Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 2.89 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic [deel 2]
Dat er een golf kwam, dat wisten we al. Laten we hopen dat het deze winter kan zonder al teveel maatregelen.
Reply
Als we niet rondneuken m.b.t. dat vierde vaccin (het is een collectief middel, geen individueel middel), dan komt het vast wel goed.
Reply
Het vaccin dat je nu kan halen is zo'n vernieuwde toegespitst op omicron?
Reply
Ja, is voor de BA.4 en BA.5 varianten.

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/20...oedgekeurd
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Mijn faculteit had in ieder geval al in de planning staan dat we in de winter een maand lang online onderwijs krijgen. Ik vrees dat ze gelijk gaan krijgen.
Reply
Langzaam begint het balletje weer te rollen, nu in mijn omgeving ook de eerste coronalijers verschenen. Tegelijkertijd is dit de week dat al mijn collega's weer terugkommomenten hebben op kantoor, zal wel een drukke week voor de bedrijfsarts worden volgende week.
Reply
(04-10-2022, 20:37)hythloth Wrote: Ja, is voor de BA.4 en BA.5 varianten.

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/20...oedgekeurd

Maar niet helemaal:

https://twitter.com/mzelst/status/157801...jOW4Q&s=19
[+] 1 user says Thank You to Roel87 for this post
Reply
Ik was even aan het kijken wie er al aan de buurt was voor de herhaalpeik, 1957 of ouder. Duurt dus nog wel even.
Reply
Een nieuwe herhaalprik heeft pas zin 3 maanden na de laatste besmetting toch? Dan hoop ik rond november aan de beurt te zijn.
Reply
Ja, 3-4 maanden is wat ik las.
Reply
Nou, dan komt dat net goed hier, hoop ik.
Reply
Kuipers verhoogt alarmniveau corona en roept kwetsbaren op herhaalprik te halen


Toevallig was ik vanmiddag in Aken, en daar zie je (weer) mondjesmaat winkelend publiek met mondkapjes op. Zelf ook gelijk 2 doosjes ingeslagen voor komende maanden.
Reply
Wordt weer lekker riskant voor tourende acts.
Reply
En over enkele weken zijn er Oktoberfestfeesten in het land. Deze overgewaaide hype uit Duitsland (waar ze in NL geeneens het speciale Oktoberfestbier tappen) zal ook menig golfje gaan zorgen.
Reply
(11-10-2022, 16:34)BigBird Wrote: En over enkele weken zijn er Oktoberfestfeesten in het land. Deze overgewaaide hype uit Duitsland (waar ze in NL geeneens het speciale Oktoberfestbier tappen) zal ook menig golfje gaan zorgen.

Sittard-Geleen zal wel weer een broeinest worden, vrees ik.
Reply
Met The Cure ben ik toch wel veilig Wink
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
(11-10-2022, 17:17)Wailer Wrote: Met The Cure ben ik toch wel veilig Wink

Hopen dat The Cure zelf geen shows cancellen wegens coronabesmettingen.
Reply
Zelfs in Zweden en Noorwegen zie ik mensen met mondmaskers.
Reply
Het weekend met z'n 13-en in Lissabon geweest - tot nu toe 4 besmet bij thuiskomst (incl ikzelf)
Reply
(11-10-2022, 17:55)marvin Wrote: Het weekend met z'n 13-en in Lissabon geweest - tot nu toe 4 besmet bij thuiskomst (incl ikzelf)

Zeer gave stad om over te verhalen, maar toch allereerst beterschap marvin!
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Ik heb vrijdag een afspraak staan voor een booster, ook al is het mij nog niet helemaal duidelijk of ik deze daadwerkelijk mag en ga krijgen.
Reply
De booster is inmiddels gezet, en geen nawerkingen of klachten, enkel spierpijn op plek van injecteren. Zorgmedewerkers krijgen eigenlijk Pfizer maar ik heb Moderna ontvangen, soms is een vaccin op eind van de dag. Moderna is ook iets meer vaccin (0,5 ml) t.o.v. Pfizer (ik meen 0,2).

Ik heb nu:
1 x Janssen - 1 x Pfizer - 1 x besmetting - 1 x Moderna

Ik kan weer jaartje vooruit, volgend Najaar wellicht weer ene zetten.
Reply
Het is dat ik af en toe een tweet voorbij zie komen met wat data, maar de campagne voor deze prikken komt nog niet echt van de grond he?
Reply
(17-10-2022, 09:48)Schobbeyak Wrote: Het is dat ik af en toe een tweet voorbij zie komen met wat data, maar de campagne voor deze prikken komt nog niet echt van de grond he?

Lijkt me praktisch onmogelijk om deze campagne van de grond te krijgen, tenzij er weer met toegangsbewijzen gewerkt gaat worden ofzo.
Reply
In het ziekenhuis loopt ook niet iedereen er warm voor. Daarbij werden we voorheen in het ziekenhuis gevaccineerd en nu bij de GGD. Niet dat dat een drempel opwerpt, maar ik vind dat vaccineren sowieso laagdrempeliger moet. Daarbij hebben heel veel mensen al een infectie doorgemaakt en zien dan het nut niet in van een booster. Snap ik, maar toch is het fijn en goed om je geheugencellen even een boost te geven.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)