Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2022
#76
(30-01-2022, 17:19)Piet Knaak Wrote: Ik heb The Killers op Werchter gezien een paar jaar terug en het was legendarisch slecht.

Dat was inderdaad niet al te best, zeker ook de zang van Flowers niet.
#77
(30-01-2022, 17:36)Roger Wrote:
(30-01-2022, 17:19)Piet Knaak Wrote: Ik heb The Killers op Werchter gezien een paar jaar terug en het was legendarisch slecht.

Dat was inderdaad niet al te best, zeker ook de zang van Flowers niet.
Can confirm.
#78
(29-01-2022, 22:13)hythloth Wrote: Angèle heeft al een hoop losse Belgische shows staan, en Stromae doet al Werchter Boutique.

Welke grote vrouwelijke headliners hebben eigenlijk al Europese datums? Behalve Dua Lipa kan ik mij niets voor de geest halen.

Honestly waar een wil is, is een weg. Als Werchter zélf een artiest willen pushen, dan kunnen ze dat (London Grammar mocht zo opeens subben in 2018). Dat "ja, maar vrouwelijke artiest X kàn dat festival niet headlinen want ze is te klein". Nul ballen hebben ze. Greta Van Fleet staat verdikke na die rotslechte show van 2019 wéér te subben. Hoe zelfs. Anyways; Billie Eilish, Florence + The Machine, Lorde, Jorja Smith, Olivia Rodrigo en idd Angèle. Angèle kon daar gemakkelijk gestaan hebben hè? Dour is in handen van LN. En wat is die exclusiviteit waard? Idk. Megan Thee Stallion staat op Les Ardentes. Rodrigo staat in Vorst. Dua Lipa is ook gewoon in de buurt.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
#79
(30-01-2022, 20:57)Kreuz Wrote: Honestly waar een wil is, is een weg. Als Werchter zélf een artiest willen pushen, dan kunnen ze dat (London Grammar mocht zo opeens subben in 2018). Dat "ja, maar vrouwelijke artiest X kàn dat festival niet headlinen want ze is te klein". Nul ballen hebben ze. Greta Van Fleet staat verdikke na die rotslechte show van 2019 wéér te subben. Hoe zelfs. Anyways; Billie Eilish, Florence + The Machine, Lorde, Jorja Smith, Olivia Rodrigo en idd Angèle. Angèle kon daar gemakkelijk gestaan hebben hè? Dour is in handen van LN. En wat is die exclusiviteit waard? Idk. Megan Thee Stallion staat op Les Ardentes. Rodrigo staat in Vorst. Dua Lipa is ook gewoon in de buurt.

Subheadliner zijn voor Metallica is een achterhands compliment.

Je zegt het zelf: Live Nation heeft ook Dour en Les Ardentes in handen, dus ze verdelen de markt op in niches. Vandaar dat ze bijvoorbeeld eerder een grote (vrouwelijke) rap act daar pleuren dan op Werchter. Het is ook onrealistisch om met hun businessmodel te verwachten dat ze een koers gaan varen dat mogelijk minder tickets verkoopt. En Rodrigo, Lorde, en Jorja zijn ook allemaal gewoon te klein als headliner voor een main stage met een capaciteit van 80K (?) mensen.

Billie en Florence was ik eerder vergeten; die zouden in theorie wel hebben gekund ja. Angèle heeft overigens al die losse Belgische shows nog niet uitverkocht, dus hoe groot ze nou echt is valt te bezien.
#80
Het nieuwe Pinkpop.
#81
(31-01-2022, 10:52)Uplift Wrote: Het nieuwe Pinkpop.

En dat terwijl de oorspronkelijke versie van deze lineup wel nog o.a. Kendrick Lamar, The Strokes, Thom Yorke, Faith No More, Wilco, System Of a Down aan de bovenkant van de lineup had staan. 

Maar toen kwam het grote Geldtekort hé.
[+] 1 user says Thank You to mattman for this post
#82
Toch gun ik weinig bands het kutpubliek van Metallica meer dan Greta van Fleet, in die zin: prachtig geprogrammeerd.

In ieder ander opzicht: armoe troef.
[+] 1 user says Thank You to Max for this post
#83
(31-01-2022, 15:45)mattman Wrote:
(31-01-2022, 10:52)Uplift Wrote: Het nieuwe Pinkpop.

En dat terwijl de oorspronkelijke versie van deze lineup wel nog o.a. Kendrick Lamar, The Strokes, Thom Yorke, Faith No More, Wilco, System Of a Down aan de bovenkant van de lineup had staan. 

Maar toen kwam het grote Geldtekort hé.
Dit doet echt pijn.
#84
(30-01-2022, 21:37)hythloth Wrote:
(30-01-2022, 20:57)Kreuz Wrote: Honestly waar een wil is, is een weg. Als Werchter zélf een artiest willen pushen, dan kunnen ze dat (London Grammar mocht zo opeens subben in 2018). Dat "ja, maar vrouwelijke artiest X kàn dat festival niet headlinen want ze is te klein". Nul ballen hebben ze. Greta Van Fleet staat verdikke na die rotslechte show van 2019 wéér te subben. Hoe zelfs. Anyways; Billie Eilish, Florence + The Machine, Lorde, Jorja Smith, Olivia Rodrigo en idd Angèle. Angèle kon daar gemakkelijk gestaan hebben hè? Dour is in handen van LN. En wat is die exclusiviteit waard? Idk. Megan Thee Stallion staat op Les Ardentes. Rodrigo staat in Vorst. Dua Lipa is ook gewoon in de buurt.

Subheadliner zijn voor Metallica is een achterhands compliment.

Je zegt het zelf: Live Nation heeft ook Dour en Les Ardentes in handen, dus ze verdelen de markt op in niches. Vandaar dat ze bijvoorbeeld eerder een grote (vrouwelijke) rap act daar pleuren dan op Werchter. Het is ook onrealistisch om met hun businessmodel te verwachten dat ze een koers gaan varen dat mogelijk minder tickets verkoopt. En Rodrigo, Lorde, en Jorja zijn ook allemaal gewoon te klein als headliner voor een main stage met een capaciteit van 80K (?) mensen.

Billie en Florence was ik eerder vergeten; die zouden in theorie wel hebben gekund ja. Angèle heeft overigens al die losse Belgische shows nog niet uitverkocht, dus hoe groot ze nou echt is valt te bezien.

Het ding is dat dat vroeger niet zo was. Toen was er geen sprake van twee headliners per dag, geen mega-tenten de grootte van het fucking Sportpaleis. Maar hoe meer mieren ze op dat terrein kunnen plempen, hoe beter voor de kassa. Licht ook aan zichzelf dat ze geen alternatieven creëren voor de toekomst (niet alleen qua vrouwelijke headliners, maar nieuwe headliners tout court) als je zoveel kaarten wilt verkopen. Dat ze andere festivals in handen hebben, vind ik een zwak excuus en net een voordeel. Ze willen en durven ook niet. Raar dat er nog geen enkel CoS-artikel online is verschenen hoe wit, oud en mannelijk dit conservatief stuk verdriet is. Het lijkt wel alsof ze blijven hangen zijn in 2009 en dan plots bedachten dat ook zoomers naar festivals gaan en dan maar zaterdag vol hebben gesmeten met 'dat' soort muziek. Jongerenmuziek, whatever that means.
#85
Lol, deze lineup is alsnog beter dan dat van vele Amerikaanse festivals die meer vrouwen boeken, dus CoS en vergelijkbare sites moeten niet komen zeiken.
#86
Rock Werchter is er voor alle Flamands, Kreuz. Vandaar de affiche.
#87
Het verschil met vroeger is overigens ook dat kleinere subs als London Grammer en GVF tegenwoordig in headlinergrootte op de poster staan. Net als bij Primavera die 3-4 namen per dag in alfabetische volgorde plaatsen, om een soort van gelijkheid te creëren. Heel leuk voor die acts zelf, maar het objectieve verschil in status blijft er natuurlijk gewoon.
#88
Misschien is het bedoeld als een generatiedingetje, waarbij de vakken na acts als GvF worden ontdaan van normie zoomers, en vervolgens gevuld worden met hun ouders. Lotta money in that shit.
#89
Ik hoop maar dat dit een gevalletje onvoorziene onpmstandigheden is. Want inderdaad, de oorspeonkelijke line up was een stuk spannender.
#90
(31-01-2022, 23:09)Uplift Wrote: Rock Werchter is er voor alle Flamands, Kreuz. Vandaar de affiche.

Oh, maar dat weet ik hoor.
#91
"Zin in zomer! Zin in festivals! Er wordt hard uitgekeken naar de terugkeer van Rock Werchter. De editie 2022 is sinds vandaag helemaal uitverkocht. De 67.000 combitickets en vier keer 21.000 dagtickets zijn de digitale deur uit. Rock Werchter, dat plaatsvindt van donderdag 30 juni tot zondag 3 juli, pakt uit met een straffe affiche. Er is rock, indie, pop, soul, metal, hiphop en meer. Gevestigde waarden versus nieuw talent. Een prikkelende mix voor elke muziekliefhebber. En met een laatste rondje namen is het programma nu ook volledig. Hitlijstwonder en rising star The Kid LAROI komt op donderdag 30 juni naar Werchter. Ook nieuw voor die dag: Lady Blackbird, Glints en ILA. Nieuw voor vrijdag 1 juli zijn SONS, Tin Fingers en Sans Soucis. Yong Yello en grandson staan op zaterdag 2 juli in het Festivalpark in Werchter. De volledige line-up van Rock Werchter 2022 vind je hier.

Mooie tijden in het Festivalpark kondigen zich aan. Er is Werchter Boutique met onder andere Stromae en Gorillaz op zondag 19 juni, er is TW Classic met Nick Cave & The Bad Seeds, Placebo, The Smile en meer op zaterdag 25 juni. Voor beide dagfestivals zijn er nog tickets beschikbaar.

En de zomer in Werchter heeft nog meer te bieden. Rock Werchter bereidt een verrassing voor. De onthulling volgt binnenkort. Stay tuned voor een bijzondere bisronde."
#92
Je ziet uiteraard dat het festival reeds uitverkocht is.

Wat bedoelen ze met de laatste alinea? Maandag nog een extra dag? Of het weekend erna nog een evenement?
#93
(09-02-2022, 17:19)Roger Wrote: Je ziet uiteraard dat het festival reeds uitverkocht is.

Wat bedoelen ze met de laatste alinea?  Maandag nog een extra dag? Of het weekend erna nog een evenement?
extra TW Classic of extra Boutique of beide
#94
Er zou een 2de Boutique komen, maar dan met Barn en Klub C erbij
#95
(09-02-2022, 21:53)VDB Wrote: Er zou een 2de Boutique komen, maar dan met Barn en Klub C erbij

Klinkt alsof ze dus geen stadionformaat headliner konden scoren, en meer acts moeten boeken voor de kaartverkoop.
#96
(09-02-2022, 22:06)hythloth Wrote:
(09-02-2022, 21:53)VDB Wrote: Er zou een 2de Boutique komen, maar dan met Barn en Klub C erbij

Klinkt alsof ze dus geen stadionformaat headliner konden scoren, en meer acts moeten boeken voor de kaartverkoop.

ik verwacht The Weeknd, maar ze mogen verrassen
#97
(09-02-2022, 17:18)Roger Wrote: "Zin in zomer! Zin in festivals! Er wordt hard uitgekeken naar de terugkeer van Rock Werchter. De editie 2022 is sinds vandaag helemaal uitverkocht. De 67.000 combitickets en vier keer 21.000 dagtickets zijn de digitale deur uit. Rock Werchter, dat plaatsvindt van donderdag 30 juni tot zondag 3 juli, pakt uit met een straffe affiche. Er is rock, indie, pop, soul, metal, hiphop en meer. Gevestigde waarden versus nieuw talent. Een prikkelende mix voor elke muziekliefhebber. En met een laatste rondje namen is het programma nu ook volledig.

Die nemen zichzelf toch ook niet serieus hè.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
#98
Ik vind het nog steeds jammer dat de leuke namen een weel voor Werchter staan.

Ik ken nog niet alle namen, dus moet eens inluisteren. Maar het is lang geleden dat ik zo weinig acts op mijn die-moet-ik-zien lijstje heb staan.
Bijna alle leuke dingen zijn afgevallen. Nu weetvik dat dit jaar uitzonerlijk is met alles, maar toch

En dan zal je zien dat ze een week later nog een keuke dag plannen.
#99
En een 2de Classic zou ook nog altijd het plan zijn op de 26ste juni. De zondag na de eerste dus.
Spijtig dat Springsteen daar is weggevallen als oorspronkelijk plan.
Ben eens benieuwd wat ze daar zouden zetten. Stones misschien??
Of McCartney, maar dat zou wel een dickmove zijn, aangezien mijn McCartney Golden Circle-kaarten van 2020 automatisch zijn omgezet naar kaarten voor TW Classic met Cave en een kleine terugbetaling.
(09-02-2022, 22:16)VDB Wrote:
(09-02-2022, 22:06)hythloth Wrote:
(09-02-2022, 21:53)VDB Wrote: Er zou een 2de Boutique komen, maar dan met Barn en Klub C erbij

Klinkt alsof ze dus geen stadionformaat headliner konden scoren, en meer acts moeten boeken voor de kaartverkoop.

ik verwacht The Weeknd, maar ze mogen verrassen

Kendrick Lamar bijvoorbeeld


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)