Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 2.89 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic [deel 2]
#51
Wellicht heb ik me verkeerd verwoord, maar de symptomen zijn in ieder geval milder. Hoofdpijn, en een verkoudheid, waar je bij de Alpha variant nog kortademigheid en verlies van geur en- smaak zag. Of de Delta minder ernstig ziektebeeld laat zien moet nog blijken. Op een CT scan kun je trouwens goed zien of iemand 'covid longen' heeft, dat zorgt ook voor de kortademigheid en benauwdheid.

Hier wat meer info over Delta uit de UK:
https://www.businessinsider.com/covid-19...&r=US&IR=T
Reply
#52
(28-06-2021, 17:51)BigBird Wrote: Wellicht heb ik me verkeerd verwoord, maar de symptomen zijn in ieder geval milder. Hoofdpijn, en een verkoudheid, waar je bij de Alpha variant nog kortademigheid en verlies van geur en- smaak zag. Of de Delta minder ernstig ziektebeeld laat zien moet nog blijken. Op een CT scan kun je trouwens goed zien of iemand 'covid longen' heeft, dat zorgt ook voor de kortademigheid en benauwdheid.

Hier wat meer info over Delta uit de UK:
https://www.businessinsider.com/covid-19...&r=US&IR=T
Als het zo is dan komt het door het vaccineren. Laten we vooral niet vergeten aan wie we het uiteindelijk te danken zullen hebben als de druk op de ziekenhuizen en het aantal overledenen niet meer op het niveau van vorig voorjaar en de winter komt, dat komt door iedereen die zich laat vaccineren. En de wappies zullen met dat succes weer op allerlei manieren op de loop gaan.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
#53
(28-06-2021, 17:51)BigBird Wrote: Wellicht heb ik me verkeerd verwoord, maar de symptomen zijn in ieder geval milder. Hoofdpijn, en een verkoudheid, waar je bij de Alpha variant nog kortademigheid en verlies van geur en- smaak zag. Of de Delta minder ernstig ziektebeeld laat zien moet nog blijken. Op een CT scan kun je trouwens goed zien of iemand 'covid longen' heeft, dat zorgt ook voor de kortademigheid en benauwdheid.

Hier wat meer info over Delta uit de UK:
https://www.businessinsider.com/covid-19...&r=US&IR=T

Wat dus komt door wat grrr zegt. Het is gevaarlijk misleidend om te stellen dat een meer besmettelijke variant minder schadelijk is (de logica laat ons automatisch al in die richting denken), maar met alle Covid-varianten is steevast gebleken dat dat niet zo werkt.
Reply
#54
Hier een stuk over Delta en ziekenhuis/overlijden.

https://www.hln.be/buitenland/amerikaans...~a677c5b2/
Reply
#55
Ik zou inderdaad nog goed oppassen t/m twee weken na de tweede prik.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#56
Ik zie de bui alweer hangen...
Reply
#57
Ik heb hier een alinea geknipt en geplakt uit het artikel waarvan ik de link eronder heb geplakt.

As of Tuesday, 49,799 people were receiving treatment for Covid-19 at hospitals including 1,911 critically ill patients and 556 dependent on ventilators.

https://www.bangkokpost.com/thailand/gen...-new-cases

Vanaf morgen gaat Phuket open via een zogenaamde "sandbox" experiment. Vliegtuig moet rechtstreeks op Phuket vliegen, volledig gevaccineerd zijn, negatieve PCR test, speciale uitnodiging van de Thaise ambassade, Covid verzekering met een dekking van 100.000$ (kost ca. 200€ pp) en 14 dagen op Phuket blijven, terwijl er ook nog testen plaatsvinden (geen idee van de frequentie) en daarna mag je vrij reizen in Thailand, mits je natuurlijk negatief getest bent. Ik begin een beetje te twijfelen of het wel zo slim was om die mega actie van de KLM binnen te tikken om 30/9 te vertrekken naar Thailand Smile
Reply
#58
Volgens mijn vrouw ga je wel bij een positieve test sowieso het ziekenhuis in, daar heb je weinig over te zeggen. Dus ja, dan lopen de ziekenhuizen vanzelf over, maar op die manier haal je wel de besmettelijke mensen uit de samenleving, welke anders de besmettingen kunnen overdragen wanneer ze zich nergens aan houden of de mogelijkheid gewoonweg niet hebben om zich aan de regels te houden. De kloof van rijk en arm wordt in Thailand nu gigantisch en ik ben benieuwd wat we gaan aantreffen.
Reply
#59
Wat een verrassing.

https://www.ad.nl/buitenland/grote-coron...~a2019e41/
Reply
#60
Ik denk eerlijk gezegd dat ik mijn vakantieplannen dit jaar te laat in de zomer heb staan, al gok ik dat een aantal landen geel zullen blijven. Voor Spanje ziet het er nu al niet zo best uit.
Reply
#61
(30-06-2021, 09:51)Uplift Wrote: Ik denk eerlijk gezegd dat ik mijn vakantieplannen dit jaar te laat in de zomer heb staan, al gok ik dat een aantal landen geel zullen blijven. Voor Spanje ziet het er nu al niet zo best uit.

Dit kan zo maar een heel erg reëel beeld zijn. Ik hou ook rekening met een verschoven Thailand trip. Dikke kans dat morgen er een nationale lockdown komt.
Reply
#62
ik ben blij dat ik gegokt heb op vakantie in eigen land.

Eind augustus pas, dat wel, maar buitenland is dan toch iets meer tricky.
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
#63
(30-06-2021, 11:56)Wailer Wrote: ik ben blij dat ik gegokt heb op vakantie in eigen land.

Eind augustus pas, dat wel, maar buitenland is dan toch iets meer tricky.

Wij hebben dan ook een compleet andere thuissituatie, anders had ik gekozen voor een jaar geen vakantie, maar mijn vrouw heeft gewoon echt heimwee.
Reply
#64
Het gaat hartstikke goed met de coronacijfers, slechts een klein puntje van zorg: de daling van het aantal dagelijkse besmettingen stagneert. Niet geheel onverwacht na de versoepelingen, maar wel iets om in de gaten te houden. Zeker voor wie op vakantie wil binnenkort.
Reply
#65
(30-06-2021, 12:12)pudpong3 Wrote:
(30-06-2021, 11:56)Wailer Wrote: ik ben blij dat ik gegokt heb op vakantie in eigen land.

Eind augustus pas, dat wel, maar buitenland is dan toch iets meer tricky.

Wij hebben dan ook een compleet andere thuissituatie, anders had ik gekozen voor een jaar geen vakantie, maar mijn vrouw heeft gewoon echt heimwee.

perfect begrijpelijk dat je dan gaat.

ik heb hier zonet de hele New York reis geannuleerd (no worries we gaan nog steeds in 2022 Wink ), en buiten 2 verlengde weekends in eigen land niets gepland. 
het risico niet lopen ver van huis te zijn om dan de gevreesde telefoon te ontvangen die er zit aan te komen dusja
Reply
#66
(30-06-2021, 15:25)Gunnar Wrote: Het gaat hartstikke goed met de coronacijfers, slechts een klein puntje van zorg: de daling van het aantal dagelijkse besmettingen stagneert. Niet geheel onverwacht na de versoepelingen, maar wel iets om in de gaten te houden. Zeker voor wie op vakantie wil binnenkort.

Ik denk dat wij nu vooral moeten kijken naar het land in kwestie. Nederland doet het nu nog even relatief goed. Het grotere probleem hier is de terugkeer van vakantiegangers en die moet nog beginnen. De kentering is alweer ingezet in Europa; steeds meer landen zien de cijfers weer stijgen. Ik denk eerlijk gezegd: liever nu, tijdens de zomer al wat in de problemen komen (want we leren het toch niet), dan weer zo'n verschrikkelijk najaar. Als de vaccinatiegraad over een paar maanden richting het streefdoel gaat, staan we er in principe veel beter voor.
Reply
#67
Graz bbq bij Pudpong ( Angel ) dan toch maar verplaatsen naar 2022?
Reply
#68
(30-06-2021, 16:48)Melliw Naj Wrote: Graz bbq bij Pudpong ( Angel ) dan toch maar verplaatsen naar 2022?
Big Grin
Reply
#69
Dit stemt niet echt optimistisch voor de komende vakantieperiode

https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/a...aar-londen
Reply
#70
Ik begin ook wel een beetje te vrezen voor mijn Zwitserland-vakantie van a.s. september. Hopelijk ben ik daar net als vorig jaar binnen voordat Nederland weer tot Code Oranje-land verklaard wordt. Om nou van de drie weken er twee binnen te mogen zitten in quarantaine, dat vind ik geen aanlokkelijk vooruitzicht. Gelukkig kan ik tot de dag van aankomst kosteloos annuleren. Mocht Zwitserland Code Oranje worden, als ik daar ben, dan blijf ik gewoon; wandelen en fietsen kan dan toch nog wel. Dan maar desnoods na thuiskomst twee weken in quarantaine, dat is ook niet zo vreselijk.
Reply
#71
(30-06-2021, 18:01)Locor Wrote: Dit stemt niet echt optimistisch voor de komende vakantieperiode

https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/a...aar-londen

Wat dat betreft mooi dus dat NL er uit ligt.

Maar in hoeverre is een voetbaltrip, met veel nauwe, dronken contacten, te vergelijken met een reguliere vakantie?
Reply
#72
(30-06-2021, 19:04)halfempty/full Wrote:
(30-06-2021, 18:01)Locor Wrote: Dit stemt niet echt optimistisch voor de komende vakantieperiode

https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/a...aar-londen

Wat dat betreft mooi dus dat NL er uit ligt.

Maar in hoeverre is een voetbaltrip, met veel nauwe, dronken contacten, te vergelijken met een reguliere vakantie?

Voor m.n. jongeren is een reguliere vakantie iets met veel nauwe, dronken contacten. Dat ga je hier over een paar weken beginnen merken aan de cijfers. Daar heb je geen voorspellende kracht voor nodig; het gebeurt elders al. In Catalonië zijn er nu een paar duizend besmettingen per dag. De gemiddelde leeftijd ligt onder de 30.
Reply
#73
(30-06-2021, 12:12)pudpong3 Wrote:
(30-06-2021, 11:56)Wailer Wrote: ik ben blij dat ik gegokt heb op vakantie in eigen land.

Eind augustus pas, dat wel, maar buitenland is dan toch iets meer tricky.

Wij hebben dan ook een compleet andere thuissituatie, anders had ik gekozen voor een jaar geen vakantie, maar mijn vrouw heeft gewoon echt heimwee.

Snap ik helemaal hoor. Was ook geen commentaar ofzo... 

Maar ik het heeft me wel rust dat.ik me daar niet druk over hoef te maken. Tenzij het erg uit de klauwen loopt.
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
#74
Wij hebben nog niets gepland, behalve een familiebezoek in Zeeland, misschien ook Twente. Sowieso gaan we meestal in het najaar pas met vakantie, dus we zien dan wel. Micht het kunnen, misschien naar Duitsland, maar grote kans dat het in Nederland wordt. Veluwe lijkt mij ook wel wat.

Ik begrijp Pudpong's vrouw ook helemaal. Mijn zusje woont dus in Londen, en ze is hier voor het laast in december 2019 geweest. Ik denk dat wij in maart 2019 voor het laatst bij haar zijn geweest. Maar ik durf nog geen Eurostar te boeken.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
#75
(30-06-2021, 20:11)Wailer Wrote:
(30-06-2021, 12:12)pudpong3 Wrote:
(30-06-2021, 11:56)Wailer Wrote: ik ben blij dat ik gegokt heb op vakantie in eigen land.

Eind augustus pas, dat wel, maar buitenland is dan toch iets meer tricky.

Wij hebben dan ook een compleet andere thuissituatie, anders had ik gekozen voor een jaar geen vakantie, maar mijn vrouw heeft gewoon echt heimwee.

Snap ik helemaal hoor. Was ook geen commentaar ofzo... 

Maar ik het heeft me wel rust dat.ik me daar niet druk over hoef te maken. Tenzij het erg uit de klauwen loopt.

Ik zie dat ook niet als commentaar hoor. Ik denk wel dat onze vakantie op z'n minst verschoven zal moeten worden als ik de berichten uit Thailand hoor en zie. Ik heb niet veel zin om 6 weken in en rond een hotel te gaan zitten, met gesloten restaurants/kroegen/winkels/markten/bezienswaardigheden/etc.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)