Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eurovisie Songfestival
Ik heb het voor het eerst sinds 2008 eens integraal bekeken. Voor mij was die NIN van de Aldi de beste act, maar die eindigde derde laatste. De Rammstein van de Dirk heeft niet gewonnen omdat de organisatie nog steeds sérieux probeert terug te winnen en het volgend jaar 50 jaar ABBA is, etc. Verder was die Rosalía-kloon van Spanje objectief gezien het beste liedje, met vooral de beste muzikale productie (en ze kan ook beter zingen). Maar vervolgens zie je dat de jury geen reet van muziek kent en dat het publiek thuis de meest abominabele smaak heeft - getuige daarvan die fuckton punten voor dat Noors geval wat klonk als Viking metal zonder gitaren.

Het blijft allemaal pulpy folklore, zoals Filippijnen die zichzelf kruisigen of Amerikanen die hard gaan op Nascar. En wat passeerden er bijzonder slechte liedjes zeg; je zou denken dat de power ballad dood en begraven is, maar wanneer een land kennelijk niet weet van welk hout muzikale pijlen te maken, duwt iemand keihard op een dikke rode knop met daarop 'Power ballad'.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Die van Servië was de liefdesbaby van Trent Reznor en een of ander K-Pop grietje.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
https://nos.nl/artikel/2501160-joost-kle...ngfestival
[+] 1 user says Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Die kans was erg groot natuurlijk. Gewoon weer een keuze die van te voren eigenlijk al lang in kannen en kruiken lag natuurlijk, ook al proberen ze dan te verkondigen dat de selectie dit jaar toch echt objectiever zou zijn.

Hoe dan ook, maakt niet uit, goede keuze. Past goed bij het Songfestival.
Reply
zou idd best wel eens goed kunnen uitpakken.
Reply
Leuk voor Joost, dat gun ik die jongen. Zijn gabberpop past prima bij sommige freakshows en kermisacts die deel uitmaken van het songfestival. Ik was dan toch gegaan voor kwaliteit, en wederom een mooi nummer uitgezocht met een goede zanger/zangeres (Zoals S10, Anouk, Duncan Lawrence). Of eens een keer een band laten gaan.
Reply
Mooi hoor, hij kan zomaar de Finland van dit jaar worden.
Reply
Gabberpop, jeetje. Het is gewoon kutmuziek die hapklare muziek maakt waar veel teveel mensen in trappen. Past goed bij het songfestival dus.
Reply
https://www.parool.nl/ps/zangeres-mia-ni...~b082ebbc/

Mia Nicolai zet Duncan Laurence toch wel even weg als onprofessionele zak, leuk interview.
Reply
Europapa
Reply
Had niks anders verwacht.
Reply
Potentiële winnaar.
Reply
Briljant dit
Reply
Vreselijk
Reply
Lekker Joost!
Reply
Ik vind het ook top.
Reply
Dozijn
Reply
Briljant
Reply
vreselijk, maar briljant.
typisch nummer dat erg ver kan komen op iets als t songfestival
Reply
Dat Scooter intro is wel geweldig maar het refreintje is net wat te zwak voor een top-3 spot gok ik. De tongue-in-check teksten gaan ook voorbij aan de niet-Nederlandstaligen. Na de 2e plek van Finland vorig jaar gaan we nog wel 5 van dit soort acts zien dit jaar.
Reply
Ik vind het toch wel bijzonder dat zelf op het kritische Graz dit als briljant wordt bestempeld.

Ah ik moet iets over Spanje zingen, natuurlijk laten we iets clichés pakken als Paella. En voor de UK Fish & Chips, lekker makkelijk en behapbaar.

Dan is zijn outfit nog van Kanye West geript. En dan pak je ook nog een oersaaie en slechte geproduceerde melodie, met daarachter nog slechtere gabber clichés inclusief goedkope MyFirstFL Kick op het einde van het nummer.

Het hangt echt van clichés aan elkaar. Nee ik snap dit echt niet.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(01-03-2024, 12:20)Gunnar Wrote: Dat Scooter intro is wel geweldig maar het refreintje is net wat te zwak voor een top-3 spot gok ik. De tongue-in-check teksten gaan ook voorbij aan de niet-Nederlandstaligen. Na de 2e plek van Finland vorig jaar gaan we nog wel 5 van dit soort acts zien dit jaar.

Dat refreintje is wel weer heel catchy en precies het stukje dat na de optredens eindeloos wordt herhaald. 

Veel gaat inderdaad afhangen van hoeveel andere Finland-achtigen er gaan zijn en hoe goed die zijn. Daarnaast natuurlijk hoe het in beeld wordt gebracht; die Fin vorig jaar had veel charisme. Dat heeft Joost normaal gesproken ook wel voor veel mensen, dus wie weet!
Reply
(01-03-2024, 12:51)Indiaantje89 Wrote: Ik vind het toch wel bijzonder dat zelf op het kritische Graz dit als briljant wordt bestempeld.

Ah ik moet iets over Spanje zingen, natuurlijk laten we iets clichés pakken als Paella.  En voor de UK Fish & Chips, lekker makkelijk en behapbaar.

Dan is zijn outfit nog van Kanye West geript. En dan pak je ook nog een oersaaie en slechte geproduceerde melodie, met daarachter nog slechtere gabber clichés inclusief goedkope MyFirstFL Kick op het einde van het nummer.

Het hangt echt van clichés aan elkaar. Nee ik snap dit echt niet.

Natuurlijk heb je gelijk als je dit benadert zoals serieuzere muziek hier wordt benaderd, maar volgens mij zien de meeste Grazzers die in dit topic posten het Songestival als een totaal andere categorie dan andere muziek, die je dan ook totaal anders kan benaderen.

Los daarvan heb ik op een of andere manier wel een zwak voor Joost.
Reply
Ow dat snap ik best hoor, het is mijn ding niet en gaat het niet worden. Maar ik heb betere dingen hier afgeschoten zien worden dan dit Wink

Dat het voor dit best gaat werken snap ik ook wel. Maar om het dan briljant te noemen. Verder gun ik het hem ook wel. Hij doet iets met velen, maar ik zie niet echt in waarom (ok boomer, ja ik weet).
Reply
Context is natuurlijk belangrijk. Joost Klein met dit nummer op ESF: geniaal.
Joost Klein op bv BKS, of als song/album van het jaar: afschieten

Cliche's en makkelijk behapbaar is wat ik wil op ESF.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)