Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eurovisie Songfestival
Hier valt mee te leven.
Reply
Het is geen Shum, maar de inzending van Oekraïne van dit jaar is nog steeds wel een van de beste liedjes op het songfestival. In ieder geval blij dat Zweden en VK niet wonnen Smile
Reply
(15-05-2022, 00:28)matthijs603 Wrote: De Nederlandse jury gaf Zwitserland 10 punten. Okeeee.

Gelukkig straften de kijkers dat flink af, met afstand het meest drakerige nummer van de avond. Ook het hoge aantal jurypunten voor Griekenland verbaasde me trouwens. Leuk grietje, maar aanstellerig nummer.
Reply
(15-05-2022, 00:28)matthijs603 Wrote: De Nederlandse jury gaf Zwitserland 10 punten. Okeeee.

Je moest eens weten hoe weinig kunde je nodig hebt om in de "vakjury" te mogen zitten.
Reply
Ik vond het sowieso raar dat Spanje het zo goed deed bij de jury. Toch iets te gecharmeerd van haar uitstraling en outfit? En de UK, ik vond die niet heel bijzonder.

Tip voor volgend jaar: de BBC vertaalt de liedjes naar het Engels in de ondertiteling. Ik vind het trouwens leuk dat er weer meer in de eigen taal wordt gezongen.

Graham Norton was zeker fan van S10, had alleen maar positief commentaar.
Reply
Ik heb bijzonder veel vragen tbh. In 2008 keek ik ook wel, maar toen had je dit, dit en ook dit, bovenop het meest irritante nummer uit de muziekgeschiedenis en dus de ultieme zelfkastijding. Nu snap ik er echter geen reet van. Ook niet in termen van dronken postironie.
Reply
Sowieso sinds de nieuwe regulering met jury en zo is het niet meer dat circus van randdebielen geworden waardoor je ook dit soort shit niet meer krijgt: https://www.youtube.com/watch?v=gy1B3agGNxw

Dus waarom überhaupt nog kijken? Laat staan er serieus mee bezig zijn. Soit, ik ga maar verder werken voor ik in een jaren 0 Eurosong YT hole terecht kom.
Reply
(16-05-2022, 08:48)Uplift Wrote: Ik heb bijzonder veel vragen tbh. In 2008 keek ik ook wel [.....] Nu snap ik er echter geen reet van.

[Image: old-man-swipe.gif]
Reply
12 punten voor wie een comeback weet te maken zonder te refereren naar mijn leeftijd.
Reply
(16-05-2022, 09:43)Uplift Wrote: 12 punten voor wie een comeback weet te maken zonder te refereren naar mijn leeftijd.

Haha ik weet je leeftijd totaal niet, dus dat maakt het makkelijk. Het was ditmaal gewoon een vrij boomerige opmerking...

En verder lijkt me een comeback om het op te nemen voor de kwaliteit of begrijpelijkheid van het songfestival me niet echt de moeite. Was ook in termen van 'ironisch kijken' dit jaar gewoon zeer matig.
Reply
Tja. Had ff tijd voor ‘lineaire TV’ dinsdag en donderdag, muziek en creativiteit vanuit alle Europese landen altijd prima om aan te gluren wat mij betreft
Reply
(16-05-2022, 08:54)Uplift Wrote: Dus waarom überhaupt nog kijken? Laat staan er serieus mee bezig zijn.

Is toch vergelijkbaar met waarom mensen bijvoorbeeld sport kijken? Kan je met iedereen meepraten, en haalt tegelijk een (nationalistisch) competitiegevoel naar boven.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Kijk toch nog een ouderwets schandaaltje

https://www.parool.nl/nieuws/zes-landen-...~b6d24ff5/
Reply
(16-05-2022, 15:48)hythloth Wrote:
(16-05-2022, 08:54)Uplift Wrote: Dus waarom überhaupt nog kijken? Laat staan er serieus mee bezig zijn.

Is toch vergelijkbaar met waarom mensen bijvoorbeeld sport kijken? Kan je met iedereen meepraten, en haalt tegelijk een (nationalistisch) competitiegevoel naar boven.

Ik doelde op Graz, niet de kutsamenleving.
Reply
(16-05-2022, 17:06)Uplift Wrote:
(16-05-2022, 15:48)hythloth Wrote:
(16-05-2022, 08:54)Uplift Wrote: Dus waarom überhaupt nog kijken? Laat staan er serieus mee bezig zijn.

Is toch vergelijkbaar met waarom mensen bijvoorbeeld sport kijken? Kan je met iedereen meepraten, en haalt tegelijk een (nationalistisch) competitiegevoel naar boven.

Ik doelde op Graz, niet de kutsamenleving.

Grazzers zijn ook maar mensen.  Wink

Maar betreft je eerdere post: zo'n festival als LGW? ligt nog ver in de toekomst en het lijkt daar toch vooral te draaien om ontdekkingen, dus niet verrassend dat er minder over wordt gepost dan iets wat nu gaande is zoals Eurovision.
Reply
Nou, zoek maar even op hoe er werd gereageerd op de eerste namen van LGW 2014/2015. Termen als 'dronegestapo' zijn toen niet voor niets ontstaan.
Reply
2014 en 2015 waren wel uitzonderlijk vette edities. Maar okee, point taken.
Reply
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederlan...-eurovisie

Dion Cooper en Mia Nicolai gaan voor Nederland. Nog nooit van gehoord, maar een onbekende artiest sturen heeft ons met Duncan Laurence ook geen windeieren gelegd!
Reply
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/09/joh...l-a4153679

PiL wil meedoen aan het Songfestival, ik zou het wel toejuichen!

Was meteen reden om de data van het Songfestival in m'n agenda te zetten, blijkt het tegelijk te zijn met FIBER Festival. Dat wordt nog een lastige keuze.
Reply
Reply
Aardig refrein, maar ontstijgt nergens het niveau van generieke powerballad. Misschien maar weer eens een jaartje geen finale voor NL als straf.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply


Maar eventjes doorheen. Australië staat iig volgend jaar op Pinkpop. Laat maar kunnen veel op Pinkpop staan. Mindere jaar.
Reply


Content clip
[+] 1 user says Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Dit is gewoon... goed?
Reply
Leuk voor de satire. Zoals altijd bij dit fenomeen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)