Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2021
#51
(25-11-2020, 18:57)Rael Wrote:
(25-11-2020, 14:34)mattman Wrote: Na de Mad Cool aankondiging zie ik HAIM, Anderson Paak en Phoebe Bridgers wel terugkeren naar RW volgend jaar. Driewerf hoera.

Volgend jaar? Misschien, als het een beetje meezit, 2023.

Jij hebt een paar memo’s gemist zie ik.
#52
(25-11-2020, 21:45)mattman Wrote:
(25-11-2020, 18:57)Rael Wrote:
(25-11-2020, 14:34)mattman Wrote: Na de Mad Cool aankondiging zie ik HAIM, Anderson Paak en Phoebe Bridgers wel terugkeren naar RW volgend jaar. Driewerf hoera.

Volgend jaar? Misschien, als het een beetje meezit, 2023.

Jij hebt een paar memo’s gemist zie ik.


Nou nee, ik denk alleen dat het irreëel is om te denken dat er volgend jaar festivals georganiseerd zullen kunnen worden, en dat er valse verwachtingen gewekt worden. Maar ik zal het graag mis hebben, hoor.
#53
(26-11-2020, 00:48)Rael Wrote:
(25-11-2020, 21:45)mattman Wrote:
(25-11-2020, 18:57)Rael Wrote:
(25-11-2020, 14:34)mattman Wrote: Na de Mad Cool aankondiging zie ik HAIM, Anderson Paak en Phoebe Bridgers wel terugkeren naar RW volgend jaar. Driewerf hoera.

Volgend jaar? Misschien, als het een beetje meezit, 2023.

Jij hebt een paar memo’s gemist zie ik.


Nou nee, ik denk alleen dat het irreëel is om te denken dat er volgend jaar festivals georganiseerd zullen kunnen worden, en dat er valse verwachtingen gewekt worden. Maar ik zal het graag mis hebben, hoor.

Blijkbaar zijn alle Europese grote festivals samen een plan aan het uitwerken in de hoop toch festivals te hebben in 2021.
Geen tenten, alles in openlucht is één pijler van dat plan als ik de signalen zo mag geloven.
Reading gaat naar 2 mainstages zoals Graspop, denk dat Werchter ook volledig openlucht gaat.
En verder wordt de teststrategie erg belangrijk denk ik. 

https://www.nme.com/news/music/boost-for-music-festivals-as-first-rapid-testing-programme-is-officially-approved-2825984

Ik zag het eerst ook niet gebeuren, maar de laatste signalen lijken wel al iets optimistischer.
#54
Als we de tour merch van Bad Bunny mogen geloven, dan komt ie naar Werchter. Lekker.

edit: en geen Primavera te vinden overigens.
#55
Ik zou het jammer vinden als de tenten niet gebruikt kunnen worden, maar klinkt wel logisch.
#56
(26-11-2020, 23:03)VDB Wrote:
(26-11-2020, 00:48)Rael Wrote:
(25-11-2020, 21:45)mattman Wrote:
(25-11-2020, 18:57)Rael Wrote:
(25-11-2020, 14:34)mattman Wrote: Na de Mad Cool aankondiging zie ik HAIM, Anderson Paak en Phoebe Bridgers wel terugkeren naar RW volgend jaar. Driewerf hoera.

Volgend jaar? Misschien, als het een beetje meezit, 2023.

Jij hebt een paar memo’s gemist zie ik.


Nou nee, ik denk alleen dat het irreëel is om te denken dat er volgend jaar festivals georganiseerd zullen kunnen worden, en dat er valse verwachtingen gewekt worden. Maar ik zal het graag mis hebben, hoor.

Blijkbaar zijn alle Europese grote festivals samen een plan aan het uitwerken in de hoop toch festivals te hebben in 2021.
Geen tenten, alles in openlucht is één pijler van dat plan als ik de signalen zo mag geloven.
Reading gaat naar 2 mainstages zoals Graspop, denk dat Werchter ook volledig openlucht gaat.
En verder wordt de teststrategie erg belangrijk denk ik. 

https://www.nme.com/news/music/boost-for-music-festivals-as-first-rapid-testing-programme-is-officially-approved-2825984

Ik zag het eerst ook niet gebeuren, maar de laatste signalen lijken wel al iets optimistischer.

Dat wordt dan wel een hele operatie, als je tienduizenden mensen die naar binnen willen eerst gaat testen voordat je ze toelaat. En gaat dat geen gedonder geven? Gaan mensen accepteren dat ze de toegang geweigerd wordt wegens een positief testresultaat ("Ja maar ik mankeer niets")? Velen wel, misschien de meeste wel. Maar er zullen er toch ook zijn die zich gaan verzetten en stampij gaan maken. Hoeveel zullen dat er zijn? En wat gebeurt er met die mensen die de toegang geweigerd wordt? Krijgen die hun geld terug? Hun reis- en verblijfskosten vergoed? Zeker dat laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Zal iemand die al honderden euro's kwijt is voordat hij of zij één stap op het festivalterrein gezet heeft zijn of haar verlies vriendelijk en zonder morren accepteren?
Of ben ik nu te sceptisch?
#57
(27-11-2020, 00:26)Rael Wrote:
(26-11-2020, 23:03)VDB Wrote:
(26-11-2020, 00:48)Rael Wrote:
(25-11-2020, 21:45)mattman Wrote:
(25-11-2020, 18:57)Rael Wrote: Volgend jaar? Misschien, als het een beetje meezit, 2023.

Jij hebt een paar memo’s gemist zie ik.


Nou nee, ik denk alleen dat het irreëel is om te denken dat er volgend jaar festivals georganiseerd zullen kunnen worden, en dat er valse verwachtingen gewekt worden. Maar ik zal het graag mis hebben, hoor.

Blijkbaar zijn alle Europese grote festivals samen een plan aan het uitwerken in de hoop toch festivals te hebben in 2021.
Geen tenten, alles in openlucht is één pijler van dat plan als ik de signalen zo mag geloven.
Reading gaat naar 2 mainstages zoals Graspop, denk dat Werchter ook volledig openlucht gaat.
En verder wordt de teststrategie erg belangrijk denk ik. 

https://www.nme.com/news/music/boost-for-music-festivals-as-first-rapid-testing-programme-is-officially-approved-2825984

Ik zag het eerst ook niet gebeuren, maar de laatste signalen lijken wel al iets optimistischer.

Dat wordt dan wel een hele operatie, als je tienduizenden mensen die naar binnen willen eerst gaat testen voordat je ze toelaat. En gaat dat geen gedonder geven? Gaan mensen accepteren dat ze de toegang geweigerd wordt wegens een positief testresultaat ("Ja maar ik mankeer niets")? Velen wel, misschien de meeste wel. Maar er zullen er toch ook zijn die zich gaan verzetten en stampij gaan maken. Hoeveel zullen dat er zijn? En wat gebeurt er met die mensen die de toegang geweigerd wordt? Krijgen die hun geld terug? Hun reis- en verblijfskosten vergoed? Zeker dat laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Zal iemand die al honderden euro's kwijt is voordat hij of zij één stap op het festivalterrein gezet heeft zijn of haar verlies vriendelijk en zonder morren accepteren?
Of ben ik nu te sceptisch?

Wordt zeker niet gemakkelijk nee. Maar goed: moeilijk gaat ook. Zie wel voor me dat festivals die paar tientallen positieftesters gaat vergoeden met meteen een ticket voor het jaar erna enzo. Is maar een kleine prijs als je festival kan doorgaan. Ik roep maar wat hoor.

Sowieso gok ik op een soort app-systeem die kan ingezet worden voor alle soorten evenementen en niet alleen festivals. Heb horen waaien dat bijvoorbeeld de Olympische spelen zo'n systeem (app die fungeert als soort 'paspoort' voor ofwel gevaccineerden of tijdelijk negatief geteste mensen) zal inzetten. 

Het kan echt nog alle kanten op. Maar zomaar roepen dat het een no go wordt, zou ik niet doen. Ben positief. Positiever dan 4 weken geleden. :-) Eén ding lijkt me wel zeker: het wordt beter dan dit jaar, waarin we godbetert die Rock Werchter zomerbar hadden.
#58
Ik denk niet dat de klassieke grote openlucht zomerfestivals in 2021 door zullen gaan zoals ze bedoeld zijn. Veel heeft te maken met voorbereidingen en het doorhaken van knopen, wat veelal over 2-3 maanden al begint.
#59
Geen Kendrick meer in ieder geval
#60
Lamar zitten dan.
[+] 6 users say Thank You to kurtje for this post
#61
(27-11-2020, 15:22)Indiaantje89 Wrote: Geen Kendrick meer in ieder geval

Ik ga 'm toch eens uitspreken: gemiste kans. 

Gorillaz is geweldig en leuk en alles, maar als je kan kiezen tussen hen (die er in 2018 al stonden) en Kendrick die op het punt staat nieuw materiaal te droppen, dan mag die keuze niet al te moeilijk zijn. 

Of had dan Gorillaz plus Kenny gedaan, zonder die piloten.
#62
(27-11-2020, 15:39)mattman Wrote:
(27-11-2020, 15:22)Indiaantje89 Wrote: Geen Kendrick meer in ieder geval

Ik ga 'm toch eens uitspreken: gemiste kans. 

Gorillaz is geweldig en leuk en alles, maar als je kan kiezen tussen hen (die er in 2018 al stonden) en Kendrick die op het punt staat nieuw materiaal te droppen, dan mag die keuze niet al te moeilijk zijn. 

Of had dan Gorillaz plus Kenny gedaan, zonder die piloten.

Denk dat ze er bij Werchter ook mee in hun maag zitten, maar Kendrick gaf eerst aan dat hij niet terug ging touren, Gorillaz wou veel liever op Werchter dan op PKP en andere bands (die piloten) wouden niet schuiven als ik het goed heb begrepen. Mss nog een waterkans als er toch nog een extra festivaldag zou komen en er mss wel geschoven kan worden, maar de kaarten liggen niet goed idd.
#63
(27-11-2020, 15:39)mattman Wrote:
(27-11-2020, 15:22)Indiaantje89 Wrote: Geen Kendrick meer in ieder geval

Ik ga 'm toch eens uitspreken: gemiste kans. 

Gorillaz is geweldig en leuk en alles, maar als je kan kiezen tussen hen (die er in 2018 al stonden) en Kendrick die op het punt staat nieuw materiaal te droppen, dan mag die keuze niet al te moeilijk zijn. 

Of had dan Gorillaz plus Kenny gedaan, zonder die piloten.
Dan zou ik liever Pearl Jam of RHCP schrappen. Gorillaz lijkt me met dat nieuw album ook wel best weer interessant.

Maar goed, er zal niet echt sprake geweest zijn van een "keuze" gok ik. En komt Lamar met nieuw werk?
#64
(27-11-2020, 16:58)Indiaantje89 Wrote: En komt Lamar met nieuw werk?

Let's hope so. Hij is de laatste tijd in ieder geval meermaals gespot tijdens het maken van nieuwe video's.
#65
Ik word nog niet echt warm van deze poster.
#66
Quote:Hi allemaal,
Het is hier een pak stiller dan het zou moeten zijn. Nieuwe namen, ticket updates en meer zou je hier moeten lezen nu. Voorlopig zijn die er niet. Het zijn onzekere tijden, moeilijke tijden ook voor velen. We leven met restricties. Om de zorg niet te overbelasten, om de meest kwetsbaren te beschermen. Daarom werd inmiddels bijna 1 jaar geleden de stekker uit de livemuzieksector getrokken. Samen zingen, samen dansen, samen feesten, samen zijn. The virus says no. De grote stilte. Het grote gemis. Maar er is licht aan het eind van de tunnel. Er zijn vaccins, er worden betere behandelingen voor Covid-19 patiënten ontwikkeld. Elke dag biedt een nieuwe kijk. Het komt goed. Binnenkort.
Komt het ook goed met Rock Werchter 2021? Zal het festival kunnen doorgaan? We willen de vraag niet uit de weg gaan, willen open kaart spelen. De ene dag is de stemming optimistisch, de volgende dag kleurt somberder. We geloven in betere tijden en blijven positief ingesteld. Er is veel overleg over een veilige heropstart van festivals met overheden, experten, collega’s in binnen- en buitenland. De gezondheid en veiligheid van festivalgangers, van artiesten, van crew, van vrijwilligers is altijd onze hoogste prioriteit. We blijven naar Rock Werchter begin juli toewerken maar sluiten andere opties niet uit. Overheden hebben aangegeven uiterlijk mid maart duiding te geven over de komende zomer. Alles hangt af van dalende covid-cijfers, van de evolutie van de vaccinatiegraad. Als festivals in veilige omstandigheden kunnen dan staan we er. De goesting is ongelooflijk groot.
Voor nu: zeg ja tegen de geldende beperkingen en maatregelen, zeg voluit ja tegen het vaccin als je oproepbrief komt. Er komen betere tijden. We gaan samen weer mooie herinneringen maken. Bientôt l’été.
We houden contact.
Tot snel

Prima en duidelijk bericht als je het mij vraagt. Beter dan blijven zwijgen in stilte.
#67
Geen Lamar, geen Strokes, geen Thom Yorke.

Los van dat het uberhaupt doorgaat, schiet er voor mij al niet veel meer van over.
#68
Ik denk dat ze het weer gaan verzetten en dan van de zomer kleinere concerten met Belgische acts. Kan bijna niet anders. De grote headliners vallen weg de komende tijd, en het is gewoon te groot en te internationaal qua publiek.

Maar volgend jaar zie ik het wel gebeuren, ik neem aan dat met het huidige vaccinatietempo het wel te organiseren is. En dan popelen de bands ook weer om op te treden. Wel verwacht ik dan een (deels) andere lineup.
#69
(27-02-2021, 14:55)mattman Wrote: Geen Lamar, geen Strokes, geen Thom Yorke.

Los van dat het uberhaupt doorgaat, schiet er voor mij al niet veel meer van over.

Laatste insidernieuws is dat Amerikaanse artiesten niet naar Europa komen voordat de boel in meerdere Europese landen weer goed is.
#70
(27-02-2021, 17:36)hythloth Wrote:
(27-02-2021, 14:55)mattman Wrote: Geen Lamar, geen Strokes, geen Thom Yorke.

Los van dat het uberhaupt doorgaat, schiet er voor mij al niet veel meer van over.

Laatste insidernieuws is dat Amerikaanse artiesten niet naar Europa komen voordat de boel in meerdere Europese landen weer goed is.

Ben ik gek of zijn die bands gek? Die kunnen toch heel simpel in een bubbel rondreizen door Europa.
#71
Gaat hun om een goeie tourroute te kunnen opbouwen, zonder dat het er als gatenkaas uitziet.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
#72
(27-02-2021, 22:10)pudpong3 Wrote:
(27-02-2021, 17:36)hythloth Wrote:
(27-02-2021, 14:55)mattman Wrote: Geen Lamar, geen Strokes, geen Thom Yorke.

Los van dat het uberhaupt doorgaat, schiet er voor mij al niet veel meer van over.

Laatste insidernieuws is dat Amerikaanse artiesten niet naar Europa komen voordat de boel in meerdere Europese landen weer goed is.

Ben ik gek of zijn die bands gek? Die kunnen toch heel simpel in een bubbel rondreizen door Europa.

Financiële risico's zijn te hoog. Als ze de boel mee nemen de plas over en shit hits the fan dan zitten ze met enorme kosten.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
#73
Plus dat een wat grotere band veel personeel nodig heeft, die ook lokaal ingehuurd kunnen worden. Het wordt zo wel een grote bubbel.

Afgezien van dat je wellicht eerst nog een bepaalde periode in quarantaine moet, landen verschillende voorwaardes hebben, testen toch niet 100% alles kunnen afvangen etc. Beter een jaartje alles aankijken en lokaal te touren als dat weer kan. Ik begrijp het volledig.
[+] 2 users say Thank You to meisbaer2 for this post
#74
Dank voor jullie inzichten.

Ik ga het snel zien, want we hebben kaarten voor Green Day in Moskou 28 mei. We moeten nog een visum/vlucht/hotel, scoren, maar verwacht dat dit de tweede is die gecanceld gaat worden. Green Day hebben ook de Azië tour, die deze maand van start zou gaan gecanceld en die wordt ook niet meer ingehaald. Geld zijn we kwijt, want nooit retour gekregen en vorig jaar reeds gerefund.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
#75
(01-03-2021, 17:07)pudpong3 Wrote: Dank voor jullie inzichten.

Ik ga het snel zien, want we hebben kaarten voor Green Day in Moskou 28 mei. We moeten nog een visum/vlucht/hotel, scoren, maar verwacht dat dit de tweede is die gecanceld gaat worden. Green Day hebben ook de Azië tour, die deze maand van start zou gaan gecanceld en die wordt ook niet meer ingehaald. Geld zijn we kwijt, want nooit retour gekregen en vorig jaar reeds gerefund.

In Moskou in een een hotelbar Wodka en een Bud drinken heb ik nog niet meegemaakt Cool


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)