Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eurovisie Songfestival
Morgen is het zo ver!!

Je bent uitgenodigd voor de vriendengroep: Graz. Doe je mee?

Klik op onderstaande link om de uitnodiging te bekijken.

https://songfestivalapp.page.link/U9dM4Mwf4A2kau588

Als je de app nog niet hebt geïnstalleerd, word je eerst naar de App/Play Store geleid om de app te downloaden.
[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
Nog totaal niet bezig geweest hiermee, heb de NL inzending nog niet eens gehoord. Maar bedankt voor de uitnodiging, ben erbij en krijg er vanzelf zin in.
Reply
Tof! App maar even gedownload.
Reply
O, je kan de uitzending zelf niet kijken op de app. Dan weet ik niet hoe actief ik daar morgenavond ben, zal de beelden ook via de telefoon moeten kijken op vrijwilligerswerk.
Reply
Geluidskwaliteit waar je u tegen zegt van de commentator.
Reply
Hi guys, I’m the Admin guy at Avro Tros. I wanted to express how honored I am to be the first deaf Admin at a Euro Songfestival in history. Thank you Avro Tros for this amazing opportunity, and I’ll try my best!
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
De twee liedjes die ik zag waren wel verschrikkelijk. Noorwegen vond ik niet zo toonvast en dit nasale Ierse lied is ook niet best.
Reply
Vrij matige halve finale, waarin NL zowaar nog enige kans maakt. Tsjechië het leukste nummer wat mij betreft.
Reply
Vond NL nog erg meevallen na alle ophef. Zweden gaat gewoon weer winnen. Circus van Finland en Kroatië gaat ook vast door. Hoop ook op Tsjechië, Malta, Letland en Azerbeidzjan. Gemiddeld behoorlijk doorsnee verder.
Reply
Fan van die Unicorn, Loreen en Tsjechië. Finland en Croatië wel grappig. NL duo had de Engelse uitspraak wel wat meer mogen oefenen.
Reply
RIP mannetje
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
Reply
RIP mannetje
Reply
Redelijk terechte uitslag. Als die draak van Loreen maar niet wint zaterdag.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Servië en Zwitserland door, braak.
Reply
Ik ben nog aan het kijken (had het opgenomen zodat ik kan doorspoelen Wink ).
Wel cool dat een van de pauze liedjes een cover van Ordinary world van Duran duran was.

Ook opvallend veel sombere of agressieve nummers, waarin ook een paar keer expliciet oorlog wordt genoemd. Niet gek natuurlijk, maar toch.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
De vijf afvallers had ik na de vijftien optredens wel ongeveer zo verwacht. Goed dat Letland (slecht Editors-voorprogramma) en Ierland (Kensington-voorprogramma) het niet haalden. Malta en vooral Azerbeijdzjhan vond ik zelf nog wel sympathiek, maar dit was allemaal wat te dunnetjes. En Nederland had op zich nog wel het liedje en zeker de staging, maar niet de artiesten.

Voor wat het Songfestival is, waren Finland, Israël en Zweden het best, met daarachter Tsjechië (waarin ik de hele tijd 'corona voor jou' hoor in het refrein). Noorwegen heeft wel het liedje maar nog niet de uitvoering, Zwitserland heeft wel de uitvoering maar niet het liedje (en zéker niet mijn liedje). Moldavië leuk, Portugal prima voor de afwisseling. Servië en Kroatië: nou ja, wel boeiend in elk geval, en wat bijzonderder dan de vijf afvallers.
Reply
Was een mooie eerste halve finale hoor. Servië en Kroatië echt weer vintage Songfestival. Nu al een veel betere editie dan vorig jaar.

Voor vanavond kijk ik uit naar Denemarken, dat vind ik wel een aardig liedje. Verder denk ik dat vanavond minder wordt, maar goddank is het allemaal weer wat minder serieus dan vorig jaar.
Reply
Ik zit er weer klaar voor.
Reply
Denemarken terecht eruit, toch? En Griekenland meelijwekkend, al leek die arme jongen dat zelf niet echt door te hebben.

Ik vond Slovenië leuk, Estland mooie stem, Australië lekker energiek, Oostenrijk een geinig liedje en Albanië een leuk gezin. Allemaal door, dus prima zo!
Reply
Ik ga het straks maar even fragmentarisch terugkijken denk ik, had gisteravond geen tijd.
Reply
Oostenrijk in het begin wat onwennig, maar erg pakkend refrein. België was ook goed te doen. Daar heeft RW de vervanger voor Stromae.
Reply
(12-05-2023, 15:24)matthijs603 Wrote: Denemarken terecht eruit, toch? En Griekenland meelijwekkend, al leek die arme jongen dat zelf niet echt door te hebben.

Ik vond Slovenië leuk, Estland mooie stem, Australië lekker energiek, Oostenrijk een geinig liedje en Albanië een leuk gezin. Allemaal door, dus prima zo!

Dit. Wat eruit vloog was ook allemaal echt heel slecht, wat ik bij de eerste halve finale niet echt vond. Bij allebei toch best veel cliché nummers en middelmaat wel door, daar had NL nog best gunstig bij af kunnen steken. Maar ja, pas in de finale worden de juryscores uitgedeeld.
Reply
'Poe, Poe, Poe-Poe-Poe-Poe-Poe'.
Reply
(09-05-2023, 23:11)Gunnar Wrote: Redelijk terechte uitslag. Als die draak van Loreen maar niet wint zaterdag.

Tja… Sterke eerste helft van de finale, daarna zakte het behoorlijk in. Hopelijk durft NL volgend jaar een gedurfder nummer in te sturen.
Reply
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)