Posts: 6,798
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,188
Stiekem zijn er in deze crisistijd toch wel weer genoeg mooie platen uitgekomen om het samenstellen van een Graz halfjaarlijst te rechtvaardigen.
Hier mijn lijst:
1. Moses Sumney - Grae
2. Perfume Genius - Set My Heart On Fire Immidiately
3. Woods - Strange To Explain
4. Yves Tumor - Heaven To A Tortured Mind
5. Pantha Du Prince - Conference of Trees
6. Lido Pimienta - Miss Colombia
7. Soccer Mommy - color theory
8. Daniel Avery/Alessandro Cortini - Illusion Of Time
9. Katie Gately - Loom
10. Waclaw Zimpel - Massive Oscillations
•
Posts: 6,798
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,188
Niemand?
•
Posts: 10,638
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,914
20-06-2020, 10:02
(This post was last modified: 20-06-2020, 10:02 by pudpong3.)
Ik heb werkelijk nog niet 1 nieuw album geluisterd en eerlijk gezegd, zegt geen enkele naam van jou lijst mij iets. Ik wacht geduldig op het nieuwe album van The Cure.
•
Posts: 6,828
Joined: Feb 2013
Reputation:
1,497
1. Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi
2. Tame Impala - The Slow Rush
3. Paradise Lost - Obsidian
4. The Dream Syndicate - The Universe Inside
5. Myrkur - Folkesange
6. Moby - All Visible Objects
7. Psychotic Waltz - The God-Shaped Void
8. Katatonia - City Burials
9. Radar Men From The Moon - The Bestial Light
10. N.t.b.
•
Posts: 1,027
Joined: Jan 2013
Reputation:
142
Ik kom niet veel verder dan Yves Tumor en Fiona Apple
•
Posts: 208
Joined: Oct 2012
Reputation:
13
1. Run the Jewels - RTJ4
2. Stephen Malkmus - Traditional Techniques
3. Freddie Gibbs & The Alchemist - Alfredo
4. Wolf Parade - Thin Mind
5. Chromatics - Faded Now
6. Nicolas Jaar - Cenizas
7. Real Estate - The Main Thing
8. The Strokes - The New Abnormal
9. Jehnny Beth - TO LOVE IS TO LIVE
10. Denzel Curry - UNLOCKED
•
Posts: 11,122
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,784
Sterk eerste half jaar hoor, ik zal ook eens een poging tot een lijstje doen.
•
Posts: 3,258
Joined: Jan 2017
Reputation:
1,025
1. Fiona Apple - Fetch the Bolt Cutters
2. Poppy - I Disagree
3. María José Llergo - Sanación
4. Charli XCX - How I'm Feeling Now
5. Lina_Raül Refree - s/t
6. Bad Bunny - YHQMDLG
7. Ka - Descendants of Cain
8. Soho Rezanejad - Honesty Without Compassion Is Brutality (Volume 2)
9. Arca - @@@@@
10. Westside Gunn - Pray for Paris
11. Jay Electronica - A Written Testimony
12. Sega Bodega - Salvador
13. Loke Rahbek & Frederik Valentin - Elephant
14. Yves Tumor - Heaven to a Tortured Mind
15. Mac Miller - Circles
16. Peter Zinovieff & Lucy Railton - RFG Inventions for Cello & Computer
17. Lyra Pramuk - Fountain
18. Nídia - Não fales nela que a mentes
19. Marco Kleebauer - Music to Shower To
20. Moses Sumney - Grae
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
(20-06-2020, 09:33)Enzo Wrote: Niemand?
Ik kan wel al een volwaardige top-10 maken, dus dat volgt nog!
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
1) Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi
2) R.A.P. Ferreira - Purple Moonlight Pages
3) Ka - Descendants of Cain
4) Rafael Anton Irisarri - Peripeteia
5) Armand Hammer - Shrines
6) Sam Gendel - Satin Doll
7) Yves Tumor - Heaven to a tortured mind
8) Aho Ssan - Simulacrum
9) Gabber Eleganza & HDMIRROR - The Real Life
10) Flying Horseman – Mothership
Posts: 11,149
Joined: Sep 2013
Reputation:
980
De voorlopige 10:
1) Run The Jewels - RTJW
2) Fiona Apple - Fetch the Bolt Cutters
3) Nits - Knot
4) Woods - Strange To Explain
5) Rolling Blackouts Coastal Fever - Sideway 's New Italy
6) Sheila And The Kit - Yeah
7) The Strokes - The New Abnormal
8) Canshaker Pi - Okay Decay
9) Men With Secrets - idem
10) HMLTD - West Of Eden
Posts: 471
Joined: Oct 2012
Reputation:
18
21-06-2020, 15:50
(This post was last modified: 21-06-2020, 15:54 by Idéfix.)
1. Airbag - A day at the beach.
2. Pure Reason Revolution - Eupnea.
3. Green Carnation - Leaves of yesteryear.
4. Caligula’s Horse - Rise Radiant.
5. Sorcerer - Lamenting of the innocence.
6. The Kik - Jin.
7. Esoterica - In dream.
8. Rolling Blackouts Coastal Fever - Sideways to New Italy.
9. Gogo Penguin - Gogo Penguin.
10. Empherals - The third eye.
11. Novena - Eleventh Hour.
12. Wire - 10:20.
13. Dizzy Mizz Lizzy - Alter Echo.
14. Gord Sinclair - Taxi Dancers.
15. Lucinda Williams - Good souls better angels.
•
Posts: 392
Joined: Jul 2019
Reputation:
385
(20-06-2020, 21:01)Uplift Wrote: 10) Flying Horseman – Mothership Tof om deze al terug te zien! Ik ben ook wel fan van de compactere en directere sound op dit album. Die toets van Jasper Maekelberg werkt ook goed.
(21-06-2020, 12:13)Fenderboy Wrote: 6) Sheila And The Kit - Yeah Nooit gedacht om in een halfjaarlijstje een artiest te zien die vorige zomer als halve joke stond op te treden in een hoekje op DTRH, but here we are. Compleet gemist dat die ook een serieus album zouden uitbrengen.
Zelf vind ik het lastig om al een rangschikking op te stellen maar als ik een lijstje zou maken, zouden King Krule, Charli XCX, Yves Tumor, The Strokes, Fiona Apple en Run The Jewels zeker niet ontbreken!
•
Posts: 3,863
Joined: Oct 2012
Reputation:
170
Ik heb ook niet of nauwelijks nieuwe albums geluisterd. Door de lijstjes in dit topic, ga ik nu wel wat dingen checken. Opvallendste tot nu toe dat er weinig “grote” releases zijn geweest, in ieder geval komen ze niet voor in de lijstjes tot op heden. Volgens mij is er ook niet veel uitgekomen van grote bands.
•
Posts: 2,202
Joined: May 2017
Reputation:
740
23-06-2020, 19:33
(This post was last modified: 23-06-2020, 19:45 by greenlander.)
1. Yves Tumor - Heaven To a Tortured Mind
2. Klein - Frozen
3. Perfume Genius - Set My Heart on Fire Immediately
4. Nap Eyes - Snapshot of A Beginner
5. Greg Fox - Contact
6. María José Llergo - Sanación
7. Cclcng - Niagara Falls
8. Davaarjargal Tsaschicker - Re Exist
9. Owen Pallett - Island
10. Saint Abdullah - Where do we go, now?
11. Guerilla - Nazar
12. Run The Jewels - RTJ4
13. Kate NV - Room for the Moon
14. Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi
15. DJ Python - Mas Amable
16. Destroyer - Have We Met
17. Caribou - Suddenly
18. Fiona Apple - Fetch The Bolt Cutters
19. Jasmine Guffond - Microphone Permission
20. Nicolas Jaar - Cenizas
21. Grimes - Miss Antrophocene
22. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - We're New Again: A Reimagining...
23. Beatrice Dillon - Workaround
24. U.S. Girls - Heavy Light
25. Vladislav Delay - Rakka
Posts: 12,292
Joined: Jan 2013
Reputation:
1,141
Ik heb veel meer losse nummers geluisterd dan albums, maar in de waan van de dag een top 5 waarvan ik benieuwd ben wat er eind dit jaar van overblijft:
1. Someone - ORBIT II
2. De Baron - BenBiri
3. The Strokes - The New Abnormal
4. Black Lips - Sing In A World That's Falling Apart
5. Kate NV - Room For The Moon
Perfume Genius, Porridge Radio, Damien Jurado, Perfume Genius en Jenny Beth bevallen ook goed.
•
Posts: 6,828
Joined: Feb 2013
Reputation:
1,497
(20-06-2020, 10:43)Timothy\s Monster Wrote: 1. Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi
2. Tame Impala - The Slow Rush
3. Paradise Lost - Obsidian
4. The Dream Syndicate - The Universe Inside
5. Myrkur - Folkesange
6. Moby - All Visible Objects
7. Psychotic Waltz - The God-Shaped Void
8. Katatonia - City Burials
9. Radar Men From The Moon - The Bestial Light
10. N.t.b.
9. Elephant Tree - Habits
10. Radar Men From The Moon - The Bestial Light
11. Hum - Inlet
12. Someone - Orbit II
•
Posts: 3,974
Joined: May 2018
Reputation:
931
Nou, welke albums moet ik zeker hebben beluisterd vooraleer ik zo rustig aan begin met m'n lijstje? Liefst kleinere namen qua aanraders, ben wel goed mee met de grotere releases afaik.
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
Vanavond de interwebz even in de gaten houden, Kreuz
•
|