Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dit bedrijf moet vandaag (en alle andere dagen) in de hoek blijven staan
Heb een Yaris uit 99 en hier niet bepaald een goedkope garage die deze zuinige klassieker wenst te conserveren. What to do?
Reply
Bavaria, Douwe Egberts, Philips of Unilever.
Behoren nog steeds bij de forse serie EU bedrijven die niet aan een Russische boycot meewerken. Verder: De coalitepartijen/overheden welke zwijgen over (de vloeibare gasinvoer) die via Azië toch uit Rusland afkomstig blijkt. Het Kremlin houdt nu bv voldoende kapitaal over om de Sovjet idealen te kunnen volbrengen. Ofwel: Hoe (EU) incompetentie en/of wegkijken onze toekomstige samenleving bedreigen. Onze media (DPG) begint dankzij logge commerciële belangen op een Europees CNN bolwerk te lijken. Diverse journalisten welke ik vanwege veiligheidsredenen niet bij name noem (echter persoonlijk ken) stapten bv al uit DPG verbonden redacties. Wie zich als weldenkend/zich kritisch uitend individu eerder nog niet bedonderd/bedreigd voelde leefde waarschijnlijk onder een steen. Ik ben dan misschien al op leeftijd, echter staat wel de vrije en veilige toekomst van onze kids op 't spel. Ik hoop dat iedereen beseft welke gevolgen de huidige marktwerkingen zoal kunnen hebben. Terwijl ik dit typ, hoor ik via NPO een cynisch klinkend ster - spotje betreffende de huidige nu steeds vrijere genderpolicy 's voorbij komen.
Reply
(10-02-2023, 01:40)Fenderboy Wrote: Heb een Yaris uit 99 en hier niet bepaald een goedkope garage die deze zuinige klassieker wenst te conserveren. What to do?

Wat is er mis mee?
Reply
(10-02-2023, 01:40)Fenderboy Wrote: Heb een Yaris uit 99 en hier niet bepaald een goedkope garage die deze zuinige klassieker wenst te conserveren. What to do?

Toyota is hartstikke betrouwbaar.  Is mij. Eigen ervaring ook. Bijna 3ton op teller, en ik ga m helemaal oprijden.
Afhankelijk vande klachten en inschatting van de te maken kosten, misschien eens een second opinion doen bij andere garage.
Reply
Gewoon alles en iedereen die meewerkt aan het idiote en arrogante idee dat andere mensen zitten te wachten op wat voor fucking baby je krijgt.

https://www.ad.nl/amersfoort/wim-pakt-gr...a1ba773ca/
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Oh daar ben ik 100% mee eens. Ik dacht dat we tegenwoordig minder in man-vrouw dachten, en dan gaan ze nu weer hier extra nadruk op leggen. Plus dat zulke "gender reveal" dingen gewoon grote onzin zijn. Je kan je geld beter besteden, dacht ik.
Reply
Heineken, even los van dat het niet te zuipen is.

Ipv vertrekken uit Rusland, dik investeren, 61 nieuwe merken toegevoegd, oa gedoken in het gat van vertrekkende merken als Guinness, Coca Cola en Pepsi.

Voor degene die niet allergisch zijn voor Lubbach https://www.youtube.com/watch?v=KLV62-kDboE vanaf 2:50
Voor degene die wel allergisch zijn voor Lubbach, artikel van FTM https://archive.ph/MPCUg
Reply
FTM heeft weer goed werk gedaan, Michael Persson gaf in de Volkskrant ook zijn commentaar

Quote:Heineken weet best dat het fout zit met de voortzetting van de activiteiten van zijn dochter in Rusland, maar weigert dat toe te geven.
26 februari 2023

Wat zouden ze gedacht hebben bij Heineken? Daar komen we wel mee weg? Het waait wel over? We hebben lak aan de buitenwacht? We doen toch alles wat we kunnen?
Helaas zullen we het echte antwoord niet van het bedrijf zelf horen. Toen Follow the Money vorige week gedetailleerd beschreef hoe de Russische dochter van Heineken na de Russische inval in Oekraïne gewoon doorgegaan is met het maken van bier en andere dranken – sterker nog, de dochter voegde 61 nieuwe merken aan de Russische supermarktschappen toe – zweeg de Nederlandse brouwer aanvankelijk als het graf.
Pas in tweede instantie, toen het schandaal tot de eerste boycotoproepen leidde, kwam de multinational met een reactie. Het was er een uit het boekje van de huidige crisiscommunicatie: met gestrekt been in de tegenaanval. ‘Wij maken ons grote zorgen over recente publicaties waarin ten onrechte staat dat Heineken haar belofte om Rusland te verlaten heeft gebroken. Dit is absoluut onwaar en misleidend.’
Want, zo legde Heineken uit: ‘Het bedrijf in Rusland is volledig afgeschermd en financiert zelf alle operationele uitgaven. Laat het duidelijk zijn dat Heineken geen dividenden, bedrijfsvergoedingen of royalty’s uit Rusland ontvangt.’
De enige redenen waarom de dochter doordraait, zei Heineken, zijn ‘om nationalisatie te voorkomen en ervoor te zorgen dat het levensonderhoud van de lokale collega's niet in gevaar komt’.
Maar met geen woord repte het over de 61 nieuwe merken, waaronder een aantal nieuwe frisdranken om het gat te vullen dat Coca Cola met zijn vertrek uit Rusland heeft achtergelaten. Ook lanceerde Heineken in Rusland een ‘stout’ bier, als alternatief voor het uit de schappen verdwenen Guinness.
Evenmin reageerde het op de juichende uitlatingen van de Russische dochter, die het hoofdkantoor dankte voor de ondersteuning bij het verhogen van de omzet.
Bruidsschat in Nederland
Door daar niet op in te gaan verliest het bedrijf op die twee punten de discussie al.
Is de aangevoerde vrees voor nationalisatie een geldig excuus om het vertrek te rekken? Na een nationalisatie gaan de activiteiten nog steeds door, wordt het bier nog steeds gebrouwen en stroomt er nog steeds belastinggeld naar de Russische schatkist. Dus, is de redenering, moeten we dat zien te voorkomen.
Dat is geen argument. Ook als de dochter wordt verkocht, zoals Heineken van plan is, worden daarna de dranken nog steeds geproduceerd en blijft er geld stromen naar de Russische schatkist. Het verschil met nationalisatie is dat Heineken bij een verkoop nog wat terugkrijgt.
En daar wringt de schoen. Door nieuwe producten te lanceren probeert Heineken zijn dochter zo aantrekkelijk mogelijk uit te huwelijken, en de opbrengst te vergroten. Dan kun je wel zeggen dat je geen dividend en royalty's meer krijgt van de afgeschermde dochter, maar de bruidsschat belandt wel degelijk in Nederland.
Het komt erop neer dat Heineken er om financiële motieven alles aan doet om de pijn bij de Russen (het gemis van Coca Cola en Guinness) te verzachten.
Natuurlijk weet het bedrijf ook wel dat het ergens fout zit – anders had het zijn overduidelijk aan Heineken gelieerde hoofdmerk Heineken niet teruggetrokken van de Russische markt. En natuurlijk brengt een volledige terugtrekking dilemma’s met zich mee, waar heel gewetensvolle mensen bij Heineken, want die zijn er, ook mee zullen worstelen.
Maar een bedrijf dat die discussies uit de weg gaat, en terechte kritiek denkt te pareren met een bot ‘onwaar en misleidend’, roept de boycots zelf over zich af.
Reply
De VNV

En dat durft zich een vakbond te noemen.
Reply
Hebben de vliegvissers ook een vakbond en wat is er loos?
Reply
Haha nee, het is de vakbond voor verkeersvliegers. KLM piloten hebben het daar voor het zeggen en hebben de afgelopen jaren daardoor leden vliegend bij Martinair ontzettend benadeeld. De vakbond is gewoon een verlengstuk van KLM.

https://www.ftm.nl/artikelen/megaclaim-bedreigt-klm

Deze passage zegt wel genoeg:
De VNV heeft zich sinds de overname constant tegen de claims van de voormalige Martinair-piloten geweerd, terwijl zij eigenlijk hun vakbond en dus belangenbehartiger was. Jaren geleden kwamen de VNV, namens de Martinair-piloten, en de KLM bijvoorbeeld al eens tot een vergelijk. Het akkoord dat zij toen sloten, werd uiteindelijk getorpedeerd door diezelfde VNV, eigenlijk de belangenbehartiger van diezelfde Martinair-piloten. In het arbeidsrecht is het nooit eerder voorgekomen dat een vakbond zo diametraal ingaat tegen een cao die hij zelf sloot.

Uiteraard had ik KLM ook gewoon meteen in dit topic moeten noemen, dus bij deze alsnog: KLM
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
VNV Nation is wel tof.
Reply
De Vlaamse VNV dan weer wat minder
Reply
(02-03-2023, 19:01)Timothy's Monster Wrote: VNV Nation is wel tof.

Ik ging ooit naar The Black angels en toen ik bij de 013 aankwam leek het wel alsof ik een Matrix film was beland, maar dat bleken dus fans van VNV nation.
Reply
(02-03-2023, 19:32)Willie Wrote:
(02-03-2023, 19:01)Timothy\s Monster Wrote: VNV Nation is wel tof.

Ik ging ooit naar The Black angels en toen ik bij de 013 aankwam leek het wel alsof ik een Matrix film was beland, maar dat bleken dus fans van VNV nation.

Haha, ik was ook bij die show van The Black Angels. Dacht eerder aan episode van Blade. Daarna in Köln gezien uit nieuwsgierigheid en dat was bedt tof.
Reply
NOS Sport
Reply
BBC
Reply
Ja, wat een wanstalt. De quote is ook helemaal niet zo heftig.

Sowieso ben ik wel echt fan van Lineker.
Reply
Conservatieven willen iemand laten ontslaan en krijgen er voor terug dat Match of the day er voorlopig uitligt. Lekker gewerkt hoor.
Reply
Blijft een Tory zender.
Reply
Het niet uitzenden van de laatste aflevering van Wild Isles, de nieuwe docuserie met commentaar van David Attenborough over de natuur van de Britse eilanden, is minstens zo kwalijk. Thema van die aflevering is de achteruitgang van de natuur, het niet uitzenden op TV maar alleen op de BBC versie van uitzendeing gemist zou uit angst voor rechts conservative reacties zijn, de BBC beweerd dat het altijd al zo de planning is geweest.
https://www.theguardian.com/media/2023/m...lash-fears

Eerste vijf afleveringen worden vanaf morgenavond wel uitgezonden.
[+] 3 users say Thank You to jodocus for this post
Reply
Lineker was altijd al een baas en nu nog veel meer. Kudo’s ook voor zijn collega’s.
Reply
Hahaha, football focus geschrapt, finale score geschrapt, geen radioverslag van wedstrijden. Consertieven in het Lagerhuis kunnen trots zijn. Labour moet nu vol op het orgel.
Reply
Benieuwd hoe deze gok verder gaat uitdraaien. Onderschat de rol van tabloids niet.

Interessant ook hoe de BBC in de meta-analyse door onze media als 'neutraal' wordt bestempeld. Als dat je uitgangspunt is, dan zou je wel eens verrast kunnen worden door hoe politieke inmenging van de tories komaf kan maken met een programma dat al 59 jaar meedraait. Ze hebben wat in te halen richting de volgende verkiezingen en eender welke dumpster fire-gok is voor hen prima nu (mits tabloid dekking natuurlijk). Het leidt meteen ook de aandacht af van het asielbeleid dat Lineker correct gedefinieerd heeft.
Reply
Eender welk hotel dat in 2023 denkt dat het zaadwifi moet aanbieden en doen alsof je er prima kunt werken of zo. Brand.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)