Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.6 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 goeie dingen
Ik heb een Ibanez elektrische gitaar met een Floyd Rose systeem er op. Die heb ik gratis gehad van een muzikant die ik jaren lang heb geholpen. Daarbij een Orange Crush gekocht op Marktplaats voor 60 euro. Vervolgens natuurlijk begonnen met Seven Nation Army, Smoke On The Water and Iron Man en nu dus inmiddels wat meer favoriete riffjes. Nu is het fijn dat Funeropolis riff op de plaat alleen gespeeld wordt op de low E. Dus is het redelijk makkelijk te leren. Maar dan nog voel ik me een fucking doom sludge master lord. Voor de rest doe ik heel veel vinger oefeningen en gewoon toonladder spelen. Ik vind het wel erg lastig om nog echt akkoorden te spelen maar dat komt van zelf wel. 

Oh en ik ben natuurlijk veel gewoon zelf aan het kloten en zelf wat riffjes te maken. Maar ik vind het bovenal gewoon echt heel erg leuk.
Reply
1. Vanochtend vroeg even mindful (ondanks het koude weer) geweest in de tuin met een goeie kop koffie
2. Had voor het eerst in 9 weken met iemand anders - die niet hier thuis woont - fysiek afgesproken en dat voelde ongelooflijk. Ik denk dat er een nieuwe wereld zal open gaan wanneer ik voor de eerste keer terug stad Gent of Antwerpen terug binnen kom met de trein, haha.
3. Net anderhalf uur gebeld met een vriendin
Reply
(12-05-2020, 22:20)Loov Wrote: Ik heb een Ibanez elektrische gitaar met een Floyd Rose systeem er op. Die heb ik gratis gehad van een muzikant die ik jaren lang heb geholpen. Daarbij een Orange Crush gekocht op Marktplaats voor 60 euro. Vervolgens natuurlijk begonnen met Seven Nation Army, Smoke On The Water and Iron Man en nu dus inmiddels wat meer favoriete riffjes. Nu is het fijn dat Funeropolis riff op de plaat alleen gespeeld wordt op de low E. Dus is het redelijk makkelijk te leren. Maar dan nog voel ik me een fucking doom sludge master lord. Voor de rest doe ik heel veel vinger oefeningen en gewoon toonladder spelen. Ik vind het wel erg lastig om nog echt akkoorden te spelen maar dat komt van zelf wel. 

Oh en ik ben natuurlijk veel gewoon zelf aan het kloten en zelf wat riffjes te maken. Maar ik vind het bovenal gewoon echt heel erg leuk.

Zo'n beetje 3-4 serieuze pogingen gedaan om gitaar te leren spelen en toen maar 30 jaar geleden als zanger bij de band begonnen. Ik vind het knap dat iemand dat zo maar even oppakt en het ook nog lukt. Succes!!
Reply
(12-05-2020, 22:20)Loov Wrote: Ik heb een Ibanez elektrische gitaar met een Floyd Rose systeem er op. Die heb ik gratis gehad van een muzikant die ik jaren lang heb geholpen. Daarbij een Orange Crush gekocht op Marktplaats voor 60 euro. Vervolgens natuurlijk begonnen met Seven Nation Army, Smoke On The Water and Iron Man en nu dus inmiddels wat meer favoriete riffjes. Nu is het fijn dat Funeropolis riff op de plaat alleen gespeeld wordt op de low E. Dus is het redelijk makkelijk te leren. Maar dan nog voel ik me een fucking doom sludge master lord. Voor de rest doe ik heel veel vinger oefeningen en gewoon toonladder spelen. Ik vind het wel erg lastig om nog echt akkoorden te spelen maar dat komt van zelf wel. 

Oh en ik ben natuurlijk veel gewoon zelf aan het kloten en zelf wat riffjes te maken. Maar ik vind het bovenal gewoon echt heel erg leuk.
De komende weken gaan je vingertoppen serieus gevoel worden, maar eens de eelt begint te komen zit je goed voor jaren. Wat die akkoorden betreft is het gewoon uren klooien en dan komen de overgangen wel van zelf. Gewoon zorgen dat je niet in de Four Chord Prison (C–G–Am–F) terechtkomt.

Maar veel plezier Loov!
Reply
1) Tering veel goeie nieuwe muziek

2) Schaamteloos alle Office USA afleveringen herbekijken

3) Vanaf volgende week weer elke week "iets te doen" (al is het maar de car wash oid)
Reply
1) 95% cacao chocolade in huis.
2) Gehiked bij Great Falls.
3) Onderweg tegengekomen: een paar schildpadden, een otter, en een familie ganzen die van een dam sprongen.
Reply
1 t.e.m. 3: een Audi kreeg een boete in onze straat
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Nou, dan kom ik toch gewoon lekker niet bij je op bezoek.
Reply
(14-05-2020, 14:57)Uplift Wrote: 1 t.e.m. 3: een Audi kreeg een boete in onze straat
Hé, ben ik niet de enige Audi-hater op dit forum?
Reply
(14-05-2020, 16:27)Rael Wrote:
(14-05-2020, 14:57)Uplift Wrote: 1 t.e.m. 3: een Audi kreeg een boete in onze straat
Hé, ben ik niet de enige Audi-hater op dit forum?

Zolang we maar niet op BMW gaan haten is het goed
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
1 pot nat BMW en Audi
Reply
(14-05-2020, 16:45)rob12nl Wrote: 1 pot nat BMW en Audi
Bijna mee eens: BMW-rijders en Audi-rijders zijn beide erg, maar Audi-rijders zijn nog net iets erger.
Reply
Wellicht al eens gezegd maar na een klein jaar dagelijks op de weg staat de Volvo-rijder bij mij duidelijk op nummer één. Hebben net niet het echte geld, zijn degelijk gesetteld in baan en gezin en aangezien ze oervast zitten en nergens echt bij horen proberen ze dat in het verkeer te compenseren.
Reply
(14-05-2020, 16:45)rob12nl Wrote: 1 pot nat BMW en Audi

Nee. 

(14-05-2020, 16:51)Rael Wrote:
(14-05-2020, 16:45)rob12nl Wrote: 1 pot nat BMW en Audi
Bijna mee eens: BMW-rijders en Audi-rijders zijn beide erg, maar Audi-rijders zijn nog net iets erger.

BMW-rijders kunnen meestal daadwerkelijk ook met een auto rijden.

(14-05-2020, 17:13)kurtje Wrote: Wellicht al eens gezegd maar na een klein jaar dagelijks op de weg staat de Volvo-rijder bij mij duidelijk op nummer één. Hebben net niet het echte geld, zijn degelijk gesetteld in baan en gezin en aangezien ze oervast zitten en nergens echt bij horen proberen ze dat in het verkeer te compenseren.

Ik merk dat Audi-chauffeurs één ding gemeen hebben. En dan spreek ik over de 10-15 landen waar ik al met een auto heb gereden. Ze kunnen er niet tegen als ze je niet voorbij kunnen steken; ze moeten zich belangrijker/relevanter voelen dan jou op eender welk moment, in eender welke situatie. Als er één type chauffeur is dat compenseert, dan wel de Audi-chauffeur. Terwijl ze in feite gewoon in een dure Skoda rondrijden. Volvo is inderdaad steeds erger, zeker sinds de nieuwe XC90 uitkwam als alternatief voor de Q5. Maar tot dusver heb ik enkel hufterigheid gezien in België wat betreft Volvo's.
Reply
Dan ontbreken alleen nog de VW Golf en vooral de Transporter (niet eens per se de bedrijfsuitvoering) en we hebben de grootste groep aso`s op de weg wel benoemd.
Reply
De Transporter als psychopaat op de weg is veelal het resultaat van te veel online bestellen, winstmarges boven efficiëntie en het concept ''onderaannemingen''.
Reply
(14-05-2020, 17:35)Uplift Wrote:
(14-05-2020, 16:45)rob12nl Wrote: 1 pot nat BMW en Audi

Nee. 

(14-05-2020, 16:51)Rael Wrote:
(14-05-2020, 16:45)rob12nl Wrote: 1 pot nat BMW en Audi
Bijna mee eens: BMW-rijders en Audi-rijders zijn beide erg, maar Audi-rijders zijn nog net iets erger.

BMW-rijders kunnen meestal daadwerkelijk ook met een auto rijden.
Vaardigheid zegt niets over fatsoen.
Reply
Zeker, BMW-chauffeurs kunnen ook verschrikkelijk zijn. Omdat het merk naar hun hoofd stijgt. Of omdat ze heel af en toe in de sneeuw moeten rijden en dan gewoon een gevaar vormen.
Reply
(14-05-2020, 17:41)Uplift Wrote: De Transporter als psychopaat op de weg is veelal het resultaat van te veel online bestellen, winstmarges boven efficiëntie en het concept ''onderaannemingen''.

In zijn algemeenheid qua busjes; eens. Maar ik doel vooral op de Transporter voor privé gebruik, voor grote families.
Reply
De Transporter? Bedoel je dan niet onderbetaalde gastarbeiders onderweg naar een aspergeveld in een rijdende Covid-19 broeihaard? Want een Transporter voor een gezin zag ik nog nooit. Wel super vette omgebouwde Transporters als eindbazenversie van een California, veelal -uiteraard- met Duitse nummerplaat en op festivals.
Reply
(14-05-2020, 17:39)TheUncleG Wrote: Dan ontbreken alleen nog de VW Golf en vooral de Transporter (niet eens per se de bedrijfsuitvoering) en we hebben de grootste groep aso`s op de weg wel benoemd.
Vergeet de Skoda-rijders niet. En hufterigheid zie je bij wel meer VW-types dan alleen bij de Golfjes, maar inderdaad, het Golfje spring er daar nog wel uit.

Dit alles gezegd hebbende, voor alle genoemde bij hufters populaire merken  i.c. de rijders van die merken geldt: er zitten ook goeie tussen; je moet ze weliswaar met een lantaarntje zoeken, maar ze zijn er heus wel. Zoals er ook onder de rijders van de onder snelheidsmaniakken minder populaire merken nog voldoende hufters te vinden zijn.
Reply
Skodarijders zijn het ergst ja.
Reply
1. Op het terras dat ik vanuit mijn appartement kan zien een biertje gedaan. Goed om te zien dat het niet meteen bomvol zit mdat het kan (nouja, sowieso maar 4 tafels) hoewel het weer nou ook niet echt meewerkt.
2. Enkele mensen die ik ken zijn aan het verhuizen geslagen. Er is een flinke private huursector in Praag en vooral in het centrum kun je voor heel weinig een paar maanden gaan wonen (leegstaande AirBnB), maar ook voor lange termijn huur zijn in de stad de prijzen minstens 10% en tot zelfs 30% gedaald. Zelfs zit ik met 7 jaar geen huurverhoging prima, maar het idee dat de markt werkt is positief.
3. Morgen nieuwe releases van Moses Sumney, Perfume Genius en Einsturzende Neubauten.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
(14-05-2020, 17:35)Uplift Wrote: Ik merk dat Audi-chauffeurs één ding gemeen hebben. En dan spreek ik over de 10-15 landen waar ik al met een auto heb gereden. Ze kunnen er niet tegen als ze je niet voorbij kunnen steken; ze moeten zich belangrijker/relevanter voelen dan jou op eender welk moment, in eender welke situatie. Als er één type chauffeur is dat compenseert, dan wel de Audi-chauffeur. Terwijl ze in feite gewoon in een dure Skoda rondrijden. Volvo is inderdaad steeds erger, zeker sinds de nieuwe XC90 uitkwam als alternatief voor de Q5. Maar tot dusver heb ik enkel hufterigheid gezien in België wat betreft Volvo's.

Ahaha ja helemaal eens, toevallig onderweg naar Meakusma vorig jaar had ik op de snelweg nog een ziedende 65-plusser achter me in zijn XC90
Reply
Nieuwe Neubauten? Interessant.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)