Posts: 3,863
Joined: Oct 2012
Reputation:
170
03-05-2020, 21:06
(This post was last modified: 07-05-2020, 12:15 by geluksknikker.)
In dit topic kan iedereen zijn top10 plaatsen van series. Ik denk niet dat hier voor de rest veel voorwaarden aan gekoppeld hoeven worden. Nummer 1, 10 punten, nummer 10, 1 punt. Die lijstjes werken sowieso goed om weer geïnspireerd te raken om nieuwe series te gaan checken.
1 Breaking Bad
2 The Sopranos
3 Better Call Saul
4 The Wire
5 True Detective
6 Mad Men
7 Boardwalk Empire
8 Fargo
9 Peaky Blinders
10 House Of Cards
•
Posts: 20,406
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
Hebben we het voor deze lijst specifiek over series die opeenvolgende verhaallijnen hebben?
•
Posts: 1,027
Joined: Jan 2013
Reputation:
142
1. The Leftovers
2. The Wire
3. Breaking Bad
4. Legion
5. Atlanta
6. Better Call Saul
7. Fargo
8. Utopia
9. Dark
10. Watchmen
•
Posts: 1,924
Joined: Oct 2012
Reputation:
71
1 Breaking Bad
2 Better Call Saul
3 The Sopranos
4 Billions
5 Ozark
6 The Stand (miniseries)
7 The Wire
8 Fargo
9 Narcos
10 Band of Brothers
11 Bottom
•
Posts: 1,027
Joined: Jan 2013
Reputation:
142
03-05-2020, 21:20
(This post was last modified: 03-05-2020, 21:20 by remothebest.)
(03-05-2020, 21:14)hythloth Wrote: Hebben we het voor deze lijst specifiek over series die opeenvolgende verhaallijnen hebben?
Niet per definitie. Als Black Mirror het bij de eerste 2 seizoenen had gehouden, zou die misschien ook in mijn top 10 gestaan hebben. Verder vind ik de lange spanningsboog en karakterontwikkelingen wel de definiërende aspecten van een goede serie, dus zou een anthologie bij mij veel meer moeite hebben om hoog te scoren.
•
Posts: 3,863
Joined: Oct 2012
Reputation:
170
(03-05-2020, 21:14)hythloth Wrote: Hebben we het voor deze lijst specifiek over series die opeenvolgende verhaallijnen hebben?
goede vraag. Ik realiseer me dat ik mijn lijst ook twee series heb staan zonder opeenvolgende verhaallijn. Zijn deze daarom niet te vergelijken met series die dat wel hebben? Ik weet het niet.
•
Posts: 20,406
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
(03-05-2020, 21:20)geluksknikker Wrote: (03-05-2020, 21:14)hythloth Wrote: Hebben we het voor deze lijst specifiek over series die opeenvolgende verhaallijnen hebben?
goede vraag. Ik realiseer me dat ik mijn lijst ook twee series heb staan zonder opeenvolgende verhaallijn. Zijn deze daarom niet te vergelijken met series die dat wel hebben? Ik weet het niet.
Maakt mij niets uit, was gewoon benieuwd.
Het zal voor mij echt lang nadenken zijn, want een serie als The Simpsons wil ik graag vermelden omwille van seizoenen 2 t/m 8, ondanks dat de serie al bijna twee decennia echt ruk is.
•
Posts: 3,863
Joined: Oct 2012
Reputation:
170
We maken daar dan geen onderscheid in, is ook niet altijd echt vast te stellen.
•
Posts: 16,150
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,579
03-05-2020, 21:25
(This post was last modified: 03-05-2020, 21:26 by Willie.)
1. Breaking bad
2. The wire
3. Six feet under
4. Bojack horseman
5. The leftovers
6. The office
7. Utopia
8. The deuce
9. Freaks and geeks
10. Pushing daisies
Niet te doen eigenlijk
•
Posts: 6,827
Joined: Feb 2013
Reputation:
1,497
1. The Wire
2. Twin Peaks
3. Stranger Things
4. Black Mirror
5. Robin of Sherwood
6. Futurama
7. Penny Dreadful
8. The Young Ones
9. The Haunting of Hill House
10. Bojack Horseman
•
Posts: 6,797
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,187
1. Breaking Bad
2. Hill Street Blues
3. Seinfeld
4. Black Mirror
5. The Office (UK uiteraard)
6. Six Feet Under
7. Chernobyl
8. Bottom
9. Twin Peaks
10. Luther
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
10) Narcos
9) Breaking Bad
8) Better Call Saul
7) Twin Peaks
6) Mad Men
5) True Detective s1
4) Bojack Horseman
3) The Leftovers
2) The Sopranos
1) The Wire
•
Posts: 1,186
Joined: Dec 2017
Reputation:
332
1. Twin Peaks
2. Bojack Horseman
3. Seinfeld
4. Mad Men
5. Curb Your Enthusiasm
6. Breaking Bad
7. Peep Show
8. Adventure Time
9. Love
10. Louie (mag dit nog?)
The Sopranos en The Wire nooit in z’n geheel gezien, dus ja.
•
Posts: 1,091
Joined: Jan 2015
Reputation:
619
03-05-2020, 22:11
(This post was last modified: 03-05-2020, 23:01 by VDB.)
Omdat 10 wat weinig is, voor top 20 gegaan. Chernobyl nog wel niet gezien.
1 The Wire
2 Twin Peaks
3 The Sopranos
4 Seinfeld
5 Six Feet Under
6 True Detective I
7 After Life I
8 The Shield
9 Fawlty Towers
10 Forbrydelsen (The Killing)
11 Bojack Horseman
12 The Office (UK)
13 Curb Your Enthusiasm
14 Black Adder
15 Deadwood
16 The West Wing
17 Game of Thrones
18 Better Call Saul
19 Arrested Development
20 The End of the F***ing World
•
Posts: 2,202
Joined: May 2017
Reputation:
740
1. The Sopranos
2. The Wire
3. Seinfeld
4. Debiteuren, Crediteuren
5. Breaking Bad
6. The Office (UK)
7. Mad Men
8. The Jinx
9. Better Call Saul
10. Veep
•
Posts: 8,612
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,620
Er zijn mensen die Seinfeld leuk vinden?
•
Posts: 6,827
Joined: Feb 2013
Reputation:
1,497
•
Posts: 20,406
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
•
Posts: 6,827
Joined: Feb 2013
Reputation:
1,497
Goed om te zien dat Bojack Horseman geliefd wordt door een aantal kenners!
•
Posts: 8,612
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,620
1. The Wire
2. Sopranos
3. Breaking Bad
4. Mad Men
5. Atlanta
6. Utopia
7. Dark
8. Westworld
9. Peaky Blinders
10. The Newsroom
De eerste vier staan wel vast, de rest was toch wel lastig. Ik zou Euphoria graag willen noemen, maar 1 seizoen vind ik dan toch wel te weinig. En Black Mirror hoort er eigenlijk ook wel in.
•
Posts: 23,413
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,020
04-05-2020, 09:04
(This post was last modified: 04-05-2020, 09:05 by BigBird.)
1. The Sopranos
2. The Wire
3. Family Ties
4. Beaking Bad
5. The Cosby Show
6. Fargo
7. The Leftovers
8. Twin Peaks
9. House of Cards
10. Twin Peaks
11. Alf
•
Posts: 12,292
Joined: Jan 2013
Reputation:
1,141
(03-05-2020, 23:36)Timothy\s Monster Wrote: Goed om te zien dat Bojack Horseman geliefd wordt door een aantal kenners!
Ook bij deze niet-kenner! Ik heb helemaal niet veel series uitgekeken (dingen als Suits en House of Cards was ik al vrij snel zat, veel andere series nooit aan begonnen) en eigenlijk hou ik toch ook wel gewoon van sitcoms, ook vanwege de 20-minutengrens. Iets als Narcos vond ik deels ook wel vet, maar ook deels veel te lang gerekt met repeterende patronen en eindeloze achtervolgingen waar ik weinig aan vind.
Zoiets zou ik er denk ik van maken:
1. Friends (so shoot me)
2. How I Met Your Mother (so shoot me)
3. Bojack Horseman
4. Black Mirror
5. Breaking Bad
6. South Park (inmiddels ook al een paar jaar mee gestopt, maar was een aantal seizoenen erg goed)
7. Sunderland Till I Die
8. Homeland (paar mindere seizoenen halverwege wel)
9. Fargo
10. The Good Place
En dan reken ik series als Wie is de Mol?, maar ook series als Reizen Waes en Danny in Arabistan, maar even niet mee. Eigenlijk kijk ik dat soort series misschien wel liever dan fictie.
•
Posts: 3,863
Joined: Oct 2012
Reputation:
170
(04-05-2020, 09:04)BigBird Wrote: 1. The Sopranos
2. The Wire
3. Family Ties
4. Beaking Bad
5. The Cosby Show
6. Fargo
7. The Leftovers
8. Twin Peaks
9. House of Cards
10. Twin Peaks
11. Alf
je hebt twee keer twin peaks
•
Posts: 16,150
Joined: Dec 2012
Reputation:
1,579
(04-05-2020, 09:39)geluksknikker Wrote: (04-05-2020, 09:04)BigBird Wrote: 1. The Sopranos
2. The Wire
3. Family Ties
4. Beaking Bad
5. The Cosby Show
6. Fargo
7. The Leftovers
8. Twin Peaks
9. House of Cards
10. Twin Peaks
11. Alf
je hebt twee keer twin peaks
Dat is exact hoe Lynch het bedoeld heeft.
Posts: 2,691
Joined: Oct 2012
Reputation:
706
04-05-2020, 11:00
(This post was last modified: 04-05-2020, 11:02 by meisbaer2.)
Hmm, een top10 ever vind ik moeilijk, maar wat ik de afgelopen tijd graag kijk/gekeken heb:
- Killing Eve (derde seizoen nu begonnen)
- Red Dwarf (special)
- His Dark Materials
- STKHLM Requiem
- Trapped
- The split
Andere favorieten (die mij nu te binnen schieten):
- The Kids in the hall
- The city and the city
- Waking the dead
- Luther
- Sherlock (die van de BBC, natuurlijk)
- Doctor Who
- Bones
- How I met your mother
- Peaky Blinders
En een gouwe ouwe:
- The high life, comedy over een schotse luchtvaartmaatschappij
•
|