Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2022
Helaas ga ik niet de zondag voor Rock Werchter naar Werchter. Ik zou haar graag op RW hebben willen zien. Nu denk ik dat ze vrij laat met haar tourplannen is gekomen.

Hopelijk volgend jaar dan op RW als headliner. Maar ik zal wel pissig zijn als ze iets als Chvrches erbij gaan boeken.
LN casht er lustig op los deze zomer zeg.
Moet het natuurlijk wel okee verkopen, op den duur hebben alle bedrijven hun netwerkfeestjes wel gehad.
Net zo'n versnippering als bij Mojo inderdaad (al is dat ook gewoon LN).
Ik vind de harakiri van de voltallige Belgische festivalwereld iig superamusant.
(11-04-2022, 10:43)Uplift Wrote: Ik vind de harakiri van de voltallige Belgische festivalwereld iig superamusant.

Het enige wat ik zie is dat LN door dit overaanbod net nog meer macht krijgt over de festivalwereld dan ze al hadden. Ik vrees een beetje voor autonome festivalletjes als Rock Herk. Hoeveel festivals zijn er op onze zogezegde ellelange kalender nog waar LN niet iets mee in de pap te brokken heeft?
LN moet zelf wel oppassen niet te veel in de klappen te delen. Met deze inflatie en onzekerheden m.b.t. de oorlog, maar ook maanden knaldrang die er intussen voorbij zullen zijn + het feit dat de samenleving nooit helemaal heeft kunnen uitrusten na corona (want ja, we moesten thuisblijven maar vaak nóg harder werken), denk ik dat er sprake is van een kolossale overschatting. Niet alleen in België trouwens.
(11-04-2022, 19:59)Uplift Wrote: LN moet zelf wel oppassen niet te veel in de klappen te delen. Met deze inflatie en onzekerheden m.b.t. de oorlog, maar ook maanden knaldrang die er intussen voorbij zullen zijn + het feit dat de samenleving nooit helemaal heeft kunnen uitrusten na corona (want ja, we moesten thuisblijven maar vaak nóg harder werken), denk ik dat er sprake is van een kolossale overschatting. Niet alleen in België trouwens.

Misschien voor festivals die pas later met hun lineups kwamen, want genoeg Europese festivals zijn al uitverkocht.
Tja, veel daarvan schuiven natuurlijk al twee jaar kaartjes door. Maar al die nieuwe shit? Goh.
Mijn gok is dat er een overschot aan grote artiesten is dat een tour wil doen/inhalen en dat als LN de relatie goed wil houden. Als LN haar niet neerzet, stap zo'n Florence wel naar een andere boeker toch. Daar nu gecalculeerd verlies op maken is dan het minste van alle kwaden, dat ze zichzelf kannibaliseren snappen ze bij LN ook wel lijkt me.
[+] 4 users say Thank You to greenlander for this post
(11-04-2022, 20:06)Uplift Wrote: Tja, veel daarvan schuiven natuurlijk al twee jaar kaartjes door. Maar al die nieuwe shit? Goh.

Dingen als Coldplay, de Stones etc. maken gewoon grof geld aan abominabele tournees, niet allemaal via LN maar toch - het zijn wel zgn. nieuwe dingen die nog niet zijn doorgeschoven. Qua events zijn ook Boutique en TWC beiden (quasi) uitverkocht. PKP en dat Hear Hear onding daarentegen. Kan me omwille van het feit dat ze drie maanden later hebben aangekondigd nu niet van de indruk ontdoen dat ze 't een moeilijker zullen hebben dan andere zooi.

Wat greenlander zegt, kan dat ook wel weer kloppen..
Terwijl ik meer de verwachting heb dat de ‘grote namen’ gaan afzeggen vanwege oorlog, niet praktisch/geestelijk klaar of whatever. Jammer voor de nieuwe generatie, mij persoonlijk maakt t nul uit
https://www.dansendeberen.be/2022/05/20/...lassic-xl/

loooooool

Krijg je twee totaal overbodige podia met alleen maar kutnamen erbij. 2/2 qua afgelaste events voor Werchter, briljant.
Hahahahahahahahahahahaha

Met enig geluk heb je daardoor wel minder kutvolk bij The Smile en Placebo.
Niet echt, want er komt een hoop kutvolk bij waarvan een significant deel toch naar Placebo en The Smile zal gaan.
Kid Laroi en Florence zullen vast genoeg mensen weglokken. Maar bij TW Classic is het toch al een vereiste dat je bij aanvang arriveert om een polsbandje te scoren voor het voorvak.
Dit is dus gewoon volksverlakkerij. Er gaan van 2 evenementen nu 1 gemaakt worden, met verschillende soorten publiek. Cave verkoopt de BKS dag niet uit, laag staan zo’n los evenement als Classic. En Florence dus ook niet dagdragend. Ik was van plan om te gaan naar Classic, maar wacht het nu maar af op Ticketswap.
(20-05-2022, 18:11)BigBird Wrote: Dit is dus gewoon volksverlakkerij. Er gaan van 2 evenementen nu 1 gemaakt worden, met verschillende soorten publiek. Cave verkoopt de BKS dag niet uit, laag staan zo’n los evenement als Classic. En Florence dus ook niet dagdragend. Ik was van plan om te gaan naar Classic, maar wacht het nu maar af op Ticketswap.
Wel grappig dat Florence dus gewoon in de tent staat nu. Blijkbaar van TWC al meer dan 50k tickets verkocht ofzo, dus het heeft echt te malen met een heel schraal verkopend Encore. En terecht.

Nick Cave nog steeds de volle 2,5u.
StuBru maakt daar dus van: ''twee festivals versmelten tot één. Leuk!!11''. Dat is dus ons belastinggeld he. Enfin, dat van jullie, mijn laatste Belgische aangifte heb ik al gehad.

Dood aan LiveNation. Dood ende verderf.
Het ergste is dat dit wellicht met voorbedachte rade gebeurt. Festivals als decoys. Gewoon allemaal dumpen, alle fucking winstgerichte majors na dit jaar boycotten en klaar. Het is genoeg geweest.
Toch al 40.000 kaarten voor Classic lees ik. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/20/...annuleerd/

Is er serieus een voorvak met bandjes? Dat is ook niet echt aantrekkelijk. Geen zin om al vroeg aanwezig te zijn.
Sinds er geen speciale golden circle tickets worden verkocht, zal dat vast weer gebeuren. Check al mijn oude posts in het TW Classic topic.
Ik denk dat het vooral overkill is. Plus dat de dag met Florence relatief laat bekend is gemaakt en op een zondag is. En dan is het donderdag (woensdag eigenlijk) al rock Werchter.

Een dag is logistiek natuurlijk ook makkelijker, je hoeft niet twee dagen voor alles te zorgen.

Ben wel benieuwd of dat core gebeuren doorgaat.
Hoogtepunt van 2022 is nu al wanneer ze die PKP steaming pile of shite samen voegen met de warm-up dag van PKP zelf en 35-jarige ambtenaren bij 16-jarige Limburgse sjappies in de Boiler Room belanden. En hoe StuBru dat dan gaat spinnen. Op zo'n momenten ben ik echt blij dat ik in Nederland woon om met spreekwoordelijke popcorn te kijken naar de ene goederentreinbotsing na de andere.
(20-05-2022, 18:24)Uplift Wrote: StuBru maakt daar dus van: ''twee festivals versmelten tot één. Leuk!!11''. Dat is dus ons belastinggeld he. Enfin, dat van jullie, mijn laatste Belgische aangifte heb ik al gehad.

Dood aan LiveNation. Dood ende verderf.

Als N-VA dagelijks bij vrt mag komen lullen, dan is LN die hun promopraatje dicteert op stubru een niet zo'n ver-van-je-bed-show.

Maar serieus, Hear Hear en Pukkelpop zijn toch next, of niet?

Denk dat Core wel goed zou draaien hoor? Er is een publiek voor dat Kalkbrenner / Bicep / Jamie xx-type muziek.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)