Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2022
Ik mis denk ik iets, jullie waren met de camper, maar moesten denk op c16 parkeren? Of waren jullie met camper en auto (that makes sense).

Ja die parkeerplek c16 proberen wij te vermijden, die ligt echt te ver weg voor als me op c7 zit. De bus komt namelijk wel langs de camping, maar stopt er niet.

Als dagjesmens of als je op c3 zit is het wel te doen met de bus.
Ik hoop wel dat ze de bushalte bij c16 zelf verbeterd hebben met toen wij er jaren geleden op stonden, want dat was ook nog een stuk lopen vanaf onze parkeerplek.
(23-07-2022, 14:26)meisbaer2 Wrote: Ik mis denk ik iets, jullie waren met de camper, maar moesten denk op c16 parkeren? Of waren jullie met camper en auto (that makes sense).

Ja die parkeerplek c16 proberen wij te vermijden, die ligt echt te ver weg voor als me op c7 zit. De bus komt namelijk wel langs de camping, maar stopt er niet.

Als dagjesmens of als je op c3 zit is het wel te doen met de bus.
Ik hoop wel dat ze de bushalte bij c16 zelf verbeterd hebben met toen wij er jaren geleden op stonden, want dat was ook  nog een stuk lopen vanaf onze parkeerplek.
Ja, sorry voor de onduidelijkheid. Smile We waren inderdaad met de camper en twee auto's. We hadden de auto's mee zodat mijn ouders heen en weer konden naar mijn oma in het ziekenhuis en mocht er spoed zijn met de gezondheid van mijn oma wij ook nog terugkonden. Niet een ideale situatie dus, maar voor dit jaar even een noodoplossing. We stonden inderdaad met de auto's op C16 en die busstop was er praktisch naast. Scheelde ook dat alle spullen gewoon in de camper zaten en we daarmee dus niet hoefden te sjouwen.
De mobilehome was een soort verlengde van camping C3 dus dat was ook prima toen we eenmaal de parkeerplek hadden.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
(22-07-2022, 20:52)Sphinx Wrote:
(10-07-2022, 12:40)Planet Telex Wrote: Ik stond ook op camping De Klokkeberg. Woensdagochtend was het inderdaad al veel drukker dan in 2019, en woensdagavond zelfs al volzet. Wel hele fijne camping waar je 's nachts gewoon kunt slapen. En met een koelkast én vriezer altijd voorzien van koud (speciaal) bier.
Vriendin uit onze groep was bij de entree van het festivalterrein trouwens 2 keer besnuffeld door een drugshond, ben ik goed weg gekomen want ik liep vlak bij haar. Iemand anders dit ook opgevallen? Die waren voorgaande jaren volgens mij niet zo prominent aanwezig. Wat zouden ze eigenlijk doen met een kleine hoeveelheid cannabis? Enkel afpakken, of zou je een boete krijgen en/of festivalbandje verwijderen?
Ik heb ze gelukkig dit jaar niet gezien.
Maar ik ben ontzettend bang voor die herdershonden dus 3 jaar terug moest ik mee voor onderzoek omdat ik weigerde om bij die hond in de buurt te komen. Ze waren er dus al wel eerder kan ik uit (niet zo leuke) ervaring spreken. Moest toen van alles uit doen, helemaal ondervraagd worden, vragenlijsten invullen en in een hokje wachten bij die marechaussee-figuren tot ze echt niks hadden gevonden.
Dat klinkt als een zeer vervelende ervaring. En dat terwijl je niet eens iets bij je had. Enfin, ben er inmiddels achter dat je met een kleine hoeveelheid cannabis eigenlijk alleen een boete riskeert die (voor mij) best mee valt en dus het risico waard is.
Oke, iets later dan zelf gehoopt, maar dan toch deel 2.

Zaterdag:
De zaterdag beloofde van te voren de minste dag te worden en dat betekende ook dat ik niet per se vroeg naar het terrein hoefde. Mijn gezelschap wilde echter wel graag Nothing But Thieves zien, dus daar heb ik zittend in het zonnetje een deel van aanschouwd. Toch wel leuk om die op het grote podium te horen terwijl ik ze nog in de kleine zaal van Paradiso heb meegemaakt, maar jammer dat ze meer mainstream muziek zijn gaan maken. Verder niks op aan te merken.

Daarna blijven hangen voor Måneskin, ook omdat mijn gezelschap dat graag wilde zien. De muziek ging een beetje aan me voorbij, maar de podiumprésence was indrukwekkend. Toegegeven, dat vond ik vooral door de aantrekkelijke Italiaanse bassiste die stylevol in witte outfit op het podium stond, daar steeds meer van uit deed, terwijl ze de bas bespeelde alsof ze er een orgasme van kreeg.

Uiteindelijk won mijn muzikale drang het van dit schouwspel waardoor ik me richting de Barn begaf om een goed plekje te zoeken voor Phoebe Bridgers. Ondanks dat vandaag door mij als minste dag was bestempeld, gaf zij voor mij het beste optreden van het weekend. Alles klopte gewoon. Enthousiasme en aandacht van het publiek, prachtige visuals en loepzuivere liedjes. Ik werd er volledig in meegezogen en voordat ik het wist was het afgelopen.

Na het optreden ben ik naar The Slope gelopen om daar lekker te relaxen aan de tafeltjes. Op de achtergrond Mother Mother meegekregen, maar te weinig aandacht aan besteed om er iets van te zeggen. Uiteindelijk bij de volgende act het publiek in gelopen met mijn broertje om KennyHoopla te zien en dat was... muzikaal best wel slecht. Qua vermaak toch voldoende om te blijven staan en single how will i rest in peace if i'm buried by a highway?// op het einde is wel echt een leuk nummer wat ook live een feestje was.

Vervolgens was ik toe aan een toiletstop en heb ik iets van Twenty One Pilots op de achtergrond gehoord. Gelukkig stond Bicep tegelijkertijd en heb ik ook daar een plek gezocht op de verhogingen aan de zijkant. Hier kon ik minder goed in komen mede doordat het drukker was en er allemaal (feest)publiek om mij heen stond te roken. Ik snap niet waarom dat in België niet verboden is in die tenten. Vreselijk jammer dat publiek zo je concertervaring kan verpesten.

Tot slot nog mijn gezelschap gemeet bij de Main Stage om Imagine Dragons te gaan aanschouwen. Mijn vriendin wilde dat vooral graag zien en omdat er niks tegelijk was waar ik per se wilde kijken ben ik bij haar gebleven. Ik snap er geen fuck van waarom dit een headliner is op Werchter. Het is voor mij even inwisselbaar als het gros van de muziek van vandaag. Ik noemde beide bands gedurende het weekend voor de grap Twenty One Dragons en zo klinkt het ook echt: exact hetzelfde. Naast dat het muzikaal vlak was had de "show" van die vage interludes tussendoor wat volledig de vaart uit de set haalde. Ik weet niet of ze een verhaal wilden overbrengen of gewoon niet meer materiaal hadden, maar het werkte totaal niet. Black Eyed Peas vond ik nog een geslaagdere afsluiter.

Zondag:
Lekker uitgeslapen, het was de enige nacht dat mijn ouders bij mijn oma in het ziekenhuis sliepen waardoor mijn vriendin en ik lekker op het camperbed konden slapen. Daardoor iets meer moeten haasten naar het terrein en nog een stukje van FEVER333 meegekregen dat vóór Big Thief in de Barn speelde. Dat klonk verrassend leuk. Vervolgens een mooi plekje opgezocht om op Big Thief te wachten. Grappig genoeg stond ik op precies dezelfde plek en ook nog eens achter precies dezelfde vent als bij Phoebe Bridgers. Had het al even gezegd hier, maar gedurende set merkte ik al dat Big Thief iets volledig anders deden dan op Best Kept Secret; een fijne lazy zondagmiddag set. Mijn gedachten werden dan ook even later worden bevestigd door de band zelf: "this is the only song we are playing the electric guitar; we decided to play an acoustic set for you guys on this sunday afternoon". Ik weet niet of de keuze voor het gemiddelde publiek een goede keuze was, het was af en toe wat rumoerig vanuit achterin de Barn, maar ik was er zeer content mee.

De volgende op het programma was Modest Mouse. Ik had de band nog nooit gezien en ik was daar eigenlijk heel erg benieuwd naar. Helaas werd het concert verpest door geluidsproblemen waardoor de band op gegeven moment stopte en men het geluid weer aan de praat probeerde te krijgen. Na een tijdje speelde de band weer verder maar was het geluid nog niet best, ik ben uiteindelijk maar weggelopen, heel zonde.

Dat gaf me wel de gelegenheid om weer te meeten met mijn ouders die bij de main stonden. Daar bleven ze te lang hangen waardoor we vlak voor de Barn rode kruizen te zien kregen bij Michael Kiwanuka. Zo jammer want van buiten bij het scherm klonk dat heel goed. Een blokje met foute keuzes dus.

Na Modest Mouse stond Jimmy Eat World in Klub C geprogrammeerd. Beide bands heb ik leren kennen door hun hitjes in Guitar Hero World Tour, dat spel heb ik helemaal platgespeeld op de Wii dus dat was wel een leuke throwback. Gelukkig was het geluid bij Jimmy Eat World een stuk beter en kwamen ze in de tent veel beter tot hun recht dan een aantal jaar terug op de Main Stage. Puik concert, niet verwacht.

Vervolgens naar The Slope gesneld en bleek het daar nog erg rustig. Ik kon zo doorlopen tot de tweede rij om Snail Mail te bekijken. Ze begonnen meteen met hun hitje Valentine waar ik live iets meer had van verwacht. De band was nog heel jong en wist zich ook een beetje moeilijk houding te geven tegenover het publiek. Verder geen slecht optreden, ik zou graag meer van dit soort bandjes op The Slope zien.

Als afsluiter van de zondag nog The Killers met daaropvolgend Red Hot Chili Peppers. The Killers was bij vlagen leuk. When You Were Young was vroeger altijd een van mijn favoriete nummers dus ik vind het nog steeds mooi als ze die spelen. Ze stopten vrij vroeg en hebben een paar echte ruknummers. Er werd ook nog een dude het podium opgeholpen die For Reasons Unknown ging drummen en waar het grotendeel van het publiek dat supergaaf vond, vond ik het eigenlijk vrij kut. Die dude vond zichzelf heel cool en naar mijn idee ging hij te snel waardoor Brandon het amper kon bijhouden met de zang.
Red Hot Chili Peppers als laatste; ik weet het niet zo goed. Ik vond het geen slecht optreden, maar ook niet memorabel. Voor beide bands geldt eigenlijk dat ik er wel een beetje op uitgekeken ben en ik ze een volgende keer zou skippen.

Top 3 van het weekend:
1. Phoebe Bridgers
2. Turnstile
3. IDLES
[+] 10 users say Thank You to Sphinx for this post


Die bassiste heeft idd iets.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Roken in de tenten mag trouwens niet, omdat dit "binnen" wprdt gezien.
Dat was toen het werd ingevoerd duidelijk gecommuniceerd, maar nu is dat wat verwaterd.
(31-07-2022, 01:16)meisbaer2 Wrote: Roken in de tenten mag trouwens niet, omdat dit "binnen" wprdt gezien.
Dat was toen het werd ingevoerd duidelijk gecommuniceerd, maar nu is dat wat verwaterd.
Echt? Niks van gemerkt... Mijn Antwerpse maat zei dat het op z'n Belgisch een maas in de wet is. Op Nederlandse festivals zijn overal duidelijk verboden te roken-bordjes te zien in de tenten. Bij Jera zelfs met de tekst eronder dat overtreders gelijk het festival af worden gezet.
Ik dacht het wel, maar weet het nu niet meer xeker.

Ik weet nog wel dat enige jaren geleden bij Nine Inch Nails in het sportpaleis er wel degelijk een rookverbod was, maar er heel veel gerookt werd vooraan, vooral door Franstaligen naar mijn idee.
(31-07-2022, 13:26)meisbaer2 Wrote: Ik dacht het wel, maar weet het nu niet meer xeker.

Ik weet nog wel dat enige jaren geleden bij Nine Inch Nails in het sportpaleis er wel degelijk een rookverbod was, maar er heel veel gerookt werd vooraan, vooral door Franstaligen naar mijn idee.
klopt, rookverbod, net als in de voetbalstadions in belgie
maar in de praktijk wordt daar op dat soort plaatsen niet veel controle op gedaan
in binnenzalen wel
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Muse en AM.. zzz.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
https://www.rockwerchter.be/

De nieuwe huisstijl ziet er spannender uit dan de huidige geruchten.
Er is trouwens al een RW 2023 topic, alleen deze is nog niet sticky gemaakt. Ik denk dat op 2022 wel een slotje kan?
gesloten,

ik maak de andere sticky


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)