Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2022
Imagine Dragons dus. Waarom zijn zij opeens een headliner? Dit was m echt niet.

Phoebe Bridgers was wel prachtig! Redder van deze dag.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Niet zeuren Werchter gangers. Jullie hebben nog steeds 3 mooie dagen over dus 75%, op Pinkpop verpeste die 2 bands 2 dagen.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
(03-07-2022, 01:20)Sphinx Wrote: Imagine Dragons dus. Waarom zijn zij opeens een headliner? Dit was m echt niet.

Phoebe Bridgers was wel prachtig! Redder van deze dag.
Ik heb nog wel een leuke dag gehad ze
Marcus king *en met zijn band op de foto, sloper, charlotte adigery, phoebe bridgers en Leon bridges.

Een zeer uitgebreid en persoonlijk verslag komt nog
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/02/...lag-dag-3/

Cringe overload. Maar even serieus: volgens mij is RW PP aan het voorbijsteken qua kutheid.
(03-07-2022, 11:33)Uplift Wrote: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/02/...lag-dag-3/

Cringe overload. Maar even serieus: volgens mij is RW PP aan het voorbijsteken qua kutheid.
Nee hoor, echt lang niet. Gisteren was qua "grote" namen natuurlijk een drama.
Maar The Barn en Klub C zijn fantastische tenten. Het geluid is overal uitstekend. 
Vandaag is weer potentieel een hele mooie dag.
[+] 3 users say Thank You to Sphinx for this post
(03-07-2022, 12:12)Sphinx Wrote:
(03-07-2022, 11:33)Uplift Wrote: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/02/...lag-dag-3/

Cringe overload. Maar even serieus: volgens mij is RW PP aan het voorbijsteken qua kutheid.
Nee hoor, echt lang niet. Gisteren was qua "grote" namen natuurlijk een drama.
Maar The Barn en Klub C zijn fantastische tenten. Het geluid is overal uitstekend. 
Vandaag is weer potentieel een hele mooie dag.
Dit.
Barn slope en klubc zijn gewoon top
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Big Thief speelde gewoon even een totaal andere set dan op BKS. Een soort lazy chille zondagmiddag set. Wat een band zeg.
[+] 3 users say Thank You to Sphinx for this post
(03-07-2022, 12:12)Sphinx Wrote:
(03-07-2022, 11:33)Uplift Wrote: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/02/...lag-dag-3/

Cringe overload. Maar even serieus: volgens mij is RW PP aan het voorbijsteken qua kutheid.
Nee hoor, echt lang niet. Gisteren was qua "grote" namen natuurlijk een drama.
Maar The Barn en Klub C zijn fantastische tenten. Het geluid is overal uitstekend. 
Vandaag is weer potentieel een hele mooie dag.
Nu ik dit zeg was uiteraard het geluid bij Modest Mouse compleet bagger. Op gegeven moment maar weggelopen omdat ze het niet aan de praat kregen. Stukje Balthazar gekeken om vervolgens voor een dichte Barn bij Kiwanuka te staan. Ben voorstander van dat ie dicht gaat als t te vol is hoor, maar als t bij jezelf gebeurt natuurlijk balen. T festivalleven gaat niet altijd over rozen. Big Grin
Kiwanuka klinkt via de stream waanzinnig goed. Niet gedacht dat 't live zo knalt.
(03-07-2022, 18:16)Timothy\s Monster Wrote: Kiwanuka klinkt via de stream waanzinnig goed. Niet gedacht dat 't live zo knalt.
Was heerlijk
De recensenten van Humo zijn wel op dreef. Die van Waterparks en met name Imagine Dragons waren geniaal.
Ik geniet altijd nog meer van de reacties op social media op zo’n recensies. Toch veel mensen met, eerlijk is eerlijk, een redelijk platte muzieksmaak hebben die dan op hun lange tenen getrapt zijn.
[+] 2 users say Thank You to ahha for this post
Ik zat vanochtend te sniffen en kuchen, voor de zekerheid toch een testje. Helaas positief, gelukkig heb ik zo'n extra goed masker bij me, ga direct met de trein naar huis (zal nog hopelijk rustig zijn).
(04-07-2022, 14:22)meisbaer2 Wrote: Ik zat vanochtend te sniffen en kuchen, voor de zekerheid toch een testje. Helaas positief, gelukkig heb ik zo'n extra goed masker bij me, ga direct met de trein naar huis (zal nog hopelijk rustig zijn).
Mijn vriendin ook al... Beterschap!
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Het was nogal stoffig op het terrein, en wij zijn alledrie allergisch/astmatisch dus dacht in eerste instantie dat het kuchen nog van het stof was. Maar dan was het meestal snel over als je eenmaal weer bv in een tent was. Zondag kreeg ik toch echt een hoestje, dus vandaag meteen een test gedaan en helaas positief.

Mijn nicht was vanochtend vroeg alnaar huis gegaan na een negatieve test, maar die ligt nu met koorts op bed, dus die zal het toch hebben.

We hebben met z'n drieën in een tent geslapen (en ook af en toe water gedeeld, wat achteraf niet slim was), dus mijn zus houdt ook maar rekening mee dat ze besmet kan zijn. Het is wel een beetje een domper op het hele gebeuren.

Want ondanks dat de line up lang niet zo interessant was als die in 2020 zou zijn geweest, hebben we ons goed vermaakt. Fijn om er weer te zijn, en onverwacht veel goede dingen gezien. Organisatie (afgezien van het parkeren dan) was weer perfect.

En behalve de vele regen op donderdag verder perfect festivalweer gehad.
[+] 5 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Beterschap Meisbar
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
(04-07-2022, 14:22)meisbaer2 Wrote: Ik zat vanochtend te sniffen en kuchen, voor de zekerheid toch een testje. Helaas positief, gelukkig heb ik zo'n extra goed masker bij me, ga direct met de trein naar huis (zal nog hopelijk rustig zijn).

(04-07-2022, 15:30)Sphinx Wrote:
(04-07-2022, 14:22)meisbaer2 Wrote: Ik zat vanochtend te sniffen en kuchen, voor de zekerheid toch een testje. Helaas positief, gelukkig heb ik zo'n extra goed masker bij me, ga direct met de trein naar huis (zal nog hopelijk rustig zijn).
Mijn vriendin ook al... Beterschap!
Beterschap aan iedereen.



Hier nog geen symptomen
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Beterschap!
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
(03-07-2022, 11:33)Uplift Wrote: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/02/...lag-dag-3/

Cringe overload. Maar even serieus: volgens mij is RW PP aan het voorbijsteken qua kutheid.

De goednieuwsshow betaalt met je belastingsgeld, frappant dat dit überhaupt kán.
Zit hier op mijn terrasbank in de late zomeravond-koelte de Glastonbury & DTRH verslagen te lezen, pak vervolgens nog even de tijd om mijn Werchter-bijna-week met jullie te delen.

Al sinds 1992 een ijkpunt voor mijn vriendengroep sinds middelbare school, dit weekend wordt vrijgehouden, uitzonderingen zoals omliggende bevallingen daargelaten. Wij hebben al die jaren nooit een festivalcamping bezocht, sinds 2002 hielden we kamp op een reguliere camping in Aarschot, maar deze was afgelopen herfst vanwege pensionering van de eigenaren verkocht aan de gemeente, die daarop direct alle (vaste) campinggasten het contract opzegde, en het bestemmingsplan wijzigde. Enige alternatieve camping die nog enigzins te toen is voor ons leek de reguliere camping Klokkeberg in het C-gebied, en die keuze is niet tegengevallen. De camping is veilig, voldoende sanitair, heeft een restaurant met ontbijt en warm eten, en savonds boerenbal. Meer moet dat niet zijn.

Vanwege dreigende stormloop (dixit eigenaar) vertrok een deel van de groep dinsdag overdag al naar Belgie, om een 'gipsy-circle' te creeren, aangezien we 14 combi-gangers en 11 dagjesmensen een plek bij elkaar wilden geven. Dit lukte maar net, op een hele goede plek, volgend jaar zetten we de boel al op maandag op. Woensdag vertrok ik in de ochtend naar Brussel, om de verjaardag van mijn vriendin met haar te vieren. Beetje flaneren, appartement naast de Galerie, en savonds een concert Californische 'Southern Rock' in de AB Club, perfecte start!

Vriendin ging donderdag niet mee terug naar Werchter (haar vader zou de volgende ochtend een risicovolle operatie ondergaan), dus omwille van enkele verjaardag-vier-momenten was ik pas laat in de middag terug in Werchter. Vervolgens was ik omwille van de flinke langdurige regenval niet voornemens om de fietsreis naar de wei voor Pixies en Beck te ondernemen, wat voor laatstgenoemde wel een misser was volgens mijn vrienden. Samen met mijn zoon, die voor het eerst mee ging naar Werchter, kwam ik dan weer als enige volledig droog aan bij The War On Drugs, die de 'sundown'-spot hadden gekregen. Heerlijk concert, met zoals vaak een soort van bezwerende invloed tijdens bepaalde nummers. Het volk was weer blij met het betere weer, we wisten dat het verder de komende dagen topweer zou worden. Kan mij voorstellen dat reaper een mooie ceremonie beleefd heeft. Na TWOD gewacht tot alle vrienden verzamelden op onze vaste plek, om Pearl Jam gezamenlijk te zien. Vraag mij achteraf af welke bekende nummers ze niet gespeeld hebben, mooie setlist, Eddie zat er emotioneel (Roskilde-dag) maar zuiver in, volgens mij dronk hij zn eerste rode wijn pas bij de toegift. Heb het concert na afloop maar direct bestempeld als het beste concert van het weekend, ben daar niet meer op teruggekomen. Terug op de camping nog een fles goede Venezolaanse rum soldaat gemaakt met een paar vrienden, daar slaap ik goed op.

Vrijdag bleek de clash Idles / Turnstile opgelost te zijn, en bleek Turnstile tot voorprogramma van Metallica gepromoveerd te zijn. Hallelujah, want GretaVonFleet kan ik gewoon niet aan, qua eentonigheid en stemgeluid, gebeurt mij niet vaak in het 'gitaar-genre'. Gestart met Idles dus, first timer, prettig vreemd deze mannen, prima bandje, en ik stond iets achter de barrier, dus de eerste 'ferme dansjes' om mij heen gezien. Daarna belde mijn vriendin, dat haar vader die ochtend bijna was overleden tijdens de operatie, en dat maakte mij behoorlijk emotioneel, was direct compleet 'out of place' tussen al het festival-volk. De zoon van Bono gezien met zijn bandje Inhaler direct daarop, maar heb dat niet heel bewust meegemaakt vanwege het voorgaande. Het was volgens mij verder ook niet zo heel speciaal, al had hij het volk goed mee in het voorste deel van de Barn. Veel speciaalbier later in de Apero & goede gesprekken aldaar met oude bekenden die ik toevallig tegenkwam brachten mij weer in de juiste stemming voor Turnstile, met een plek net achter de barrier. De oude Metallica-fans hielden hun cool, maar de jongere garde ging volledig los, achteraf een prima opwarmer voor Metallica. Was onder de indruk van de Jim Morrison vibe die de zanger mij gaf, en de compromisloze energie van de band en hun spervuur van (zo lijkt het) aaneengeregen mini-songs. Heb daarna The Chats bezocht, maar dat was voor mij te simpel copy-paste werk allemaal, na een paar nummers afgehaakt. Metallica was vanaf het eerste nummer dik in orde, als eerder gezegd veel oud werk, niet teveel gezever over de Metallica-family en alles tussendoor, heb nu het idee dat 'some kind of monster' wel definitief verdwenen is. En geweldig om dit samen met mijn zoon zij aan zij te beleven, hij is verre van 'metal', maar gaf dit een dikke voldoende. Terug op de camping nog het boerenbal in het restaurant bezocht, voor ik het wist was het al weer licht buiten, mooie afsluiter.

Zaterdag was op voorhand een 'rustdag', dus samen met mijn broer en 2 vrienden de hele dag op onze plek in de zon gezeten met bier, rookwaar en wat hapjes. Toch uiteindelijk nog even naar de wei gefietst, om 21 pilots te beleven, maar dat was meer om het door de ogen van mijn zoon te kunnen zien, die dit als 'hoofdact' van het weekend zag vooraf. Ook hij evolueert in smaak en evalueert ten opzichte van vorige ervaringen, want achteraf vond ook hij dat dit concert te rommelig was, waar het vroeger anderhalf uur 'als een vuurpijl omhoog ging', was het dit keer elke keer een rustmoment, onzin-tekst en onzin-acties tussendoor, waardoor 'de vibe gekilled' werd, alles dixit zoon. Met een kleine groep nog Grandson gezien, een soort van white college dopey Zack de la Rocha, ik geloofde hem wel, laatste half uur stond als een huis. Afgesloten met de Denkbeeldige Draken, en dat was inderdaad zo kut als ik had verwacht. Ze hadden wel meer glitters en effecten bij dan op Pinkpop zo begreep ik, dus ze hebben wat met die feedback gedaan. Zoals ik al zei deed de kip buiten de poort mij het meeste plezier op de wei. Terug op de camping weer boerenbal, wilde walsjes gedaan met wie maar wilde daar, genoten van de hoge energie van de zonen van mijn broer, en nog net voor het licht werd mijn bed in gevallen.

Zondag begon zeer positief, bij de start van het Keane-concert, met het bericht dat de vader van mijn vriendin weer uit de kunstmatige coma was gehaald en blijkbaar geen extreme schade had opgelopen. Dit bericht, de zon, bier en de 'niks-aan-de-hand' muziek van Keane trapten de dag goed af. Vervolgens de hele middag en avond op 'main' geweest, goede concerten van Balthazar, Royal Blood en The Killers gezien, perfecte sfeer op de wei met vrienden en omstanders. Was benieuwd naar Jehnny Beth, vanwege Savages, stond vooraan bij de Slope, maar werd zonder oordoppen compleet weggeblazen door de bas-tonen, deed echt zeer, dus na 3 nummers exit. Kwam met alle 'jonkies' van de groep terecht bij Meute, en dat was een voltreffer op dat moment: elftal drummers en hoornblazers in rood kostuum, die een carnavalesk-techno-achtig feestje verzorgden. Eerste uur van RHCP daardoor gemist, pakte in het laatste half uur nog even 'Give it away' mee, en meer moet dat niet zijn. Het geluid was voor de verandering een keer niet waardeloos tijdens hun concert, ook een meevaller. Het campingvolk was er die nacht wel klaar mee, dus geen boerenbal, maar wel whisky en rum op het terras, totdat de zon opkwam.

Al met al zeer gelukkig met dit zeer lange weekend, na al die jaren een nieuwe impuls en energie voor onze groep vrienden met de aanwezigheid van zonen/dochters en hun vrienden, de nieuwe camping op fietsafstand, die niet tegenviel. Is hierbij weer voor een aantal jaren verlengd deze traditie, deo/allah et corona volente.
[+] 16 users say Thank You to Jizzlobber for this post
dit gaat veel langer worden dan ik verwacht had.

dus hier is alvast donderdag

Zoals beloofd.
Een eerste verslag van Rock Werchter 2022.
Geen hytloth esque pareltjes of rants Ala uplift of misschien wel een beetje.
En net als anders gewoon recht uit het hart. 

Geen al te grote uitgelichte dingen vaak want heel veel zaken gaan kijken op naam…
Nogmaals sorry voor typfouten of andere fouten. Dyslexia can be a bitch.
 
Laten beginnen donderdag 9u30 waar ik op de parking van mijn lokale jumbo mijn GSM liet vallen.  Resultaat volledig naar de Zak. Begin in mineur, zoals het vroeger ook altijd was (van caravan problemen tot ingeslikte kaarten). Maar ach. Rap naar mediamarkt en dan op weg met een nieuw toestel. Fiets in auto. Het weer was goed. De zin was er.
 
Net als 3 jaar geleden weer op mijn plaatsje in tremelo parkeren. Fietsje eruit. Proper t-shirt en de hort op voor de laatste 4/5km.
Waarom geen echte parking? Fucking 15€ (was dat niet 10€ vorige editie) en als je snachts afrijdt en smorgens terug komt en ze staat vol. Though luck. Dus fuck you schuur. Fietsenstalling is gratis en beveiligd. En gewoon goed geregeld. Dat dan weer wel.

Na het fietstochtje  ging het ticketje omruilen in bandje vlot en het binnengaan ook. Opmerkelijk vlot, heb het al anders geweten. Zo vlot dat ondanks het GSM tijdverlies gewoon binnen voor de eerste band. Door de niet ingestelde GSM geen mobile banking en moest ik het doen met de cash die ik bij had. Even bonnen kopen en een hartaanval krijgen. Jezus fucking christ. 35€ voor 10.

Vroeger waren de eerste 10 er al door gejaagd binnen een uur. Gelukkig had ik koffiekoeken  daar kwam ik dag 1 mee door.
Maar die prijzen. Friet mayo 7€. Friet stoofvlees 14€
Crappy hamburger 7€
Bicky burger 8,75€
Pistolet met rosbief salade en honing mosterd dressing 7€
Flikker op met je inflatie.... echt fucking waar. Dit is gewoon boerenbedrog. De duurdere zaken kan ik niet zeggen want gewoon niet bezocht.

Locker ook 35€ voor 4 dagen.
Swat.

Dan maar naar the death south als opener van de festivities. Waren beter dan in de Roma. The barn had er zin in. De vloer bewoog gewoon mee. Het zal nooit mijn favorite zijn maar gewoon ideaal om met te starten en de combo barn. Wat een tent. De sfeer is altijd top daar. Niet normaal.
Daar een kerel leren kennen fre en schat van een mens. Die wou mij 4 dagen bij hen thuis laten slapen dat ik niet over een weer moest.
Eerste changeover dat ik dus al niet alleen spendeerde. Normaal ben ik niet super sociaal in het echte leven. Was volledig voorzien om boeken te lezen en dergelijke. Maar het wachten op de volgende band ging zo wel lekker vlot
 
2de band van de dag was Airbourne. Ik weet dat onze vriend Pud ze niet geweldig vond maar hier waren ze weer on point. 3de keer dat ik ze zag en kwamen erg goed tot hun recht. Vanaf de eerste noten van de intro (theme van terminator 2) zat de sfeer er in. Circle pitje en moshen. Korte maar energieke set wat ze mochten wat 40 minuten spelen? Eerlijkheidshalve had ik eender welk ander jaar voor fontaines dc gekozen maar deze donderdag stond voor mij in het teken van mijn vader. Maar daarover hebben we het zo meteen wel even.

Daarna gauw door naar Altin Gun maar dat was na het feest van Airbourne net even te rustig. Om achteraan de KlubC een stuk mee te pakken, maar te druk en teveel praters (een van de weinige keren) dus snel weer weg. Jammer want heeft wel potentieel voor mij (van de week even thuis op het gemak beluisteren). Dus meer kan ik er helaas niet over zeggen op basis van 2,5 song…

Dan maar een leuk plekje scoren redelijk vooraan bij Carly Rae Jepsen. Totaal geen verwachting bij maar tussen echte fans terecht gekomen en viel heel goed mee. Beetje happy pop (en achteraf ook misschien even wat ik nodig had die avond) en ook gewoon een frisse verschijning op het podium. Ze zou mij kunnen krijgen. Wel net voor het einde doorgegaan om een goei plek te scoren bij Cigarettes after Sex (waar ik op voorhand wel naar uit keek). Maar wat een tegenvallend optreden. Rete saai, niks spannend aan en kwam niet binnen (of dat dacht ik toch toen en in hindsight snap ik nu ook waarom, zo meteen meer). Wel helemaal uitgekeken.

Dan Reignwolf in de gietende regen.
De man heeft nog steeds even veel ADHD als vorige keer maar zette wel slope helemaal op zijn dak.
Drummer, heb ik halverwege de set niet nodig, doe het wel tegelijkertijd. Niet bijster origineel qua sound maar wat hij doet is echt wel amazing.

Daarna door om de pixies mee te pakken en richting het voorvak te kunnen voor the war on drugs.
Pixies hadden het zelfde probleem als Cigarettes after Sex, ik werd er niet wild van. Alsof ik er fysiek wel was maar mentaal niet. Wat bier en cola ingeslagen voor een dubbel optreden in de voorvakken aan het begin van de set. En voor ik het wist was de pixies gedaan. IK heb alles gehoord en gezien en ook weer niet. Ik zou nu nog geen nummer kunnen opzeggen. Totaal geen idee. Of hoe de podiumopstelling of kledij, niks maar dan ook totaal niks onthouden

En dan was het tijd voor de war on drugs.
Zoals jullie wisten was het plan om mijn vader (een heel klein beetje) uit te strooien tijdens dit optreden. De glazen bokaal is binnen geraakt. 1 van de 2 mensen die mee wouden gaan en nog van de originele groep overbleven was er bij. De Andere was te laat en geraakte niet meer binnen in het voorvak. Jammer voor die persoon maar oh well. Ik had het alleen gedaan ook. Dus voor mij maakte het niet veel uit.
Ik hoopte op een stralende ondergaande zon maar dat viel toch een beetje tegen. Maar het moest zijn zoals het was. Perfecte plek in het 2de voorvak tegen het midden, een stukje voor FOH. Geluid was perfect, de band was perfect, het weer was perfect. De setlist ook. In tegenstelling tot in april het maar 1x  totaal niet droog gehouden (tijdens Pain en waar ik dan ook een deeltje heb mee uitgestrooid al en dan paar keer een traantje doorheen de set). Waar direct wat security kwam polsen of alles ok was. En een Hug van gekregen. 

Net als de dame die mee was voor dit mee te maken, alsook de mensen die achter ons stonden waar ik voor de show mee aan de praat geraakte.

 Bedoeling om met thinking of a place de rest uit te kappen. Kwam dit niet. Dus heb ik het daar bij gelaten. Maar wat was War on drugs weer strak. En nu geen show extras zoals confetti in het sportpaleis en dergelijke. Gewoon oerdegelijk. Ik kan me er nog iedere seconde voor de geest van halen. Zal mijn persoonlijke geschiedenis in gaan als een van de beste optredens ooit vanwege obvious reasons.

Eindigen deden we met Pearl Jam op dezelfde plek en toen geraakte persoon 3 die zou meekomen bij de uitstrooiing er wel bij. Pearl Jam was goed, blij dat ik ondanks mijn twijfels om ze te zien toch ben blijven staan. Sterke vocals, niet te zatte Eddie, beestige setlist. Beste keer dat ik ze zag. En omdat we dan toch voltallig waren en ik nog asse over had is de rest uitgekapt geweest tijdens given to fly. Ook een perfect send off want hij zou dit optreden geweldig gevonden hebben.

Achteraf dan toch maar een war on drugs tshirt gaan halen als herinnering, was dit eerst niet van plan maar leek me toch mooi om te doen.
Nu, enkele dagen later besef ik dat ik tijdens en cigarettes & pixies al helemaal bezig was in mijn hoofd met war on drugs en dat ik teveel in mijn hoofd zat en ze dus totaal niet bewust heb meegemaakt en beide een herkansing verdienen.

en geen 1 optreden last gehad van praters (waarschijnlijk veel geluk gehad)

Zo dit was dag 1


disclaimer: Airbourne & Reignwolf werden gekozen om te zien omdat dit bands waren die we beide goed vonden vroeger en samen gezien hadden. paste wel perfect om deze nog eens te zien. 

scores
War On Drugs 10/10
Airbourne 9/10
Pearl Jam 8/10
Reignwolf 8/10 (indien beter weer waarschijnlijk meer)
Death South 7/10
Carly 7/10

Pixies & Cigarettes 3/10 (maar eigenlijk niet correct)
[+] 13 users say Thank You to reaper for this post
Mooi joh, dat je dit zo hebt kunnen doen. Kan geen beter eerbetoon bedenken voor iemand die van muziek houdt.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
(07-07-2022, 14:11)meisbaer2 Wrote: Mooi joh, dat je dit zo hebt kunnen doen. Kan geen beter eerbetoon bedenken voor iemand die van muziek houdt.
ik ook, samen ongeveer 300 groepen gezien ofzo. moet het kwijt zijn.
heb ook een spotify playlist met alles wat we live ooit samen hebben gezien. geniet daar wel van en brengt altijd herinneringen boven


anyway

Dag 2
Half 4 smorgens thuis gekomen van werchter dag 1.
Gauw wat proberen slapen maar uiteindelijk maar afgeklokt op een 4 tal uurtjes
De vrijdag had een potentieel om een waanzinnige dag te worden.
Sum41 (jeugdsentiment en nog nooit gezien), Miles Kane, Idles, Turnstile, Metallica, The last internationale, girl in red, sons (9120 represent),…

Dus gegeten en hop terug in de auto en een uurtje rijden richting de weide.
Nog voor sum41 begon aangekomen, gauw langs de merch voor een maat. Stonden maar 2 rijen voor mij. Dit ging vlot gaan… uiteindelijk meer dan een half uur staan aanschuiven, de metallica merch was al half uitverkocht. Zonder overdrijven de mens voor mij kocht zo maar even 12 tshirts en 1 trui van metallica… rondom veel volk teleurgesteld dat hun maat er niet meer was.

Dat grapje duurde zolang dat ik het begin van Sum41 moest meemaken vanuit de wachtrij…
eindelijk afgerekend een spurtje getrokken richting FOH en daar nog een heel stuk van het optreden meegepakt. Om nostalgische redenen leuk om te zien maar nu wordt ik daar niet erg wild van. Zeer korte set maar wel de hits dus innerlijke tiener Reaper content en hoef ze nu ook niet meer te zien.

Zodra dit gedaan was mij terug naar buiten de weide gegaan, naar het gastenloket om daar een envelop af te halen op mijn naam. Na ID-kaart controle kreeg ik een envelop met 2 snakepit ticketjes en de uitleg hoe hier in te geraken. En in tegenstelling tot eerdere berichtgeving was drank gewoon toegestaan in de pit.
Daarna naar de groep kennissen die enkel vandaag zouden komen. De meeste voor Metallica, een enkeling voor Greta van Fleet (die mensen bestaan dus echt) en mijn neef. Hij is by far de grootste metallica fan die ik ken. Maar in een good way. Niet de treurwilg die staat te wachten bij ieder optreden tot James en consoorten start met spelen. Hem blij gemaakt met dat snakepit bandje. Had ze hiervoor al 40 a 50 keer gezien in 10 tal landen maar nog nooit van uit de pit. Pintje erbij, planning overlopen en terug naar binnen.

Recht naar de bar, pintje derbij en naar Miles Kane met ons tweeën. In de pit. Even checken hoe dat was. Je wandelt dus effectief tussen het podium en de mojo barrières door naar pal het midden. Daar aangekomen was er welgeteld nog 5 man… We hebben dus met 7 man dat optreden bekeken vanuit dat vak. En omdat zich in de catwalk bevind lijkt het echt op een optreden dat alleen voor u gespeeld wordt (zie foto hier ergens voor). En dan tot mijn verbazing ook nog Mikey Shoes van QOTSA mee op het podium bij Miles Kane. De Max. Grote fan van sinds de eerste keer als voorprogramma van Beady Eye (nog voor rearrange een hit werd) en samen met de vader toch een keer of 4 samen gezien. Afgelopen vrijdag was de 6de keer voor mezelf en had een ideale set met inhaler al vroeg, avation van the last shadow puppets), dont let me down van the beatles, voor het eerst in jaren terug too little to late, standing next to me ook van the last shadow puppets, en afsluiters Come Closer (reprised zelfs) en dont forget who you are
Waanzin om dit te beleven als een prive optreden. Als Artist zal dat wel minder tof zijn geweest maar ik heb alles gegeven en schouderklopjes en glimlachen van alle werkende crew rond de pit gehad.

Dan even bier halen en terug naar de pit in mijn eentje voor mijn eerste keer IDLES.
In het wachten in de pit kwam er opeens een meute volk af. Wat bleek, werchter organisatie liet vanaf nu +-100 man toe die fan waren van de band die zou spelen. Zo aan de praat geraakt met 2 Roemenen die heavy idles fan waren en hoopte de demo van hun band te kunnen doorspelen aan Mr. Talbot. uiteindelijk een bandshirt gekregen van die roemenen
Heftige set, starten met Colossus, car crash en mr motivator. Een uur lang staan springen en geven. Genoten. En volledig verkocht van de live reputatie. (heb de meeste albums al wel, en zot van fan Brutalism & Joy & Live at  the bataclan). Bindteksten waren geweldig. Het lachen met metallica fans en james was de max. Can james do this: insert gek dancemove. Feest van het begin tot het einde.
Zelfs een lekker moshpit in ons vak. Zeer mooi dit.
Jammer van de ingekorte rottweiler. En zijn infectie op zijn been best toch ook maar effe laten nazien.

Daarna belofte maakt schuld en in een voorvak bijna heel Bazart gezien. Ga ik kort over zijn. Hatelijke muziek maar ze kregen tot grote verbazing wel veel respons en hadden mario goossens mee op drums en Stijn meuris kwam meedoen met een nummer van Monza.
Daarna snel naar the barn waar Turnstile zou spelen.

Aangekomen in een lege tent. Wat bleek: Greta viel weg en Turnstile zou het slot overnemen van Greta. Dus dan maar pintje gedronken en gewacht. 

Afgesproken bij de bende en naar Lewis Capaldi gaan zien maar waar ik de man wel kan hebben op plaat. Was dit een mismatch qua dag en publiek of slaagt dit altijd zo dood over op een weide. Jezus christus. Niets memorabel aan of onthouden waardig.

Dan met bier naar de pit en Turnstile gaan kijken. Wat opviel is dat het volltalige Brutus kwam kijken naar Turnstile. Naast een man gaan staan met mondmasker en engelstalig bleek te zijn. Meer bepaald een amerikaan. Met ons 3 (amerikaan, neef en mezelf) alles gegeven. Een uur lang. Op een gegeven moment verdwijnt mijn neef om Brutus lastig te vallen voor een selfie. Zelf had ik zo iets van dit doe ik niet. Zeker niet tijdens deze show. Show gedaan. Zegt die amerikaan thanks for the fun times. Likewise, see you again in an hour for metallica? He goes nah im working as guitar tech during the show. Bleek dus gewoon een metallica crew member te zijn (wat zo terug komt).

Ik zie Stephanie van Brutus nog staan en ga toch vragen voor een selfie voor mijn dochter van 7 jaar jaloers te maken. Ze is namelijk dol van haar en wil zelf beginnen drummen want ze vind die zo cool. Tuurlijk mocht dat. Even uitgelegd en moest van haar zeggen dat ze dat kei cool vind dat ze fan is en dat papa inderdaad maar een drumstel moest kopen. Hoe meer meisjes in de metal hoe beter…
Dusja ik hang er aan Big Grin

En dan moest metallica nog komen. Zelf heb ik er iets minder mee (3x gezien, 2x werchter 1x sportpaleis en was er wel wat klaar mee). Maar wat een vette set, wat een vette visuals, wat een sfeer in de pit. Dat begin was brutal met Wiphlash, Creeping Death, Enter Sandman & Ride Lightning.
niet teveel praten tussen door, gewoon spelen (en de standaard bindteksten). Mijn neef een traan zien laten van geluk en volledig losgaan was het volledig waard (had mij ooit hetzelfde geregeld met Noel Gallagher dus blij dit te kunnen terugdoen). Het kakte geen moment in en had gerust een half uur langer mogen duren want ondanks het vroegere start uur dat werd meegedeeld toch gewoon rond 11 uur begonnen.

Naar het einde toe gingen alle fans los om een guitar pick of drumstok te vangen. Tot duwen toe. Beetje egoïstisch gedrag gezien dus gewoon niet aan mee gedaan.
Show gedaan, en in komt de metallica crew member. Hij ziet mij staan, doet teken naar mij van iets gevangen? Ik gebaar van nee. Kerel loopt naar een van de boxen op podium haalt daar de setlist van en geeft deze door aan mij. Al de personen rond mij die er voor nog stonden te vechten voor een guitar pick ging van WTF man i want this, wanna trade… nupe.  Dus hangt nu thuis ingekaderd en ga ik waarschijnlijk zaterdag nog aan mijn neef geven (nog niet 100% zeker want is wel een leuke herinnering).

En dan terug naar huis. Onderweg overviel mij wel enorm een gevoel van shit mijn vader zou dit allemaal zo vet gevonden hebben, beetje last van een dip gekregen.

Om 3 uur was ik thuis en dan maar gaan slapen.

Miles Kane 10/10
Idles 10/10
Turnstile 9/10
Metallica 9/10
Sum41 6,5/10
Bazart 5/10
Lewis Capaldi 3/10
[+] 7 users say Thank You to reaper for this post
Dag 3

De minste dag qua line-up, normaal had ik hier ook sowieso niet geweest want origineel een trouwfeest waar ik naar zou moeten gaan, maar na wat meningsverschillen over kleine zaken na het overlijden van men pa begin dit jaar en geen begrip voor de situatie waar ik in zat werd de uitnodiging ingetrokken. Ondertussen die mensen, die al x jaar vrienden waren ook niet meer gehoord of gezien… Dus wat doen we dan.


We gaan naar werchter, op de mainstage stond 1 band die ik wel wou checken en dat was Twenty one pilots. Voor de rest zou het op de 3 andere podia worden.
Moet wel toegeven dat de dip van vrijdag in het begin van de zaterdag nog hard aanwezig was. Fysiek en mentaal zat ik er wel even door na 2 dagen van mixed emotions op donderdag en sky high te zijn op vrijdag. Maar in de loop van de zaterdag, waar ik quasi de hele dag alleen was kwam wel het besef dat ik echt niet te klagen heb en dat mijn leven echt wel meer dan ok is. Er kwam een soort rust over mij heen, ik voelde me echt 110% gelukkig. Zon, drankje, muziekje, goede gezondheid, hier kunnen staan na corona, ik voelde me echt top. En een soort van thuiskomen. B

Besef dat laatste jaar echt wel niet de standaard is en het echt wel 1000 keer beter is dan de periode augustus21-januari 22. En dat het geen kut uit maakt wat er gebeurd is en het hier en nu het enige is dat telt. Wat zitten op de grond in the barn allemaal niet met je kan doen.


Sorry voor mindfulness intermezzo

We zijn hier voor muziek op deze op voorhand al karige dag in mijn hoofd.

goed op tijd aangekomen zodat ik een redelijke plek had voor Marcus King. En holy hell, wat was dat goed. Had gerust nog 45 minuten langer mogen zijn. Goeie zang, goeie gitaarsolo’s en wat een begeleidingsband. Lekkere set. Jammer dat de barn niet meer vol stond, maar iedereen had het wel enorm naar zijn zin . Lekkere start van  de dag.

Daarna gewacht in the barn op Sabrina Claudio en mijn mindfulness moment gehad. En het wachten op Sabrina duurde lang, erg lang. 20 minuten nadat haar set zou moeten starten was er nog steeds crew bezig on stage om muziek te krijgen uit de instrumenten. Achteraf op zondag gehoord dat er technische problemen waren door het gebruik van verkeerde drivers bij hun.

Dan maar afgebold richting the Slope voor Sloper. Stond niet op de planning maar leuke band, 2 top drummers, een hoop klap met de handjes gehalte, dat wel. Maar wel een leuke stem, en energieke set. En veel drum solo’s maar dat was ergens wel te verwachten met deze band.

Dan een stukje Alec Benjamin gaan zien, stond vaak op vroeger ten huize Reaper want mijn ex was fan. Ik niet maar als ik dan toch niks te doen heb leek me even te gaan kijken wel ok. Niet mijn ding. Veel gillende meisjes vooraan terwijl ik ergens achteraan stond. Maar echt niet mijn ding… dan ook maar vertrokken na 3/4 nummers.

Dan naar the barn voor Phoebe Bridgers. Kende ze enkel van naam maar wauw. Verrassing van het weekend. Mooie stage préséance, leuke songs, top step, grave visuals, leuke “skeleton” pakjes. Pakte me helemaal in en voerde me echt mee. Stond er met quasi open mond naar te kijken. Stond dan ook mooi redelijk vooraan, aan de mengpanelen. En in mijn ooghoek net naast mij over de barriere staat de begeleidingsband van Marcus King te fangirlen over Phoebe. Ook zwaar onder de indruk.

Even mijn gsm bovengehaald, tekstje getypt en onder een van die mannen hun neus geduwd. Met de vraag of ik foto mocht nemen na de show. Allemaal ok voor die mannen. Dus rustig voort aan het genieten van Phoebe. Dat uur vloog voorbij. Daarna inderdaad met de bassist, drummer en toetsenist even gepraat van Marcus king (vroegen hoe het kwam dat ik alleen was enz, mooi gesprekje gehad, ook over TOOL gesproken en condoleances gehad op antwoord waarom ik alleen was enzo, top kerels) en dan idd foto getrokken.

Dan snel door Charlotte Adigéry & Bolis Pupul waar ik geen noot van kende. Maar wel leuk, vernieuwend en lekkere muziek gewoon. Dansfeestje in de Klub C. publiek genoot, band genoot. En gewoon een leuke verschijning Charlotte. wil ik nog meer van checken

Gauw iets gegeten aan de Slope met Mother Mother op de achtergrond maar te kort om er iets zinnig over te zeggen.

Dan maar Leon Bridges, bomvolle klub C, rasartiest, waar ik ook niet heel veel van kende op voorhand (behalve texas sun dat uiteraard ook gedraaid is geweest op mijn vader zijn uitvaart) maar de muziek had wel mee van het begin tot het einde. Sterk optreden zonder te veel uitschieters maar het toch even vochtig gehad met Texas sun. Een van de verrassingen van dit weekend. Wil ik zeker op nieuw zien en mij meer inwerken in het oeuvre.

Dan snel na afloop naar Jorja maar de barn zat eivol. Nog tot halverwege geraakt maar daar zag ik geen bal en dan maar na 3 nummers doorgegaan (jammer want klonk wel goed dat stukje)
Opa had best een sterke dag tot nog toe. Onverwacht.

En misschien was TOP wel de kers op de taart. Hun eerste album vond ik nog best OK ofzo maar daarna buiten de radio hits (als de radio dan eens op stond) nooit meer beluisterd.
En met goede moed ergens halverwege het veld gaan staan. En dat begon, mannen met bivakmutsen, niet met 2 maar met 6 (?) en dan nog dingen op tape laten meelopen. Dj knalt op een gegeven moment harde beats door, 2 dansers in chemo pakken en gasmakers staan er wat gek te doen… per minuut verliezen ze mij meer en meer. 


En dan een effectief kampvuur op het podium en wat kumbaya achtige vibe te creëren. Het kakte helemaal in. En het was al niks. Dan wordt de deftige gitaar terug boven gehaald en begint men het xbox game Halo theme te spelen. En we hadden al net ¾ covers gehad aan dat schijt vuurtje. Dit was echt style over substance. Jezus fucking christ. Er was niks maar dan ook niks dat niet uit ging voor muziek maar wel voor de act. Alles voor de act. 
Wat een rommel. Of ik ben oud en snap het niet meer, dat kan ook (want heel de mainstage op zaterdag was niks voor pepe reaper).
 
En aangezien ik een gruwelijke hekel heb aan aan Imagine dragons om 20 voor 10 vertrokken, om 11 uur was ik thuis. Ongezien, want ik ben iemand normaal altijd blijft tot het de laatste act. nu was ik thuis nog voor die begon... sinds 2009 nog nooit voorgevallen.
maar als TOP & Imagine dragons de toekomst wordt dan is het echt wel slecht gesteld...
Dan moet ik mij hier meer in de graz approved stuff gaan smijten.


Nog een stukje Stranger Things gezien en bijna 11 uur geslapen (was meer dan nodig).

TOP 0,5/10
Leon Bridges 8/10
Phoebe Bridgers 9,5/10
Mother Mother -/10
Charlotte Adigéry & Bolis Pupul 7/10
Sloper 6,5/10
Alec Benjamin -/10
Jorja -/10
Sabrina Claudio -/10
Marcus King 8/10
[+] 3 users say Thank You to reaper for this post
Ik ben nog steeds aan het uitzieken, maar zal vandaag eens beginnen met mijn Werchter verslagen, nu mijn hoofd iets minder duf lijkt te zijn.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)