Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektronische Shizzles
#76
JACK was een beetje een vreemd verhaal: met veel bombarie aangekondigd tijdens Pride, maar niet consistent open geweest. De afstand kan inderdaad een probleem zijn. Aan de andere kant draaide Pand 14 daar wel goed, maar die hebben eerst een paar jaar als illegale locatie gedraaid.

En mijn pessimisme baseer ik ook op dit stuk: https://www.parool.nl/nederland/plannen-...~b17519b6/
Reply
#77
Wie heeft er tips voor Draaimolen? Zowel vrij als zat.
Koreless en Loraine James ken ik wel.
Reply
#78
Blawan, Skee Mask, Lafawndah, dat project met Albert van Abbe, Objekt b2b Upsammy, Peder Mannerfelt en RP Boo.

Staat best veel lekkers. Maar fuck, er is dat weekend gewoon veel te veel te doen.
Reply
#79
DJ Nobu, GIGI FM B2B Konduku, Overmono, en de B2B van CEM en DJ Nobu lijkt me erg random maar zou daarom wel benieuwd zijn.
Reply
#80
[Image: HHH_insta_2.jpg?sha=7cb2d83a5a2bd588]

Gave line-up
Reply
#81
De School gaat terug open

https://www.deschoolamsterdam.nl/
Reply
#82
(30-07-2022, 11:20)Locor Wrote: De School gaat terug open

https://www.deschoolamsterdam.nl/

Ik ben hier wel blij mee hoor. Er lijkt op de achtergrond een hoop gebeurd te zijn binnen het team, en ik krijg niet het idee dat ze ergens omheen draaien in hun statement.
Reply
#83
(30-07-2022, 11:20)Locor Wrote: De School gaat terug open

https://www.deschoolamsterdam.nl/

Die press release pdf is echt crimineel, alleen een Amsterdammer kan iets verzinnen dat zo fucking onleesbaar is.
Reply
#84
(30-07-2022, 14:26)Koen Wrote:
(30-07-2022, 11:20)Locor Wrote: De School gaat terug open

https://www.deschoolamsterdam.nl/

Ik ben hier wel blij mee hoor. Er lijkt op de achtergrond een hoop gebeurd te zijn binnen het team, en ik krijg niet het idee dat ze ergens omheen draaien in hun statement.

Ik moet zeggen dat ik nog sceptisch ben, maar dat komt ook door m'n enthousiasme over Garage Noord. Heb daar ondertussen al veel toffere nachten meegemaakt dan ik in De School meegemaakt heb, al kunnen daar ook randeffecten bij meespelen zoals een post-corona effect of het feit dat ik zelf ook gewoon een paar jaar ouder ben en clubnachten anders ervaar. Voor m'n gevoel doet Garage Noord nou juist ook de punten goed waar het bij De School mis ging: de initiatiefnemers zijn diverser, de programmering is diverser, en er is nagenoeg geen deurbeleid waar kritiek op kan zijn. Het gaat er ook vanaf hangen hoe De School door de scene weer ontvangen gaat worden denk ik, mijn scepsis komt vooral voort uit het feit dat de clubscene ook sceptisch tegenover een heropening van De School zou kunnen staan. In het persbericht wordt dan wel over een nieuwe leidinggevende gesproken, maar dezelfde eigenaren zitten er natuurlijk nog wel achter. Een totaal frisse start met nieuwe eigenaren was sowieso beter geweest qua beeldvorming.

Even afwachten hoe het programma eruit gaat zien, maar ik zal er waarschijnlijk wel weer een paar keer naartoe gaan. Ben benieuwd naar de berichten de komende weken, en hoe de eerste paar clubavonden gaan zijn. Ik wil het niet direct afschieten, maar ik zie het ook niet direct weer een succes worden.
Reply
#85
(30-07-2022, 16:05)Locor Wrote:
(30-07-2022, 14:26)Koen Wrote:
(30-07-2022, 11:20)Locor Wrote: De School gaat terug open

https://www.deschoolamsterdam.nl/

Ik ben hier wel blij mee hoor. Er lijkt op de achtergrond een hoop gebeurd te zijn binnen het team, en ik krijg niet het idee dat ze ergens omheen draaien in hun statement.

Voor m'n gevoel doet Garage Noord nou juist ook de punten goed waar het bij De School mis ging: de initiatiefnemers zijn diverser, de programmering is diverser, en er is nagenoeg geen deurbeleid waar kritiek op kan zijn.

Op dat eerste is zeker wat af te dingen, en wat het laatste betreft kan de afwezigheid daarvan juist bij GN soms een probleem zijn. Dus ik hoop juist dat er een deurbeleid gehandhaafd blijft. Als groepen hetero mannen en toeristen dan zal juist een belangrijk deel van de scene wegblijven.
Reply
#86
(04-08-2022, 19:37)halfempty/full Wrote:
(30-07-2022, 16:05)Locor Wrote:
(30-07-2022, 14:26)Koen Wrote:
(30-07-2022, 11:20)Locor Wrote: De School gaat terug open

https://www.deschoolamsterdam.nl/

Ik ben hier wel blij mee hoor. Er lijkt op de achtergrond een hoop gebeurd te zijn binnen het team, en ik krijg niet het idee dat ze ergens omheen draaien in hun statement.

Voor m'n gevoel doet Garage Noord nou juist ook de punten goed waar het bij De School mis ging: de initiatiefnemers zijn diverser, de programmering is diverser, en er is nagenoeg geen deurbeleid waar kritiek op kan zijn.

Op dat eerste is zeker wat af te dingen, en wat het laatste betreft kan de afwezigheid daarvan juist bij GN soms een probleem zijn. Dus ik hoop juist dat er een deurbeleid gehandhaafd blijft. Als groepen hetero mannen en toeristen dan zal juist een belangrijk deel van de scene wegblijven.

In principe ben ik ook een vóórstander van deurbeleid hoor, maar dan is het wel fijn als het rechtlijnig is. En ben het ook wel eens dat een zaterdagnacht in GN best wel miss kan zijn qua publiek, over het algemeen vind ik het echter best okay moet ik zeggen. Bij GN zie ik ook best regelmatig dronken figuren of groepen groter dan 4 weggestuurd worden, en bij De School heb ik ook wel eens groepjes blonde toeristes van ~6 binnengelaten zien worden.



Iets anders, de Melkweg heeft deze week wel 2 mooie aankondigingen gedaan:
1 okt: De Schuurman presents Bubbling Forever
12 nov: Hessle Audio 15 Years

Die laatste is helaas tijdens LGW?
Reply
#87


Dit opent Draaimolen dus. Best nice.
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
#88
En gratis voor iedereen. 

Het is dat ik met een bruiloft zit dus ik nog niet zeker weet of ik dat weekend kan gaan. Maar de opening ben ik in ieder geval bij!
Reply
#89
Voor mij precies andersom Wink.

Wel het weekend maar de opening moet ik helaas missen.
Reply
#90
Die openingsavond ben ik erbij. Het weekend begint toch ook behoorlijk te borrelen.
Reply
#91
Draaimolen halveert de prijzen voor de vrijdag:
https://3voor12.vpro.nl/update~00069c63-...rijs~.html

Hele zure appel voor de organisatie. Het wordt nu wel ideaal om Koreless daar te zien, gezien de tegenvallende verkoop ook zonder al te veel fucktards.
Reply
#92
De discrepantie tussen programma en publiek wordt bij festivals als Draaimolen en Dekmantel stilaan dramatisch.
Reply
#93
Voor dit publiek is een vrijdag toch een stap te ver blijkbaar.

Ik ben er in ieder geval twee dagen bij.
A World of Service is ook veelbelovend.
Reply
#94
Kan ik last minute zaterdag nog een kaartje kopen denken jullie? Ik heb het in overweging maar wil eigenlijk ook even wachten met een kaartje te kopen.
Reply
#95
Mijn ticketswap voel sprieten zeggen van niet. Wordt goed weer en veel mensen die op vrijdag avond samen aan de borrel met vrienden toch besluiten te gaan.
Reply
#96
Ik krijg stilaan het gevoel dat op zo'n festival een bepaalde scene eigenlijk gekoloniseerd wordt door mensen die op zoek zijn naar wat plezier/drugs doen met vrienden. Op een Meakusma of in Berlijn zie je hoe zo'n scene er echt uitziet en tot aan de kledij van bezoekers toe is het totaal anders dan bij een Dekmantel of Draaimolen. Ik bedoel: ik zit ook niet echt heel diep in die scene en je zou het nooit aan mij zien qua stijl of zo, maar je kunt ook met enig respect voor de curatoren en artiesten (dus uit nieuwsgierigheid of omdat je de muziek a priori leuk vindt) naar zo'n festival en mijn ervaring is dat dit steeds minder het geval is zodra je op een ietwat laagdrempelige manier een elektronische lineup neerzet. Je moet het al bijna op z'n Berlin Atonals gaan afschermen om alle kutvolk te voorkomen.
Reply
#97
Over Berlin Atonal gesproken; volgende jaar weer een normale editie.
Reply
#98
(26-08-2022, 09:43)Uplift Wrote: Ik krijg stilaan het gevoel dat op zo'n festival een bepaalde scene eigenlijk gekoloniseerd wordt door mensen die op zoek zijn naar wat plezier/drugs doen met vrienden. Op een Meakusma of in Berlijn zie je hoe zo'n scene er echt uitziet en tot aan de kledij van bezoekers toe is het totaal anders dan bij een Dekmantel of Draaimolen. Ik bedoel: ik zit ook niet echt heel diep in die scene en je zou het nooit aan mij zien qua stijl of zo, maar je kunt ook met enig respect voor de curatoren en artiesten (dus uit nieuwsgierigheid of omdat je de muziek a priori leuk vindt) naar zo'n festival en mijn ervaring is dat dit steeds minder het geval is zodra je op een ietwat laagdrempelige manier een elektronische lineup neerzet. Je moet het al bijna op z'n Berlin Atonals gaan afschermen om alle kutvolk te voorkomen.

Ik heb alleen die concert nacht gedaan en daar viel het publiek 1 dag mee en 1 dag beetje tegen. Maar dit was in corona tijd waarbij er niks was en mensen lang droog stonden. Ik ben benieuwd hoe het publiek gaat bevallen nadat alle 'normies' al los hebben kunnen gaan op tal van festivals. 

Maar sowieso niks dan respect voor Draaimolen. Dus ik steun ze graag.
Reply
#99
Ticket gekocht voor de zaterdag.
Reply
Timetable nu ook bekend!
Wel paar vervelende overlappingen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)