Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het Grote Graz Woontopic
#51
Hier ook maar op nieuwe huizenjacht. Wonen nu bijna 2 jaar in de huidige woning maar de plaats bevalt niet. Hopelijk komen we er snel tussen bij de nieuwe plaats. Komende week komt een verkoopmakelaar langs om een indicatie te geven van de verkoopprijs. Ben wel benieuwd hoeveel overwaarde het huis heeft. En volgende week eerste bezichtiging van een huis, maar die is aan de rand van ons budget.
Reply
#52
(10-05-2021, 16:41)Maynard-J Wrote: Afgelopen vrijdag weer een bezichtiging gehad in Elsloo. De juiste oppervlakte qua kamers en tuin, aanbouw achterin met twee dakramen als perfecte atelierruimte voor vriendin. En in een mooie buurt, tegenover een basisschool.

We kregen ongeveer een kwartier om de boel te bekijken, terwijl een andere makelaar van hetzelfde kantoor een ander stel rondleidde. Na ons kwam er weer een stel binnen en toen we weggingen stonden de volgende mensen alweer voor de deur. Populair is een groot understatement voor zo'n woning, het lijkt wel of de hele markt zich na de berichtgeving van de laatste tijd nog wat verder heeft laten ophitsen. Vandaag een bod gedaan van ca. 10K bovenop de vraagprijs van 215K. Meer bieden dan dat kon even niet gezien het verwachte opknapwerk, maar het zal wel niet genoeg zijn.

Vriendin is gisteren weer bij familie in Geulle geweest, en nu opa en oma ook weten dat we willen verhuizen vormt zich langzaam een plan B. Beiden zijn 85+ en nog erg kwiek, oma doet aan yoga en wil niet weten dat ze oud is maar haar zicht gaat achteruit. Als dit zo doorgaat en de markt niet snel afkoelt kunnen we hun huis misschien kopen.

Aan dat idee zullen opa en oma echter even moeten wennen, ze hebben kennelijk al drie aanleunwoningen geweigerd maar kunnen ook niet eeuwig zo zelfstandig blijven wonen. We gaan ze zeker niet onder druk zetten, maar het zaadje is geplant en schoonpapa en tante zullen wel helpen. Ondertussen zoeken wij gewoon verder, volgende bezichtiging (weer Elsloo, een opknapper van 2 ton) is alweer komende donderdag.

En een van m'n schoonbroertjes heeft intussen zoveel gespaard dat we altijd wat kunnen lenen voor een verbouwing, da's ook goed nieuws.

Vervolg op mijn eigen post: inderdaad door meerdere mensen overboden bij dat huis van 215K.

Gisteren weer een bezichtiging gehad, vraagprijs 2 ton en we waren een de 17 die kwamen kijken die dag. Het heeft 3 jaar leeggestaan en er moet duidelijk worden opgeknapt, maar ook niet enorm veel in het eerste jaar na aankoop. We hebben dus 215K + een paar 100 euro wisselgeld (wat bij mijn zwager het verschil heeft gemaakt, goeie tip was dat) geboden. Zo veel zouden we normaal niet overbieden, maar nu zouden we een minder hoge hypotheek nodig hebben dan we maximaal kunnen krijgen, dus zijn de maandlasten sowieso wat lager.

Volgende week horen we of we de loterij hebben gewonnen.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#53
Slechts opinie of...?
Quote:https://www.lc.nl/opinie/Wordt-de-gemeen...30575.html
Reply
#54
(17-05-2021, 12:46)Fenderboy Wrote: Slechts opinie of...?
Quote:https://www.lc.nl/opinie/Wordt-de-gemeen...30575.html
In ieder geval een lompe paywall Sad
Reply
#55
(17-05-2021, 14:56)Jorrit Wrote:
(17-05-2021, 12:46)Fenderboy Wrote: Slechts opinie of...?
Quote:https://www.lc.nl/opinie/Wordt-de-gemeen...30575.html
In ieder geval een lompe paywall Sad

Hoe noem je vier paywalls met een dak erop?

Een tolhuis.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#56
Huisjesmelker Hans de Geus: ‘Je bent nu een sukkel als je geen huis koopt. Dat moet anders’ - NRC

Tja
Reply
#57
(17-05-2021, 22:53)Loes Wrote: Huisjesmelker Hans de Geus: ‘Je bent nu een sukkel als je geen huis koopt. Dat moet anders’ - NRC

Tja

Net gelezen en werd er niet blij van. Een zwaar corrupt systeem dat zichzelf in stand houdt. Op het gevaar af teveel als Fender te gaan klinken.
Reply
#58
Hopelijk wordt jullie bod geaccepteerd. Het hoeft maar 1 keer te lukken! (oke daarna kun je schijnbaar altijd nog huismelker worden).
Reply
#59
(17-05-2021, 22:53)Loes Wrote: Huisjesmelker Hans de Geus: ‘Je bent nu een sukkel als je geen huis koopt. Dat moet anders’ - NRC

Tja
Ook gelezen dit weekend. Een aanzienlijk deel van de problemen op de Nederlandse huizenmarkt worden idd gecreëerd door het systeem. Kapitaalbezitters kunnen nu te gemakkelijk verder investeren in vastgoed en worden alleen maar machtiger zolang de politiek enkel maatregelen bedenkt die de prijzen nog verder opstuwt.
Reply
#60
Nou afgelopen week gekeken bij een woning van 260.000 We hadden een bod gedaan. We wisten dat we te laag waren. Maar de winnaar had over de 300.000 geboden en dat voor een tussenwoning. Ben benieuwd of wij aan een woning gaan kopen of dat het heel lang gaat duren. Wat een gekte.
Reply
#61
Ik was er niet meer op teruggekomen, maar ons bod was ook weer te laag. Kennelijk waren we nummer 2, geen idee wat die ander heeft geboden.

Even geen bezichtigingen in de planning nu.
Reply
#62
Een betaalbaar en goed dak boven je hoofd is een grondrecht, maar helaas alleen toegankelijk als je mee wilt en kunt doen met de gekte.

Wordt echt hoog tijd dat het kabinet z'n verantwoordelijkheid neemt en maatregelen gaat nemen. Niet alleen om zoekenden een eerlijke kans te bieden maar ook om zoekenden te behoeden over te grote uitgaves.

Als ik bij mij kijk, den Bosch, zijn er op Funda 17 resultaten voor huizen tot 250k. Waarvan 3 garageboxen.
Wat wordt er gebouwd? Vooral huizen die beginnen 4 -4,5 ton. Daar zijn er tal van beschikbaar.

Maar ja, politieke keuzes die worden gemaakt zijn niet in algemeen belang maar in belang van de happy few.

Dit gaat er voor zorgen dat de kloof tussen arm en rijk nog groter wordt. Mensen met vastgoed worden rijker en rijker, die kopen en kopen... Mensen die huren gaan steeds meer huur betalen en kunnen fluiten naar een eigen huis.

Het gaat er voor mij persoonlijk niet omdat ik een huis bezit, laat dat duidelijk zijn. Maar ik huur nu voor 1050 per maand .. als ik iets zou kunnen kopen dalen m'n woonlasten fors. Maar ja... Ook kan en wil ik niet mee in de gekte van overbieden, wat me op lange termijn verstandig lijkt.

Nog even leuk filmpje van De speld... Leuk...maar de sneue waarheid tegelijkertijd.

https://youtu.be/Yj5TBaUso5I
[+] 2 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
#63
Vrijdag een bezichtiging. Maar denk dat dat ook te duur/te gek wordt. Maar we zien het wel.
Reply
#64
(25-05-2021, 20:52)Wailer Wrote: Een betaalbaar en goed dak boven je hoofd is een grondrecht, maar helaas alleen toegankelijk als je mee wilt en kunt doen met de gekte.

Wordt echt hoog tijd dat het kabinet z'n verantwoordelijkheid neemt en maatregelen gaat nemen. Niet alleen om zoekenden een eerlijke kans te bieden maar ook om zoekenden te behoeden over te grote uitgaves.

Als ik bij mij kijk, den Bosch, zijn er op Funda 17 resultaten voor huizen tot 250k. Waarvan 3 garageboxen.
Wat wordt er gebouwd? Vooral huizen die beginnen 4 -4,5 ton. Daar zijn er tal van beschikbaar.

Maar ja, politieke keuzes die worden gemaakt zijn niet in algemeen belang maar in belang van de happy few.

Dit gaat er voor zorgen dat de kloof tussen arm en rijk nog groter wordt. Mensen met vastgoed worden rijker en rijker, die kopen en kopen... Mensen die huren gaan steeds meer huur betalen en kunnen fluiten naar een eigen huis.

Het gaat er voor mij persoonlijk niet omdat ik een huis bezit, laat dat duidelijk zijn. Maar ik huur nu voor 1050 per maand .. als ik iets zou kunnen kopen dalen m'n woonlasten fors. Maar ja... Ook kan en wil ik niet mee in de gekte van overbieden, wat me op lange termijn verstandig lijkt.

Nog even leuk filmpje van De speld... Leuk...maar de sneue waarheid tegelijkertijd.

https://youtu.be/Yj5TBaUso5I

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een huis gekocht in Den Bosch voor 390 en prijs mezelf gelukkig als ik zie hoe veel absurder de huizenmarkt in die tijd nog is geworden.
Reply
#65
Woon jij in den Bosch?

Ik had ergens in noorden van het land in m'n hoofd.. haha..

Gek hoofd.

Waar woon je ergens?
Reply
#66
Woonde een tijd in Leiden, daarna in Utrecht en nu sinds een klein jaar in Den Bosch.

Akeleistraat, leuke jaren 30 woning. (net de brug over vanaf de Verkadefabriek)
Reply
#67
(17-05-2021, 22:57)Maynard-J Wrote:
(17-05-2021, 22:53)Loes Wrote: Huisjesmelker Hans de Geus: ‘Je bent nu een sukkel als je geen huis koopt. Dat moet anders’ - NRC

Tja

Net gelezen en werd er niet blij van. Een zwaar corrupt systeem dat zichzelf in stand houdt. Op het gevaar af teveel als Fender te gaan klinken.

En bedankt!

Overigens:
Corruptie? Waar? En vooral: In Limburg? Wink
Reply
#68
Ik ken nog een garage achtig huisje in west Brabant...met tandartsstoel, dat wel
Reply
#69
(07-06-2021, 13:14)Wailer Wrote: Ik ken nog een garage achtig huisje in west Brabant...met tandartsstoel, dat wel
 https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3302...opgesloten

leuk optrekje.
Reply
#70
Dus daar kreeg Mocro Maffia het idee van.
Reply
#71
Maynard-J

https://www.1limburg.nl/spanning-woningm...LGwumFAiQI
Reply
#72
(08-06-2021, 18:48)pudpong3 Wrote: Maynard-J

https://www.1limburg.nl/spanning-woningm...LGwumFAiQI

Tja, op papier goed nieuws. Maar bij onze laatste poging in Elsloo (gemeente Stein) hebben we ruim 7,5% overboden op een vraagprijs van 2 ton. In die prijsklasse is het dus een stuk erger. Fijn dat het over het algemeen n9g wel meevalt in elk geval.
Reply
#73
Het jachtterrein is uitgebreid naar (oud!) Stein, en daar hebben we vandaag ons droomhuis bezichtigd. Een boerenwoning uit 1900 met 70s inrichting (mooie tegels!), grote achtertuin en een leegstaande kapsalon aan de voorkant die we als atelier kunnen gebruiken.

Was opnieuw in de verkoop gekomen nadat iemand een starterslening moest regelen maar dat veel te lang zou duren. Enorm geluk mee gehad dus.

Overbieden zal niet eens nodig zijn, voorlopig houden we het bij de vraagprijs van 225K. De eigenaars van 80 willen vooral dat er leuke mensen voor lange tijd komen wonen. Straks dus maar eens een mooie motivatie schrijven voor bij het bod.
[+] 4 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#74
Klinkt goed Maynard!

Heel slim om zo'n motivatie te schrijven...ik denk wel bij huis van 1900.. moet daar niet heeeeel veel aan gebeuren? Of ben/zijn jullie heel handig?

Ik hoop dat het jullie lukt Maynard! Duim voor jullie

Maar een leegstaande kapsalon?

Gewoon een leeg aluminium bakje? Wink
Reply
#75
(24-06-2021, 18:00)Wailer Wrote: ik denk wel bij huis van 1900.. moet daar niet heeeeel veel aan gebeuren? Of ben/zijn jullie heel handig?

Ik zelf heb twee linkerhanden maar m'n vriendin is opgeleid als decoratief/restauratief schilder en die ziet hier heel veel mogelijkheden.

Voor de eerste opknapbeurt denken we alleen aan een lik verf, nieuwe vloerbedekking boven en natuurlijk goed schoonmaken/luchten. De rest kan wachten en is een meerjarenplan. Er is zelfs een stenen kippenschuur in de achtertuin waar we echt kippen willen gaan houden.

De aanbouw aan de achterkant is nog uit de jaren '70. De badkamer, wc en keuken voldoen volgens mij nog prima, dus tenzij je die tegels echt tyfuslelijk vindt hoeft daar voorlopig niks te gebeuren. Het is wel belangrijk om op termijn de boel te verduurzamen natuurlijk. Maar dat hoeft natuurlijk niet in het eerste half jaar al en je moet er ook achter komen waar de nieuwe isolatie moet komen. En de huidige eigenaren leven nog en blijven in Stein wonen, die kunnen we misschien ook om advies vragen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)