Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 minder goede dingen
#51
Je denkt, ik probeer het in een andere topic ook nog een keer.
[+] 1 user says Thank You to geluksknikker for this post
Reply
#52
1) Ik ben vandaag aan het werk

2) Inmiddels bijna 10 maanden onafgebroken aan het werk, zonder één dag netto vrij of opname van overuren

3) Deze situatie duurt wellicht nog minimaal 4-5 weken en dan nog is het niet zeker of er daarna vakantie volgt
Reply
#53
1: Moest helaas gisteren naar de super omdat er na een drukkere periode toch wel allerlei levensmiddelen op waren.
2: Verricht normaal maar enkele dagen vrijwilligerswerk in de week, echter waren er nu zieke beroepskrachten en was ik nu 6 dagen achter elkaar aan de beurt.
3: Voor de komende week is me nu gevraagd of ik maandagochtend voor de zekerheid maar weer op kom draven, ipv slechts m 'n vaste woensdag en donderdag.
Reply
#54
1. Er zijn echt nog steeds fucking veel bejaarden
2. Een week of 14 aan vrije dagen opgebouwd
3. Schroef van bureaustoel afgebroken
Reply
#55
1. Geïrriteerd aan twee vrienden die van plan zijn om met 20 man in een woonkamer hun verjaardag te vieren.
2. Besloten niet te gaan, omdat afstand houden niet te doen gaat zijn en ik met het oog op de mogelijkheid tot theater- en concertbezoek geen onnodig risico wil lopen om het virus zelf te dragen. Toch blijft het lastig om zulke momenten af te moeten wijzen en er vol tegen in te gaan, hoe belachelijk ze ook zijn.
3. Thuiswerken gaat volgende week geen pretje zijn met de zon die vol op m'n gaat staan.
Reply
#56
1. Bloedgroep A schijnt 50% meer kans te hebben om heftige ziekteverschijnselen te krijgen.
2. Ik heb bloedgroep A.
3. En 50+.
Reply
#57
- hele week bezig geweest met het kopen van een huis
- Tering wat vreet zoiets energie
- Uiteindelijk overboden
Reply
#58
Moet je hier maar niet de aantrekkingskracht van het Groningse platteland lopen adverteren Wink
Reply
#59
(20-06-2020, 09:20)Gunnar Wrote: Moet je hier maar niet de aantrekkingskracht van het Groningse platteland lopen adverteren Wink

+1  Big Grin
Reply
#60
(20-06-2020, 08:58)Schobbeyak Wrote: - hele week bezig geweest met het kopen van een huis
- Tering wat vreet zoiets energie
- Uiteindelijk overboden

Dat is balen.
Reply
#61
(20-06-2020, 09:20)Gunnar Wrote: Moet je hier maar niet de aantrekkingskracht van het Groningse platteland lopen adverteren Wink

ik heb deze regio behoorlijk onderbelicht gelaten.
Reply
#62
1) Een woordenwisseling die zelfs op een meningsverschil met lady Fender uitliep over een totale herindeling van de huiskamer, waarvan ik de huidige inrichting juist overzichtelijk vind.
2) Continu in - en rond een woning alles blijven veranderen: Zou men zoiets een tik kunnen noemen of - begin ik autistische trekjes te ontwikkelen?
3) Dacht ik ons dorpscafé simpel te passeren, wisten enkele bekenden me natuurlijk over te halen...
Reply
#63
(21-06-2020, 10:41)Fenderboy Wrote: 1) Een woordenwisseling die zelfs op een meningsverschil met lady Fender uitliep over een totale herindeling van de huiskamer, waarvan ik de huidige inrichting juist overzichtelijk vind.
2) Continu in - en rond een woning alles blijven veranderen: Zou men zoiets een tik kunnen noemen of - begin ik autistische trekjes te ontwikkelen?
3) Dacht ik ons dorpscafé simpel te passeren, wisten enkele bekenden me natuurlijk over te halen...

Dat laatste staat hier natuurlijk verkeerd. Een mooier moment om overgehaald worden is er niet en bij thuiskomst je woonkamer niet herkennen  Big Grin
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#64
(21-06-2020, 10:46)pudpong3 Wrote:
(21-06-2020, 10:41)Fenderboy Wrote: 1) Een woordenwisseling die zelfs op een meningsverschil met lady Fender uitliep over een totale herindeling van de huiskamer, waarvan ik de huidige inrichting juist overzichtelijk vind.
2) Continu in - en rond een woning alles blijven veranderen: Zou men zoiets een tik kunnen noemen of - begin ik autistische trekjes te ontwikkelen?
3) Dacht ik ons dorpscafé simpel te passeren, wisten enkele bekenden me natuurlijk over te halen...

Dat laatste staat hier natuurlijk verkeerd. Een mooier moment om overgehaald worden is er niet en bij thuiskomst je woonkamer niet herkennen  Big Grin
Herkende bij thuiskomst gelukkig onze woning nog.
Dat laatste biertje hè.
Reply
#65
Vandaag mijn goed onderbouwde pleidooi gehouden voor het behouden van een baan van een collega, die er naar mijn mening onterecht uitgaat (contract niet verlengd). Lullige is dat mensen/aandeelhouders uit Engeland dit besloten hebben vanaf en A4-tje met wat cijfers, maar ik kon de CEO van Nederland in een uur durende speech niet overstag halen. Kutsmoes Corona, terwijl we sinds mei dikke progressie maken en iedereen nodig hebben.

Mijn collega zal mijn inzet nooit te weten komen, want ik doe dit soort zaken altijd op eigen initiatief, maar heb verdorie 2 dagen lang tabellen, grafieken en een speech in mijn hoofd voorbereid.
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#66
(23-06-2020, 14:07)hpudpong3 Wrote: Vandaag mijn goed onderbouwde pleidooi gehouden voor het behouden van een baan van een collega, die er naar mijn mening onterecht uitgaat (contract niet verlengd). Lullige is dat mensen/aandeelhouders uit Engeland dit besloten hebben vanaf en A4-tje met wat cijfers, maar ik kon de CEO van Nederland in een uur durende speech niet overstag halen. Kutsmoes Corona, terwijl we sinds mei dikke progressie maken en iedereen nodig hebben.

Mijn collega zal mijn inzet nooit te weten komen, want ik doe dit soort zaken altijd op eigen initiatief, maar heb verdorie 2 dagen lang tabellen, grafieken en een speech in mijn hoofd voorbereid.

Mooi shit zulke dingen. Je ziet hier ook al diverse mensen waarvan hun banen simpel worden uitgegumd. Pas getrouwd, huisje gekocht, kindje...
Reply
#67
(23-06-2020, 14:07)pudpong3 Wrote: Vandaag mijn goed onderbouwde pleidooi gehouden voor het behouden van een baan van een collega, die er naar mijn mening onterecht uitgaat (contract niet verlengd). Lullige is dat mensen/aandeelhouders uit Engeland dit besloten hebben vanaf en A4-tje met wat cijfers, maar ik kon de CEO van Nederland in een uur durende speech niet overstag halen. Kutsmoes Corona, terwijl we sinds mei dikke progressie maken en iedereen nodig hebben.

Mijn collega zal mijn inzet nooit te weten komen, want ik doe dit soort zaken altijd op eigen initiatief, maar heb verdorie 2 dagen lang tabellen, grafieken en een speech in mijn hoofd voorbereid.
klote, 99,99% zou dit pleidooi zelfs gewoon niet houden.

jammer dat het niet gelukt is, en vrees dat er de komende maanden over alle sectoren nog veel ontslagen zullen volgen. 
wij draaien hier ook rond ondertussen met een man (of vrouw in dit geval) minder.
En kwa werkdruk is het op dit moment moordend, begin te merken dat ik gaande weg wat steken heb laten vallen de laatste 2 weken, door het onophoudelijk tempo aan dossiers met een deadline die gewoon veel en veel te krap staat. huizen verkopen met een periode van 3 weken tussen bod en akte is niets bijzonder meer. terwijl de gangbare termijn 2 tot 4 maanden is...

en boertige klanten ook gewoon, nu we van thuis uit kunnen werken verwachten klanten ook gewoon dat wij in het weekend gewoon doorwerken...

sinds corona is dat echt een opvallend dingetje geworden, geen geduld, geen respect en de verkoopsprijzen liggen ook tig hoger dan voor de uitbraak
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
#68
1. Geen airco of andere klimaatbeheersing op werk
2. Kantoor op het zuiden
3. Kantoor op de bovenste etage
Reply
#69
(25-06-2020, 11:08)greenlander Wrote: 1. Geen airco of andere klimaatbeheersing op werk
2. Kantoor op het zuiden
3. Kantoor op de bovenste etage
Pff soms zou je toch willen dat je vrij bent om wat vaker thuis te werken, zeker in dit soort uitzonderlijke situaties waar de temperatuur hoog op kan lopen mag je toch verwachten dat bedrijven het accepteren dat medewerkers het thuiskantoor verkiezen boven een 'aanwezigheidsplicht', komt ook je concentratievermogen nog eens ten goede. Bedrijven zouden als je het mij vraagt met dat thuiswerken best wat losser om mogen gaan.
Reply
#70
Ik mag best thuiswerken hoor, maar a) dat is niet heel veel koeler; b) ik heb net drie maanden thuisgewerkt en ik ben dat ook helemaal zat. Dus het is een beetje kiezen tussen twee kwaden.
Reply
#71
(25-06-2020, 11:27)greenlander Wrote: Ik mag best thuiswerken hoor, maar a) dat is niet heel veel koeler; b) ik heb net drie maanden thuisgewerkt en ik ben dat ook helemaal zat. Dus het is een beetje kiezen tussen twee kwaden.
Haha ik wist dat sarcasme in 'tekst' soms wat lastig overkomt maar ik dacht dat het nu wel heel dik op lag dat ik niet bepaald serieus was. Ik snap goed dat je na maanden thuiswerken blij bent dat je weer op kantoor kunt werken. Ook al is het daar nu 30 graden.
Reply
#72
Sorry, ik leef in een context (Denemarken) waarin thuiswerken maatschappijbreed niet meer hoeft. Ik had daardoor ff niet door hoe mijn geklaag in een Nederlandse context over zou komen en pakte ik ook je terechte sarcasme niet.
Reply
#73
(25-06-2020, 11:08)greenlander Wrote: 1. Geen airco of andere klimaatbeheersing op werk
2. Kantoor op het zuiden
3. Kantoor op de bovenste etage

Lijkt op mijn kantoor, maar bij mij kan zelfs het raam niet open en is er een kledingvoorschrift, dat er geen korte broeken door mannen gedragen mogen worden. Ik zit dus nu met sandalen en korte broek dit op mijn kantoor te typen, want ik heb er schijt aan.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#74
Sterkte heren.
1) Ik kreeg overigens zelfs bij m 'n vrijwilligers - job nog commentaar op m 'n sandalen en korte broek.
2) Heb vanmiddag vervolgens na een vreemde discussie maar per direct een spontane huisgang ingelast.
3) Toen ik thuis kwam maar even vanuit een halve liter Weienstephaner lekker eens ingeschonken.
Probleempjes: dat doe ik niet meer.
Volgende week zie ik wel weer.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#75
Ik heb een kantoor van 5 m2, zonder daglicht en met wat verdwaalde airco lucht. En dan wel netjes met uiteraard lange broek en jasje.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)