NL er eigenlijk wel ooit enig uitzicht op zo 'n elektrische voiture?
Reply
#59
Hoorde ik hier deftige wijsneuzen dikwijls zo overtuigend vertellen dat we (t.b.v. een schonere/koelere dampkring) met vlees en zuivel zouden moeten stoppen. Tijdens barbecue en diner bijeenkomsten komsten zag je vervolgens wel ossenhaas, sjasliks, saté 's, camemberts en brie 's in overvloed. Vlees of kaas in plantaardige vorm vertegenwoordigd dus nog niet bepaald een luxe/smakelijk alternatief.
Reply
#60
(06-01-2022, 12:59)Fenderboy Wrote: Hoorde ik hier deftige wijsneuzen dikwijls zo overtuigend vertellen dat we (t.b.v. een schonere/koelere dampkring) met vlees en zuivel zouden moeten stoppen. Tijdens barbecue en diner bijeenkomsten komsten zag je vervolgens wel ossenhaas, sjasliks, saté 's, camemberts en brie 's in overvloed. Vlees of kaas in plantaardige vorm vertegenwoordigd dus nog niet bepaald een luxe/smakelijk alternatief.

Het universum in drie zinnen samengevat, ga er maar aan staan hoor.
Reply
#61
(06-01-2022, 13:08)Gunnar Wrote:
(06-01-2022, 12:59)Fenderboy Wrote: Hoorde ik hier deftige wijsneuzen dikwijls zo overtuigend vertellen dat we (t.b.v. een schonere/koelere dampkring) met vlees en zuivel zouden moeten stoppen. Tijdens barbecue en diner bijeenkomsten komsten zag je vervolgens wel ossenhaas, sjasliks, saté 's, camemberts en brie 's in overvloed. Vlees of kaas in plantaardige vorm vertegenwoordigd dus nog niet bepaald een luxe/smakelijk alternatief.

Het universum in drie zinnen samengevat, ga er maar aan staan hoor.

Slechts diverse persoonlijke observaties betreffende dergelijke uitingen. Dat zo 'n steak of stokje kipsaté stukken smakelijker is dan zo 'n plantaardig geval maakt 't ook verrekte lastig. Alleen wanneer men dan zelf zo hard om verandering roept...
Reply
#62
Vulkaan Tonga zorgt voor wereldwijde afkoeling van klimaat in 2022 en geeft de wappie/fascistenmolen nog wat koren, of...?
Reply
#63
Dan loont het om de wappies/fascisten ritueel te offeren door ze in een vulkaan te droppen?
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#64
Als ik het me goed herinner zal zo'n temperatuurdalilng van een vulkaan altijd gevolgd worden door een hogere tempertuurstijging op lange termijn. Denk aan de hoeveelheid broeikasgassen die de lucht in zijn gepompt als de asdeeltjes uit de lucht zijn.
Reply
#65
MAGA-mensen staan er niet bepaald om bekend om verder vooruit te kijken dan de eerstvolgende NASCAR-race of de dag waarop de horeca weer open kan.
Reply
#66
Maar goed, ik vind het wel boeiende shit hoor. Wellicht de grootste uitbarsting sinds minstens Pinatubo in 1991 en toen werd het globaal anderhalve graad kouder voor een jaar. Maar hoe groot/heftig deze precies is geweest, weet men kennelijk nog niet. En de toestand op Tonga zou wel eens ernstiger kunnen zijn. Los van doden, kan het dat de eilanden voorlopig niet meer leefbaar zijn.
Reply
#67
Wachten we dan simpel af tot we bij een volgend (nieuw) virus gewoon weer de Sjaak zijn? Is een veilige toekomst voor onze kids dan totaal niet belangrijk? We weten verder slechts methodes aan te wenden voor de winsten van morgen?
Reply
#68
Inmiddels gingen we de afgelopen weken van 80% naar 70% personele bezetting in de ziekenhuizen te Harlingen en Leeuwarden. Dit is met de leeglopende status van de zorg erbij genomen wel een extreem probleem geworden. Ook in supermarkten en in de logistiek groeit er hier zoiets. Dienen we pandemieën niet wat belangrijker te maken dan de wens(lees dwingende behoefte) op meer vrijheden? Deze variant schijnt zich niet alleen sneller te verspreiden, echter schijn je deze overigens ook nog vaker te kunnen oplopen.
Reply
#69
Gezien de coalitie info tot nu toe gaat men klaarblijkelijk gewoon verder met 't onrechtvaardige en antieke belasting systeem van de afgelopen 30 jaar. Ondertussen zitten er (overjarige?)ambtenaren op de belastingkantoren die nog steeds in MS Dos blijven werken - en op die wijze dan ook alleen maar op verouderde wetten + vastgeroeste protocollen blijven verder pappen en nathouden. Mega beleggers en i.d. grote (vervuilende)firma 's blijven dus nog altijd buiten de hogere belasting percentages. Zij houden alle duurzaamheid die we in de nabije toekomst nodig hebben tegen. Worden we dan langzamerhand toch een ontwikkelingsland in Europa of schrikken we toch nog eens een keertje wakker?
Reply
#70
Wij hebben in onze Friese sociale huurwoning zonnepanelen. Kwam er deze weken achter dat we in de praktijk maar 35 % opbrengst hebben van deze vooruitgang. Weer eens zo 'n verdienpatroon van de neo liberale kliek?
Reply
#71
Winkels, reisbestemmingen, tentoonstellingen, de horeca, concerten en sport allemaal blijvend open of beschikbaar? Geen enkele nieuwe variant meer vanuit een ander werelddeel die wederom roet in 't eten weet te gooien? Of: Is in navolging van Loekie de leeuw de fabeltjeskrant dan ook weer terug?
Reply
#72
Politici met al hun hun op andere regio 's gerichte eisen. Multinationals die zich met een vorm van tunnel - visie op slechts dat groeiende kapitaal blijven richten. Of: Toch nog een vreedzame oplossing?
Reply
#73
Zo 'n wereld in enkele stappen. Veiligheid, zorg en respect voor welke persoon of cultuur(vorm) dan ook. Niet slechts naïef toch?
Reply
#74
Telkens diezelfde zich steeds harder opstellende 'liberale kapitalisten' of 'communistische poenscheppers' die er in de schijnwerpers staan. Kan de zwijgende meerderheid dan niet eens vaker die schakelaar op uit zetten? Een dergelijk energie verlies + zo 'n tanend wederzijds respect vormen samen eigenlijk 't equivalent van 2 gekneusde enkels bij een sportief ingesteld persoon.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#75
Je snapt er geen snars van en toch voel je hem weer direct.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)