Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het Grote Graz Woontopic
Zo blij dat we vorig jaar bijna in een soort opwelling een huis hebben kunnen kopen waar we in principe nooit meer weg willen. Met nagenoeg dezelfde maanlasten ook nog van een rijtjeshuis naar twee-onder-een-kap.
Reply
(03-05-2022, 16:28)Uplift Wrote: Zolang er reteveel dood kapitaal is dat van de VVD mag renderen in de sector en mensen huur kunnen blijven betalen (o.a. lage werkloosheid), verwacht ik geen grote daling van de prijzen. De particuliere vraag zal vast wel wat dalen, daar niet van.

in vlaanderen is de koopwoede iets rustiger geworden maar de prijzen dalen alvast niet mee
Reply
Ik heb het een paar jaar geleden het al opgegeven om er überhaupt over te dromen. Met één salaris in deze regio is het vrijwel onmogelijk.

Gelukkig zitten we hier nog goed in ons flatje, maar had graag een tuintje of groter balkon willen hebben.
Reply
Jij zit in de omgeving Rotterdam toch? Kun je daar geen stukjes tuin huren ergens?
Reply
Hou vol allemaal, de situatie in het algemeen blijft kut.

Ondertussen ben ik alleen maar gelukkiger van hoe het ons vorig jaar in een toen al kutsituatie nog wel is gelukt. Van een eerste bezichtiging in Elsloo half april naar een verhuizing naar Stein half augustus, we hadden dit letterlijk geen half jaar later moeten proberen.

Nieuwe update: na het nieuwe dak op het schuurtje hebben we flink doorgepakt en intussen hebben we in de tuin gezelschap van zes scharrelende kippen. Het eerste ei moet nog komen maar dat kan nooit meer lang duren. Ze zijn vermoedelijk nog nèt niet op leeftijd en een van de grotere krijgt nu echt een mooie rode kam. In de tuin zijn we ook lekker bezig gewest, graven en zaaien om klaar te zijn voor de zomer. Wat al gezaaid was staat in volle bloei, en alle plantjes die in de vensterbank hebben staan overwinteren verhuizen naar buiten.

Ook hebben we vorige maand een groot deel van de oude TL-buizen en gloeilampen vervangen door platte led-verlichting. Scheelt vooral lekker met het lage plafond van de bovenverdieping, daar kon ik nog wel eens letterlijk tegen de lamp lopen. Nu staat er wat nieuwe verlichting e.d. voor de badkamer in bestelling, en wat hout om nog een moestuintje mee te maken. En we hebben een aannemer gemaild voor een geheel vrijblijvend gesprek over de grote klus in de kapsalon. Dat wordt pas echt spannend.
[+] 4 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
(04-05-2022, 08:37)Schobbeyak Wrote: Jij zit in de omgeving Rotterdam toch? Kun je daar geen stukjes tuin huren ergens?

Ik heb ooit eens een klein stukje (moes)tuin in onze gemeenschappelijke tuin gehad, maar dat is het niet helemaal. Ik heb nu mijn balkon maar volgezet en geniet ervan om naar mijn plantjes te kijken. Maar ja, beetje krap dus Tongue

Ik ben nu maar ook aan een klimplant begonnen (weinig ruimte nodig) en ik heb nu een joekel van een paarse bloem in mijn clematis.

Soms moet je er maar het beste van maken.
[+] 3 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Huizen, wonen.. tsja

Vorige week dan eindelijk de brief met huurverhoging binnen.. mag 34 euro per maand meer gaan betalen .. het wordt dan 1076 per maand...
is mijn huisje verbeterd wat een huurverhoging rechtvaardigt? Nee!

Daarom ga ik eens zien wat.er gebeurt door de verhoging achter te houden . Omdat mijn energie ook al 100pm meer is geworden... Ben benieuwd of er echt gedwongen wordt die verhoging te betalen..terwijl mensen in problemen kunnen komen. Niet door onverantwoorde keuzes, maar omdat we een huurverhoging maar moeten slikken, hogere energilasten maar moeten slikken, duurdere boodschappen maar moeten slikken.

En ja, daar is iets aan te doen. Het is een kwestie van politieke keuzes, politieke wil.

Enfin.. we zijn ons aan het oriënteren om samen te gaan wonen. Natuurlijk nogal wat wensen (4 slaapkamers bijvoorbeeld). En niet ver van school gelegen... Als in, niet 15 minuten naar school rijden .

Absurde prijzen etc. Maarrrr ... Er stond 2 weken geleden een leuke woning online . Voor te veel geld... Blijkbaar geen animo want sinds gisteren opnieuw online voor 40000minder. Dat is fors zakken...

Ik.hoor ook van makelaars minder animo.. fors overbieden is niet meer standaard .

Ik spreek niet van een ommekeer... Maar een afkoeling lijkt in aantocht.
Reply
(04-06-2022, 15:32)Wailer Wrote: Huizen, wonen.. tsja

Vorige week dan eindelijk de brief met huurverhoging binnen.. mag 34 euro per maand meer gaan betalen .. het wordt dan 1076 per maand...
is mijn huisje verbeterd wat een huurverhoging rechtvaardigt? Nee!

Daarom ga ik eens zien wat.er gebeurt door de verhoging achter te houden . Omdat mijn energie ook al 100pm meer is geworden... Ben benieuwd of er echt gedwongen wordt die verhoging te betalen..terwijl mensen in problemen kunnen komen. Niet door onverantwoorde keuzes, maar omdat we een huurverhoging maar moeten slikken, hogere energilasten maar moeten slikken,  duurdere boodschappen maar moeten slikken.

En ja, daar is iets aan te doen. Het is een kwestie van politieke keuzes, politieke wil.

Enfin.. we zijn ons aan het oriënteren om samen te gaan wonen. Natuurlijk nogal wat wensen (4 slaapkamers bijvoorbeeld). En niet ver van school gelegen... Als in, niet 15 minuten naar school rijden .

Absurde prijzen etc. Maarrrr ... Er stond 2 weken geleden een leuke woning online . Voor te veel geld... Blijkbaar geen animo want sinds gisteren opnieuw online  voor 40000minder. Dat is fors zakken...

Ik.hoor ook van makelaars minder animo.. fors overbieden is niet meer standaard .

Ik spreek niet van een ommekeer... Maar een afkoeling lijkt in aantocht.

Ik hoop het voor je Bram... ik moet mezelf nog steeds knijpen als ik bedenk hoe veel geluk wij eigenlijk hebben gehad met ons huisje vorig jaar.
Reply
Het is toch ook gewoon allemaal helemaal kut, wij hebben ook een dikke huurverhoging aan de broek. Verder wel echt een perfecte woning gevonden en ons bod is geaccepteerd, wat 3 maanden terug prima was geweest, nu blijkt dat het wel te financieren is voor ons maar dat door de nog verder opgelopen rente de maandlasten zo hoog worden dat we onszelf helemaal klem zetten. En dan hebben we rekening gehouden met de hypotheekrenteaftrek die er misschien op korte termijn juist af gaat. Tel daar de onzekere tijden, teringdure benzine en boodschappen en wat eigenlijk niet bij op, owja en ook het feit dat ik geen kluizenaar wil worden die gaat werken om zn huis te betalen en het lijkt er sterk op dat de huizenjacht hier stopt met teleurgestelde verkopers en wij die voorlopig op een appartementje blijven zitten want, een betere woning gaan we niet vinden en is in de afgelopen jaren niet voorbij gekomen maar we kunnenn het niet (meer) betalen terwijl we er qua salaris wel op vooruit gegaan zijn.
Reply
Dat is flink kut. Hopelijk kan het over een jaar of twee wel weer, als misschien de prijzen weer wat omlaag gaan.
Reply
Voor de liefhebber. Dit is echt een fenomenaal plekje: https://www.funda.nl/koop/sauwerd/huis-4...rmeeden-4/
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(04-10-2022, 01:09)Schobbeyak Wrote: Voor de liefhebber. Dit is echt een fenomenaal plekje: https://www.funda.nl/koop/sauwerd/huis-4...rmeeden-4/

Voor de liefhebbers van wat? Gras?
Reply
(04-10-2022, 01:09)Schobbeyak Wrote: Voor de liefhebber. Dit is echt een fenomenaal plekje: https://www.funda.nl/koop/sauwerd/huis-4...rmeeden-4/

Is dit jullie huis?
Reply
Haha, nee. Bij ons is het ook mooi, maar hebben we het huis nog niet zo voor elkaar.
Reply
(04-10-2022, 01:55)jodocus Wrote:
(04-10-2022, 01:09)Schobbeyak Wrote: Voor de liefhebber. Dit is echt een fenomenaal plekje: https://www.funda.nl/koop/sauwerd/huis-4...rmeeden-4/

Voor de liefhebbers van wat? Gras?

Gras, rust, ruimte, water, natuur
Reply
Over huizen gesproken...

We hebben beet! Bedenktermijn zit er op, aangekocht onder de vraagprijs...

Hemelsbreed 200meter van de moeder van m'n kinderen vandaan. School is één keer vallen, oke, twee keer misschien, weg.

Straks lekker met z'n 5en in één huis! Heerlijk! Kinderen weer hun eigen kamer, zijn ze aan toe.

En weer fatsoenlijk de ruimte. Moet wel wat gebeuren, vooral omdat we dat willen.

Februari de sleutel in ontvangst nemen.
[+] 11 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
Goed nieuws, proficiat!
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
(04-10-2022, 08:19)Wailer Wrote: Over huizen gesproken...

We hebben beet! Bedenktermijn zit er op, aangekocht onder de vraagprijs...

Hemelsbreed 200meter van de moeder van m'n kinderen vandaan. School is één keer vallen, oke, twee keer misschien, weg.

Straks lekker met z'n 5en in één huis! Heerlijk! Kinderen weer hun eigen kamer, zijn ze aan toe.

En weer fatsoenlijk de ruimte. Moet wel wat gebeuren, vooral omdat we dat willen.

Februari de sleutel in ontvangst nemen.

Gefeliciteerd! Ook fijn dat je gewoon dronken naar school kan!
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Wat leuk Wailer! Proficiat!
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
he wailer gefeliciteerd, geniet ervan
[+] 1 user says Thank You to kesselman for this post
Reply
Mooi Wailer!
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Dank jullie wel allemaal!
Reply
https://fd.nl/bedrijfsleven/1458985/huiz...e-bedreigd

Te dystopisch om de Speld te zijn.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Laat ze maar naar Den Haag komen. Benieuwd welke tegen demonstratie er dan op poten komt. Klootzakken.
Reply
Er stond recent ook al zo'n jankverhaal van deze gasten in de Volkskrant. Dat ze het allemaal zo oneerlijk was omdat ze ondernemers waren.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)