Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2021
Ik ben benieuwd wat de gages gaan doen, en dan met name die van de headliners. Kan me niet voorstellen dat majors nog 1.5 tot 2 miljoen gaan betalen voor een act. De contracten die er nu liggen/lagen zullen nog wel gerespecteerd worden qua gages, maar ergens moet er toch water bij de wijn worden gedaan?
Reply
(28-07-2021, 18:05)greenlander Wrote:
(28-07-2021, 16:50)hythloth Wrote: Zoals Indiaantje al zei, er is geen enkele reden waarom TS de transacties niet kan terugdraaien. Andere doorverkopers zoals Stubhub doen dat gewoon wel bij gecancelde shows/festivals.

Volgens mij kan je alleen transacties terugdraaien op credit cards (als verkoper). In Nederland zal 99% toch via IBAN betaald hebben.
Nee hoor kan met iDeal betalingen ook gewoon.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(28-07-2021, 18:37)BigBird Wrote: Ik ben benieuwd wat de gages gaan doen, en dan met name die van de headliners. Kan me niet voorstellen dat majors nog 1.5 tot 2 miljoen gaan betalen voor een act. De contracten die er nu liggen/lagen zullen nog wel gerespecteerd worden qua gages, maar ergens moet er toch water bij de wijn worden gedaan?

Live Nation en AEG hadden al aangekondigd dat ze de gages van acts willen wijzigen. Maar ik vermoed dat de grote publiekstrekkers nog steeds weg zullen komen met grote bedragen.
Reply
Quote:Ticketswap: Lowlands-kopers moeten nog even geduld hebben

Onrust en ongeduld over uitbetaling na doorverkoop
Nu de grote meerdaagse festivals van augustus allemaal niet doorgaan vindt er heel wat geschuif met ticketgelden plaats. Lowlands en Down The Rabbit Hole bijvoorbeeld betalen al hun kaartkopers terug. Wat nu als je een kaartje gekocht hebt via Ticketswap? Dan moet je in eerste instantie zelf in gesprek gaan met de originele koper van het kaartje, en dat zorgt voor veel onrust onder festivalgangers. Maar het kan niet anders, reageert Hans Ober van Ticketswap. ‘Uit bedrijfstechnisch oogpunt wil Ticketmaster niet met ons samenwerken, zoals we dat met veel andere festivals wel doen. Als we zo’n samenwerking hebben, regelen wij de transactie. Maar Ticketmaster negeert ons, ze vinden dat iedere vorm van samenwerking een valse erkenning van ons bestaansrecht is.’

Dat heeft concreet als gevolg dat Ticketswap niet meer kan doen dan de originele koper - die geld teruggestort krijgt - te koppelen aan de nieuwe koper. Het bedrag voorschieten is met zoveel kaartjes niet haalbaar, stelt Ober. ‘Daarvoor zijn onze marges te klein.’ Maar, zegt hij, er is geen reden voor paniek. ‘De heethoofden die nu klagen praten eigenlijk voor hun beurt. In alle redelijkheid kun je pas van mensen verwachten dat ze het geld terug storten als ze zelf hun geld ontvangen hebben. Lowlands gaat eind september pas geld storten.’

Het is, geeft Hans Ober toe, ‘een onhandig en inefficiënt proces. Dat zijn mensen niet van ons gewend. We kunnen nu niet meer dan mensen met elkaar in gesprek brengen. In negen van de tien gevallen gaat het ook gewoon goed.’ Als het niet goed gaat kan Ticketswap overigens alsnog inspringen. De verkoper is volgens de algemene voorwaarden namelijk wel degelijk verplicht om in elk geval het betaalde bedrag terug te storten bij afgelasting. Over de 10% servicekosten van Ticketswap zullen koper en verkoper zelf iets moeten afspreken. ‘Dit is niet de perfecte oplossing, maar het is wel vergelijkbaar met hoe bijvoorbeeld een dienst als PayPal werkt als er iets mis gaat’, zegt Ober. ‘Vergeet niet: iedereen die de afgelopen periode een kaartje voor een festival gekocht heeft, heeft dat met zijn volle verstand gedaan. Er is een levendige handel geweest, terwijl iedereen weet dat het onzeker is of festivals op dit moment door kunnen gaan. Als koper en verkoper er echt niet uit komen, is het goed om te weten dat wij met een incassobureau samenwerken. Maar we kunnen dit verhaal pas hard maken als de koper na een redelijke termijn zijn geld niet ontvangen heeft.’

https://3voor12.vpro.nl/update~4e3f2cf8-...bben~.html
Reply
“Uit bedrijfstechnisch oogpunt wil Ticketmaster niet met ons samenwerken, zoals we dat met veel andere festivals wel doen. Als we zo’n samenwerking hebben, regelen wij de transactie. Maar Ticketmaster negeert ons, ze vinden dat iedere vorm van samenwerking een valse erkenning van ons bestaansrecht is.”

Is bekend waarom Ticketmaster Ticketswap niet erkent?
Reply
Omdat Ticketmaster het geld wil hebben wat Ticketswap verdiend.
Reply
Jep, Ticketmaster vindt Ticketswap met hun verdienmodel een woekeraar en net zo'n grote kwaal als de partijen die grote hoeveelheden tickets opkopen om door te verkopen. Ze vinden dat Ticketswap als externe partij niet het recht heeft om aan tussenhandel te verdienen.

Feit is natuurlijk wel dat Ticketmaster / MOJO enorm traag is met het realiseren van een eigen platform. In de 00s was er ook al de behoefte onder consumenten om tickets te kunnen (ver)kopen van andere consumenten.
Reply
*insert meme van Spiderman die wijst naar Spiderman*
Reply
Het verschil is natuurlijk wel dat Mojo en andere concertorganisatoren het financiële risico nemen om concerten en festivals op te zetten. Dan vind ik het niet gek dat ze liever zelf de extra servicekosten vangen die anders naar derde partijen gaan.
Reply
(28-07-2021, 15:16)Indiaantje89 Wrote: INFORMATIE OVER JE LOWLANDS REFUND EN PRE-SALE

Beste xxBigCockpussyDestroyerXXXL69

Je ontvangt deze mail...

Mooi...
[+] 1 user says Thank You to Dielie for this post
Reply
Ik heb vandaag mijn factuur voor Lowlands verstuurd. Ondanks de financiële regeling die er dit jaar is valt het niet doorgaan me dit jaar toch zwaarder dan vorig jaar, ik viel vorige week toch wel een beetje in een zwart gat. Kwam misschien ook wel omdat ik vorige week heel even op het festivalterrein geweest ben. Het ligt er na twee jaar zonder evenementen en het groeizame weer van de afgelopen maanden echt prachtig bij.

Ik ben inmiddels weer wat optimistischer over de toekomst van de evenementenbranche dan vorige week, uiteindelijk komt het wel weer een keer goed. Ik heb gelukkig genoeg reserves om het geduld hebben wat makkelijker te maken, ander werk doen heb ik vorig jaar een tijdje geprobeerd en dat beviel bijzonder matig.
Reply
Sterkte ermee!
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Als troost dan maar:
Ode aan Lowlands zaterdag 21 augustus, 22.20 uur bij de VPRO op NPO 3
https://3voor12.vpro.nl/update~615d49c8-...ands~.html
Reply
Normaal gesproken had ik nu de eerste biertjes opengetrokken ja. Verdomme ik mis het wel hoor.
Reply
Er zouden vandaag ook heel veel mensen aangenaam verrast worden door de nieuwe brug zonder trap.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)