Goed verslag man! Ik hoop dat het nachtleven voor mij vanaf Rewire weer iets meer gaat kriebelen want 2 jaar geleden had ik vooraan gestaan bij een lineup als die van de zondag in Garage Noord.
Wat is nou de locatie van Parallel? Zit het gewoon in de Tolhuistuin of is het echt een aparte zaal?
The following 1 user says Thank You to Koen for this post:1 user says Thank You to Koen for this post
• Locor
(04-04-2022, 22:50)Koen Wrote: Goed verslag man! Ik hoop dat het nachtleven voor mij vanaf Rewire weer iets meer gaat kriebelen want 2 jaar geleden had ik vooraan gestaan bij een lineup als die van de zondag in Garage Noord.
Wat is nou de locatie van Parallel? Zit het gewoon in de Tolhuistuin of is het echt een aparte zaal?
Thanks! Ik help je mee hopen, voor mij heeft afgelopen weekend wel écht weer geholpen het vuur weer opnieuw aan te wakkeren voor dit soort line-ups. Ik overweeg de 15e Garage Noord in ieder geval weer, met torus, Sky H1 en Mechatok en eind juni speelt Gabber Modus Operandi in het kader van Holland Festival bij een clubnacht in LoFi die ik zwaar aan het overwegen ben.
Wat betreft Parallel: ja het is gewoon precies de concertzaal van Tolhuistuin/Paradiso Noord of hoe je het ook wil noemen, met wat aanpassingen aan het podium en lichtplan dus, en de ingang aan de achterkant ipv voorkant van het gebouw.
•
26-04-2022, 10:22
(This post was last modified: 26-04-2022, 10:45 by Locor.)
FIBER heeft dit weekend een lading namen gedropt.
Op 20 mei voor FIBER x The Rest Is Noise in het Muziekgebouw: Lee Gamble, Aho Ssan, CORIN & Tristan Jalleh
Voor FIBER Festival van 16-19 juni een eerste lading namen: Animistic Beliefs, BAKÁH, Flora Yin Wong, Makeda, Meuko! Meuko! & NAXS Corp., Slimfit (DJ), Sofie Birch, Thick Owens & Zeno van den Broek.
Voor het festival gaan ze van een paar nieuwe locaties in Amsterdam Noord gebruik maken.
Voor 20 mei heb ik een ticket gescoord (early birds onder de 30 jaar voor 12.50!). Voor het festival nog even afwachten wat erbij komt. Zoals het er nu naar uitziet ga ik denk ik voor 2 dagkaarten: donderdag en zaterdag.
The following 1 user says Thank You to Locor for this post:1 user says Thank You to Locor for this post
• nam-tso
De eerste namen voor ADE beginnen binnen te druppelen. Onder andere Suzanne Ciani & Metropole Orkest als openingsconcert.
•
De HF x LoFi x CTM clubnacht op 24 juni heeft wel een behoorlijk vette line-up gekregen: Helena Hauff, Gabber Modus Operandi, Parrish Smith, Scotch Rolex (ft. MC Yallah & Lord Spikeheart), Nakibembe Xylophone Troupe, Wahono, Arakaza, Uwalmassa, Marcelle
Draaimolen in Tilburg:
A WORLD OF SERVICE LIVE BY JASSS & BEN KREUKNIET
ADAB
AKUA
ANGEL D’LITE
ANZ
AVALON EMERSON B2B OCEANIC
AXEL BOMAN LIVE
AYA LIVE
BADSISTA B2B CRYSTALLMESS
BAKE B2B RYAN MARTIN
BEA1991 LIVE
BLAWAN LIVE
BORED LORD B2B OCTO OCTA
C.FRIM
CASHU B2B VALESUCHI
CEM B2B DJ NOBU
CLAIRE MORGAN B2B JULIE
CÕVCO
D.DAN
DANIELLE
DEADBEAT & OM UNIT LIVE
DJ NOBU
DJ SALIVA B2B SALOME
DJ WAWA
DJRUM B2B SKEE MASK
DVS1 & OSCAR MULERO
EHUA
ERIS DREW B2B MYSTIC BILL
EVERSINES LIVE
FAUZIA
FREDDY K
GIGI FM B2B KONDUKU
GRAND RIVER LIVE
HÉCTOR OAKS LIVE
HONEY DIJON
IFEOLUWA
ISABELLA KOEN
JASMINE INFINITI
JING LEKKER
JOB JOBSE
JOHN TALABOT B2B OBERMAN
KETIA
KI/KI LIVE
KIKELOMO
KORELESS LIVE
L.B. DUB CORP
LAFAWNDAH LIVE
LAURENT GARNIER
LEZZER QUEST
LORAINE JAMES LIVE
LUC MAST
MARIE K LIVE
MARTINOU LIVE
MARY LAKE
MATTHEIS LIVE
MCMLXXXV B2B UMEK
NASTYA VOGAN & ALBERT VAN ABBE PRESENT ЛІСОВI ПІСНI LIVE
NELLY B2B TAMMO HESSELINK
NENE H & ENSEMBLE BASIANI PRESENT CHELA LIVE
OBJEKT B2B UPSAMMY
OCEANIC PRESENTS CHORAL FEELING LIVE
OVERMONO LIVE
PARRISH SMITH & OKITAP LIVE
PEDER MANNERFELT LIVE
PIETER JANSEN
RISSA GARCIA
RP BOO LIVE
RUSSELL E.L. BUTLER
SASS: MOXIE X PEACH X SAOIRSE X SHANTI CELESTE
SAYANG
SEGA BODEGA LIVE
SPFDJ
TETO PRETO LIVE
TSVI B2B LORAINE JAMES
TWO SHELL
TYGAPAW LIVE
VOX SUPREME
YOUNGER REBINDS
THE SECRET B2B
Best wel indrukwekkend.
•
•
Ik denk niet dat je een op een dance festival in Nederland meer dedicated publiek gaat krijgen...
Dat zegt meer over de huidige status van muziek liefhebbers dan over Draaimolen. Maar ik denk dat met oordoppen in en een mooie spot je echt een hele mooie dag kan hebben. De zaterdag kan ik helaas niet maar ik denk dat ik de vrijdag wel een blik ga werpen.
•
Ik ga het ook overwegen, maar dat is niet enkel een Nederlands fenomeen. Of het nu HORST of Sonar is, dat soort festivals trekt egotrippende hipsters en drugspubliek aan.
•
Drugspubliek hoeft niet vervelend te zijn. Ik heb hele fijne momenten mee gemaakt op Melt!, Berlijn of Katharsis.
Het probleem is wereldwijd voor festivals die veel publiek aantrekt. Primavera Sound is misschien nog wel het ergste van alles.
Ben wel benieuwd naar de dag indeling.
•
Je hebt natuurlijk een verschil tussen professioneel drugspubliek of Berlijns/Duits publiek in het algemeen en mensen die nogal vrijblijvend naar zoiets als Draaimolen/HORST/Dekmantel gaan. Ik hoef daar denk ik geen tekening bij te maken. De esthetiek van het festival verraadt meestal al waar de motivaties van het publiek liggen, en daar is uiteraard ook een wisselwerking aanwezig.
•
"En wat doe jij?"
"Ik ben professioneel drugsgebruiker op festivals."
•
Voor FIBER op de zaterdag: + Sote & Tarik Barri. Dat was de druppel die ik nodig had, ticket gekocht voor de zaterdag. Bovendien was ik afgelopen donderdag voor het eerst in MACA, leuke plek ook.
•
Conflux... Wat een vet festival!
•
https://crackmagazine.net/2022/06/binker...amsterdam/
Club2Club (dat festival uit Turijn) presenteert een gratis avond in 't Muziekgebouw op 14 juli, registratie verplicht via bovenstaande link. Lineup:
Binker & Moses
Blackhaine
Charlotte Adigéry & Bolis Pupul
Romy
The Rest Is Noise presents: Elena Colombi
Rewire presents: Haron
Merci, ik ga daar binker & moses maar eens bekijken om ook nog een blackhaine oorwassing te ontvangen.
•
22 oktober Melkweg (ADE): LORENZO SENNI (LIVE) / GUENTER RÅLER / BBY ECO (LIVE) / KNOW V.A. & LEEZA PRITYCHENKO (LIVE AV)
•
16 & 17 juli: Nyege Nyege x Garage Fest in Garage Noord
Weekender gekocht en maandag vrij genomen
•
Mag je eigenlijk terug naar binnen als je buiten bent geweest? Moet trouwens zeggen dat ik die bovenzaal van Garage Noord niet echt fijn vind. Ik sla ook daarom de reguliere weekender dit weekend maar over.
•
02-07-2022, 10:21
(This post was last modified: 02-07-2022, 10:25 by Locor.)
Geen idee hoe dat met dat Nyege Nyege weekend gaat zijn, met de plannen die ze ook hebben om buiten wat te doen, maar aangezien de weekendtickets aanzienlijk duurder dan dag/nachttickets zijn lijkt het met dat je in ieder geval met een weekend ticket wel terug in en uit kan.
Bij reguliere weekenders is het in ieder geval geen probleem, gewoon even een stempeltje vragen bij de ingang als je weggaat.
Eens wat betreft die zaal boven, maar als je een plekje redelijk midden vooraan zoekt is het geluid best prima, op andere plekken inderdaad minder.
Ik moet naar een verjaardag vanavond, maar als het lukt wil ik misschien daarna even bij Lee Gamble gaan kijken. Zal wel niet lukken met de rij die er om half 2 nog zal staan. Morgen staan de leukste namen toch in de grote zaal beneden, dus waarschijnlijk ga ik morgenavond sowieso wel een paar uurtjes, en als Lee Gamble vannacht niet lukt misschien 's ochtends even naar Mary Lake. Ik blijf het toch wel een hele fijne club vinden hoor.
•
Ik overwoog Mary Lake 's ochtends ook, maar dan had ze dus beneden moeten staan.
Nadeel vind ik ook dat er geen deurbeleid is, bij de vorige weekender leidde dat tot veel praters, dus daarom was ik ook sceptisch over Lee Gamble op dat tijdstip. Vroeg ik de ochtend was het qua publiek veel beter.
Ik vraag me ook af waar na het festival seizoen het Marktkantine publiek naar toe zal gaan (indien de clubs dan sowieso niet gesloten zijn).
•
(03-07-2022, 09:54)halfempty/full Wrote: Ik overwoog Mary Lake 's ochtends ook, maar dan had ze dus beneden moeten staan.
Nadeel vind ik ook dat er geen deurbeleid is, bij de vorige weekender leidde dat tot veel praters, dus daarom was ik ook sceptisch over Lee Gamble op dat tijdstip. Vroeg ik de ochtend was het qua publiek veel beter.
Ik vraag me ook af waar na het festival seizoen het Marktkantine publiek naar toe zal gaan (indien de clubs dan sowieso niet gesloten zijn).
Ik moet zeggen dat ik met weekenders tot nu toe alleen maar op zondag gegaan ben, vorige week redde ik Lee Gamble uiteindelijk ook niet. Op zondag vind ik de sfeer altijd best goed moet ik zeggen.
Mary Lake draaide vorige week echt een heerlijke set. Ja, het geluid is minder in die zaal boven, en die badkamertegels achterin de zaal die bij het minste of geringste al beginnen plakken zijn irritant, maar als je midden in de zaal staat is het geluid best prima en sta je gewoon op een betonnen vloer. Er waren zondagochtend bovendien maar 12 mensen (inclusief mezelf) dus dan heb je die vrijheid ook gewoon om precies te doen waar je zelf lekker op gaat. Topsfeer ook, van genoten. 's Avonds nog een brute liveset van oxhy & whiterose meegemaakt en een verdomd goeie hiphop-set van Emma DJ, met de ondergaande zon die de bovenzaal inscheen.
Wat betreft het Marktkantine publiek: qua programma zie ik dat publiek eerder naar Shelter en Lofi gaan. Shelter is al echt meer in het Marktkantine straatje gaan boeken, en met dingen als Festimi of Sluwe Vos is ook Lofi zich populair aan het maken bij het Marktkantine publiek.
Garage Noord blijft ondertussen gewoon dingen als Buttechno programmeren.
Ah shit, dan toch moeten gaan in de ochtend. Hadden we er met z'n 13-en gestaan
Wat je zegt wat betreft Shelter klopt: pre-corona ben ik een paar keer geweest op basis van de line-up, maar nu zie ik niets meer interessants. En Lofi is eigenlijk een veredelde verhuurschuur waar je dan weer een Marktkantine avond hebt, en dan weer zoiets als Spielraum of die Holland Festival avond.
Garage Noord is dan ook een van de weinige clubs in Amsterdam met een consistente en spannende programmering (al is het soms te left field voor mij). Jammer dat ze snel dicht moeten, en er niet echt nieuwe locaties beschikbaar zijn.
(10-07-2022, 11:05)halfempty/full Wrote: Garage Noord is dan ook een van de weinige clubs in Amsterdam met een consistente en spannende programmering (al is het soms te left field voor mij). Jammer dat ze snel dicht moeten, en er niet echt nieuwe locaties beschikbaar zijn.
Ja klopt. Al moet ik zeggen dat Radio Radio en Borisov ook wel aardig bezig zijn, maar dat is dan wel weer van een nóg veel kleinere schaal. Hoewel Borisov ook nog niet echt consistent is en ze eigenlijk alleen lokale namen programmeren. Toch wel de moeite om eens langs te gaan.
Qua beschikbare locaties enigszins in de buurt van het centrum begint het inderdaad steeds minder te worden, maar ik zie in Zuidoost echt nog wel mogelijkheden qua locaties. Het blijft vooral jammer dat JACK in Zuidoost een mislukt project is gebleken, waardoor er misschien ook niet snel meer iemand anders geneigd zal zijn in een club in Zuidoost te stappen. Jammer, want met bijna 100 duizend inwoners is het bijna een stad op zichzelf die ook echt wel een goede club verdient.
Nouja, ik ben dus nog iets minder negatief en zie echt nog wel potentie in de stad, maar het gaat wel met rasse schreden achteruit. Garage Noord blijf ik inderdaad in ieder geval graag komen voor zolang het nog kan.
•
11-07-2022, 19:10
(This post was last modified: 11-07-2022, 19:28 by Locor.)
(01-07-2022, 20:21)Locor Wrote: 16 & 17 juli: Nyege Nyege x Garage Fest in Garage Noord
Weekender gekocht en maandag vrij genomen
Timetable:
https://www.instagram.com/p/Cf1eoLpIGRi/
Was op basis van de namen al te verwachten, maar van plan om zaterdag rustig aan te doen en een paar uurtjes sfeer te proeven. Waarschijnlijk vanaf begin van Mukuna tot een uur of 1. Arakaza 2 weken geleden al een dj set van meegemaakt die zeker niet tegenviel, dus wellicht langer.
Zondag gewoon van Turkana om 16u tot ?. Gewoon een heel goed programma die zondag.
Hopen dat het meevalt met de mogelijke hittegolf dit weekend.
•
|