Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 2.89 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic [deel 2]
#26
In his defense, Grapperhaus stond ten minste nog met zijn eigen vrouw te zoenen.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#27


Mijn hemel... Ik blijf het wel bij 1.5m events houden.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#28
Lijkt net op een All Gas No Brakes video.
Reply
#29
Vind het allemaal prettig hoor dat alles weer als vanouds is, op de 1,5 meter afstand na dan.

Maar ergens knijp ik m een beetje voor na de zomer...
Een nieuwe lockdown ga ik niet meer 1,2,3 slikken... Moet er niet aan denken als bijvoorbeeld scholen weer dicht zouden moeten.
Weer niet hoeveel mensen dat nog trekken, maar ik reken mezelf daar niet toe.

We gaan in Nederland voor mijn gevoel te snel van het ene uiterste naar het andere uiterste...
[+] 2 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
#30
Wtf zijn pandapunten?
Reply
#31
Indicator voor periode zonder sex. Voor studenten levert 1 week zonder sex 1 pandapunt op. Voor normale mensen 1 punt per maand.
Reply
#32
Afrika-correspondent Bram Vermeulen observeert op Schiphol:

“ Op #Schiphol is de verwarring vandaag compleet: terwijl je in de winkels wordt bediend door personeel zónder mondkapje, krijg je op je donder van security als je buiten de winkel geen mondkapje draagt. Help.”
Reply
#33
(26-06-2021, 19:59)Uplift Wrote: Het gaat sowieso voor problemen zorgen deze zomer. Wat we niet weten, is of er ook meer (jonge) zieke mensen zullen zijn als de besmettingen straks weer stijgen. Al dan niet met sluimerende klachten. Dat is het echte horrorscenario, lijkt me.

Het Solar weekend wordt een mooie test. Met een beetje pech zitten we tegen Lowlands weer in een lockdown.
Reply
#34
(27-06-2021, 10:34)Gerblansky Wrote: Indicator voor periode zonder sex. Voor studenten levert 1 week zonder sex 1 pandapunt op. Voor normale mensen 1 punt per maand.

Blij dat je dat in mijn studietijd nog niet had. Ik zou bovenaan het klassement gestaan hebben.

Nu echter...
Reply
#35
Vergeet de tijgerpunten niet!
Reply
#36
Ik heb nooit zegels of Air Miles gespaard, ga er nu dus ook niet aan beginnen.  Big Grin
Reply
#37
15 mensen (geen voetballers) van een even nog niet bij naam te noemen voetbalclub uit Limburg, vonden het een goed idee om 4 dagen naar Mallorca te gaan. Hieronder ook een complotdenker, welke een neefje is van een collega van mij. Meneer ligt nu met Corona goed ziek op bed en met hem 10 andere collega's positief getest, omdat er toch een paar nog even op kantoor zijn gaan werken.
Reply
#38
Geen bijwerkingen van 2e prik Pfizer gehad. Ja, gevoelig op de plek waar het vaccin is ingebracht, maar dat mag geen naam hebben.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#39
(28-06-2021, 10:02)pudpong3 Wrote: 15 mensen (geen voetballers) van een even nog niet bij naam te noemen voetbalclub uit Limburg, vonden het een goed idee om 4 dagen naar Mallorca te gaan. Hieronder ook een complotdenker, welke een neefje is van een collega van mij. Meneer ligt nu met Corona goed ziek op bed en met hem 10 andere collega's positief getest, omdat er toch een paar nog even op kantoor zijn gaan werken.

Wat een ongelofelijke oetlullen. Lekker surfen op de volgende golf, zo gaan we DTRH niet halen.

Is het nou je collega die ziek op bed ligt, of dat wappie neefje? Dat eerste zou wel superkut zijn als je collega's wel zijn geprikt.

Ondertussen wil mijn broer in Emmeloord zich niet laten vaccineren. Z'n zoon van 19 heeft twee keer corona gehad en had alleen twee keer een snotneus, dus "maar een griepje". En meneer voelt zich onder druk gezet en in z'n vrijheid aangetast, dan maar niet in Oostenrijk op vakantie. Om Gallisch van te worden.
Reply
#40
(28-06-2021, 11:07)Maynard-J Wrote:
(28-06-2021, 10:02)pudpong3 Wrote: 15 mensen (geen voetballers) van een even nog niet bij naam te noemen voetbalclub uit Limburg, vonden het een goed idee om 4 dagen naar Mallorca te gaan. Hieronder ook een complotdenker, welke een neefje is van een collega van mij. Meneer ligt nu met Corona goed ziek op bed en met hem 10 andere collega's positief getest, omdat er toch een paar nog even op kantoor zijn gaan werken.

Wat een ongelofelijke oetlullen. Lekker surfen op de volgende golf, zo gaan we DTRH niet halen.

Is het nou je collega die ziek op bed ligt, of dat wappie neefje? Dat eerste zou wel superkut zijn als je collega's wel zijn geprikt.

Ondertussen wil mijn broer in Emmeloord zich niet laten vaccineren. Z'n zoon van 19 heeft twee keer corona gehad en had alleen twee keer een snotneus, dus "maar een griepje". En meneer voelt zich onder druk gezet en in z'n vrijheid aangetast, dan maar niet in Oostenrijk op vakantie. Om Gallisch van te worden.

Wappie neefje. Collega laat zich overigens niet vaccineren, maar houdt zich voor de rest wel streng aan de eisen. Ze waren met 15 en 6 stuks positief teruggekomen en nog eens 4 extra besmet op kantoor, omdat ze quarantaine onzin vonden. De leidinggevende bij de voetbalclub is over de rooie, terwijl hij zelf ook mee wilde, maar ivm verjaardag van zoon het niet kon maken. Iets met boter voor je hoofd.
Reply
#41
Het is boter op je hoofd óf.. een plaat voor je kop. Wink


edit: neemt niet weg dat wappies dit hele land in de komende maanden weer zouden kunnen ontwrichten.
Reply
#42
Laat zouden kunnen maar weg.
Reply
#43
Dit heeft helemaal niks met wappies te maken, wat dat ook moge zijn. Gevaccineerden kunnen ook nog besmet raken, en besmettingen zijn helemaal geen probleem zolang ze niet zorgen voor hoge ziekenhuisopnames. En met een hoge groepsimmuniteit, of vaccinatiegraad zal dat waarschijnlijk ook niet gebeuren.
Daarbij is de Delta variant stukken milder, en komt met name voor bij jongeren (die niet ernstig ziek worden). Voordeel is dat deze variant zich snel verspreidt, dus goed nieuws om natuurlijke immuniteit te verkrijgen, en daardoor bescherming tegen eventueel toekomstige varianten. De zorg in Engeland is met deze variant ook niet ernstig belast, en dat zie ik hier ook niet zo snel gebeuren. De meeste mensen die in het ziekenhuis kunnen belanden zijn inmiddels wel goed beschermd. Dus het enkel focussen op besmettingen is totaal niet relevant, ziekenhuisopnames is een veel betere graadmeter, en die is laag. Neemt niet weg dat in het najaar weer een ander verhaal is, als de natuurlijke weerstand van mensen afneemt i.v.m. seasonality en pas dan zal blijken of de vaccins tegen die tijd nog goede bescherming bieden.
Reply
#44
Je vergeet aanslepende klachten en de gevaren die een snel muterend virus blijvend laten rondgaan impliceren, maar goed. Jij en miljoenen anderen zijn doordrongen van wat nog steeds de officiële strategie van dit land is. Dat zal over enkele jaren als totale waanzin gezien worden.

Ik weet ook niet waar je vandaan haalt dat de Delta variant milder zou zijn. Benieuwd naar een bron.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#45
Cijfers Zuid Limburg meteen verdubbeld door die Mallorca gasten.
Reply
#46
Israël heeft de mondkapjes opnieuw ingevoerd, dat zegt voldoende lijkt me over wat hier gaat gebeuren.
Reply
#47
Heb geprobeerd een bron terug te vinden over de mortaliteit van de delta variant maar ik vind hem niet meer. Wat ik me wel herinner is dat er een groot verschil in mortaliteit was tussen Engeland en India, wat vervolgens weer gelinkt werd aan het armoede niveau van beide landen. Wel iets om in het achterhoofd te houden bij het beoordelen van studies
Reply
#48
Ik kan me inbeelden dat vaccinatiegraad ook een rol speelt, wat BB eigenlijk al zei. Al is dat geen enkele basis een reden om het virus dan maar te laten rondgaan. Maar dat de variant an sich minder schadelijk is, dat heb ik echt nog nergens gezien.
Reply
#49
Deltavariant en besmetting ermee is niet milder voor mensen die geen immuniteit hebben.

Verschil in mortaliteit is te verklaren door hoge immuniteit in kwetsbare groepen in Engeland en (relatief) weinig immuniteit in India. En dat het virus in Engeland vooral rondgaat in jongere leeftijdsgroepen.

Gevaccineerden kunnen besmet raken, al is die kans wel kleiner. Ook zullen ze dan niet of minder ziek worden en minder bijdragen aan verdere besmettingen.
[+] 1 user says Thank You to grrr for this post
Reply
#50
Daarbij vergeet BigBird totaal de gevolgen van Long Covid en eventuele blijvende schade die het virus aanricht, ook bij jongeren. Daar hoeft geen eens een ziekenhuisopname aan te pas te komen.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)