Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 2.89 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic [deel 2]
Ik hoorde Kuijpers laatst op de radio geen enkel collectief argument opwerpen. Enkel een heel flauw (en defaitistisch klinkend): 'we dachten dat immuniteit zou ontstaan, maar dat blijkt niet zo te zijn, dus helaas'. Elke leek kan het beter uitleggen.

Maar: gemiddeld loopt onze boostercampagne toch niet achter i.v.m. andere Europese landen? De vraag is vooral waar we straks op uitkomen en of de verschillen met andere landen echt significant worden. Ik vermoed eigenlijk van niet, want de moeheid/onwetendheid zie ik ook elders terugkomen, zeker bij mensen onder 60. Al kan ik me voorstellen dat andere Europese landen weer sneller toegangsbewijzen of zo zouden invoeren.
Reply
Zijn er al mensen jonger dan 40 die hem weer gehad hebben (en niet in de zorg werken/een risicogroep zijn)? Ik wil hem er eigenlijk ook gewoon al in laten zetten maar nog niet aan de beurt, dacht dat het wel al kon door foutjes in het systeem oid?
Reply
Dat kon, maar dan word je potentieel ter plekke weer weggestuurd. Die foutjes corrigeren wil niemand blijkbaar, misschien omdat het goed doen niet eens het doel is van het ministerie.

Maar als ik het goed begrijp, krijgen wij deze maand nog een uitnodiging hoor.
Reply
Het is meer dat ik geen idee heb wanneer ik aan de beurt ben, terwijl dat bij eerdere campagnes die kennis veel beter aanwezig was.
Reply
(17-10-2022, 10:24)Schobbeyak Wrote: Het is meer dat ik geen idee heb wanneer ik aan de beurt ben, terwijl dat bij eerdere campagnes die kennis veel beter aanwezig was.

Je slaat de spijker op z'n kop. Hier worstel ik dus ook mee.
Reply
Je krijgt wanneer je qua leeftijd aan de beurt bent simpel een uitnodigingsbrief met ja/nee lijstje in de bus. Ik moest voor m 'n prik gisteren naar een locatie in Leeuwarden waar ik nog nooit geweest was. Vorige keren kreeg ik de prikken in een hal bij ' 't WTC centrum. Het was daar overigens erg rustig. Veel mensen hebben klaarblijkelijk 't idee dat allemaal niet meer zo nodig hoeft. Lady Fender helaas ook.
Reply
Nu is 1963 aan de beurt

https://twitter.com/locuta/status/158193...vaH1hsRGCg
Reply
(17-10-2022, 13:45)rob12nl Wrote: Nu is 1963 aan de beurt

https://twitter.com/locuta/status/158193...vaH1hsRGCg

Beetje vreemd om in hetzelfde bericht de sterfdag van JFK te vermelden.
Reply
Quote:Iedereen van 12 jaar en ouder kan snel een herhaalprik tegen corona krijgen met vernieuwde vaccins. Vanaf 17 oktober krijgt iedereen van 40 tot 60 jaar stap voor stap de gelegenheid een afspraak te maken op planjeprik.nl, van oud naar jong. Vanaf 24 oktober kunnen alle 12-plussers stapsgewijs een herhaalprik halen.


Aldus https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen...m=redirect

1964 kan nu ook een afspraak maken. Ze doen dus meerdere jaren per dag.
Reply
Sprak vandaag mijn oma van 93. Woont in Eindhoven, maar moest naar Helmond om een vaccinatie te halen. Heeft ze dus niet gedaan. En ergens snap ik dat ook wel. Als de overheid al niet serieus meer neemt…
Reply
(17-10-2022, 19:26)Schobbeyak Wrote: Sprak vandaag mijn oma van 93. Woont in Eindhoven, maar moest naar Helmond om een vaccinatie te halen. Heeft ze dus niet gedaan. En ergens snap ik dat ook wel. Als de overheid al niet serieus meer neemt…

Bij mijn vader zijn ze gewoon thuis gekomen om de prik te zetten en die is 85.
Reply
Voor de 2e keer dit jaar raak. Ditmaal alleen last van de keel (collega's, die net als ik volledig zijn ingeënt, hebben ook last van extreme vermoeidheid). Ben benieuwd hoe lang alles nog 100% door kan gaan. Dan bedoel ik vooral MBO, HBO en WO, waarvoor ik werk.
Geen Soulcrusher en geen Samhain. Gelukkig wel Porcupine Tree in november.
Reply
Als je een herhaalprik wil halen, ze zijn nu al bij 1982. Dat gaat rap, gisteren zag ik dat ze bij 1978 waren. Dus ik ga er maar eens eentje plannen.
[+] 2 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Er zit een nieuwe variant aan te komen, de BQ.1 en de BQ.1.1 die gelukkig niet ziekmakender is. Ik moet zeggen dat het in het ziekenhuis nog redelijk meevalt met Covid opnames, fluctueert nog. Ik ben benieuwd na de Herfstvakantie wat dan gaat gebeuren. De griep zal ook nog flink gaan aantrekken en meespelen. Ik hoorde van iemand die doet vaccineren dat het daar ook wat drukker begint te worden, dus dat ik wel goed nieuws. En verder zullen veel mensen voor de 2e, 3e, of 4e keer een besmetting doormaken komende Herft/Winter. Velen zullen zich ook niet meer laten testen heb ik zo het vermoeden.
Reply
(22-10-2022, 11:47)meisbaer2 Wrote: Als je een herhaalprik wil halen, ze zijn nu al bij 1982. Dat gaat rap, gisteren zag ik dat ze bij 1978 waren. Dus ik ga er maar eens eentje plannen.

Meteen een afspraak gemaakt voor morgenochtend, bedankt voor de tip.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Heb een afspraak staan voor vanavond, maar weinig zijn in eigenlijk.
Vorige keer toch vrij veel last van gehad, koude rillingen en zweten.
Toen was het wel Moderna, nu Pfizer.
En best ook paar dagen niet voluit fietsen na de vaccinatie, maakt dat ik nog niet echt enthousiast ben. :-)
Wel nog steeds geen corona gehad.
Reply
Uit nieuwsgierigheid keek ik maar eens op de site, en volgens mij kan ondertussen iedereen een prik halen? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen...erhaalprik

Heb dat nergens anders gezien, wordt slecht gecommuniceerd zeg.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
Ja, het interesseert echt niemand nog wat. Ik kreeg gisteren een brief dat ik vanaf 10 oktober een afspraak kon maken.
Reply
Ik vind het nog steeds vreemd om niet de meest recente vaccinatie toegediend te krijgen. Zou het nog zin hebben om te wachten, of maken jullie meteen de afspraak? Ik mag nu ook volgens de link van Locor
Reply
Ik heb een afspraak gemaakt op 22/11, een beetje vlak na alle drukte zeg maar.

Verder geen idee hoe het ervoor staat, welke vaccins er nu zijn en of we in Nederland goed bezig zijn tbh.
Reply
(26-10-2022, 15:32)Sphinx Wrote: Ik vind het nog steeds vreemd om niet de meest recente vaccinatie toegediend te krijgen. Zou het nog zin hebben om te wachten, of maken jullie meteen de afspraak? Ik mag nu ook volgens de link van Locor

Ja dat vind ik ook nog steeds nogal lomp, die meest recente vaccinatie gaat niet eens gebruikt kunnen worden op deze manier.

Ik ga denk ik wel gewoon die vaccinatie halen, maar ook met het oog op een eventuele herinvoering van een CTB om te kunnen reizen. Vind het hele coronaverloop voor komende winter nog erg onzeker, en heb geen zin in gedoe. Als het kan wil ik a.s. zondag eind van de middag, maar ik kan nu alleen nog op ochtendslots inschrijven, dus zie zondag in de loop van de dag nog wel een keer.
Reply
In principe is het 'oude' vaccin ook gewoon prima hoor.

https://twitter.com/Marc_Veld/status/158...4641483776

https://twitter.com/Marc_Veld/status/158...3042285568
Reply
Gister een afspraak gemaakt voor 8 november, pas bij derde poging lukte het om bij de dichtsbijzijnde locatie een afspraak te krijgen die niet heel vroeg in de ochtend was, je kunt alleen een datum zelf aangeven, geen tijd.
Reply
Zie nu pas (kijkend in m 'n gele boekje) dat ik deze keer een afwijkende vaccinatiedosis heb gehad. 0,5 ml i.p.v. 0,25 en de Moderna Bivalent booster. Had er daarna geen klachten van.
Reply
Gisteren weer een voorraadje Pfizer in m'n arm gekregen. Net als de vorige 3 keer alleen spierpijn in de arm, verder geen bijwerkingen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)