Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dit bedrijf moet vandaag (en alle andere dagen) in de hoek blijven staan
#51
De huidige commercie in de media is kut. Daardoor veranderen kranten meer en meer in boodschappenblaadjes en propagandapulp t.b.v. multinationals en oligarchen.
Reply
#52
@Uplift: nou kom maar op met jouw activistische, waarlijke linkse krant, wanneer kan ik een proef abbo nemen? Wink

Wat serieuzer, wie heeft er hier eigenlijk nog een abonnement op een dag- of weekblad, Correspondent, Follow the Money of ander online platform incluis?
Want goede journalistiek is niet gratis natuurlijk.

Ik betaal elke maand voor de de Volkskrant.
Reply
#53
Ik heb een zaterdagabonnement op De Limburger. Puur voor bij de koffie op zaterdagochtend.

Edit: excuus, je zocht goede journalistiek.
Reply
#54
(14-12-2021, 14:53)Gunnar Wrote: @Uplift: nou kom maar op met jouw activistische, waarlijke linkse krant, wanneer kan ik een proef abbo nemen? Wink

Wat serieuzer, wie heeft er hier eigenlijk nog een abonnement op een dag- of weekblad, Correspondent, Follow the Money of ander online platform incluis?
Want goede journalistiek is niet gratis natuurlijk.

Ik betaal elke maand voor de de Volkskrant.

Alleen de Correspondent en de Groene. Over beide nog altijd zeer tevreden.
Reply
#55
Hier valt elke dag de NRC in de bus.
Reply
#56
Hier De Correspondent. Lees het wel stukken minder dan in het begin. De podcast van Rutger Bregman en Jesse Frederik luister ik dan weer wel geregeld.
Reply
#57
(14-12-2021, 14:53)Gunnar Wrote: @Uplift: nou kom maar op met jouw activistische, waarlijke linkse krant, wanneer kan ik een proef abbo nemen? Wink

Wat serieuzer, wie heeft er hier eigenlijk nog een abonnement op een dag- of weekblad, Correspondent, Follow the Money of ander online platform incluis?
Want goede journalistiek is niet gratis natuurlijk.

Ik betaal elke maand voor de de Volkskrant.

FTM is het enige waar ik voor betaal. Wel via mijn werk toegang tot NRC, Trouw, Volkskrant en DvhN.
Reply
#58
Hier een zaterdag abonnement op de NRC, en ik lees ook bijna dagelijks de gratis site The Guardian door. Ik houd me aanbevolen voor tips om het Duitse nieuws te volgen, liefst een beetje toegankelijk zoals bijvoorbeeld nu.nl. Lezen op de bank met een muziekje erbij is één van mijn favoriete vrije tijdsbestedingen maar lange artikelen in het Duits doorworstelen is wat te veel van het goede voor mij.
Reply
#59
(14-12-2021, 14:10)Uplift Wrote: Haha, lol. Wat een luxe als je dingen zo kunt benaderen.

De Volkskrant is geen linkse krant, punt. Er bestaan in Nederland nul linkse kranten. In een iets grotere markt is daar wel nog net ruimte voor (Libération, Publico en Corriere della Serra bijvoorbeeld), maar dat sterft stilaan uit om de simpele reden dat de meeste media bedrijven zijn. En bedrijven willen winst maken en verdedigen in de eerste plaats hun eigen (kapitalistische) belangen. Dus tot zover de illusies.

SP vs Rood is een slecht voorbeeld om e simpele reden dat er van een conflict geen sprake is. Rood is gewoon buiten gebonjourd door de SP-leiding, einde verhaal.

Niet door de leiding, maar door merendeel van de afdelingen in het land 

Zou er graag eens over hebben. Maar dan onder genot van een goed glas (speciaal)bier
Reply
#60
(14-12-2021, 14:53)Gunnar Wrote: Wat serieuzer, wie heeft er hier eigenlijk nog een abonnement op een dag- of weekblad, Correspondent, Follow the Money of ander online platform incluis?
Want goede journalistiek is niet gratis natuurlijk.

Ik doneer iedere maand via platformen als Patreon aan individuele journalisten die ik goed vind (e.g., Chris Klomp, Sarah Kendzior). Onafhankelijke journalistiek blijft super belangrijk.
Reply
#61
(14-12-2021, 16:12)jodocus Wrote: Ik houd me aanbevolen voor tips om het Duitse nieuws te volgen, liefst een beetje toegankelijk zoals bijvoorbeeld nu.nl. Lezen op de bank met een muziekje erbij is één van mijn favoriete vrije tijdsbestedingen maar lange artikelen in het Duits doorworstelen is wat te veel van het goede voor mij.

Gebruik de Google Translate knop.  Smile
Reply
#62
Dagelijks de NRC en via mijn vaders login ook dagelijks De Limburger.
Reply
#63
(14-12-2021, 16:41)hythloth Wrote:
(14-12-2021, 16:12)jodocus Wrote: Ik houd me aanbevolen voor tips om het Duitse nieuws te volgen, liefst een beetje toegankelijk zoals bijvoorbeeld nu.nl. Lezen op de bank met een muziekje erbij is één van mijn favoriete vrije tijdsbestedingen maar lange artikelen in het Duits doorworstelen is wat te veel van het goede voor mij.

Gebruik de Google Translate knop.  Smile
 
Dat leest natuurlijk ook niet echt lekker. Bovendien woon ik nog geen vijf kilometer van de grens, het is mijn eer te na om voor Duits Google Translate te gebruiken.
Reply
#64
Ik lees zowel Telegraaf - als NRC op dit moment, maar 't wordt wel erg lastig je eigen inzichten steeds bij te passen. NPO en BRT vormen daarnaast (nog) redelijke bronnen.
Reply
#65
Ik zeg het met pijn in mijn hart: Philips

Ik heb eindelijk na heel veel aandringen van mijn tandarts een elektrische tandenborstel gekocht, nu blijkt daar bij het uitpakken niet gewoon een stekker aan te zitten, maar een usb-kabel. Echt, serieus: WTF! Alsof ik dat ding aan mijn laptop ga slingeren om eens even lekker wat data uit te lezen.

Geef me gewoon een stekker, vuile teringlijers!

Kan daar echt slecht tegen.
Reply
#66
Philips dingen gaan ook na twee jaar stuk. Veruit het slechtste elektronicamerk.

Hier nog steeds Centralpoint, wat ordinaire oplichters zijn en inmiddels ook DHL, dat een bizar slecht track & trace systeem heeft en liegt over pogingen tot levering. 

Oplichterij en liegen, het zijn normale zaken geworden merk ik de laatste jaren. Echt al vaak zo gevaren met online bestellingen. En ik kan het weten, want ik heb nog aan de andere kant van de barricades gewerkt.
Reply
#67
(16-12-2021, 12:51)Schobbeyak Wrote: Ik zeg het met pijn in mijn hart: Philips

Ik heb eindelijk na heel veel aandringen van mijn tandarts een elektrische tandenborstel gekocht, nu blijkt daar bij het uitpakken niet gewoon een stekker aan te zitten, maar een usb-kabel. Echt, serieus: WTF! Alsof ik dat ding aan mijn laptop ga slingeren om eens even lekker wat data uit te lezen.

Geef me gewoon een stekker, vuile teringlijers!

Kan daar echt slecht tegen.

Moest hier even om gniffelen... Heeft ie ook GPS?
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
#68
(16-12-2021, 12:55)Uplift Wrote: Philips dingen gaan ook na twee jaar stuk. Veruit het slechtste elektronicamerk.

Hier nog steeds Centralpoint, wat ordinaire oplichters zijn en inmiddels ook DHL, dat een bizar slecht track & trace systeem heeft en liegt over pogingen tot levering. 

Oplichterij en liegen, het zijn normale zaken geworden merk ik de laatste jaren. Echt al vaak zo gevaren met online bestellingen. En ik kan het weten, want ik heb nog aan de andere kant van de barricades gewerkt.

Fuck DHL inderdaad. Vriendin is al meerdere keren thuisgebleven voor een pakketje, om later bericht te krijgen dat ze niet thuis was terwijl er toch echt niemand aan de deur was geweest. Zelf ook al eens iets op een servicepunt afgehaald wat daar al zeker een week lag omdat er zelfs geen enkel bericht van de poging tot bezorging was geweest. Daar kom je niet achter zonder via hun site je eigen pakketje op te sporen. Alle pakketbezorgers zijn zwaar overbelast uiteraard, maar niemand gaat hier zo slecht mee om als DHL.

Nu we niet meer in een stadse flat wonen en naar een dorp zijn verhuisd is het minder erg geworden; vaste bezorgers pleuren alles buiten achter de poort neer. Nog altijd niet ideaal, maar het spul is er tenminste en het ligt droog.
Reply
#69
Meta

Natuurlijk kan ik hier net zo goed 'Satan' of 'Adolf Hitler' plaatsen, maar ik moet toch even kwijt dat ik van dat Creator Studio en al z'n k***** foutmeldingen zin krijg om mijn nog niet geleverde nieuwe laptop van het oplichtersbedrijf Centralpoint via de baggerpakketbezorger DHL terug te sturen, maar dan gelijk richting de anus van Mark Zuckerenberg is een nerd.

Wat een kansloze kutdag is dit aan het worden, allejezus.
Reply
#70
DHL inderdaad ik was thuis niet aangebeld, pakketje kan ik ophalen op een industrieterrein waar een distributiecentrum zit 25 km verderop, ik maak geen grapje, niet bij de buren, niet op de gang niet bij een pick-up point maar een bedrijventerrein in een hele andere stad. Lekker verdienmodel pakketjes ‘bezorgen’ en ze vervolgens op laten halen.

Het was voor zo’n digitale borrel, van collega’s begreep ik dat er houdbaar spul in zat (oa kaas en worst), over een aantal weken mag daar iemand in dat distributiecentrum op zoek naar waar die vreselijke stank toch vandaan komt.
Reply
#71
(16-12-2021, 13:29)Uplift Wrote: Natuurlijk kan ik hier net zo goed 'Satan' of 'Adolf Hitler' plaatsen

Nee hoor, dat zijn namelijk geen bedrijven
Reply
#72
(16-12-2021, 18:54)thomas9790 Wrote:
(16-12-2021, 13:29)Uplift Wrote: Natuurlijk kan ik hier net zo goed 'Satan' of 'Adolf Hitler' plaatsen

Nee hoor, dat zijn namelijk geen bedrijven

Sorry hoor maar je moet niet zomaar dingen op het internet zeggen die niet waar zijn Thomas:

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=...te=kvk2014
Reply
#73
Albert Heijn, € 25,- vragen voor een doosje met 5 zelftesten. Bij kruidvat heb ik voor exact dezelfde € 12,50 betaald. Maar kreeg daar er niet meer dan een doosje mee.
Reply
#74
Bij mij moet je meer dan omgerekend 20 euro betalen voor een doosje met 2 zelftesten...
Reply
#75
Bij Jan Linders geldt geen maximum. In Geleen stonden zelfs 4 pallets vol. Ik heb er nu 24 voor de komende weken.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)