Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eurovisie Songfestival
#26
Zwitserland mag ook wel door, eindelijk iets Franstaligs.
Reply
#27
Zwitserland heeft winnaar all over zich geschreven, hooguit doet het iets teveel aan de vorige winnaar denken (zelfde componist). Verder zwakker deelnemersveld dan dinsdag, Portugal en IJsland uitgezonderd. Hilarisch dat het opgespoten trio uit Servië door is en leuk voor NL dat Stefania het ook heeft gered, ondanks een bloednerveus optreden. Frankrijk is ook een dikke top-5 kandidaat, maar mij is het wat te.... Frans, met die maniertjes aan het slot.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#28
Albanië en Servië hebben zeker op elkaar gestemd, vooral die Servische bimbo's mochten van ons in de kliko. Dan veel liever die blije Denen in de finale, en/of die Letse Sia met Kylie-act (hallo videoclip van Can't get you out of my head).

Verder wel een terechte uitslag. Afvallers allemaal slaapverwekkend doorsnee kutmuziek. Georgië zelfs volkomen vals, die jongen zat er als een geslagen hond bij na afloop.

Ik had sinds het jaar van Anouk niet meer gekeken, en naar de halve finales nog nooit, maar vermaak me prima tot dusver. Zeker in de halve finales zie je nog veel voorbeelden van hoe het niet moet en wordt het kaf dus van het koren gescheiden.

De succesformule lijkt duidelijk: stuur een vrouwelijke/gay act met energieke radiohit (liefst met boodschap en vrolijk dansje), en anders een niet-Engelstalige en/of muzikaal opvallende meer sfeervolle act. Maar als het nummer gewoon niet goed genoeg is, ben je ook dan niet meteen door (zie Tsjechië en Polen).
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#29
Die jongen uit Georgië was gewoon meelijwekkend, met dat onmogelijk vals gezongen, maar aandoenlijke liefdesliedje.

In het algemeen ligt het niveau de laatste jaren een stuk hoger dan in de jaren ‘00. Geen rariteitenkabinet vol slecht gezongen folklore. Wel veel degelijk geproduceerde radiopop, die zo achter elkaar natuurlijk wordt vermalen tot eenheidsworst. Om te winnen moet je dus juist niet met een springerig, semi-naakt zangeresje komen, maar met iets dat daar van afwijkt.
Reply
#30
Frankrijk gaat hoge ogen gooien, lekker dramatisch maar goed gezongen à la Edith Piaff.
Reply
#31
Ik ben wat aan het kijken van oudere jaren en kwam deze parel weer tegen.

[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
#32
Mag van Graz maar 5 videos in een post. Dan maar hier nog een post met wat parels. IJsland van 2019 maar niet meegenomen, dat was gewoon een tof nummer.



21 Jaar later en Duitsland heeft nog steeds niks beters gebracht.



Verka beste ooit op songfestival



Kan Finland nog van leren. Edit: RIP lees net dat de zanger dit jaar is overleden aan leukemie.



Kan ik niet vergeten als beroepsalcoholist. Edit: Ook rip voor deze beste man Sad



Wanneer op LGW?
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
#33
Glaswijn gepakt en nog maar 5 videos in de deze songfestival parels.



Wie zit er niet graag naakt met een wolf?




Hoe alt right protesten van linkse gekkies in 2011 zien.



Wellicht vindt Bigbird dit wel een leuke en komt die eindelijk terug.



Beter dan alle Marvel films bij elkaar.



Eurovision durven zo te experimenteren waarvan we eigenlijk op Graz niet durven te dromen.
[+] 3 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
#34
Even geen tijd voor al die losse filmpjes, wel net dit gecheckt:

[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#35
Het is het jaar 2008. Ik als 15 jarige zat nog volledig in mijn edgy periode welke nog genoot van 2 jaar oude Welcome To The Black Parade en edgy bands als Story Of The Year, BMTH en Linking Park. Daarbij begon ik ook mijn eerste trekjes van Graz snob te krijgen met o.a. Radiohead, IJslandse troll en The Cure. Dagelijkse leven (onterecht) op alles zeiken dat pop is want was niet boeiend en geen gitaren, maar ik bleef toch een zwak te hebben voor het songfestival. Wat een jaar was 2008, een grotere wtf show ga je bijna niet meer krijgen. Het is bijna onmogelijk om 5 nummers eruit te kiezen want zoveel zouden in deze shitpost thuis horen, maar hierbij 5 nummers:



Eventjes edgy beginnen.



Verwacht ik eigenlijk wel een keer te zien met young graz op één of andere piraten festival in Drenthe.



Tsja? Weet niet meer wat ik moet typen.



Uplifts vader? (Weet nog steeds niet wat ik moet typen)



Zoals de titel zegt DOUZE POINTE en meer dan terecht. Dit was crème de la Crème van 2008.

Bijvoorbeeld Frankrijk met een astronaut karretje maar even overgeslagen.
[+] 3 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
#36
(21-05-2021, 21:24)Maynard-J Wrote: Even geen tijd voor al die losse filmpjes, wel net dit gecheckt:


Zoiets kon ook haha
Reply
#37
Hahaha prachtig! Dan gooi ik er ook nog even 5 in de mix

Ik vond Serhat tijdens de vorige editie ook een hoogtepunt:


De Polen in 2014 met een spraakmakende act:


Jedward blijft ook nog steeds geweldig:


En over Finland in 2015 zijn natuurlijk een hoop ongepaste opmerkingen te maken, maar wel ultra vet dat ze gewoon meededen:


En Moldavië, ze wonnen niet, maar de saxofonist is wel een enorme legende geworden
[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#38
O en natuurlijk de pauzeshow van Madonna 2 jaar geleden, waarvan ze de opname overal heeft laten verwijderen. Dus die kan je alleen nog in de volledige uitzending terugzien (vanaf 2:56:25):
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#39
Er gaat een wereld van gekke shit open.

[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#40
En als je er eenmaal over aan het denken bent blijven er memorabele acts opkomen. Volgens mij zat deze ook in dat filmpje met hoogtepunten wat Maynard al deelde:


En over een wereld van gekke shit gesproken (edit: o deze had melliw al gepost :-) maar omdat die zo goed is mag die nog wel een keer):


[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#41
Ik mis nog Conchita Wurst en Dana International.
Reply
#42
(21-05-2021, 22:40)Timothy\s Monster Wrote: Ik mis nog Conchita Wurst en Dana International.

Haha, niet weird genoeg. De classics komen later wel aan de beurt.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#43
Conchita had niet misstaan in zo'n Amerikaans circus een eeuw geleden.
Reply
#44
Nog een dan om het af te leren
 
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#45
En deze voor normie Timothy.

Reply
#46
Haha, Eurovisie Songfestival is zo normie als maar kan zijn toch.
Wie weet doet Arca volgend jaar wel mee.
Reply
#47
En ik maar denken dat ik de normie van dit forum ben. In mijn herinnering heb ik al sinds Abba niet meer naar het Songfestival gekeken. Het interesseert mij niet, en ik kijk dus ook gewoon niet.
Reply
#48
Whatever, bedankt voor alle links, perfecte warmingup morgen voor mijn ‘expat’-groeppie
Reply
#49
Nice Locor!

Voor de serieuze acts vind ik het lastig om een act zo te kiezen want landschap is door alle jaren heen goed veranderd. Ik skip maar ABBA terwijl ik een gigantische zwak voor heb dus dan ga ik maar een andere Zweedse act roepen: Loreen. Nummer wat nu nog makkelijk zou meedoen met de top. 



Om nog even een nationalistische lul te zijn, Duncan heeft ook gewoon een songfestival klassieker gemaakt. IJzersterk nummer.
Reply
#50
(21-05-2021, 23:17)Timothy\s Monster Wrote: Haha, Eurovisie Songfestival is zo normie als maar kan zijn toch.
Wie weet doet Arca volgend jaar wel mee.

Dua Lipa voor Albanië. Makkelijke stem zou dat zijn.
[+] 1 user says Thank You to Melliw Naj for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)