Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grazstreet
#51
Optie 5. Alleen kopen met je winst en je startinleg aan de kant.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#52
Lufthansa soap deel 3:

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/arti...issarissen
Reply
#53
Of hoe de EU in essentie progressieve maatregelen consequent fnuikt.
Reply
#54
(27-05-2020, 20:41)Uplift Wrote: Of hoe de EU in essentie progressieve maatregelen consequent fnuikt.

Zoals ik het lees en nee, ik ken niet het gehele dossier Lufthansa, is dat de Duitse Staat op dit moment GEEN aandeelhouder is. Dit in tegenstelling tot Frankrijk en Nederland inzake AF/KLM. Wanneer Duitsland zich nu met 9 miljard wilt inkopen wordt dat gezien als staatssteun en de eigenaar van Ryanair is hier dus fel tegen die Duitse steun, omdat hij er zelf niet op kan rekenen. 

Maar goed, ik ben niet op de hoogte van alle EU regels hieromtrent.
Reply
#55
Nieuwe jaar, nieuwe kansen.

Doet er iemand hier aan penny stocks? Één van mijn huigenoten is er sinds kort aan verknikkerd omdat hij de flexbiliteit heeft om gedurende de dag alles nauwkeurig te volgen, en boekt tot dusver goeie resultaten. Hoop van de lente er meer in te kunnen verdiepen.
Reply
#56
Mijn ervaring gaat niet verder dan The wolf of Wall street.
Reply
#57
Nah. En dat lijkt me toch meer beetje gokken en aanklooien alla crypto.

Ik ben inmiddels een vrij mooi portfolio aan het opbouwen. Langzaam maar steady. Zit er met een lange termijn visie van 30 jaar in. Dus procentuele schommelingen doen me niks en vind het ook wel relax zo. Smile
Reply
#58
Iemand die aandelen (en/of obligaties) heeft bij zijn bank? Rendement over 2020 zal negatief zijn geweest, ik vroeg mij af of het, zeer algemeen - sinds een aantal weken/maanden weer een beetje in de lift zit?
Reply
#59
Ik heb ze bij de woningbouw en de energie provider, maar deze leveren dan ook als enige momenteel een structureel duurzaam alternatief op. Rentes stijgen (zoals in de jaren 80) gegarandeerd wederom. Bij de financiële crisis in de jaren tachtig stegen hypotheken en leningen enorm. Betaalde voor een hypotheek destijds een gegeven moment meer dan 9 %. Een gewaarschuwd mens...
Reply
#60
Nog iemand lekker winst gemaakt van GameStop aandelen?
Reply
#61
Ik snap er de ballen van maar ik vind de hele Gamestop situatie hilarisch. Ik gun alle hedgefunds altijd al een faillissement en dat ze nu miljarden verliezen door wat meme’s is alleen maar beter.
[+] 2 users say Thank You to e10ne for this post
Reply
#62
Ik wil het ook wel in mensentaal uitgelegd krijgen; heb vanmorgen e.e.a. proberen te lezen, maar tussen de soep en de patatten landt zoiets gewoon niet in mijn hoofd.
Reply
#63
Ik kreeg hier afgelopen weekend al iets van mee op Reddit zelf en had wel plannen om er zelf ook in te duiken voor een paar honderd euro winst. Jammer genoeg snap ik geen reet van welke platforms ik hiervoor moet/kan gebruiken en sta ik er niet om te trappelen om met kopietjes van mijn ID-kaart te gaan strooien om me ergens aan te melden.
Reply
#64
https://twitter.com/_jimmykelly/status/1...07041?s=21

Redelijk begrijpbare uitleg
[+] 3 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
#65
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#66
haha waarom zijn hedgefunds niet verboden.

Prachtig dat dit gebeurt, alleen al omdat het deze vraag bij miljoenen andere mensen zal oproepen.
Reply
#67
(28-01-2021, 12:21)Gunnar Wrote: https://twitter.com/_jimmykelly/status/1...07041?s=21

Redelijk begrijpbare uitleg

Vooral het reddit stukje ja, verder is het ELI5 voor het shortselling deel.

Maar als ik het verder goed begrijp zit is er een einddatum waarop je uiterlijk de aandelen terug moet kopen?

Waarom shortselling eigenlijk nog bestaat (en waarom het uberhaupt ooit is toegestaan) is mij een raadsel. Ik speculeer zelf op voedselprijzen, dan neem ik in de winter veel groente mee naar huis en zeg tegen de supermarkt dat ik die in de zomer wel kom betalen.
Reply
#68
Het punt in dit geval is dat er ook voor 140% van de beschikbare aandelen geshort was. Er is dus meer verkocht dan dat er daadwerkelijk beschikbaar is. Als er dan veel investeerders zijn die hun aandelen vasthouden gaat de prijs alleen maar verder omhoog. Aanbod daalt, vraag stijgt, door de shorters die het aandeel nodig hebben om hun positie te kunnen sluiten en niet nog meer te verliezen.
Reply
#69
NAKD
Reply
#70
Ik had gisteren één aandeel gekocht van GME, gewoon voor de lol. Wordt vandaag echt continu de ticker in de gaten houden.

De platforms beginnen ons wel tegen te werken: https://www.theverge.com/2021/1/28/22254...reddit-wsb
Reply
#71
Met hun eigen wapens bestreden en nu janken want oneerlijk. Prachtig.

Wel benieuwd wat dit voor de toekomst van de aandelenmarkten gaat betekenen.
Reply
#72
(28-01-2021, 12:36)Locor Wrote: Het punt in dit geval is dat er ook voor 140% van de beschikbare aandelen geshort was. Er is dus meer verkocht dan dat er daadwerkelijk beschikbaar is. Als er dan veel investeerders zijn die hun aandelen vasthouden gaat de prijs alleen maar verder omhoog. Aanbod daalt, vraag stijgt, door de shorters die het aandeel nodig hebben om hun positie te kunnen sluiten en niet nog meer te verliezen.

Wat ik alleen niet begrijp, de "trollers" die straks "als laatste" aandelen in handen hebben gaan dus dikke verliezen maken wanneer alle shorttraders uitstappen? Dus eigenlijk moeten die dan ook weer hetzelfde doen?

*shortsellen dus
Reply
#73
(29-01-2021, 09:58)Gerblansky Wrote: Met hun eigen wapens bestreden en nu janken want oneerlijk. Prachtig.

Wel benieuwd wat dit voor de toekomst van de aandelenmarkten gaat betekenen.
Het ligt eraan hoe lang deze grap gaat werken. Waarschijnlijk niet erg lang, want de hedgefunds zullen voorzichtiger gaan zijn wat betreft dit soort extreem riskante zaken en meer risicomijdend gaan beleggen. Minder wild speculeren lijkt me op de langere termijn goed voor de 'normale' aandelenmarkt.
Reply
#74
(29-01-2021, 11:22)Gerblansky Wrote:
(28-01-2021, 12:36)Locor Wrote: Het punt in dit geval is dat er ook voor 140% van de beschikbare aandelen geshort was. Er is dus meer verkocht dan dat er daadwerkelijk beschikbaar is. Als er dan veel investeerders zijn die hun aandelen vasthouden gaat de prijs alleen maar verder omhoog. Aanbod daalt, vraag stijgt, door de shorters die het aandeel nodig hebben om hun positie te kunnen sluiten en niet nog meer te verliezen.

Wat ik alleen niet begrijp, de "trollers" die straks "als laatste" aandelen in handen hebben gaan dus dikke verliezen maken wanneer alle shorttraders uitstappen? Dus eigenlijk moeten die dan ook weer hetzelfde doen?

*shortsellen dus

Voor sommigen zal het zeker in tranen eindigen ja, dat de koers weer zal gaan dalen is een zekerheid. Het probleem met zelf short gaan is dat je niet goed weet wanneer de squeeze daadwerkelijk plaats vindt. Als je short gaat en de koers eerst nog gigantisch stijgt zul je margin calls krijgen, die ook aardig uit de klauwen kunnen lopen, waardoor je misschien eerder dan gewenst je positie zal moeten sluiten en alsnog veel verlies maakt.
[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#75
Daarom brand ik mijn vingers niet aan shorten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)