Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met die dude(tte) ben ik het vandaag eens
#26
Ondanks zijn wat botte formulering richting De Jonge (hij zou het goed doen op Graz Wink ): Guido Weijers. Zoals ik probeer te betogen in het Covid-topic: hij heeft mijns inziens gelijk, het resultaat van dit onderzoek was prima (ook al vind ik die 20% die zich niet heeft laten testen ook niet oke).
Reply
#27
(02-03-2021, 12:23)matthijs603 Wrote: Ondanks zijn wat botte formulering richting De Jonge (hij zou het goed doen op Graz Wink ): Guido Weijers. Zoals ik probeer te betogen in het Covid-topic: hij heeft mijns inziens gelijk, het resultaat van dit onderzoek was prima (ook al vind ik die 20% die zich niet heeft laten testen ook niet oke).
Guido ging gewoon de mist om te praten over "saboteren" en dan sla je de plank geweldig mis.

De cijfers zijn inderdaad gewoon prima. En volgens mij is het ook een "onderzoek"... dan kan je zo nu en dan wat tegenkomen waar je misschien iets van kan leren (lijkt me het doel van zo'n onderzoek namelijk). Maar om nu gelijk te doen of het onderzoek geen waarde heeft is natuurlijk ook weer onzin (als je dat verwacht, dan hoef je eigenlijk ook geen onderzoek te doen).
Reply
#28
Het is vooral dat Guido een cabaretier probeert te spelen, maar nu grote woorden gebruikt als sabotage, hij Hugo de Jonge er van beschuldigt helemaal geen oplossingen te willen vinden, hij niet kan beoordelen wat de cijfers zeggen en dan ook nog denken dat je Hugo de Jonge meent te moeten uitnodigen voor een gesprek waarin hij het wel even uit gaat leggen (al hij durft, want fatsoen, dat moet je nooit doen, aldus Guido).
Reply
#29
Ja, die grote woorden zinnen mij ook niet hoor. Maar voor Graz-begrippen richting De Jonge is dit nog vrij mild toch?
Reply
#30
(02-03-2021, 15:15)matthijs603 Wrote: Ja, die grote woorden zinnen mij ook niet hoor. Maar voor Graz-begrippen richting De Jonge is dit nog vrij mild toch?

Ik heb geen 180k volgers op Twitter en er kijken geen miljoen mensen naar mijn cabaretshow. Guido Weijers is van harte welkom om op Graz te komen kankeren op Hugo de Jonge.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
#31
Ja, eens met dit verschil ook wel hoor. Enfin, ik dacht dat het jullie vooral om de inhoud ging van wat hij zei en daar was ik het best mee eens.
Reply
#32
Ik neig er eerder naar om De Jonge te volgen in deze; zelfs al kan je concluderen dat het safe is o.b.v. 80%, die testbereidheid is in de toekomst gewoon retebelangrijk. Ik heb het nog eens opgezocht: bij Apollo in Barcelona was dat gewoon 100%.
Reply
#33
Los van of het wel of niet veilig is is het toch gewoon een ongelofelijk slecht verhaal? Ja we hebben een testevent gedaan en er waren geen besmettingen, kleine voetnoot, niet iedereen is getest. Er waren vele tienduizenden aanmeldingen voor die evenementen, hoe moeilijk is het om in de voorwaarden op te nemen dat je een week na evenement verplicht een test laat afnemen, heb je daar geen zin in ga je er niet mee akkoord dan gaat het ticket naar een van de vele andere mensen die er wèl alles voor over heeft om Guido Weijers of de Staat weer eens te zien.
[+] 6 users say Thank You to ahha for this post
Reply
#34
Inderdaad Ahha. Uiteindelijk heeft dit specifieke testevent wel iets opgeleverd: de bevestiging dat de eigen verantwoordelijkheid van mensen niet betrouwbaar is. Kan me er echt niets bij voorstellen dat je dit gedeelte van de deal gewoon laat schieten. Al moest ik er 200 km voor rijden
Reply
#35
Hugo is bezig aan een mega charme offensief. Ik hoop alleen niet dat ik het verkeerde vakje rood kleur op 17 maart.
Reply
#36
Marcel van Roosmalen

https://www.youtube.com/watch?v=CWxu_7Ishv0
[+] 1 user says Thank You to Gretz for this post
Reply
#37
(11-03-2021, 14:52)Gretz Wrote: Marcel van Roosmalen

https://www.youtube.com/watch?v=CWxu_7Ishv0
+1
Reply
#38
(11-03-2021, 14:52)Gretz Wrote: Marcel van Roosmalen

https://www.youtube.com/watch?v=CWxu_7Ishv0

Helaas helemaal waar. Ik voel intussen net zo goed sympathie voor BIJ1 - net als GroenLinks bij mij 86% overeenkomst in de Stemwijzer -, maar ben bang dat m'n stem 'verloren' gaat, mocht het niet eens tot een zetel komen. En ik heb een hekel aan het verschijnsel van splinterpartijen in de Tweede Kamer. Maarja, als te veel mensen zo denken als ik, haalt Simons het natuurlijk überhaupt niet. Dus... Nog een week om na te denken.
Reply
#39
Ik heb het idee dat heel links Nederland nog aan het zweven is. Zie het in mijn eigen omgeving wel heel erg namelijk. Ik heb zelf echt nog nooit gehad dat ik het een week voor de verkiezingen gewoon echt nog niet wist.
Reply
#40
Ik hang ook nog ergens in de lucht. SP vind ik qua ideeën zwaar oké, echter het eigen verhaal wordt zo beroerd verwoord, wanneer je slechts naar anderen blijft wijzen en uithalen. De Piratenpartij en VOLT zijn wanneer ze 1 zetel halen in ieder geval binnen. Tussen die 2 zal 't wellicht bij mij gaan.
Reply
#41
(11-03-2021, 15:55)Schobbeyak Wrote: Ik heb het idee dat heel links Nederland nog aan het zweven is. Zie het in mijn eigen omgeving wel heel erg namelijk. Ik heb zelf echt nog nooit gehad dat ik het een week voor de verkiezingen gewoon echt nog niet wist.

Herkenbaar, en dan helpen nikszeggende campagnes al helemaal niet.
Reply
#42
Je stem gaat nooit verloren. Als je politiek en verkiezingen tot dat reduceert, dan moet je überhaupt geen moeite doen. Een significant aantal stemmen resulteert later in een zetel; in België deed de PVDA er decennia over, maar hebben ze nu ondertussen makkelijk 10% in sommige provincies. Je bouwt altijd iets op en dat begint bij het programma. Een programma staat haaks op een utilitaristische invulling van stemmen. En het zijn twee totaal verschillende dingen. Waar je voor kiest, hangt af van hoe je politiek invult en wat je eigen principes/ideologie/overtuiging is. Volgens mij kan utilitaristisch stemmen alleen maar als je kapitalist bent en dus bepaalde belangen veilig moet stellen, desnoods via een omweg (zoals Volt). Ben je dat niet, dan heb je in essentie niets te verliezen. Maar goed, ik weet dat de realiteit als iets complexer dan dat wordt gepercipieerd en mensen ook bang zijn om b.v. eigendomswaarde te verliezen, etc. Maar ik ben er ook van overtuigd dat zo'n zaken voor de werkende klasse ultiem secundair zijn, eens duidelijk wordt dat rechten en verworvenheden belangrijker zijn.
Reply
#43
(11-03-2021, 16:01)Fenderboy Wrote: Ik hang ook nog ergens in de lucht. SP vind ik qua ideeën zwaar oké, echter het eigen verhaal wordt zo beroerd verwoord, wanneer je slechts naar anderen blijft wijzen en uithalen. De Piratenpartij en VOLT zijn wanneer ze 1 zetel halen in ieder geval binnen. Tussen die 2 zal 't wellicht bij mij gaan.

Is het.niet logisch dat wanneer je eigen verhaal haaks staat op het verhaal en gevoerde beleid van anderen dat je daar aan refereert?
Debatten zijn toch geen spreekbeurten? 

Ik weet het, ik ben dik gekleurd, maar volgens mij mogen de verschillen toch wel even benoemd worden.

Zaken mogen toch best benoemd worden? Mag wat mij betreft nog meer/scherper.
Reply
#44
Ik vind het ook zo'n loos verhaal dat een partij het verwijt krijgt te veel aan de zijlijn te staan. Een goede oppositie is net wat je nodig hebt in een democratie en daarnaast zijn de meest onconstructieve partijen steevast rechts en krijgen zij dat verwijt nooit. Twee maten en gewichten.
Reply
#45
Eens met uplift. Als.je stemt gaat ie niet verloren.

Maar het stemt mij al tevreden dat het voor velen hier vanzelfsprekend is om te gaan stemmen.

Ik ben al druk in de weer met woensdagavond Smile
Reply
#46
Ik twijfel ook nog. Volgens de Stemwijzer zit ik het dichtst bij BIJ1 in de buurt, maar ik weet niet of ik wil bijdragen aan een nog grote versplintering op links.

Bij Kieskompas lijken de nog niet zittende partijen helaas buiten beschouwing te blijven in het resultaat, en kom ik bij een grotere partij uit. Dus ja, nog even over nadenken en toch maar een paar debatten kijken? Normaal was ik er nooit zo mee bezig.
Reply
#47
Ik heb ook wel moeite met de term versplintering. SP is al lang niet radicaal genoeg en vooral weinig tot niet bezig met racisme. Als je de redenering m.b.t. versplintering doortrekt, dan had er nooit een alternatief mogen komen op PVDA. Er ontstaat gewoon wel vaker een noodzaak om te verlinksen. Soms is een nieuwe partij dan het enige antwoord.

Ik zou dus vooral kijken naar het programma. Het kan dat er in 2024 nóg een linkse partij bijkomt. Er is ook 'versplintering' op rechts, maar daar heeft rechts an sich geen enkel probleem mee. Netto wordt hun overwicht enkel maar groter. Ook hier: twee maten en gewichten.
Reply
#48
(11-03-2021, 16:01)Fenderboy Wrote: Ik hang ook nog ergens in de lucht. SP vind ik qua ideeën zwaar oké, echter het eigen verhaal wordt zo beroerd verwoord, wanneer je slechts naar anderen blijft wijzen en uithalen. De Piratenpartij en VOLT zijn wanneer ze 1 zetel halen in ieder geval binnen. Tussen die 2 zal 't wellicht bij mij gaan.
Volt staat in de laatste peilingen volgens mij op 1 tot 3 zetels, denk dat ze nog wel wat meer van GL afsnoepen.
Reply
#49
Al gestemd, want in het buitenland: PvdD. Die hebben op Graz blijkbaar minder aanhang dan ik eigenlijk dacht. Nou goed, wellicht had ik eigenlijk ook op BIJ1 moeten stemmen, alleen al vanwege Gloria Wekker.
Reply
#50
(11-03-2021, 17:10)Murdoc Niccals Wrote: Al gestemd, want in het buitenland: PvdD. Die hebben in Graz blijkbaar minder aanhang dan ik eigenlijk dacht. 

Lijkt me logisch. In Oostenrijk zijn ze toch redelijk gehecht aan hun Schincken?
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)