Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het Grote Graz Woontopic
Ik weet oprecht niet of ik ooit een huis zal kunnen kopen. Niet dat ik ervan wakker lig.

Te veel avocado toast en te veel Glastonbury I guess.
Reply
(22-05-2023, 15:32)Schobbeyak Wrote: Neem ik de keta wel voor mijn rekening. Als Gunnar dan de hapjes doet kunnen we lekker klaverjassen!


Dat lijkt me niet zo'n goed idee https://archive.ph/cw7SQ
Reply
ja sorry hoor
21 gram in een week
nee das niet gezond , dat lijk t me logisch ja
Reply
(28-06-2023, 14:48)BigBird Wrote:
(22-05-2023, 15:32)Schobbeyak Wrote: Neem ik de keta wel voor mijn rekening. Als Gunnar dan de hapjes doet kunnen we lekker klaverjassen!


Dat lijkt me niet zo'n goed idee https://archive.ph/cw7SQ

Den bosch:

Bossche bollen
St jan 
Ketapoli
Reply
In het kader van... wanneer is je huis af?

Ben aan laatste echte Kklus bezig.. de trap van hal naar 1e etage.
Man o man o man, liters afbijtspul, krabben, met een verfbrander (nooit meer), dagen bezig

En ik kan nog niet beginnen met schilderen Smile

Maar, nu wat gevonden, een fantastische krabber, en die doet het beter dan verwacht. En een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus mijn vriendin stemde gauw in met nog een dergelijke krabber voor de moeilijke hoekjes.
Reply
(18-08-2023, 13:17)Wailer Wrote: In het kader van... wanneer is je huis af?

Ben aan laatste echte Kklus bezig.. de trap van hal naar 1e etage.
Man o man o man, liters afbijtspul, krabben, met een verfbrander (nooit meer), dagen bezig

En ik kan nog niet beginnen met schilderen Smile

Maar, nu wat gevonden, een fantastische krabber, en die doet het beter dan verwacht. En een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus mijn vriendin stemde gauw in met nog een dergelijke krabber voor de moeilijke hoekjes.
Zit in exáct dezelfde situatie. Wat voor krabber heb je gevonden?
Wij hebben nu 2,5 trede gedaan in een dag...  Sad Vanavond weer door, maar wat een hell of a job.
Reply
Kan je het niet gewoon beter schuren en er overheen schilderen?
Reply
(18-08-2023, 14:39)Schobbeyak Wrote: Kan je het niet gewoon beter schuren en er overheen schilderen?
Met verfresten zou dat kunnen, maar bij ons heeft er vloerbedekking op gezeten en zitten er veel lijmresten op. Als je dat gaat schuren dan schuur je de lijm alleen maar vaster.
Reply
(18-08-2023, 14:39)Schobbeyak Wrote: Kan je het niet gewoon beter schuren en er overheen schilderen?

Yes geprobeerd... Advies was toch om trap kaal te krijgen. Verf die er al op zat was ook.niet best aangebracht..

Het is bloed zweet en tranen .. maar als het eenmaal.gedaan is.. prachtig trapje Smile
Reply
Een theedoek met cola een nachtje inweken zou toch ook helpen voor de lijm?

Na een paar dagen ploeteren heb ik er gewoon nieuwe trapbekleding opgezet. Scheelde mij een hoop frustratie
[+] 1 user says Thank You to atthedrive-in for this post
Reply
Ik zou gewoon verhuizen. Het moet wel leuk blijven.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Wat een slecht artikel:

https://www.nu.nl/economie/6278628/een-k...-1993.html

De hoofdvraag die neem ik aan iedereen zich stelt voordat die gaat lezen en na lezen onbeantwoord blijft is, hoe verhoudt die vervijfvoudiging zich tot het modaal inkomen van 1993. wat was de stijging van inkomen.

Dat ze duurder worden is geen verrassing en zou an sich geen probleem hoeven zijn, maar verhouding waarde-inkomen is uiterst relevant maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

(ik heb 't er even bijgezocht)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen

5x waarde, 2x modaalinkomen
Reply
Het is altijd lastig vergelijken, maar met een verdubbeld inkomen en de rente in die tijd kom ik met mijn versimpelde berekening op ca. een verdubbeling uit qua maandlasten. Maar dat is nu met 4% rente, als ik met 2% reken (een gegokt gemiddelde voor hypotheken met een langere rentevaste periode) kom ik op een factor anderhalf uit.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Het is een grappige discussie, omwille van al die creatieve rekenmethodes. Tot je de private schuld-piemel op tafel pleurt. Dan is het wel klaar. En die private schuld is niet verdrievoudigd in 30 jaar o.b.v. dure autoleningen of televisies op afbetaling.
Reply
https://www.groene.nl/artikel/in-schaamt...ce=twitter
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Uitgewoond is echt een must read over dit onderwerp!
Reply
Stuk over 2 jonge mannen die absoluut niet hun dorp willen verlaten en zelf een bouwproject zijn begonnen. Hartstikke leuk voor, maar deed mij denken aan een anekdote van een vriendin uit Veghel, die weigert de meeste linked-in verzoeken van oud-klasgenoten, want dat zijn allemaal jongens die nooit hun dorp uit geweest zijn en hebben hun eigen huis gebouwd naast dat van hun moeder. En ik hoor dat wel vaker van vrouwen, is het blijven kleven aan je dorp typisch iets voor mannen en kan dit een oorzaak zijn waarom je een incel wordt, want de leuke vrouwen gaan wel het dorp uit?

Nu ben ik een stadsjongen en is dit forum een veilige plek om makkelijke conclusies te trekken, maar ik oprecht benieuwd hoe anderen dit ervaren.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/zie...~bfead0ee/
Reply
(10-04-2024, 11:29)Willie Wrote: Stuk over 2 jonge mannen die absoluut niet hun dorp willen verlaten en zelf een bouwproject zijn begonnen. Hartstikke leuk voor, maar deed mij denken aan een anekdote van een vriendin uit Veghel, die weigert de meeste linked-in verzoeken van oud-klasgenoten, want dat zijn allemaal jongens die nooit hun dorp uit geweest zijn en hebben hun eigen huis gebouwd naast dat van hun moeder. En ik hoor dat wel vaker van vrouwen, is het blijven kleven aan je dorp typisch iets voor mannen en kan dit een oorzaak zijn waarom je een incel wordt, want de leuke vrouwen gaan wel het dorp uit?

Nu ben ik een stadsjongen en is dit forum een veilige plek om makkelijke conclusies te trekken, maar ik oprecht benieuwd hoe anderen dit ervaren.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/zie...~bfead0ee/

Ik kom ook uit zo'n dorp. Heel veel die pertinent het dorp niet willen verlaten, er zijn erbij die liever hun hele leven bij papa en mama blijven wonen dan dat ze elders gaan wonen. Ik heb niet het idee dat dit meer een mannending is. 

Zijn wel echt hele trieste mensen. Kunnen zich letterlijk druk maken als er een andere geboorteplaats in paspoort staat. De wereld vergaat voorbij de gemeentegrens, vriendschappen stoppen letterlijk als je niet meer in hetzelfde dorp woont. Het meest trieste vind ik nog dat de laatste plekken op de begraafplaats via notaris verloot zijn omdat je anders 2 km verderop (in een ander dorpskern) komt te liggen. Er hier schreven ook jongeren zich voor in.
Reply
op zich toch niets vreemds.
voor de meeste mensen is het heel normaal om bij je roots in de buurt te blijven.
ik zelf wil t liefste ook een de "juiste" kant van de brug blijven wonen in maastricht
Reply
(10-04-2024, 11:29)Willie Wrote: Stuk over 2 jonge mannen die absoluut niet hun dorp willen verlaten en zelf een bouwproject zijn begonnen. Hartstikke leuk voor, maar deed mij denken aan een anekdote van een vriendin uit Veghel, die weigert de meeste linked-in verzoeken van oud-klasgenoten, want dat zijn allemaal jongens die nooit hun dorp uit geweest zijn en hebben hun eigen huis gebouwd naast dat van hun moeder. En ik hoor dat wel vaker van vrouwen, is het blijven kleven aan je dorp typisch iets voor mannen en kan dit een oorzaak zijn waarom je een incel wordt, want de leuke vrouwen gaan wel het dorp uit?

Nu ben ik een stadsjongen en is dit forum een veilige plek om makkelijke conclusies te trekken, maar ik oprecht benieuwd hoe anderen dit ervaren.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/zie...~bfead0ee/

Ik kom ook uit zo'n soort dorp en kan me nog heel goed herinneren dat een vriend van me aangaf voor geen goud daar weg te willen gaan, terwijl ik niet kon wachten om op kamers te gaan en te gaan studeren. Ik begreep totaal niet dat je in zo'n dergelijk kutdorp wilde blijven wonen. Het hielp hierin denk ik niet mee dat mijn ouders ook import waren en er geen verdere familiebanden in dat dorp waren. Tegenwoordig kan ik dat veel beter waarderen en snap ik de behoefte aan sociale cohesie beter. De grens met sociale controle is alleen vrij dun. 

Ik denk overigens niet dat het te maken heeft met geslacht of opleidingsniveau. Het is alleen zo dat als je de mogelijkheid hebt om te studeren je vaker gedwongen wordt om te verhuizen en daar weer een sociaal leven oppakt. Maar ik ken ook genoeg jeugdvrienden die na hun studie weer naar hun geboortedorp zijn teruggekeerd. 

En andersom is het ook zo toch? Hoeveel mensen worden niet nerveus als ze buiten de ring van Amsterdam/Rotterdam/Utrecht komen?
Reply
In mijn jeugd in grote steden gewoond en in kleine dorpen. Maar ik heb toch altijd het meeste waarde gehecht aan het laatste. De stad is leuk maar ik ben eerlijk gezegd ook altijd weer blij dat ik er weg ben. Ik prefereer meer de rust en de ruimte die je hebt in een dorp. De stad voelt voor mij altijd meer een sleur des levens ofzo, net als of er meer nieterigheid is, maar dat is puur gevoelsmatig? Het dorp geeft mij simpelweg meer rust op een of andere manier.

En als ik naar de stad wil, ben ik vanaf mijn boerengat zo in Antwerpen, Rotterdam, Breda, Roosendaal, Tilburg etc. ook zo daar (half uur rijden). En het huis wat ik nu heb heeft veel meer faciliteiten dan ik ooit in een stad zou kunnen betalen.

Maar ik ben ook een introvert en trek grote omgevingen wat lastiger (altijd al gedaan). Ik denk dat het misschien ook wel hoort bij iemands karakter.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(10-04-2024, 11:29)Willie Wrote: Stuk over 2 jonge mannen die absoluut niet hun dorp willen verlaten en zelf een bouwproject zijn begonnen. Hartstikke leuk voor, maar deed mij denken aan een anekdote van een vriendin uit Veghel, die weigert de meeste linked-in verzoeken van oud-klasgenoten, want dat zijn allemaal jongens die nooit hun dorp uit geweest zijn en hebben hun eigen huis gebouwd naast dat van hun moeder. En ik hoor dat wel vaker van vrouwen, is het blijven kleven aan je dorp typisch iets voor mannen en kan dit een oorzaak zijn waarom je een incel wordt, want de leuke vrouwen gaan wel het dorp uit?

Nu ben ik een stadsjongen en is dit forum een veilige plek om makkelijke conclusies te trekken, maar ik oprecht benieuwd hoe anderen dit ervaren.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/zie...~bfead0ee/

Maar genoeg leuke vrouwen keren terug naar zo'n dorp zodra ze een partner hebben en een gezin willen stichten, en incels zie je natuurlijk ook in steden. Zoiets verschilt echt per individu; ik ken zelf ook iemand van de basisschool die zich nu bestempelt als een "echte Almeerder" en volgens mij nauwelijks die plek verlaat.
Reply
(11-04-2024, 20:38)hythloth Wrote:
(10-04-2024, 11:29)Willie Wrote: Stuk over 2 jonge mannen die absoluut niet hun dorp willen verlaten en zelf een bouwproject zijn begonnen. Hartstikke leuk voor, maar deed mij denken aan een anekdote van een vriendin uit Veghel, die weigert de meeste linked-in verzoeken van oud-klasgenoten, want dat zijn allemaal jongens die nooit hun dorp uit geweest zijn en hebben hun eigen huis gebouwd naast dat van hun moeder. En ik hoor dat wel vaker van vrouwen, is het blijven kleven aan je dorp typisch iets voor mannen en kan dit een oorzaak zijn waarom je een incel wordt, want de leuke vrouwen gaan wel het dorp uit?

Nu ben ik een stadsjongen en is dit forum een veilige plek om makkelijke conclusies te trekken, maar ik oprecht benieuwd hoe anderen dit ervaren.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/zie...~bfead0ee/

Maar genoeg leuke vrouwen keren terug naar zo'n dorp zodra ze een partner hebben en een gezin willen stichten, en incels zie je natuurlijk ook in steden. Zoiets verschilt echt per individu; ik ken zelf ook iemand van de basisschool die zich nu bestempelt als een "echte Almeerder" en volgens mij nauwelijks die plek verlaat.

Over leuke vrouwen gesproken: die van mij wou graag verhuizen naar een dorp zoals dat waar ze is opgegroeid en nu wonen we alweer 2,5 jaar in Stein. Met een tuin, kippen en een hond. Ik had het ook prima gevonden om in mijn sociale huurflat in Daalhof te blijven, maar dan waren we ook steeds meer scheefhuurders geworden. Een koophuis heeft zo z'n voordelen, in de stad was dat te duur geweest en we hebben enorme mazzel gehad met wat we voor dit huis moesten betalen. We werken allebei nog steeds in de stad en hebben er nog een groot deel van ons sociale leven, maar we doen wel steeds meer in onze nieuwe regio.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)