Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
You can make me wholesome again
#51
Nee, dat wist ik niet. Maar ook met die chip- en timerfuncties enzo?
Reply
#52
Waar ik gisteren trouwens achterkwam: Ron Wood en Rod Stewart hebben bij elkaar in een band gezeten. Mooie tijd moet dat zijn geweest. Ron en Rod lekker met z'n tweeën aan de keta.
Reply
#53
(30-03-2021, 10:18)Schobbeyak Wrote: Nee, dat wist ik niet. Maar ook met die chip- en timerfuncties enzo?
Dat weet ik niet, misschien moet je dat persoonlijk aan hem vragen. Zijn DM`s op Insta staan open.
Reply
#54
(30-03-2021, 10:13)Schobbeyak Wrote: Is dit het begin van een mop?

Twee tieten in een envelop?
Reply
#55
(30-03-2021, 10:23)thomas9790 Wrote:
(30-03-2021, 10:13)Schobbeyak Wrote: Is dit het begin van een mop?

Twee tieten in een envelop?

ik moest lachen!!
Reply
#56
Ik voelde me weer 7 jaar oud, want ik denk dat dat voor het laatst was dat ik die zin hoorde/gebruikte.
Reply
#57
Lopen twee oenen over straat, valt er een in een kuil met kalk. Zegt de ander hé een kalk-oen.
Reply
#58
Jantje vraagt aan zijn leraar, weet u hoe zout de zee is?
Leraar: geen idee
Jantje: Ok, dan vraag ik het wel aan een andere kwal.
Reply
#59
Staan twee mensen op de bus te wachten.
Zegt de buschauffeur: "Kom er eens af."
Reply
#60
Komt een man in het café.
Zegt de barman: "Ruim je het zelf op?"
Reply
#61
Ik begin bang aan het worden hoe Graz over een half jaar zal zijn met nog alle corona maatregelen.
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
#62
Staat een koe in de wei, komt er een duif overvliegen. Zegt de duif: ‘Roekoe!’ Zegt de koe: ‘Roeduif!’
Reply
#63
Wat is de verleden tijd van komkommersla? Kwamkwammersloeg
Reply
#64
Zegt het konijntje: ''vies he!''
Reply
#65
Het is coronaproof en gaat van de berg....


Een vaccinaski... nee? Ok
Reply
#66
(30-03-2021, 10:20)Schobbeyak Wrote: Waar ik gisteren trouwens achterkwam: Ron Wood en Rod Stewart hebben bij elkaar in een band gezeten. Mooie tijd moet dat zijn geweest. Ron en Rod lekker met z'n tweeën aan de keta.

Niet in één band, maar in twee. Eerst in The Jeff Beck Group, daarna in The Faces.
Nadat Steve Marriott The Small Faces had verlaten om samen met Peter Frampton Humble Pie op te richten, zijn de overgebleven bandleden Ronnie Lane, Ian McLagan en Kenny Jones doorgegaan als The Faces, nadat Rod Stewart en Ron Wood van The Jeff Beck Group zich bij hen hadden gevoegd.
Zij hebben één grote hit gehad: Stay With Me. Een live versie hiervan is te zien op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UtD8_iEgNvA en https://www.youtube.com/watch?v=LTe0aTxARj0 (twee versies van de zelfde registratie, op de ene wordt het nummer geheel gespeeld, op de andere is het geluid beter).
Het volledige optreden staat ook op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1xHBjeiqzkQ.

Zowel The Small Faces als Humble Pie als The Faces behoren tot mijn favoriete bands uit mijn tienerjaren.
[+] 2 users say Thank You to Rael for this post
Reply
#67
Wat betreft The (Small) Faces. Singletjes als Lazy Sunday en Itchicoo Park + de als klassieker geziene lp Ogdens' Nut Gone Flake draai ik nog wel eens. Deze live plaat uit 1973 van Rod & the Faces Live Coast to Coast Overture and Beginners https://www.youtube.com/watch?v=KT0kCJiHeVg deed 't all over goed.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#68
(03-04-2021, 13:59)Fenderboy Wrote: Wat betreft The (Small) Faces. Singletjes als Lazy Sunday en Itchicoo Park + de als klassieker geziene lp Ogdens' Nut Gone Flake draai ik nog wel eens.                                      

En Tin Soldier (mijn favoriete Small Faces-single)?
Reply
#69
Rael schreef:
(03-04-2021, 13:59)Fenderboy Wrote: Wat betreft The (Small) Faces. Singletjes als Lazy Sunday en Itchicoo Park + de als klassieker geziene lp Ogdens' Nut Gone Flake draai ik nog wel eens.                                      

En Tin Soldier (mijn favoriete Small Faces-single)?


Nogal een waardevol item bleek dat idd te zijn en op deze (met fotohoesje) werd dan ook grof geboden. Vanaf nu op deze cd: https://www.amazon.com/Best-Small-Faces/dp/B000024EWT
Reply
#70
(04-04-2021, 01:50)Fenderboy Wrote: Rael schreef:
(03-04-2021, 13:59)Fenderboy Wrote: Wat betreft The (Small) Faces. Singletjes als Lazy Sunday en Itchicoo Park + de als klassieker geziene lp Ogdens' Nut Gone Flake draai ik nog wel eens.                                      

En Tin Soldier (mijn favoriete Small Faces-single)?


Nogal een waardevol item bleek dat idd te zijn en op deze (met fotohoesje) werd dan ook grof geboden. Vanaf nu op deze cd: https://www.amazon.com/Best-Small-Faces/dp/B000024EWT

Dat verzamelalbum heb ik niet. Wel vier (!) andere, twee LP's (die ik in de jaren '80/'90 heb gekocht) en twee CD's, elk met weer een andere samenstelling van nummers.

De LP's zijn: SMALL FACES GREATEST HITS (An original IMMEDIATE Recording Marketed by RCA)
                   THE SMALL FACES GREATEST HITS (Charly Records MARKETED BY CNR WEESP)

De CD's zijn: SMALL FACES ULTIMATE COLLECTION (https://www.platomania.nl/article/153163...mall_faces)
                    SMALL FACES GREATEST HITS THE IMMEDIATE YEARS 1967 - 1969 (https://www.platomania.nl/article/654772...mall_faces)

Daarnaast heb ik de twee "reguliere" albums uit hun IMMEDIATE-periode: SMALL FACES (https://www.bol.com/nl/p/small-faces/100...oductImage)
                                                                                                                OGDENS' Nut Gone Flake (de 2 CD Digibook-versie: https://www.amazon.com/Ogdens-Nut-Gone-F...S2RG&psc=1)

Ik heb één Small Faces-single die ik in de jaren '60 heb gekocht: The Universal (B-side: Donkey Rides, A Penny A Glass). Dit was geen grote hit, en de plaat belandde snel in de uitverkoopbakken. Daardoor heb ik hem voor ƒ 0,95 kunnen kopen. Een single kostte toen ƒ 4,25 in de reguliere verkoop, dat kon ik echt niet betalen van mijn zakgeld. En een LP, die ƒ 19,95 kostte, was natuurlijk helemaal onbereikbaar. Dus om een plaatje (zoals dat toen heette) te kunnen kopen moest ik het echt hebben van de uitverkoop. En voor de plaatjes die ik echt graag wilde hebben was ik afhankelijk van mijn verjaardag en van Sinterklaas.

Mijn eerste "volwaardige" pop-single heb ik voor mijn 11e verjaardag gekregen: Good Vibrations van The Beach Boys, dat mijn eerste favoriete pop-nummer was. Enige maanden later kreeg ik mijn tweede niet-uitverkoop-single: Mr. Pleasant van The Kinks, een hele tijd mijn verreweg favoriete band. Deze single zal ik altijd blijven koesteren, niet alleen omdat ik het nog steeds een fantastisch nummer vind, maar ook om de herinnering hoe en van wie ik hem gekregen heb.

Ik logeerde met mijn ouders bij vrienden van hen in Drachten, "Oom Albert en Tante Frans", heel aardige, gastvrije mensen voor wie altijd, ook al zijn ze allang dood, een speciaal plekje in mijn hart gereserveerd zal blijven. Op een dag gingen wij, mijn vader, Oom Albert en ik een stukje wandelen met de hond. Onderweg kwamen wij langs een platenzaak, en toen mocht ik daar van Oom Albert een plaatje uitzoeken. Die keus was snel gemaakt, want er was toen die ene hit van The Kinks , Mr. Pleasant dus, waar ik helemaal weg van was. Een gouden herinnering. Sindsdien zijn Mr. Pleasant en Oom Albert voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.
[+] 2 users say Thank You to Rael for this post
Reply
#71
Goeie hits, muziekherinneringen en i.d. warme relaties waar je zo bewogen over schrijft zijn wel zoiets waar ik (als zogeheten ouwe lul) vergelijkbaar m 'n eigen roots in kan terug vinden.
Goeie toevoegingen op dit forum Rael. Keep them coming!
Reply
#72
Wij hebben eigenlijk vanuit het niets een nest van drie kittens. Ergens in een holle boom gevonden en in de steek gelaten door de moeder. Ze zijn nu ongeveer drie weken oud en dat betekent dat ze om de drie uur gevoerd moeten worden en geholpen bij pissen en poepen.

Het zijn twee rode kittens en een grijze die ik 'de rode', 'de vale' en 'het mongooltje' heb gedoopt. Het mongooltje is de grijze en die loopt wat achter in zijn ontwikkeling. Hij is beduidend kleiner dan die andere twee en eet ie ook minder goed. waar die andere twee al een snerpende mauw hebben trekt deze zijn bek wel open, maar komt er geen geluid uit. Daarbij heeft ie ook een soort rare deuk in zijn kanis. Als het tijd is om te voeren zie je ook wel dat het mongooltje gedomineerd wordt door die andere twee. Die beuken hem dan op zijn rug en gaan dan in hun zoektocht naar een tepel op zijn anus zuigen. Je kan je dan afvragen wie er dan de echte verliezer is, maar duidelijk is wel dat ie het op kracht aflegt.

Hoewel die beesten amper kunnen lopen hebben ze ook een bijzondere exploratiedrift. Ze klimmen overal op en tegenaan met verschrikkelijk scherpe nagels. Vooral die twee rooien zijn constant onderweg naar iets en klauteren nu al uit hun box, om vervolgens keihard op de grond te flikkeren. Het lijkt ze echter nog niet echt te storen.

Onze eigen kat, een gigantische kater van een kilo of 6, vindt het allemaal maar gezeik en wil er niks van weten. Sterker nog, hij is doodsbang voor die mormels die 20x zo klein zijn.
[+] 14 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#73
Binnenkort foto's alsjeblieft!

Edit: Ben zelf sinds gisteravond oppas voor de hond van mijn ouders. Beestje van 4 jaar die ze nu sinds een paar maanden hebben. Is inmiddels al 8 jaar geleden dat mijn eigen hond overleed dus een goede test om te kijken hoe ik het weer vind. Tot nu toe is het een soort idiote knuffel.
[+] 3 users say Thank You to kurtje for this post
Reply
#74
Je kunt de nagels knippen met een speciaal nagelschaartje als je wat minder verwondingen wil.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Reply
#75
Wij hebben een hond die vaak bij ons als logeerhond verblijft en hij heeft 't ook altijd erg bij ons naar z 'n zin. Fantastisch wanneer je toch zo 'n  prachtig beest een warm plekje kunt bieden in je leven.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)