Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2022
#1
Laten we dan maar eens met een nieuw draadje beginnen voor RW2022.

Nu Graspop de affiche heeft gelost, verwacht ik binnenkort wel weer nieuwe namen. Wie zien we terug en welke niet meer?

Op dit moment zijn er bekend:
- Metallica
- Faith No More
- Pearl Jam
- Twenty One Pilots

Dit lijstje zegt natuurlijk niet zoveel, maar ik verwacht binenkort nog wel een paar minder heavy namen en zeker nog een paar vrouwelijke (sub)headiners. Ben benieuwd!
#2
(Sub)headliners met nieuwe albums onderweg:

- Arctic Monkeys
- Placebo
- Interpol
- Damon Albarn

Vrouwen met recente albums:
- Lorde
- Little Simz
- Japanese Breakfast
#3
Benieuwd of The Strokes nog van de partij zijn. Verkoop liep niet denderend, ook niet voor BKS. En is een prijzige act.
#4
(24-09-2021, 11:45)Gunnar Wrote: (Sub)headliners met nieuwe albums onderweg:

- Arctic Monkeys
- Placebo
- Interpol
- Damon Albarn

Vrouwen met recente albums:
- Lorde
- Little Simz
- Japanese Breakfast
Placebo staat al op Werchter Classic.
#5
(24-09-2021, 11:38)meisbaer2 Wrote: en zeker nog een paar vrouwelijke (sub)headiners. Ben benieuwd!

Zijn ze eigenlijk ook bewust bezig in Belgie om meer vrouwen bovenaan festivalaffiches te plaatsen?

Betreft Lorde: die heeft nog geen Belgische datum, maar zal niet bovenaan worden geplaatst gezien de response van het nieuwe album.
#6
Nee, in Nederland staat ze in juni in de Afas, die is hier nooit zo bekend geweest dat ze een ziggo kon doen. Ik zie dat ze vrige keer in de 013 stond.

London grammar heeft ook een nieuw album, die van Lianne la Havas is alweer van vorig jaar.
#7
RHCP met Fruscianti zal er ook wel staan.
#8
(24-09-2021, 17:45)hythloth Wrote:
(24-09-2021, 11:38)meisbaer2 Wrote: en zeker nog een paar vrouwelijke (sub)headiners. Ben benieuwd!

Zijn ze eigenlijk ook bewust bezig in Belgie om meer vrouwen bovenaan festivalaffiches te plaatsen?

Betreft Lorde: die heeft nog geen Belgische datum, maar zal niet bovenaan worden geplaatst gezien de response van het nieuwe album.

Neen. Rock Werchter speelt op dat vlak steevast en dat al een decennium lang de kaart conservatief, wit en safe. Eigenlijk is het schrijnend dat ze niet méér doen om mee de weg te leiden naar meer gender-equality op het programma.
#9
Ik weet het niet. Ik denk dat ze er wel wat meer mee bezig zijn, maar geen regel hebben van we meoetn nu 50-50 doen. Maar ik moet ook zeggen dat (afgezien van de headliners meestal) RW het meestal niet eens zo slecht doet.
#10
Qua headliners is het lastig gezien ze 80k mensen per dag willen lokken. Maar als mensen in België echt meer vrouwen op de lineups willen, moeten ze toch echt actie voeren. Want het overgrote merendeel van de betalende bezoekers boeit het niet.
#11
(24-09-2021, 19:41)Kreuz Wrote:
(24-09-2021, 17:45)hythloth Wrote:
(24-09-2021, 11:38)meisbaer2 Wrote: en zeker nog een paar vrouwelijke (sub)headiners. Ben benieuwd!

Zijn ze eigenlijk ook bewust bezig in Belgie om meer vrouwen bovenaan festivalaffiches te plaatsen?

Betreft Lorde: die heeft nog geen Belgische datum, maar zal niet bovenaan worden geplaatst gezien de response van het nieuwe album.

Neen. Rock Werchter speelt op dat vlak steevast en dat al een decennium lang de kaart conservatief, wit en safe. Eigenlijk is het schrijnend dat ze niet méér doen om mee de weg te leiden naar meer gender-equality op het programma.

De afgelaste editie hadden ze wel gewoon Kendrick Lamar hoog op de bill staan. Jammer dat die niet door ging, dat was wat mij betreft één van de beste lineups sinds tijden.
#12
Die dag met The Strokes en Kendrick verkocht naar verluidt niet goed, dus verwacht vooral oude vertrouwde headliners.
#13
Werchter is niet het festival voor vernieuwing. Prima wat mij betreft.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
#14
(25-09-2021, 17:37)hythloth Wrote: Die dag met The Strokes en Kendrick verkocht naar verluidt niet goed, dus verwacht vooral oude vertrouwde headliners.

The Strokes is normaal, gezien niemand ouder dan pakweg 25-30 überhaupt een connectie heeft met die band omdat ze gewoon los van die ene keer in de AB hier nog nooit hebben opgetreden. Wat betreft Kendrick Lamar ga je geen fans overtuigen als je naast Kendrick niet wat meer hiphop programmeert, dan trekt iedereen gewoon naar Woo-Hah en terecht. Je kunt geen hiphop headliner boeken en met twee hiphop-acts op de rest van het programma verwachten dat je daarmee dan uitverkoopt lol.
#15
Maar je kan best een goede hiphop (sub)headliner hebben waar publiek op afkomt dat niet persé een hele dag hiphop hoeft? Ik vind de mix van vanalles juist altijd ht leuke van Werchter.

Komend jaar wordt toch een vreemd jaar, met veel het gevoel dat er veel moet worden ingehaald. Maar lang nog niet alles normaal is, zeker op logistiek gebied.

Daarom verwacht ik binnenkort toch al wel een paar nieuwe namen, aangezien de meestel mensen maar één groot festival zullen doen en er veel concurrentie zal zijn?
#16
Hiphop is niet de "norm" en men doet ook ook geen poging om daar verandering in te brengen, dus neen. Het hoéft geen "hiphop-dag" te worden, maar pakweg twee namen op vier dagen is gewoon schraal.
#17
K. Lamar hoeft niet gedragen te worden door een hiphop programma, want hij is K. Lamar. Probleem is dat Werchter qua programmatie altijd al bijzonder wit is geweest en bij uitbreiding Vlaanderen nog niet volledig klaar is voor een donkere super-act als headliner van een groot festival. Waar dat overal elders vanzelfsprekend is met zo'n naam, zelfs al is de rest van de line-up retewit.

Hashtag Vlaanderen.
#18
(26-09-2021, 22:36)Uplift Wrote: K. Lamar hoeft niet gedragen te worden door een hiphop programma, want hij is K. Lamar. Probleem is dat Werchter qua programmatie altijd al bijzonder wit is geweest en bij uitbreiding Vlaanderen nog niet volledig klaar is voor een donkere super-act als headliner van een groot festival. Waar dat overal elders vanzelfsprekend is met zo'n naam, zelfs al is de rest van de line-up retewit.

Hashtag Vlaanderen.

Eens. Op Lowlands een jaar of 3 geleden kon hij die propvolle Alpha moeiteloos aan. Legendarisch wild optreden.
#19
Op Pukkelpop toen was het destijds blijkbaar erbarmelijk qua publiek (en dan laat ik er de racistische incidenten tijdens het concert en de uitlatingen van Jüng-VB over het hele weekend toen nog uit).
#20
Je kunt zowel K. Lamar op een groot festival in Polen of Hongarije programmeren. Gaat daar ook niet pakken. En ja, zo erg is het gesteld met Vlaanderen.
#21
[Image: peppers-on-white-picture-id1143643942?k=...iLBEbz74I=]

? ? ? vandaag ? ? ?

( donderdag is heet )
#22
Red Hot Chili Peppers 3 juli 2022

EUROPE LEG:

6/4 - Seville, Spain
6/7 - Barcelona, Spain
6/10 - Nijmegen, Netherlands
6/15 - Budapest, Hungary
6/18 - Firenze Rocks, Italy
6/22 - Manchester, UK
6/25 - London, UK
6/29 - Dublin, Ireland
7/1 - Glasgow, UK
7/3 - Rock Werchter, Belgium
7/5 - Cologne, Germany
7/8 - Paris, France
7/12 - Hamburg, Germany
#23
The Strokes dus subheadliner op de zondag voor de RHCP?
#24
Denk eerder erna.
#25
Boomer Werchter. Versterkt alleen maar de dingen die hierboven al werden gezegd.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)