Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eurovisie Songfestival
#51
Ik vond de 'Operatie Songfestival' docu wel leuk om te zien gisteravond. Blijf een beetje een nerd voor die producties en kijkjes achter de schermen.
Reply
#52
(22-05-2021, 01:38)Melliw Naj Wrote: Nice Locor!

Voor de serieuze acts vind ik het lastig om een act zo te kiezen want landschap is door alle jaren heen goed veranderd. Ik skip maar ABBA terwijl ik een gigantische zwak voor heb dus dan ga ik maar een andere Zweedse act roepen: Loreen. Nummer wat nu nog makkelijk zou meedoen met de top. 



Om nog even een nationalistische lul te zijn, Duncan heeft ook gewoon een songfestival klassieker gemaakt. IJzersterk nummer.

Ik vond het nummer van Duncan eigenlijk helemaal niet zo goed. Is me te veel Coldplay. Ik vind hem ook helemaal niet zo sympathiek overkomen, maar het was wel te gek toen die won natuurlijk. Eigenlijk ben ik veel meer fan van Jeangu dit jaar, wat een ontzettend sympathieke vent is dat.

Als ik een favoriete Songfestival klassieker moet kiezen ga ik toch voor Brotherhood of Man hoor



Tot mijn grote vreugde werd die een paar maanden geleden ook geweldig gepersifleerd in de TV kantine door Carlo Boszhard en de presentatoren van dit jaar

Reply
#53
Oekraïne of Frankrijk voor de winst?
Reply
#54
Italië, Zwitserland en Malta maken ook kans denk ik.
Reply
#55
Zwitserland - Italië - Frankrijk, in die volgorde
Reply
#56
Oekraïne!
Reply
#57
Stefania, Natalia, Samirə en Elena.
Reply
#58
(22-05-2021, 23:48)Roel87 Wrote: Oekraïne!

Inderdaad, cultlied wordt dat, dik genaaid door de vakjury ;-)
[+] 2 users say Thank You to VDB for this post
Reply
#59
Publieksprijs naar Finland?
Reply
#60
Wat een slachting is de publieksjury! De UK op 0 punten in totaal, combinatie van saai nummer en Brexit Wink
Maar ik kan mij wel vinden in de top 5 van de jury.
Finland krijgt er nu een smak punten bij, spannend zo.
Reply
#61
Oh, en de Oekraïne nu ook veel punten, is nig steeds mijn stiekeme favoriet, na IJsland.
Reply
#62
Nee Oekraïne, nee IJsland, nee Italië. Holy shit.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#63
Dus de UK doet volgend jaar mee in een andere taal?
Reply
#64
Bloedspannend dit, mooi dat persoonlijke favoriet Italië het hem flikt.
Reply
#65
Ik ben helemaal niet ontevreden met de uiteindelijke top5.
Was leuk om weer eens zo'n spektakel te zien dat live is en met publiek! Netjes gedaan door de organisatie.
Reply
#66
Ik heb het dit jaar ook wat meer dan andere jaren gevolgd en heb me er goed mee vermaakt. Italië was alleen totaal niet mijn winnaar geweest. Frankrijk, Oekraïne, Malta, Rusland waren mijn favorieten.
Reply
#67
Ben ik de enige die niks van Italië snapte? Echt een teleurstellende winnaar. Was wel blij verrast dat meer mensen Zwitserland konden waarderen.
Reply
#68
Weer wat geleerd: de zangeres van Go-a (Oekraïne) is van oorsprong een authentieke folkzangeres en zing net wat ze "witte stem" of "open stem" noemen. Dit zie je in Slavische landen vaker terug.

Niet zo raar dus dat het mij aan Värttinä (of Hedningarna) deed denken, die komen uit een deel van Finland dat veel culturele links heeft met Estland en Hongarijë.

Dit is een manier van zingen die niet iederen fijn vindt om aan te horen, maar ik heb er wel wat mee.
Reply
#69
Waarom Italië gewonnen heeft ontgaat me een beetje. Best een redelijk rocknummer, maar Frankrijk, Zwitserland en persoonlijke favoriet Belgie hadden wat mij betreft een betere inzending.

Finland beetje 13-in-een-dozijn nu-Metal, wat ik op mijn 15e waarschijnlijk geweldig had gevonden, maar nu niet meer.
Reply
#70
(23-05-2021, 19:27)MyMusic Wrote: Waarom Italië gewonnen heeft ontgaat me een beetje. Best een redelijk rocknummer, maar Frankrijk, Zwitserland en persoonlijke favoriet Belgie hadden wat mij betreft een betere inzending.

Ik concludeer hier (mogelijk onterecht) uit dat je al naar bed was toen de uitslag definitief werd.

Zwitserland en Frankrijk waren resp. nummer 1 en 2 met maar 19 pt verschil nadat alle punten van de vakjury's binnen waren. Italië stond toen vierde, net achter Malta, en België (nog net) in het linkerrijtje. Je mening klopt dus grotendeels met die van de vakjury.

Echter: toen de totaalscores van de televoting erbij kwamen kantelde dit nogal. De publieksprijs heeft ook een top 10 per land met scores van 12, 10 en 1 tot 8 punten, en de totaalscore per kandidaat (van alle pakweg 40 stemmende landen, dus mogelijk honderden bonuspunten) komt dan bovenop de voorlopige uitslag van de jury's. Bij het publiek was de uitslag zo te zien: Italië, Oekraïne, Frankrijk, Finland en IJsland resp. 1 t/m 5, Zwitserland en Litouwen gedeeld zesde.

Frankrijk kreeg er genoeg bij om Zwitserland te passeren, maar bleef in het totaalplaatje 25 pt achter Italië. Malta werd ingehaald door drie publieksfavorieten en zakte van 3 naar 7. Litouwen zag de score verviervoudigen (publieksscore drie keer zo hoog was als de juryscore) en haalde de top 10. België kreeg er maar 3 pt bij en zakte uiteindelijk zes plekken, enz. enz. Heel spannend om te zien allemaal.

Het resultaat is uiteindelijk een prima lijst, alleen een beetje sneu voor die landen die het alleen bij de jury goed deden: Malta, Portugal, België.

Zie alle details hier

Als je me vijf jaar geleden had voorspeld dat ik hier zo mee bezig zou zijn had ik je uitgelachen.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#71
Mijn collega's en ik zijn ook een beetje winnaars van het Songfestival. Met zijn allen hebben we denk ik een mooie en bijzondere productie gedraaid, en niet onbelangrijk, ik heb zonet eindelijk weer eens een mooie factuur verstuurd. Hopelijk is dit het begin van het herstel van de evenementen- en ook de cultuursector. Kan iedereen eindelijk weer het werk doen waar hij/zij goed in is en leuk vindt in plaats van geld verdienen bij teststraten, koeriersbedrijven, in de bouw, zonnepaneelinstallatie en weet ik veel nog meer wat ik allemaal hoorde wat mensen gedaan hebben.
[+] 7 users say Thank You to jodocus for this post
Reply
#72
Gaaf! Wat voor rol vervulde je?
Reply
#73
(27-05-2021, 14:18)timvank Wrote: Gaaf! Wat voor rol vervulde je?
 Ik heb heel veel spullen opgetild en ergens anders weer neergezet, en af en toe wat geknutseld.
[+] 4 users say Thank You to jodocus for this post
Reply
#74
De eerste inzending voor volgend jaar is bekend!


Reply
#75
(05-12-2021, 21:16)Locor Wrote: De eerste inzending voor volgend jaar is bekend!



HYPE. (kut nummer trouwens)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)