Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met die dude(tte) ben ik het vandaag niet eens
#76
(24-03-2021, 12:31)Gerblansky Wrote: Maar het is toch juist prima dat Jan Janssen die VVD stemt en op zondagavond Studio Sport kijkt zich nu vanuit zijn 2-onder-1-kap woning in Venlo hard uitspreekt over de misstanden in Qatar? Ondanks dat je hem over mistanden in Nederland niet hoort omdat dat -hoe raar het ook klinkt- juist een ver van zijn bed show is. Dit raakt voetbal en daardoor komt het voor een grote groep mensen ineens dichtbij. Dat kunnen wij onrechtvaardig vinden maar aan de andere kant vind ik het prima dat een dergelijk thema nu wel breed besproken wordt en misschien wel een opmars is naar meer. Je moet ergens beginnen.

Je raakt wel aan iets essentieels, zonder het expliciet te benoemen. Racisme is breed omarmd als maatschappelijke misstand om tegen op te komen, juist omdat het voor veel mensen eigenlijk hartstikke abstract en ver van hun bed is en daarmee gemakkelijk om tegen te zijn. Zo'n WK in Qatar komt in die zin veel dichterbij huis en toont aan dat de realiteit nou eenmaal te complex is om te reduceren tot één issue. Want ja, heel zielig van al die dooie arbeiders, maar ik wil wel zo'n WK beleven en ik heb er toch ook niet voor gekozen dat ze het daar organiseren en moeten we dan maar alles gaan boycotten uit landen met een beleid dat ons niet aanstaat? Terwijl je als je racisme wat verder gaat ontleden ook tegen allerlei praktisch shit aan gaat lopen waarin je moeilijke keuzes moet maken. Gaat bijv. zo'n Oranje speler zijn SUV ook niet meer volgooien bij Shell, omdat Nigerianen koloniaal worden uitgebuit voor de oliewinning?
Reply
#77
(24-03-2021, 12:41)Indiaantje89 Wrote: Maar vanavond krijgen we op onze klote van Turkije en dan is heel deze discussie voor niks geweest.

Dat zou natuurlijk een hele mooie stille actie zijn om het WK te ontlopen Big Grin
Reply
#78
(24-03-2021, 12:45)Gunnar Wrote:
(24-03-2021, 12:41)Indiaantje89 Wrote: Maar vanavond krijgen we op onze klote van Turkije en dan is heel deze discussie voor niks geweest.

Dat zou natuurlijk een hele mooie stille actie zijn om het WK te ontlopen Big Grin

Ik zie nu pas dat we in de poule zitten met Haaland. Dat gaat helemaal goedkomen.
Reply
#79
(24-03-2021, 12:50)Gerblansky Wrote:
(24-03-2021, 12:45)Gunnar Wrote:
(24-03-2021, 12:41)Indiaantje89 Wrote: Maar vanavond krijgen we op onze klote van Turkije en dan is heel deze discussie voor niks geweest.

Dat zou natuurlijk een hele mooie stille actie zijn om het WK te ontlopen Big Grin

Ik zie nu pas dat we in de poule zitten met Haaland. Dat gaat helemaal goedkomen.
Haaland, Odegaard, Svensson, Berge, Midtsjø, King, Sørloth...

Ik zou ze allemaal ruilen voor Babel.
Reply
#80
Zou toch mooi zijn als er nu een echte smaakmaker zegt, weet je wat, bekijk het, ik geef geen gehoor aan mijn oproep om op te komen draven voor het nationale team. Ik denk dat er veel zouden volgen, voor het geld hoeven ze het niet te doen (of verdienen ze ook nog aan deelname aan landentoernooi’s?). Stel je voor dat Ronaldo zoiets doet bijvoorbeeld, ik ben bang dat de ego’s te groot zijn maar ik zou het wel mooi vinden.
Reply
#81
(24-03-2021, 12:28)Gunnar Wrote:
(24-03-2021, 12:02)TheUncleG Wrote: Maar om even bij deze (al gevoerde) discussie weg te blijven en antwoord te geven op je vraag; ik vind dat wanneer je de vraag omdraait, er geen sprake is van een zuivere vergelijking. Je uitspreken over misstanden ver van huis is raar als je je mond houdt over iets wat in je eigen samenleving gebeurt. Terwijl je uitspreken over iets in je eigen omgeving (helemaal als je lijdend voorwerp bent) niet hoeft te betekenen dat je je móet uitspreken over iets wat zich ver van huis afspeelt. 

Wat je nu ziet gebeuren is dat de Nederlanders die aan de goede streep van de hier aanwezige machtsverhouding zitten, voor mensen die aan de negatieve kant van deze verhouding zitten gaan bepalen waar ze zich over uit moeten spreken. Puur omdat ze eerder voor zichzelf zijn opgekomen. 

Voor mij blijft het selectief 'identiteitsdenken'. Als Derksen iets zegt over Akwasi, dan raakt het Wijnaldum (en alle blanke/witte Oranje spelers) omdat ze dezelfde huidskleur hebben en zelf onderwerp van racisme zijn geweest. Maar als een paar duizend mannen sterven om een stadium te bouwen waarin zij gaan spelen, dan raakt het ze niet want... ze zitten in een andere salarisschaal en hebben zelf geen familieleden die daar zijn gestorven? Omdat ze, om jouw termen te gebruiken, zelf nu aan de goede kant van de machtsverhouding zitten?

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ze zich niet tegen Qatar hoeven uit te spreken omdat ze zich tegen racisme uitspreken. Ik zou wel graag zien dat ze zich met dezelfde felheid over beide onderwerpen uitspreken, omdat het voor mij even ernstig is, maar ik begrijp dat dat utopisch is gezien de machtsverhoudingen in de (sport)wereld.

Dat voetballers in dit geval aan de juiste kant (als je de 1 op 1 posities tussen voetballers en arbeiders in Qatar vergelijkt) van die verhoudingen zitten heb je helemaal gelijk in. Daarom hoop ik net als jij dat voetballers zich hiertegen gaan uitspreken. 

Ook al begrijp ik ook dat het uitspreken of consequenties trekken als speler grote individuele gevolgen kan hebben zonder dat er iets verandert, exact vanwege de verhoudingen in de (sport)wereld zoals je al aangeeft.
Reply
#82
(24-03-2021, 13:02)ahha Wrote: Zou toch mooi zijn als er nu een echte smaakmaker zegt, weet je wat, bekijk het, ik geef geen gehoor aan mijn oproep om op te komen draven voor het nationale team. Ik denk dat er veel zouden volgen, voor het geld hoeven ze het niet te doen (of verdienen ze ook nog aan deelname aan landentoernooi’s?). Stel je voor dat Ronaldo zoiets doet bijvoorbeeld, ik ben bang dat de ego’s te groot zijn maar ik zou het wel mooi vinden.

stel nou dat dat gebeurd,.
dan plaatst in de groep van ons, Gibraltar.
en in de andere groepen plaatsen zich dan ook de dwergstaatjes.
zitten we straks te kijken naar de openingswedstrijd:
san Marino - Tuvalu. en daarna Djibouti - Gibraltar en t klapstuk van de avond
Turks and caicos eilanden - Samoa

Daar wordt ook niemand blij van.
Reply
#83
(24-03-2021, 15:38)kesselman Wrote:
(24-03-2021, 13:02)ahha Wrote: Zou toch mooi zijn als er nu een echte smaakmaker zegt, weet je wat, bekijk het, ik geef geen gehoor aan mijn oproep om op te komen draven voor het nationale team. Ik denk dat er veel zouden volgen, voor het geld hoeven ze het niet te doen (of verdienen ze ook nog aan deelname aan landentoernooi’s?). Stel je voor dat Ronaldo zoiets doet bijvoorbeeld, ik ben bang dat de ego’s te groot zijn maar ik zou het wel mooi vinden.

stel nou dat dat gebeurd,.
dan plaatst in de groep van ons, Gibraltar.
en in de andere groepen plaatsen zich dan ook de dwergstaatjes.
zitten we straks te kijken naar de openingswedstrijd:
san Marino - Tuvalu. en daarna Djibouti - Gibraltar en t klapstuk van de avond
Turks and caicos eilanden - Samoa

Daar wordt ook niemand blij van.
Dat lijkt me echt geweldig!

De Afrika Cup en de AFC Asian Cup zijn echt super vermakelijk om naar te kijken hoor.
Reply
#84
(24-03-2021, 16:01)Indiaantje89 Wrote:
(24-03-2021, 15:38)kesselman Wrote:
(24-03-2021, 13:02)ahha Wrote: Zou toch mooi zijn als er nu een echte smaakmaker zegt, weet je wat, bekijk het, ik geef geen gehoor aan mijn oproep om op te komen draven voor het nationale team. Ik denk dat er veel zouden volgen, voor het geld hoeven ze het niet te doen (of verdienen ze ook nog aan deelname aan landentoernooi’s?). Stel je voor dat Ronaldo zoiets doet bijvoorbeeld, ik ben bang dat de ego’s te groot zijn maar ik zou het wel mooi vinden.

stel nou dat dat gebeurd,.
dan plaatst in de groep van ons, Gibraltar.
en in de andere groepen plaatsen zich dan ook de dwergstaatjes.
zitten we straks te kijken naar de openingswedstrijd:
san Marino - Tuvalu. en daarna Djibouti - Gibraltar en t klapstuk van de avond
Turks and caicos eilanden - Samoa

Daar wordt ook niemand blij van.
Dat lijkt me echt geweldig!

De Afrika Cup en de AFC Asian Cup zijn echt super vermakelijk om naar te kijken hoor.
Precies. In juni gaan ze weer van start met de WK kwalificatie. Dan gaat hier de Thaise vlag uit en de straat weet weer eens niet waarom.
Reply
#85
Voor mensen als Randy Timmers hebben we tegenwoordig dit topic.
Reply
#86
Alle asociale k*t sub 40-ers die vandaag doen alsof er niets aan de hand is

Disclaimer: 40 is enigszins arbitrair
Reply
#87
Tuurlijk is er vandaag wat aan de hand, het is Koningsdag!
Reply
#88
Van dit soort types die normale mensen die blij zijn met hun vaccinatie voor gek verklaren
https://twitter.com/georgevanhouts/statu...22690?s=21
[+] 1 user says Thank You to Gretz for this post
Reply
#89
Zulke lui idd.
En vanuit hun happy doorzonstoel is er zoveel fake en veroorzaakt slechts de deepstate alle huidige malaise.
BTW: Zag onlangs Jim Morrison op de Albert Cuyp markt.
[+] 4 users say Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#90
Een bijzonder fraaie terzijde
Reply
#91
Sylvana Simons wil alleen maar verbinden maar gaat wel een Palestina-speldje in de Kamer staan. Vind ik wat moeilijk te rijmen.
Reply
#92
Gelukkig is het wel prima te rijmen.
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
Reply
#93
(12-05-2021, 12:13)Gretz Wrote: Van dit soort types die normale mensen die blij zijn met hun vaccinatie voor gek verklaren
https://twitter.com/georgevanhouts/statu...22690?s=21
Dat staat er toch volgens mij niet? Gaat hem meer om een vaccinatiepaspoort dan om blij te zijn met de daadwerkelijke prik. 2 gescheiden discussies lijkt me.
Reply
#94
(12-05-2021, 15:07)Gerblansky Wrote: Sylvana Simons wil alleen maar verbinden maar gaat wel een Palestina-speldje in de Kamer staan. Vind ik wat moeilijk te rijmen.
Het probleem is dat het steunen van zowel Israël of Palestina vrijwel niets uit zal halen. Het conflict bestaat eenmaal en zal om de zoveel jaar wel weer de kop opsteken. Beiden hebben punten waar ze gelijk in hebben en waar ze fout zitten. Het zou mooi zijn als ze beide elkaar eens zouden gaan accepteren en beide afstand doen van hun idealen om een samen een nieuw Israëlistina op te bouwen. Maar dat zal een utopie blijven.
[+] 3 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
#95
(12-05-2021, 15:27)Indiaantje89 Wrote:
(12-05-2021, 12:13)Gretz Wrote: Van dit soort types die normale mensen die blij zijn met hun vaccinatie voor gek verklaren
https://twitter.com/georgevanhouts/statu...22690?s=21
Dat staat er toch volgens mij niet? Gaat hem meer om een vaccinatiepaspoort dan om blij te zijn met de daadwerkelijke prik. 2 gescheiden discussies lijkt me.

Los daarvan, is er nog helemaal geen goed vaccinatiepaspoortsysteem voor internationale reizen.
Reply
#96
(12-05-2021, 15:53)hythloth Wrote:
(12-05-2021, 15:27)Indiaantje89 Wrote:
(12-05-2021, 12:13)Gretz Wrote: Van dit soort types die normale mensen die blij zijn met hun vaccinatie voor gek verklaren
https://twitter.com/georgevanhouts/statu...22690?s=21
Dat staat er toch volgens mij niet? Gaat hem meer om een vaccinatiepaspoort dan om blij te zijn met de daadwerkelijke prik. 2 gescheiden discussies lijkt me.

Los daarvan, is er nog helemaal geen goed vaccinatiepaspoortsysteem voor internationale reizen.
Los daarvan, is er nog helemaal geen goed vaccinatieysteem Wink
Reply
#97
(12-05-2021, 15:27)Indiaantje89 Wrote:
(12-05-2021, 12:13)Gretz Wrote: Van dit soort types die normale mensen die blij zijn met hun vaccinatie voor gek verklaren
https://twitter.com/georgevanhouts/statu...22690?s=21
Dat staat er toch volgens mij niet? Gaat hem meer om een vaccinatiepaspoort dan om blij te zijn met de daadwerkelijke prik. 2 gescheiden discussies lijkt me.
Komt mijns inziens grotendeels op hetzelfde neer. Meeste tegenstanders van een vaccinatiepaspoort zullen zichzelf ook niet willen laten vaccineren lijkt me. En mensen die een prik hebben gekregen zijn zowel blij dat ze minder gezondheidsrisico's lopen als dat ze eerder hun vrijheid terug hebben om te reizen. 

Een eventuele coronavaccinatiepas is - ook wel blijven de tegenstanders bij hoog en laag beweren dat het niet zo is - echt een tijdelijke maatregel. Wanneer de wereldwijde pandemie voorbij is is er geen noodzaak meer om hierop te blijven controleren. In het ongunstige geval zijn we dan nog wel 1-2 jaar verder, maar de meerderheid van de landen/bedrijven/instellingen heeft er geen baat bij om dit systeem in stand te houden. 

Voor andere pandemische virussen in het verleden actief waren bestaat er nu ook geen paspoortsysteem. Dus ik vind de mensen die bang zijn dat dit het startpunt is van een controlesamenleving nogal doemdenkers.
Reply
#98
(13-05-2021, 20:37)Gretz Wrote:
(12-05-2021, 15:27)Indiaantje89 Wrote:
(12-05-2021, 12:13)Gretz Wrote: Van dit soort types die normale mensen die blij zijn met hun vaccinatie voor gek verklaren
https://twitter.com/georgevanhouts/statu...22690?s=21
Dat staat er toch volgens mij niet? Gaat hem meer om een vaccinatiepaspoort dan om blij te zijn met de daadwerkelijke prik. 2 gescheiden discussies lijkt me.
Komt mijns inziens grotendeels op hetzelfde neer. Meeste tegenstanders van een vaccinatiepaspoort zullen zichzelf ook niet willen laten vaccineren lijkt me. 
Helemaal niet. Ik laat me gewoon vaccineren, maar ik ben tegen een vaccinatiepaspoort en de gedachtegang er achter. Ook al is het maar tijdelijk. Ik ben ook behoorlijk tegen een test samenleving volgens het “je bent besmet tenzij het tegendeel bewezen kan worden” principe. Dat staat lijnrecht tegenover mijn principes en rechten waarvoor ik sta. 

Het scheiden van gevaccineerde en niet gevaccineerde vind ik slecht voor het balans van ons land. Veel mensen uit lagere sociale klassen of andere etnische achtergrond zijn lastig te bereiken om ze te overtuigen van een vaccinatie. En als je tegen vaccineren bent dan zal men ook vrij snel tegen testen zijn. Die mensen uitsluiten van onze maatschappij vind ik niet chill. 

Maar liever vandaag dan morgen haal ik een prik. Wat ik ook iedereen zou adviseren. Wel vind ik dat er extreem slecht informatie is verstrekt over vaccinaties.
Reply
#99
Noa Lang : 'Liever dood dan Sporting-jood'

CluB Brugge: "Noa Lang heeft bij Ajax gespeeld, dus er was geen sprake van een antisemitsche ondertoon'

Intelligentie alom.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
Het Club Brugge verweer was echter wel iets langer dan dat ene zinnetje...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)