Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dit bedrijf moet vandaag (en alle andere dagen) in de hoek blijven staan
#26
De appel valt weer eens niet ver van de (zakelijke) boom. Shell overweegt nu (na 't echec betreffende verzakkende Groninger huizen en de grote verloren rechtszaak) natuurlijk het oorspronkelijke hoofdkantoor te Den Haag te sluiten. Men had al een ander (hoofd)kantoor in Londen. Koninklijk (Royal Dutch) kon er overigens al wel wat langer af. Kortom: Oogkleppen op en voortaan slechts nog een Britse aandelenkoers, waar de vraag naar 'deze fossiele' aandelen nog wel explosief groeiend is. Men vervolgt dus simpel de oorspronkelijk gekozen route betreffende de klassieke energiewinsten. Over misselijk makend management gesproken. Dodgy
Reply
#27
VDL Nedcar.
Reply
#28
Kellogg’s dan maar. 

https://nos.nl/artikel/2408643-kellogg-s...oorwaarden
[+] 2 users say Thank You to Murdoc Niccals for this post
Reply
#29
Waterstofbom op (in minecraft)
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
#30
Trustpilot
Reply
#31
Tottenham Hotspur.
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
#32
Schiphol en KLM maken het de afgelopen weken wel erg bont.
- Grondpersoneel mag niet ondervraagd worden bij onderzoek naar arbeidsomstandigheden
- Gezondheidsrisico's voor medewerkers zijn genegeerd
- Negeert avondlockdown, want "achter de douane"
- Test bij aankomst uit Zuidelijk Afrika wordt niet verplicht gesteld, 80% loopt door (nog los van het feit dat alleen testen buiten de EU ontzettend naïef is)
[+] 1 user says Thank You to remothebest for this post
Reply
#33
Je vergeet nog iets: de luchthaven voldoet niet aan stikstofregels en regels op het gebied van geluid en overlast. Ook beschikt de luchthaven niet over een natuurvergunning.
https://nos.nl/artikel/2408710-grote-zor...ors-omlaag
Reply
#34
(09-12-2021, 12:18)Locor Wrote: Je vergeet nog iets: de luchthaven voldoet niet aan stikstofregels en regels op het gebied van geluid en overlast. Ook beschikt de luchthaven niet over een natuurvergunning.
https://nos.nl/artikel/2408710-grote-zor...ors-omlaag

Dat rapport loopt inmiddels al even. Slechts met een andere coalitie komt daar (ooit?) verandering in.
Reply
#35
Sky Sports.
[+] 1 user says Thank You to Plant Beest for this post
Reply
#36
Central Point.
Reply
#37
De Volkskrant. Voor het herhaaldelijk publiceren van stropopargumenten tegen filosofie/geesteswetenschappen.
[+] 2 users say Thank You to Kostik for this post
Reply
#38
(14-12-2021, 12:16)Kostik Wrote: De Volkskrant. Voor het herhaaldelijk publiceren van stropopargumenten tegen filosofie/geesteswetenschappen.

Aan welke artikelen/commentaren refereer je dan precies?
Reply
#39
Dat is de speurtocht toch? Wink
Reply
#40
In dit geval zou jouw post toch aan kracht winnen door met wat specifieke voorbeelden te komen.

Tenzij je de interviews rond corona met Marli Huijer bedoelt, want dat waren inderdaad oprechte aanklachten tegen de filosofie.
Reply
#41
Nouja, bijvoorbeeld, het is niet van vandaag of gisteren. Maar afgelopen week bijvoorbeeld:
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie...~b0775f33/
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie...~ba7cc688/
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/...~b58747b5/

Overigens was dat stuk van de huidige Denker des Vaderlands ook niet om doorheen te komen.
Reply
#42
Mja, voorbeeld 3 vind ik van een heel andere orde dan voorbeelden 1 en 2.
Reply
#43
Ja, het is van een andere orde, maar drie van zulke stukken in één week schetsen wel een bepaald beeld van wat de geesteswetenschappen (niet) zijn.
Reply
#44
Het grootste probleem van De Volkskrant vind ik de dubbele moraal die echt overal in zit. Ze kunnen suggereren dat ethische progressiviteit dan maar misbruikt moet worden (want dor hout) en naadloos het kabinet volgen in hun 'eugenetica light' logica, maar net zo goed heb je dan zo'n Schimmelpenninck die erop wijst dat onze welvaart allemaal onverdiend is en Rutte staat voor verspilzucht, etc. Dus inderdaad: waar zijn de oplossingen? Ik snap zo'n lezersbrieven dan wel. Het hele verdienmodel van De Volkskrant lijkt te zijn gebaseerd op die meme waarin een persoon tegen de andere zegt "You're against capitalism, yet you participate in it. Curious."

Het is een kutkrant, zoveel is zeker;
Reply
#45
De redactie is er vrij open over dat ze zoveel mogelijk verschillende stemmen in de krant willen:
https://open.spotify.com/episode/6ZHEvTg...sCEYXzY2wA
Dus wellicht zou de vermelding hier als iets positiefs gezien worden.
Reply
#46
Zoveel mogelijk stemmen is in deze een surrogaat voor intellectuele armoede; kranten moeten zich niet bezig houden met alleen maar meningen en 'open debatcultuur'. Media hebben in principe een verantwoordelijkheid, maar die is al lang vervangen door een verdienmodel.
[+] 5 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#47
Met de laatste post van Uplift ben ik het grotendeels eens, maar met de kritiek op de Volkskrant op basis van de drie voorbeelden kan ik echt heel weinig. Je kunt het er inhoudelijk mee oneens zijn, maar een krant hoeft ook niet door te slaan in het unisono publiceren van opinies. Als je dan een dagblad wil aanpakken begin dan gewoon bij de T, hoe obvious de kritiek op die krant ook lijkt.
Reply
#48
Ik begin eerder bij De Volkskrant dan bij de T om de simpele reden dat het bedrijf achter De Volkskrant nog meer malafide is. Op dezelfde manier dat een Washington Post erger is dan een The Mirror (überhaupt de enige niet extreemrechtse tabloid van de UK). De hoofdvraag is uiteindelijk welke belangen zo'n kranten dienen. Ik vind deze drie voorbeelden ook niet zo heel relevant, maar in een breder verhaal waarbij de dominante/globale boodschap en uitstraling van een krant in feite neerkomen op "alles is een mening", is zoiets natuurlijk minder onschuldig. Al zal het Kostik vooral hoog zitten dat bepaalde totaal ongenuanceerde punten of verkeerde interpretaties van wat filosofie is door een bepaalde filter zijn geraakt.
Reply
#49
@Uplift: ik kan dat soort overwegingen vaak slecht volgen. Past voor mij in het frame ‘links verwijt links niet links genoeg te zijn’, in plaats van de echte boosdoeners aan te wijzen en in actie te komen. SP vs Rood zeg maar.

Ik geloof verder graag dat DPG Media een kutbedrijf is. Maar laten we dat dan aanpakken.
Reply
#50
Haha, lol. Wat een luxe als je dingen zo kunt benaderen.

De Volkskrant is geen linkse krant, punt. Er bestaan in Nederland nul linkse kranten. In een iets grotere markt is daar wel nog net ruimte voor (Libération, Publico en Corriere della Serra bijvoorbeeld), maar dat sterft stilaan uit om de simpele reden dat de meeste media bedrijven zijn. En bedrijven willen winst maken en verdedigen in de eerste plaats hun eigen (kapitalistische) belangen. Dus tot zover de illusies.

SP vs Rood is een slecht voorbeeld om e simpele reden dat er van een conflict geen sprake is. Rood is gewoon buiten gebonjourd door de SP-leiding, einde verhaal.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)