Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 2.89 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic
Voor kijkcijfers gaan ze over lijken, zowel aan de Medialaan als aan de Reyerslaan. Had de VRT hoger zitten, maar dit is idd té pijnlijk.
(24-04-2020, 21:46)1996Customer Wrote: Voor kijkcijfers gaan ze over lijken, zowel aan de Medialaan als aan de Reyerslaan. Had de VRT hoger zitten, maar dit is idd té pijnlijk.

[Image: EWZMZEOXkAIUnZG?format=jpg&name=small]

Echt man.
Heb echt het beste voor met Wilmès hoor maar dit voelt echt als een online college, compleet gemiste kans hoe dit wordt bekend gemaakt.
Thailand kleine sprong omhoog, 53 nieuwe besmettingen, na een paar dagen rond de 15 te zijn geweest. Even afwachten of dit een eenmalige sprong is of dat we te maken krijgen met een tweede golf.

https://www.bangkokpost.com/
Quote:Het zou kunnen dat corona zijn favoriete substraat - metabool syndroom - onbedoeld uitroeit. Gewoon omdat er straks niks meer te vreten valt. How the coronavirus disrupts food supply chains https://multimedia.scmp.com/infographics...index.html
Moeten we echt gaan uitleggen waarom je hot take onzin is?
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Het is geen ‘hot take’, en ook niet van mij, maar please do tell wat er onzin is.
(24-04-2020, 12:56)Willie Wrote: Ik heb niet alle cijfers naast elkaar gelegd, maar het lijkt er op alsof op basis van oversterfte er 2 keer zo veel doden zijn dan gemeld.

Ik vind dat meevallen, ik had eigenlijk wel een factor 3 of 4 in mijn hoofd, zeker omdat de Belgische cijfers die ik heb onthouden voor elk officiele doden er 2 lijken te zijn op basis van cijfers uit verzorgingshuizen. Maar misschien tellen ze daar nog losser en is er straks 30% overschatting.

Overigens denk ik dat ze in België achteraf gezien zelf ook wel bedacht hebben dat het halverwege andere cijfers communiceren nou niet echt een handige zet was, aangezien ze nu overal onterecht worden aangehaald als het land dat het het slechtste doet. Dit is ook precies de reden waarom ik gewoon elke week dezelfde soort cijfers wil zien en dan is een disclaimer op basis van oversterfte uiteraard prima, maar als je dat halverwege opeens zou wijzigen dan kun je er zo weinig aan aflezen. Maar goed voor mij zijn die cijfers wat het zijn; kille cijfers.

Maar op basis van de officiele cijfers inclusief oversterfte kunnen we concluderen dat we 2 maanden nodig hebben gehad om de 10.000 doden te evenaren die een 8 maanden lange zware griepepidemie in 2018 opleverde. Met dus alle fucking maatregelen. Die 90% voorkoming was een uit de lucht gegrepen getal en het is niet na te meten, alleen te achterhalen uit een model, maar het zou me niets verbazen als het daadwerkelijk 75% is geweest.

Rapportering in België gebeurt gewoon conform het wetenschappelijk protocol. Elders is dat eerder conform de politieke belangen. Het zal er op termijn ook toe leiden dat er geen negatieve verrassingen zijn. Maar inderdaad, het aantal doden in NL verschilt relatief gezien niet, zo lijkt het. Gezien de zwaardere maatregelen en het gebrek aan een Brabant, moet Belgiė straks toch eens onderzoeken wat er misliep. 

(24-04-2020, 16:37)matthijs603 Wrote: Zweden blijft me boeien (en de optimist in mij blijft hopen dat Zweden het gidsland gaat blijken). De Zweedse Van Dissel is nog altijd overwegend positief over hoe het daar gaat en hij geeft zelfs aan dat Stockholm al op weg zou zijn richting groepsimmuniteit, zo'n 15-20% nu: https://www.businessinsider.nl/coronavir...=true&r=US

Is dat 15% gebaseerd op een schatting of op een meting (krijg link even niet open) ? Want indien op een schatting, dan is dat niet veel meer dan de reële actuele immuniteit in sommige andere gebieden/landen. NY zou ook al aan 20% zitten. Verder heeft Zweden zoals je weet een probleem, want hun mortaliteitscurve is nu zowat de slechtste ter wereld. Ze zullen blij mogen zijn als het niet op een totale ramp eindigt. Terwijl de buurlanden het virus onder controle hebben en stilaan afbouwen, maar vooral een fractie van de doden moeten tellen. Ik ben geneigd om naar de niet-Zweedse Van Dissels te luisteren, die redelijk unisono zeggen dat hier geen echte visie achter zit. En ik heb iig nog niet meegekregen wat nu het voordeel van deze aanpak is. 

(24-04-2020, 17:07)Enzo Wrote:
(24-04-2020, 17:03)Willie Wrote: Is wel een optie. Standaard 10.000 IC bedden, geen IC bedden voor 75 plussers en dan bij een pandemie gewoon lekker doorgaan.

Dat is misschien wat extreem gesteld, maar als een vaccin nog anderhalf jaar weg is is uitbreiding wel nodig denk ik. Het huidige niveau blijkt met dit virus toch wel een erg magere basis en mocht er een 'tweede golf' komen zit je snel weer in de problemen.

Dat zou een verkeerde reflex zijn, denk ik. In deze constellatie zou dat gewoon betekenen dat we stervensbegeleidingfabrieken maken en mensenlevens nog maar eens devalueren. Het is maar een bedenking, want verder weet ik hier ook geen antwoord op.

(24-04-2020, 22:23)Kreuz Wrote: Heb echt het beste voor met Wilmès hoor maar dit voelt echt als een online college, compleet gemiste kans hoe dit wordt bekend gemaakt.

Toch vind ik de maatregelen vrij helder. Het uitblijven van compensatie voor werknemers is wraakroepend, maar als Belg heb je nu een beeld van wat er als het goed is zal kunnen de komende maanden. In Nederland is het eerder gokken op wat er na 20 mei komt en mijn vermoeden is gewoon "hetzelfde". Omdat we zo weinig IC capaciteit hebben. 

(25-04-2020, 09:50)halfempty/full Wrote: Moeten we echt gaan uitleggen waarom je hot take onzin is?

Wat heb ik gemist?
(25-04-2020, 10:21)BigBird Wrote: Het is geen ‘hot take’, en ook niet van mij,  maar please do tell wat er onzin is.


Metabool syndroom (obesitas, diabetes type 2, hypertensie) is de grootste onderliggende ziektebeeld bij Covid-19, en juist dat is makkelijk te voorkomen en genezen door gezond/minder te eten. Laat dat laatste dan de uitkomst zijn van de ontwrichting van het voedingssysteem. Ik kan daar, net zoals degene die dat schreef, wel de ironie van inzien. Als jij halfempty/full dat een hot take vindt, prima hoor.
Oh, ik snap het. De link is niet de hot take. Het is het anonieme citaat dat totaal los staan van de inhoud en een krankzinnige, niet-gefundeerde interpretatie eraan geeft.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Voor jouw is het krankzinnig en niet-gefundeerd. Als je wat weet van metabool syndroom en dan met name de link met voeding is zul je het wellicht begrijpen.
Dan snap je ook dat het citaat juist niet los staat van de inhoud.
(25-04-2020, 10:49)Uplift Wrote:
(24-04-2020, 22:23)Kreuz Wrote: Heb echt het beste voor met Wilmès hoor maar dit voelt echt als een online college, compleet gemiste kans hoe dit wordt bekend gemaakt.

Toch vind ik de maatregelen vrij helder. Het uitblijven van compensatie voor werknemers is wraakroepend, maar als Belg heb je nu een beeld van wat er als het goed is zal kunnen de komende maanden. In Nederland is het eerder gokken op wat er na 20 mei komt en mijn vermoeden is gewoon "hetzelfde". Omdat we zo weinig IC capaciteit hebben. 

Ik begrijp waarom ze telkens maar weer die persconferentie livestreamen, maar dat is niet de bedoeling van een persconferentie. Omwille van het late uur en de lengte had dit echt op een andere manier moeten worden aangepakt. Ik kan me niet inbeelden dat iedereen die daar naar heeft gekeken om half twaalf (!) het gevoel had dat ze nu wisten waaraan of waaraf. De verantwoordelijkheid van de pers is om de informatie die daaruit komt op een behapbare manier uit te leggen aan de bevolking en niet om 1) op voorhand informatie te lekken en 2) en plein publiek kritiek te uiten op de manier waarop de persconferentie is gebeurd. Dat is regelrechte framing.

De grote lijnen zijn duidelijk omdat ik ze vanmorgen zélf nog even heb opgezocht. Ik kan me inbeelden dat een groot deel van de bevolking ofwel de persconferentie niet heeft gezien of het deze morgen 'wel ziet in de HLN'. Daarenboven kan ik er maar niet bij dat men totaal geen rekening houdt met de mentale gezondheid van de bevolking. Ik hoor uit verschillende hoeken van bepaalde sectoren kreunen voor meer begrip en wat doet deze regering? Werken boven alles om 'de economie' terug op gang te trekken. Onuitstaanbaar is het.

Als student zijnde weet ik trouwens nog steeds niet goed waaraan of waaraf. Men lijkt dat maar over te laten aan universiteiten en hogescholen omdat allemaal te regelen. En dat doen ze lachwekkend kut. Ik heb niet het gevoel dat deze regering met mij bepaald rekening houdt.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
@BB: voedselproductie- en voorziening heeft kwantitatief gezien weinig te maken met pakweg obesitas, die veelal ten onrechte als welvaartsziekte wordt gezien. Dat is het weinige dat ik hierover kan zeggen en, belangrijker, daarover staat niets in het artikel dat je gedeeld hebt. Je documenteert noch illustreert maw de link die je zelf legt. Eens te meer.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
(25-04-2020, 11:28)Kreuz Wrote:
(25-04-2020, 10:49)Uplift Wrote:
(24-04-2020, 22:23)Kreuz Wrote: Heb echt het beste voor met Wilmès hoor maar dit voelt echt als een online college, compleet gemiste kans hoe dit wordt bekend gemaakt.

Toch vind ik de maatregelen vrij helder. Het uitblijven van compensatie voor werknemers is wraakroepend, maar als Belg heb je nu een beeld van wat er als het goed is zal kunnen de komende maanden. In Nederland is het eerder gokken op wat er na 20 mei komt en mijn vermoeden is gewoon "hetzelfde". Omdat we zo weinig IC capaciteit hebben. 

Ik begrijp waarom ze telkens maar weer die persconferentie livestreamen, maar dat is niet de bedoeling van een persconferentie. Omwille van het late uur en de lengte had dit echt op een andere manier moeten worden aangepakt. Ik kan me niet inbeelden dat iedereen die daar naar heeft gekeken om half twaalf (!) het gevoel had dat ze nu wisten waaraan of waaraf. De verantwoordelijkheid van de pers is om de informatie die daaruit komt op een behapbare manier uit te leggen aan de bevolking en niet om 1) op voorhand informatie te lekken en 2) en plein publiek kritiek te uiten op de manier waarop de persconferentie is gebeurd. Dat is regelrechte framing.

De grote lijnen zijn duidelijk omdat ik ze vanmorgen zélf nog even heb opgezocht. Ik kan me inbeelden dat een groot deel van de bevolking ofwel de persconferentie niet heeft gezien of het deze morgen 'wel ziet in de HLN'. Daarenboven kan ik er maar niet bij dat men totaal geen rekening houdt met de mentale gezondheid van de bevolking. Ik hoor uit verschillende hoeken van bepaalde sectoren kreunen voor meer begrip en wat doet deze regering? Werken boven alles om 'de economie' terug op gang te trekken. Onuitstaanbaar is het.

Als student zijnde weet ik trouwens nog steeds niet goed waaraan of waaraf. Men lijkt dat maar over te laten aan universiteiten en hogescholen omdat allemaal te regelen. En dat doen ze lachwekkend kut. Ik heb niet het gevoel dat deze regering met mij bepaald rekening houdt.

Kom kom, het is gewoon heel stuntelig om pas om 14u30 samen te komen, geen vast uur te hebben voor je persconferentie waar heel het land op zit de wachten. Dan kan je moeilijk op de pers schieten. In Frankrijk zeggen ze gewoon op voorhand om 20u00 is het persconferentie en spreekt Macron het volk toe, dan zie je gewoon dat je als regering tegen dat uur je huiswerk klaar hebt. Je kan de pers niet verantwoordelijk stellen voor het amateurisme in deze. En van waar komen die lekken denk je?
Nog even over 'lekkende' journalisten: reken er maar op dat dit gewoon een een-tweetje is tussen politici en journalistiek hoor. Politici vinden het vaak juist fijn als bepaalde plannen alvast via de journalistiek ingemasseerd worden. Joris Luyendijk heeft hier interessante boeken over geschreven.
(25-04-2020, 11:44)matthijs603 Wrote: Nog even over 'lekkende' journalisten: reken er maar op dat dit gewoon een een-tweetje is tussen politici en journalistiek hoor. Politici vinden het vaak juist fijn als bepaalde plannen alvast via de journalistiek ingemasseerd worden. Joris Luyendijk heeft hier interessante boeken over geschreven.

Je hebt het niet van mij, maar ...
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
De context in België is net anders. Daar is het straight up sabotage door NVA en de rechterzijde van VLD, enerzijds om experts te ondermijnen en ifv van de patroonsbelangen te handelen, anderzijds om de populariteit van de regering te raken.
(25-04-2020, 11:39)VDB Wrote:
(25-04-2020, 11:28)Kreuz Wrote:
(25-04-2020, 10:49)Uplift Wrote:
(24-04-2020, 22:23)Kreuz Wrote: Heb echt het beste voor met Wilmès hoor maar dit voelt echt als een online college, compleet gemiste kans hoe dit wordt bekend gemaakt.

Toch vind ik de maatregelen vrij helder. Het uitblijven van compensatie voor werknemers is wraakroepend, maar als Belg heb je nu een beeld van wat er als het goed is zal kunnen de komende maanden. In Nederland is het eerder gokken op wat er na 20 mei komt en mijn vermoeden is gewoon "hetzelfde". Omdat we zo weinig IC capaciteit hebben. 

Ik begrijp waarom ze telkens maar weer die persconferentie livestreamen, maar dat is niet de bedoeling van een persconferentie. Omwille van het late uur en de lengte had dit echt op een andere manier moeten worden aangepakt. Ik kan me niet inbeelden dat iedereen die daar naar heeft gekeken om half twaalf (!) het gevoel had dat ze nu wisten waaraan of waaraf. De verantwoordelijkheid van de pers is om de informatie die daaruit komt op een behapbare manier uit te leggen aan de bevolking en niet om 1) op voorhand informatie te lekken en 2) en plein publiek kritiek te uiten op de manier waarop de persconferentie is gebeurd. Dat is regelrechte framing.

De grote lijnen zijn duidelijk omdat ik ze vanmorgen zélf nog even heb opgezocht. Ik kan me inbeelden dat een groot deel van de bevolking ofwel de persconferentie niet heeft gezien of het deze morgen 'wel ziet in de HLN'. Daarenboven kan ik er maar niet bij dat men totaal geen rekening houdt met de mentale gezondheid van de bevolking. Ik hoor uit verschillende hoeken van bepaalde sectoren kreunen voor meer begrip en wat doet deze regering? Werken boven alles om 'de economie' terug op gang te trekken. Onuitstaanbaar is het.

Als student zijnde weet ik trouwens nog steeds niet goed waaraan of waaraf. Men lijkt dat maar over te laten aan universiteiten en hogescholen omdat allemaal te regelen. En dat doen ze lachwekkend kut. Ik heb niet het gevoel dat deze regering met mij bepaald rekening houdt.

Kom kom, het is gewoon heel stuntelig om pas om 14u30 samen te komen, geen vast uur te hebben voor je persconferentie waar heel het land op zit de wachten. Dan kan je moeilijk op de pers schieten. In Frankrijk zeggen ze gewoon op voorhand om 20u00 is het persconferentie en spreekt Macron het volk toe, dan zie je gewoon dat je als regering tegen dat uur je huiswerk klaar hebt. Je kan de pers niet verantwoordelijk stellen voor het amateurisme in deze. En van waar komen die lekken denk je?

Ik meen me te herinneren dat deze week Weyts in zowat elk journaal zat om zijn wilde plannen m.b.t. onderwijs uit de doeken te doen en dat het GEES-document in de handen van de pers is gekomen. Als je een beetje journalistieke integriteit hebt, dan wacht je tot vrijdag en voer je dat circus niet op. Het is trouwens niet alleen deze week, het is constant van dat. Macron en Rutte houden toespraken, Wilmès houdt een persconferentie die - geen idee of ze dat wil - wordt gelivestreamd. De taak van media en kranten is om de informatie die daaruit komt behapbaar te maken. Zij moet geen versimpelde weergave van de maatregelen geven aan de pers zodat ook de mensen thuis het hebben begrepen. Dat zou de pers immers overbodig maken, lijkt me.

Met de timing van de persconferentie ben ik het eens, maar nogmaals. Dit had niet gelivestreamd moeten worden, net zoals de vorige keren ook niet had gehoeven.
(25-04-2020, 11:52)Kreuz Wrote:
(25-04-2020, 11:39)VDB Wrote:
(25-04-2020, 11:28)Kreuz Wrote:
(25-04-2020, 10:49)Uplift Wrote:
(24-04-2020, 22:23)Kreuz Wrote: Heb echt het beste voor met Wilmès hoor maar dit voelt echt als een online college, compleet gemiste kans hoe dit wordt bekend gemaakt.

Toch vind ik de maatregelen vrij helder. Het uitblijven van compensatie voor werknemers is wraakroepend, maar als Belg heb je nu een beeld van wat er als het goed is zal kunnen de komende maanden. In Nederland is het eerder gokken op wat er na 20 mei komt en mijn vermoeden is gewoon "hetzelfde". Omdat we zo weinig IC capaciteit hebben. 

Ik begrijp waarom ze telkens maar weer die persconferentie livestreamen, maar dat is niet de bedoeling van een persconferentie. Omwille van het late uur en de lengte had dit echt op een andere manier moeten worden aangepakt. Ik kan me niet inbeelden dat iedereen die daar naar heeft gekeken om half twaalf (!) het gevoel had dat ze nu wisten waaraan of waaraf. De verantwoordelijkheid van de pers is om de informatie die daaruit komt op een behapbare manier uit te leggen aan de bevolking en niet om 1) op voorhand informatie te lekken en 2) en plein publiek kritiek te uiten op de manier waarop de persconferentie is gebeurd. Dat is regelrechte framing.

De grote lijnen zijn duidelijk omdat ik ze vanmorgen zélf nog even heb opgezocht. Ik kan me inbeelden dat een groot deel van de bevolking ofwel de persconferentie niet heeft gezien of het deze morgen 'wel ziet in de HLN'. Daarenboven kan ik er maar niet bij dat men totaal geen rekening houdt met de mentale gezondheid van de bevolking. Ik hoor uit verschillende hoeken van bepaalde sectoren kreunen voor meer begrip en wat doet deze regering? Werken boven alles om 'de economie' terug op gang te trekken. Onuitstaanbaar is het.

Als student zijnde weet ik trouwens nog steeds niet goed waaraan of waaraf. Men lijkt dat maar over te laten aan universiteiten en hogescholen omdat allemaal te regelen. En dat doen ze lachwekkend kut. Ik heb niet het gevoel dat deze regering met mij bepaald rekening houdt.

Kom kom, het is gewoon heel stuntelig om pas om 14u30 samen te komen, geen vast uur te hebben voor je persconferentie waar heel het land op zit de wachten. Dan kan je moeilijk op de pers schieten. In Frankrijk zeggen ze gewoon op voorhand om 20u00 is het persconferentie en spreekt Macron het volk toe, dan zie je gewoon dat je als regering tegen dat uur je huiswerk klaar hebt. Je kan de pers niet verantwoordelijk stellen voor het amateurisme in deze. En van waar komen die lekken denk je?

Ik meen me te herinneren dat deze week Weyts in zowat elk journaal zat om zijn wilde plannen m.b.t. onderwijs uit de doeken te doen en dat het GEES-document in de handen van de pers is gekomen. Als je een beetje journalistieke integriteit hebt, dan wacht je tot vrijdag en voer je dat circus niet op. Het is trouwens niet alleen deze week, het is constant van dat. Macron en Rutte houden toespraken, Wilmès houdt een persconferentie die - geen idee of ze dat wil - wordt gelivestreamd. De taak van media en kranten is om de informatie die daaruit komt behapbaar te maken. Zij moet geen versimpelde weergave van de maatregelen geven aan de pers zodat ook de mensen thuis het hebben begrepen. Dat zou de pers immers overbodig maken, lijkt me.

Met de timing van de persconferentie ben ik het eens, maar nogmaals. Dit had niet gelivestreamd moeten worden, net zoals de vorige keren ook niet had gehoeven.


Die livestream wordt centraal aangeleverd aan alle media, dit is net hetzelfde als een toespraak van Rutte of Macron met als enige verschil dat hier ook de minister-presidenten van de verschillende regio's bijzitten. Je denkt toch niet dat in de huidige omstandigheden een persconferentie bedoelt is om even de pers te briefen zodat die de dag nadien wat kunnen publiceren? De bedoeling van die persconferentie is juist de bevolking rechtstreeks te informeren en als dat stuntelig is, dan ligt dat echt niet aan de pers in deze. Zoals eerder gezegd, plak daar een uur op en zie dat je huiswerk af is. Dat het allemaal niet de vlotste sprekers zijn, daar gaan we niets aan kunnen veranderen, maar dit kan vormelijk beter, waardoor de inhoud ook duidelijker wordt.
(25-04-2020, 11:49)Uplift Wrote: De context in België is net anders. Daar is het straight up sabotage door NVA en de rechterzijde van VLD, enerzijds om experts te ondermijnen en ifv van de patroonsbelangen te handelen, anderzijds om de populariteit van de regering te raken.

 Dat lekken aan de pers, daar is zowat iedereen in hetzelfde bedje ziek hoor Uplift. 
 Dat is meer persoonsgebonden, dan partijgebonden. Lek van in de week was trouwens aan Franstalige kant.
(25-04-2020, 12:14)VDB Wrote:
(25-04-2020, 11:49)Uplift Wrote: De context in België is net anders. Daar is het straight up sabotage door NVA en de rechterzijde van VLD, enerzijds om experts te ondermijnen en ifv van de patroonsbelangen te handelen, anderzijds om de populariteit van de regering te raken.

 Dat lekken aan de pers, daar is zowat iedereen in hetzelfde bedje ziek hoor Uplift. 
 Dat is meer persoonsgebonden, dan partijgebonden. Lek van in de week was trouwens aan Franstalige kant.
Vind het nog altijd vreemd om te denken dat een lek bij een Franstalige krant sowieso vanuit de Waalse hoek komt. De massale reactie op de persconferentie is voor de rest zo Belgisch als maar kon zijn: laten we er allemaal maar mee lachen als de cynische rotzakken die we zijn. Ik geef toe, de timing is bijzonder amateuristisch en dat zal wel te maken hebben gehad met eventuele last-minute moeilijkdoenerij over kleinigheden als de scholen openen op vrijdag of op maandag (waarom zelfs op vrijdag?)

De PPT is ondertussen ook (té) veel over gezegd. Voelde idd aan als een online les, maar na die shitshow van vorige keer kan ik begrijpen dat ze nu het idee hadden van: "dan gooien we alles gewoon in volzinnen op een slideshow." 

Het enige dat me dus echt stoorde was de amateuristische timing én het feit dat het economische nog maar eens veel belangrijker blijkt dan het psychosociale. Want zoals Kreuz al aangaf, hoger onderwijs moet zijn hoepel maar zelf trekken, terwijl dit eigenlijk momenteel de groep is die al lang op antwoorden wacht.
Scholen op vrijdag laten starten is een soort test, waarbij in het weekend meteen kan bijgestuurd worden waar nodig.
(25-04-2020, 12:14)VDB Wrote: Lek van in de week was trouwens aan Franstalige kant.

Ah ja? Het is niet omdat men is gaan lekken aan Le Soir dat het per se om een Franstalige politicus moet gaan.
(25-04-2020, 12:54)1996Customer Wrote: Het enige dat me dus echt stoorde was de amateuristische timing én het feit dat het economische nog maar eens veel belangrijker blijkt dan het psychosociale. Want zoals Kreuz al aangaf, hoger onderwijs moet zijn hoepel maar zelf trekken, terwijl dit eigenlijk momenteel de groep is die al lang op antwoorden wacht.

Niet alleen dat. De werkbaarheid van sommige maatregelen is zo compleet verwijderd van de realiteit dat het gewoon om te huilen is. Serieus, leerkrachten moeten de komende weken bv. thuisonderwijs voorzien, oppas spelen voor de kinderen die thuis nergens terecht kunnen en zélf voor de klas staan. En dat is nog maar één voorbeeld in de veronderstelling dat het hier bv. om een 'normale' basisschool zou gaan.
(25-04-2020, 13:07)Kreuz Wrote:
(25-04-2020, 12:14)VDB Wrote: Lek van in de week was trouwens aan Franstalige kant.

Ah ja? Het is niet omdat men is gaan lekken aan Le Soir dat het per se om een Franstalige politicus moet gaan.

Dat hoeft niet nee.
Maar ik denk niet dat Le Soir zich zou laten gebruiken als spreekbuis voor de N-VA in deze hoor, daarvoor zijn de relaties nu niet echt top. 
Dan zou er iets anders in de krant hebben gestaan. ;-)


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)