Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Top 5 favorieten bands/acts + top 5 meest invloedrijke bands voor jouw smaak
#26
(28-04-2020, 13:49)Uplift Wrote: Want ja, Burial in beide gevallen op 1 dan. lol

Bedoel je die kale guy die op Atonal zou dj'en?
[+] 2 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#27
Meeste invloed:

1. Nirvana
2. Rage against the Machine
3. Underworld
4. Beastie Boys
5. The Doors

Allemaal omdat ze, zoals ijsko ook al zei, als gateway hebben gefungeerd naar een muziekstroming. The Doors omdat dat vroeger altijd thuis opstond.
[+] 3 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#28
(28-04-2020, 13:49)Uplift Wrote: Want ja, Burial in beide gevallen op 1 dan. lol

Uplift stelt ook nooit teleur
Reply
#29
(28-04-2020, 10:31)Gunnar Wrote: Top 5 favoriete bands van de ca. 30 jaar dat ik muziek actief volg, waarbij de volgorde per periode wisselt:

1. U2
2. R.E.M.
3. Interpol
4. Tool
5. Radiohead

Wat betreft invloedsrijkheid ga ik mee met wat matthijs schrijft; het zijn veel meer personen, media en momenten geweest die mijn muzieksmaak hebben beïnvloed dan artiesten.
Daar kan ik geen volgorde opplakken:

- opgroeien in een huis waar de radio altijd op radio 3 (later 3FM) stond en we als gezin de Top 40 op TV keken waarbij ik de wekelijkse top-40 lijstjes van de lokale platenboer verslond
- een superenthousiaste muziekleraar op de middelbare school die ons meenam op een reis die liep van Mozart via ragtime naar Elvis en de Beatles tot Frank Zappa
- MTV Europe met vooral de invloed van de Britse charts in jaren '90
- muziektijdschriften als Oor en Q Magazine voor de verhalen achter de artiesten en de release overzichten
- muziekwinkels als Boudisque en Plato waar je eindeloos langs stapels CD's kon struinen en onbekende muziek kon luisteren
- vrienden en vriendinnen via wie ik aanraking kwam met met oude en nieuwe muziek
- artiesten live ontdekken op festivals als London Calling, Lowlands en Le Guess Who?
- en last but not least: graz 1.0 en 2.0!
U2: had eigenlijk ook op mijn lijstje  gemoeten. Maar ja, je moet kiezen. Het is wel jarenlang mijn favoriete band van het moment geweest. Vanaf New Year's Day (had toch eigenlijk in mijn Top 100 behoren te staan) was ik meteen verkocht.

Mijn favoriete albums: The Unforgettable Fire, The Joshua Tree en in iets mindere mate Achtung Baby en Zooropa.
Geweldige concerten gezien: 1984 Ahoy, 1987 Stadio Flaminio (Rome), 1993 De Kuip, 1998 De Kuip, 2001 Gelredome. En één verschrikkelijk concert: 2009 Arena (door de afschuwelijke akoestiek, ik nam mij meteen voor: nooit meer naar de Arena).
En prachtige live-DVD's: ik heb ze allemaal vanaf Live at Red Rocks tot en met 360°.

Ik ben afgehaakt bij Songs Of Innocence. Ik heb het album nog wel gekocht, maar heb het maar twee of drie keer afgespeeld en sindsdien staat het in mijn platenkast te verstoffen.
Reply
#30
5 is veel te weinig, echter nu gedraaide bands/acts:
1) Tool
2) A Tribe Called Quest
3) War On Drugs
4) Nits
5) MGMT

Beïnvloeding destijds o.a. door:
1) Joe Walsh
2) Bob Dylan
3) Golden Earring
4) Undertones
5) Steely Dan

Tijdloze albums bv:
1) Jimi Hendrix - Band Of Gypsys
2) Jethro Tull - Thick As A Brick
3) Urban Dance Squad - Mental Floss for the Globe
4) Bob Marley A. T. W. - Babylon By Bus
5) Green Day - Dookie
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#31
Favo/ meest invloedrijke in combi

1- The Smiths
2 - Sonic Youth
3 - Grandaddy
4 - Pavement
5 - Sigur Ros
[+] 2 users say Thank You to kruder for this post
Reply
#32
(28-04-2020, 18:44)Fenderboy Wrote: 5 is veel te weinig, echter nu gedraaide bands/acts:
1) Tool
2) A Tribe Called Quest
3) War On Drugs
4) Nits
5) MGMT

Beïnvloeding destijds o.a. door:
1) Joe Walsh
2) Bob Dylan
3) Golden Earring
4) Undertones
5) Steely Dan

Tijdloze albums bv:
1) Jimi Hendrix - Band Of Gypsys
2) Jethro Tull - Thick As A Brick
3) Urban Dance Squad - Mental Floss for the Globe
4) Bob Marley A. T. W. - Babylon By Bus
5) Green Day - Dookie
Goh, The Undertones. Die heb ik nog zien optreden, in, als ik het mij goed herinner, 1982, in de Arena in Rotterdam (het latere Nighttown). Ik werd overgehaald/meegenomen door de vriend met de Eend over wie ik eerder geschreven heb. Had ik geen spijt van, ik vond het best een goed concert.
Ik heb er nog een verzamel-dubbel-LP van: "All Wrapped Up". Teenage Kicks, Jimmy Jimmy, My Perfect Cousin (mijn favoriete nummer) etc. Ja, mooi.

Thick As A Brick: is dat het album waar Locomotive Breath ook op staat?
[+] 1 user says Thank You to Rael for this post
Reply
#33
Ik vergat Spinvis, en dan vooral ‘tot ziens, Justine Keller’.
Reply
#34
(28-04-2020, 19:31)Rael Wrote:
(28-04-2020, 18:44)Fenderboy Wrote: 5 is veel te weinig, echter nu gedraaide bands/acts:
1) Tool
2) A Tribe Called Quest
3) War On Drugs
4) Nits
5) MGMT

Beïnvloeding destijds o.a. door:
1) Joe Walsh
2) Bob Dylan
3) Golden Earring
4) Undertones
5) Steely Dan

Tijdloze albums bv:
1) Jimi Hendrix - Band Of Gypsys
2) Jethro Tull - Thick As A Brick
3) Urban Dance Squad - Mental Floss for the Globe
4) Bob Marley A. T. W. - Babylon By Bus
5) Green Day - Dookie
Goh, The Undertones. Die heb ik nog zien optreden, in, als ik het mij goed herinner, 1982, in de Arena in Rotterdam (het latere Nighttown). Ik werd overgehaald/meegenomen door de vriend met de Eend over wie ik eerder geschreven heb. Had ik geen spijt van, ik vond het best een goed concert.
Ik heb er nog een verzamel-dubbel-LP van: "All Wrapped Up". Teenage Kicks, Jimmy Jimmy, My Perfect Cousin (mijn favoriete nummer) etc. Ja, mooi.

Thick As A Brick: is dat het album waar Locomotive Breath ook op staat?
Dat is Aqualung. Voor vele Tull fans 't favoriete...
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#35
pfff moeilijk dit.

Meest invloedrijke bands. t begon allemaal met guns en roses en daarna uiteraard pearl jam.
in mn diensttijd alice in chains
ondertussen Prince, later ,vooral via graz, Tool

maar dan vergeet ik de dance nog, maar dat is niet tot 1 artiest te herleiden, meer tot 1 uitgaansplek, de Danssallon in eindhoven
[+] 2 users say Thank You to kesselman for this post
Reply
#36
Ik durf lastig om een top 5 op te geven. Omdat het bij mij te veel in fases is geweest. En sommige zijn nu minder relevant dan toen, maar heeft nog steeds grote invloed op mijn huidige muziek smaak.
- Tiësto
- The National
- The Killers
- Eminem
- Rammstein
[+] 2 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
#37
Top 5 favoriete bands (van dit moment) in willekeurige volgorde:
Tool
Pearl Jam
The National
Pixies
Interpol

Meest smaakbepalende bands (in willekeurige volgorde):
Nirvana
Pearl Jam
Rage Against The Machine
Pixies
Muse (eerste 3 albums)
(QOTSA, Depeche Mode, The Cure, Interpol, The National, The xx, SOAD, The Strokes, Arctic Monkeys, enz........)
[+] 1 user says Thank You to Duitser79 for this post
Reply
#38
Favoriete bands
1) Pink Floyd
2) AC/DC
3) Rammstein
4) Slayer
5) Guns n Roses
Redelijk in willekeurige volgorde maar dit zijn denk ik wel de vijf bands die ik door de jaren heen het meest kan waarderen en dus luister.

Bands die mijn muzieksmaak beinvloed hebben. Ben grotendeels van het één in het ander gerold.

In de beginjaren luisterde ik vooral naar Korn, Guano Apes, Limp Bizkit, dat soort shit. Vanuit deze 'radiovriendelijke' hardrock/metal ging ik steeds naar hardere muziek luisteren. In het begin vooral veel naar Machine Head en Coal chamber geluisterd. Veel van deze bands kan ik nog steeds waarderen, anderen luister ik nauwelijks meer.

Echte black en deathmetal heb ik lang niet kunnen waarderen totdat ik jaren later Bolt Thrower ontdekte. Jezus wat was dat vet (en nog steeds). Van het extreme werk kan ik maar een aantal bands waarderen maar luister het nog steeds met regelmaat. Waarschijnlijk zullen er meer bands zijn die ik kan waarderen maar er zit mij teveel meuk tussen waardoor ik niet op ontdekking ga.

Door Exodus vooral de jaren '80 thrash ontdekt, ik denk dat ik elke band wel een keer gehoord heb. Testament, Exodus, Forbidden, Death Angel, Anthrax...

Maar uiteindelijk is er maar één band die mijn muzieksmaak echt verbreed heeft en dat is Pink Floyd en dan The Wall in het bijzonder. Hierdoor het proggenre ontdekt maar ook veel muziek uit jaren 70 en 80 kunnen waarderen. Luister hierdoor o.a. naar Marillion, zo ongeveer alles van Steven Wilson, Dire Straits, Supertramp, Aerosmith, ZZ Top.
[+] 2 users say Thank You to metal bouwie for this post
Reply
#39
(29-04-2020, 09:10)metal bouwie Wrote: Echte black en deathmetal heb ik lang niet kunnen waarderen totdat ik jaren later Bolt Thrower ontdekte. Jezus wat was dat vet (en nog steeds). 

Tip: check de band Memoriam maar eens. De zanger van Bolt Thrower (Karl Willets) heeft deze band opgericht. Vergelijkbare sound, maar net iets lomper nog.
Reply
#40
(29-04-2020, 10:36)Timothy\s Monster Wrote:
(29-04-2020, 09:10)metal bouwie Wrote: Echte black en deathmetal heb ik lang niet kunnen waarderen totdat ik jaren later Bolt Thrower ontdekte. Jezus wat was dat vet (en nog steeds). 

Tip: check de band Memoriam maar eens. De zanger van Bolt Thrower (Karl Willets) heeft deze band opgericht. Vergelijkbare sound, maar net iets lomper nog.

Thanks voor de tip. Staat nu op. Klinkt veelbelovend, dit is de lompheid waar ik van hou. Hail of Bullets vind ik ook een aanrader in dit genre. Vooral de eerste plaat.
Reply
#41
(29-04-2020, 10:42)metal bouwie Wrote:
(29-04-2020, 10:36)Timothy\s Monster Wrote:
(29-04-2020, 09:10)metal bouwie Wrote: Echte black en deathmetal heb ik lang niet kunnen waarderen totdat ik jaren later Bolt Thrower ontdekte. Jezus wat was dat vet (en nog steeds). 

Tip: check de band Memoriam maar eens. De zanger van Bolt Thrower (Karl Willets) heeft deze band opgericht. Vergelijkbare sound, maar net iets lomper nog.

Thanks voor de tip. Staat nu op. Klinkt veelbelovend, dit is de lompheid waar ik van hou. Hail of Bullets vind ik ook een aanrader in dit genre. Vooral de eerste plaat.

Ook live staan die als een huis (Hail Of Bullets). 
Nieuwe album van Graceless is ook moddervet. Nederlandse death metal band.
Reply
#42
(29-04-2020, 10:56)Timothy\s Monster Wrote:
(29-04-2020, 10:42)metal bouwie Wrote:
(29-04-2020, 10:36)Timothy\s Monster Wrote:
(29-04-2020, 09:10)metal bouwie Wrote: Echte black en deathmetal heb ik lang niet kunnen waarderen totdat ik jaren later Bolt Thrower ontdekte. Jezus wat was dat vet (en nog steeds). 

Tip: check de band Memoriam maar eens. De zanger van Bolt Thrower (Karl Willets) heeft deze band opgericht. Vergelijkbare sound, maar net iets lomper nog.

Thanks voor de tip. Staat nu op. Klinkt veelbelovend, dit is de lompheid waar ik van hou. Hail of Bullets vind ik ook een aanrader in dit genre. Vooral de eerste plaat.

Ook live staan die als een huis (Hail Of Bullets). 
Nieuwe album van Graceless is ook moddervet. Nederlandse death metal band.

Helaas stonden ;-) 

Graceless staat nog op mijn lijstje om te checken. Net nieuw album toch?
Reply
#43
Favoriete bands:
1. Radiohead
2. Nick Cave & The Bad Seeds
3. Amenra
4. Beach House
5. Sigur Rós

Favoriete artiesten:
1. Frank Ocean
2. Rosalía
3. Nicolas Jaar
4. Charli XCX
5. FKA Twigs

Meest invloedrijk:
1. Radiohead
2. Amenra
3. Arcade Fire
4. Burial
5. Tim Hecker

Bonus: The Caretaker
[+] 3 users say Thank You to Kreuz for this post
Reply
#44
Meest invloedrijk
1 Kate Bush
2 deftones
3 arcade fire
4 apparat
5 olafur arnalds
[+] 2 users say Thank You to atthedrive-in for this post
Reply
#45
Saxon, Judas Priest, Rush, Jethro Tull, Boomtown Rats (punk periode) Kraftwerk, BB King, Bonnie Raitt en Etta James hadden eigenlijk ook gekund.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#46
Thx all, mooi inkijkje bij een ander en weer heel veel moois op te ontdekken, top!
Reply
#47
Top 5 favoriete bands
1. Bedhead
2. Yo La Tengo
3. Current 93
4. Misfits
5. The Field Mice

Top 5 meest invloedrijke bands op mijn muzieksmaak:

1. Burzum (telt voor het gemak gewoon als band)
2. Nadja
3. Throbbing Gristle
4. Sigur Rós
5. The White Stripes
Reply
#48
Top 5 favo bands/acts:

1. Balthazar
2. Spinvis
3. Car Seat Headrest
4. The Cure
5. Patti Smith

Meeste invloed:
1. Muse
2. Gorillaz
3. Daft Punk
4. Underworld
5. Run the Jewels
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)