Positief denken, Uplift-style. Noteer in deze Coronatijden drie goeie dingen die je hebt meegemaakt, vaststelt, etc. Indien mogelijk elke dag tot het einde van de crisis.
Ik zal maar van wal steken:
1) Willie lijkt terug actief!
2) Reactionairen kunnen met deze crisis niet heel veel
3) Er wordt nu aangetoond welke laag van de bevolking échte meerwaarde voortbrengt
1. Ik ben erachter gekomen hoe fijn dit ritme nu is, namelijk dat niets moet omdat er niks te doen is. Dat zorgt voor een ontzettende rust en kalmte, nu het buiten en overal stil is, iedereen zit in hetzelfde schuitje. Ik kan 2 uur langer slapen want geen reistijd, wat ik na anderhalve week al merk.
2. Je spaart geld uit, moet beter nadenken of je iets daadwerkelijk nodig hebt.
3. Nogmaals de bevestiging gekregen hoe goed ik alleen kan zijn, voor langere tijd, en dan ook nog gelukkig kan zijn. Dat ik eigenlijk helemaal geen zorgen heb, en geen problemen.
The following 1 user says Thank You to BigBird for this post:1 user says Thank You to BigBird for this post
• Uplift
1) Flinke toename saamhorigheid, de paar mensen die je tegenkomt op straat en elkaar groeten en kleinschalige initiatieven van charity en hulp, vooral voor ouderen.
2) Minder chatten, meer bellen
3) Inderdaad, even back to basics
The following 1 user says Thank You to Enzo for this post:1 user says Thank You to Enzo for this post
• Fenderboy
Puur egoïstisch:
1. Ik ben eindelijk weer eens aan het bewegen, vrijwel elke dag een rondje van ruim 13 km fietsen (en na de crisis is het voornemen dit 2 keer in de week te doen voordat ik naar het werk ga)
2. Veel vaker met het gezin ontbijten en lunchen
3. Ik heb ouders en schoonouders aardig weten te overtuigen van de noodzaak de richtlijnen te volgen. Mijn moeder heeft vorige week zondag meteen de verjaardag van mijn vader afgelast nadat ik had gezegd dat dat echt het beste was.
•
1. Onze kat vindt het vet chill dat de verwarming nu de hele dag aan staat
2. Nepomniatchi die zijn tegenstanders domineert
3. Ik heb afgelopen maand zowaar geld overgehouden
•
24-03-2020, 09:56
(This post was last modified: 24-03-2020, 09:56 by geluksknikker.)
Kost me echt moeite, maar toch een poging
1 dit gaat me geld besparen (alhoewel de neiging om impulsieve online kopen te doen groter wordt)
2 ik ben op plekken in mijn woonplaats geweest met wandelen waar ik nog nooit ben geweest
3 je hoeft voorlopig aan niemand uit te leggen waarom je toch liever een avond overslaat en op de bank blijft hangen
•
24-03-2020, 10:01
(This post was last modified: 24-03-2020, 10:01 by Indiaantje89.)
1. Ik zit in een gunstige branche kwa financiën. Ik zit in de telecom/ICT, en het thuiswerken levert veel meer dataverkeer op dan anders (dit weekend was het belverkeer bijvoorbeeld 7x hoger dan gemiddeld weekend). Daarnaast heb ik ook amper uitgaven op dit moment.
2. Goed voor het milieu.
3. Meer bij mijn kinderen.
•
24-03-2020, 10:04
(This post was last modified: 24-03-2020, 10:04 by geluksknikker.)
Overigens kan ik wel goed alleen zijn, maar worden de komende weken/maanden wel een beproeving. Contact met mijn ouders ook voorlopig on hold gezet. Wat ik vooral mis is het toeleven naar bijvoorbeeld het weekend. Hard werken en dan heb je weekend in het verschiet met etentjes, uitjes, concerten, weekendjes weg enz. Dat valt allemaal weg.
•
1. De lucht is voor de zoveelste dag helder blauw, wakker worden met de zon geeft energie.
2. Er lijken stilaan enkele effecten op te treden m.b.t. het klimaat t.v.v. deze crisis
3. Deze kop koffie die naast me staat
Geluk zit in kleine dingen, koester ze.
•
1. Ik verzuchtte een tijdje terug n.a.v. onze kantoortuin en bepaalde luide collega's dat ik wel weer eens wat weken non-stop thuis zou willen werken, zoals in m'n freelance-jaren. Niet dat ik een wereldwijde virusuitbraak voor ogen had om dat te bereiken, maar voorlopig geniet ik ervan.
2. Wandelen over de nagenoeg verlaten Leidse singels, in de ochtend of juist 's avonds.
3. Kater Ty snapt er geen bal van, maar vind het geweldig dat z'n baasjes de hele dag thuis zijn.
Nu nog dat beetje lichaamsbeweging of wandelen zien te blijven doen, dat red ik niet dagelijks zonder gang naar kantoor.
•
1. Onze school met veel zorg voor onze studenten, juist in deze periode. Veel creativiteit om toch onderwijs te kunnen bieden.
2. Prachtig weer en genieten van de natuur die opbloeit.
3. Lang uitgestelde klussen binnenshuis eindelijk afgehandeld.
•
24-03-2020, 10:33
(This post was last modified: 24-03-2020, 10:34 by geluksknikker.)
Nog drie zaken
1 het team in de winkel waar ik verantwoordelijk voor ben. We krijgen echt extreem grote vrachten te verwerken en daarbij een hoog verzuim en veel angst en onzekerheid en dan toch de bereidwilligheid om de klus te klaren. En dat in een bijzonder lastig filiaal, juist qua mentaliteit van de medewerkers
2 je hoeft privé gezien alleen maar met je zelf rekening te houden
3 ik hoop wat dingen te gaan oppakken. Weer eens wat op mijn gitaar gaan spelen, lezen, enz
•
1. Ik heb zeeën van tijd over om het programmeren weer op te pakken, en daar hopelijk ook een baan in de toekomst in te vinden
2. Ik heb geleerd hoe het is om bijstand aan te vragen en wat daar allemaal bij komt kijken
3. Het is nu echt duidelijk geworden dat we de zorg sector goed dienen te gaan betalen
The following 1 user says Thank You to Loov for this post:1 user says Thank You to Loov for this post
• ijskolibrietje
24-03-2020, 11:32
(This post was last modified: 24-03-2020, 11:32 by thomas9790.)
1. Ik heb opeens vrije tijd. Mijn hele agenda - van bijbaan, activisme, universiteit tot concerten - is leeg. Of beter gezegd: ik heb tijdens mijn vrije tijd nu echt het gevoel dat ik vrij ben, zonder enige verplichtingen.
2. Ik breng veel meer tijd door met familie en spreek bepaalde vrienden een stuk meer, ook via platforms als Discord. Dat is tof..
3. Ik luister veel meer muziek dan normaal.
•
24-03-2020, 11:46
(This post was last modified: 24-03-2020, 11:58 by Cel.)
1. 's Avonds even video skypen met mijn moeder van 73 en met mijn oudere broer, schoonzus, neefjes en 2 nichtjes (18, 15 en 11) die in Lelystad wonen. Voor mijn moeder die haar huis helemaal niet meer uit komt een welkome afwisseling en voor ons geruststellend. Ze woont in een dorp in Brabant waar het corona-virus al tot meerdere sterfgevallen heeft geleid.
2. Thuis goede koffie in tegenstelling tot het slootwater met rioolgeurtje op werk.
3. Na terugkomst van vakantie (nu ruim twee weken geleden) eindelijk eens tijd om vakantiefoto's, duiklogboek, etc. meteen uit te zoeken en bij te werken i.p.v. maanden later.
Ik kom alleen buiten voor boodschappen en wandelen/hardlopen. Hoewel de straten hier in Breda nu ontzettend rustig zijn, ben ik gelukkig binnen 5 minuten in buitengebied waar je sowieso bijna nooit iemand tegen komt.
•
1. Ik mis ineens mensen van wie ik nooit gedacht had dat ik ze zou kunnen missen.
2. Mijn homegym is de beste investering ooit.
3. Ik kan me 4 keer aftrekken in een uur zonder te bloeden.
1. Eindelijk tijd om die foto-achterstand rustig weg te werken in Lightroom. Nog 2 jaar achterstand te gaan.
2. Geen sociale druk, lege agenda.
3. En we mogen nog fietsen !!!
•
24-03-2020, 12:24
(This post was last modified: 24-03-2020, 12:25 by matthijs603.)
1. Geen eindexamens nakijken.
2. Geen gedonder met tweede correctie van eindexamens.
3. Geen frustratie over slechte vragen en antwoorden bij de examens.
(Al vind ik de examens stiekem juist wel een leuk en spannend deel van mijn baan.)
1. Na een jaar nieuwe woning het eindelijk aan het afmaken (jaja ik ben 1x naar de Gamma geweest... )
2. Vakantiefoto's van het afgelopen jaar in Lightroom aan het verwerken
3. Piano leren spelen maar weer opgepakt
•
1. net te horen gekregen dat we maar de helft hoeven te werken, en dat kost slechts 1 atv dag per week. dus betaald 2 1/2 dag thuis zitten.
2. minder bij mn schoonouders op bezoek, t zijn aardige lieve mensen, maar ik ben kapot als ik daar ben geweest.
3. eindelijk tijd om dingen bij te werken waar ik normaal geen tijd (lees: te lui) voor ben
•
1. Dat ik een lieve, maar vooral erg nuchtere vriend heb die mij als ik ga panieken weer tot rust brengt.
2. Dat ik bij een bedrijf werk dat het beste met z'n medewerkers voor heeft, en financieel er goed voor staat. Als het nodig is, dan mag je onder werktijd zorgen voor kinderen en anderen. Extra kletsen tegen eenzaamheid wordt aangemoedigd.
3. Dat mijn planten allemaal tegelijk zijn gaan bloeien, orchideeën, lidcactussen, vrolijke bende hier. Balkon begint ook kleur te krijgen.
•
24-03-2020, 15:15
(This post was last modified: 24-03-2020, 15:16 by hythloth.)
1) Een baan waarbij ik van huis kan werken (en nu bepaald abnormaal onuitstaanbaar volk op kantoor niet hoef aan te horen).
2) Het feit dat ik een hele goeie huisgenoot heb en dat we in deze tijden er voor elkaar zijn.
3) Minder FOMO, waardoor ik opeens nieuwe kansen zie voor dit jaar.
The following 1 user says Thank You to hythloth for this post:1 user says Thank You to hythloth for this post
• Uplift
Mooi concept dit Uplift! Zal straks mijn bijdrage leveren. Het valt me wel op dat aardig wat mensen dingen als het ontbreken van/verminderde negativiteit noemen, wat een bewezen minder gunstig effect op je heeft. Hou het positief!
•
24-03-2020, 15:38
(This post was last modified: 24-03-2020, 15:39 by Fenderboy.)
Uiteindelijk (na 't nodige gezeik over m 'n matige Friese uitspraak) toch maar gestopt als mede programmamaker bij de lokale omroep hier in de omgeving van Leeuwarden.
Heb nu veel meer tijd voor fietsen, vogels kijken en m 'n vrijwilligerswerk bij de voetbalclub hier in 'ons dorpje'.
De drie - teen strandlopers plus de hoog piepende scholeksters hier in 't Waddengebied zijn er weer, zodat de lente (ondanks al 't gedoe) toch weer stralend en helder blauw op gang geraakt.
The following 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post:1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
• RMH
|