Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Illegale LP's en foutieve persingen
#1
Enige tijd geleden een heruitgegeven plaat van Billy Joel gekocht die letterlijk nogal beroerd klonk.
Kwam ik vandaag tijdens 't surfen uit op dit...
Quote:https://harryprenger.wordpress.com/2010/...-vinyl-lp/
Reply
#2
Heb even de topic titel aangepast, want Fake/Nep, etc was nogal algemeen..

Edit; heb dit ook even verplaatst naar offtopic, want geen nieuws of overige festivals.
[+] 2 users say Thank You to Jorrit for this post
Reply
#3
Ik heb een Velvet underground LP waar heroïne op de A-kant staat terwijl het volgens de hoes op de B-zijde thuis hoort.
Het verklaart wel waarom hij zo goedkoop was.
Reply
#4
(15-10-2020, 14:37)Jorrit Wrote: Heb even de topic titel aangepast, want Fake/Nep, etc was nogal algemeen..

Edit; heb dit ook even verplaatst naar offtopic, want geen nieuws of overige festivals.

Hahahahaha
[+] 2 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#5
(15-10-2020, 14:37)Jorrit Wrote: Heb even de topic titel aangepast, want Fake/Nep, etc was nogal algemeen..

Edit; heb dit ook even verplaatst naar offtopic, want geen nieuws of overige festivals.

Dank je wel Jorrit Wink
Reply
#6
Heb in de zomer in Berlijn 2 LP's gekocht die als neppers betiteld kunnen worden. Step in the Arena van Gang Starr en Stories from the City,.. van PJ Harvey. Beide albums hebben een uitstekende geluidskwaliteit en ik heb er helemaal geen spijt van.
Die PJ Harvey is intussen ook officieel opnieuw uitgebracht, maar de Gang Starr is onbetaalbaar als je die officieel en in 'mint' staat wilt hebben.
Reply
#7
Zelf bezit ik bv slechts de cd Blue Lines van Massive Attack.
Een kennis van me in Wageningen vertelde trots dat ie er in Italië een nieuwe lp re - issue van had gevonden.
2 maanden later lees ik vervolgens via social media dat ie toch nog wel een kopie van me wil, omdat zijn plaat dus blijkt te slissen.
Reply
#8
(15-10-2020, 17:44)marcorenton Wrote:  maar de Gang Starr is onbetaalbaar als je die officieel en in 'mint' staat wilt hebben.

Ik vind 50€ niet onbetaalbaar of zoek je een andere versie?


https://www.discogs.com/it/sell/release/5169506?ev=rb
Reply
#9
(16-10-2020, 13:38)pudpong3 Wrote:
(15-10-2020, 17:44)marcorenton Wrote:  maar de Gang Starr is onbetaalbaar als je die officieel en in 'mint' staat wilt hebben.

Ik vind 50€ niet onbetaalbaar of zoek je een andere versie?


https://www.discogs.com/it/sell/release/5169506?ev=rb

Klopt. De prijs klinkt best nog redelijk voor een mint versie.
Ik denk echter dat alleen de onderste plaat (waar bij staat met originele fotohoes) voor €100 de juiste waar vertegenwoordigd.
Reply
#10
(16-10-2020, 13:38)pudpong3 Wrote:
(15-10-2020, 17:44)marcorenton Wrote:  maar de Gang Starr is onbetaalbaar als je die officieel en in 'mint' staat wilt hebben.

Ik vind 50€ niet onbetaalbaar of zoek je een andere versie?


https://www.discogs.com/it/sell/release/5169506?ev=rb

Ok, niet onbetaalbaar, maar prijzig. Bovenop de Discogs-order komt natuurlijk ook altijd nog de verzendkosten.
Reply
#11
(17-10-2020, 16:18)marcorenton Wrote:
(16-10-2020, 13:38)pudpong3 Wrote:
(15-10-2020, 17:44)marcorenton Wrote:  maar de Gang Starr is onbetaalbaar als je die officieel en in 'mint' staat wilt hebben.

Ik vind 50€ niet onbetaalbaar of zoek je een andere versie?


https://www.discogs.com/it/sell/release/5169506?ev=rb

Ok, niet onbetaalbaar, maar prijzig. Bovenop de Discogs-order komt natuurlijk ook altijd nog de verzendkosten.
Die originele platenhoes geeft overigens aan dat je 't niet met een illegaal (matig klinkend) product te maken hebt.
50 euro voor een matige vinylpersing is wel zeer teleurstellend op je normaal zo goed klinkende draaitafel en daarnaast slecht voor de pickupnaald.
Reply
#12
Overigens veel van die (dun vinyl) illegale persingen zoals uit Canada of Italië blijken nog kwalitatief redelijk in orde.
Een shop of handelaar (ver)koopt iets dergelijks anders ook niet. Hoe 't met de slijtage zit, tja: daar kan 't nogal verschillen.
Reply
#13
Nits - Giant Normal Dwarf

Vanaf een pas aangeschafte elpee komt deze minder zuiver uit m 'n speakers dan de cd.
Wel balen dit. Of 't slijtage of een mis - persing betreft dat is lastig te bepalen op vinyl wat er zo op 't oog mint uitziet.
Reply
#14
De uitgang - tulpjes van de draaitafel maar eens aangesloten op een nieuwe voorversterker. 15 jaar oud was de oude overigens. Het geluid komt nu de versterker binnen via een FX - Audio BOX 01. Gezien de huidige sound van 't Nits - album nogal een opwaardering waar ik van opkijk. Probleem opgelost.
Reply
#15
In Lyon heel random deze bootleg van NIN op vinyl gevonden. En het klinkt echt geweldig.
Reply
#16
Wanneer je in Lyon een elpee ziet van de jaren zeventig band Fuzzcrafter is dat misschien wel een leuk object om eens mee te pikken. Deze kwamen uit Lyon. In Nederland zie je dit niet vaak.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#17
Ik was 't eigenlijk vergeten nog eens even apart te vermelden. M 'n bootlegs so far: Guns 'n Roses - Banzai 1992, Neil Young - Amsterdam '89, U2 - Live in New York 2000, Jimi Hendrix - Live In L.A 1970., Jethro Tull - Roll Over Japan, 1972, The Strokes - Amsterdam, 2002. Jimi Hendrix - Jamming With friends (studio, 1970), Bob Marley & The Wailers - Live at Exeter University, London, 1976 en Dire Straits - Ticket To Heaven (Basel 1992). Pink Floyd 's Live At The Pompeii 1972 was er eigenlijk ook één maar die heb ik op een dvd.
Reply
#18
(16-09-2021, 12:28)Uplift Wrote: In Lyon heel random deze bootleg van NIN op vinyl gevonden. En het klinkt echt geweldig.

Heerlijke openers van de set overigens.
Reply
#19
Heb deze week de classic (2e hands) elpee Agents Of Fortune van Blue Oyster Cult gekocht. De gedownloade mp3 ervan heb ik maar even van m 'n harde schijf verwijderd. Wat een plaat!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)