Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektronische Shizzles
#26
Amenra 3 juli?
Reply
#27
Ja? https://www.doornroosje.nl/event/amenra-3/
Reply
#28
Wakker worden, Loov
Reply
#29
Is dit electrisch?
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
#30
Gvdm helemaal gemist dit. Tering. Als iemand via via kaartjes hoort dan hou ik me zeeeeeeer aanbevolen.
Reply
#31
Awakenings gaat 2 festivals organiseren. Op de oude locatie Haarlemmermeer en de andere zeer waarschijnlijk in Hilvarenbeek (BKS terrein)
Reply
#32
Ach ja, precies wat we nodig hebben met het compleet overzadigde technofestivalaanbod
Reply
#33
Heel bijzonder is het niet, maar redelijk dicht bij huis maakt voor mij wel dat ik een dagje meepak.
Reply
#34
Oeh ja, kwartiertje fietsen. Waarom niet. 

Verkoopt zo iets eigenlijk tegenwoordig nog uit? Of kan ik gewoon ticketswappen.
Reply
#35
(18-11-2021, 21:34)Loov Wrote: Oeh ja, kwartiertje fietsen. Waarom niet. 

Verkoopt zo iets eigenlijk tegenwoordig nog uit? Of kan ik gewoon ticketswappen.
Ik denk dat het best wel hard zal gaan. Maar capaciteit zal wel groot zijn, en het ander festival in Haarlemmer meer zal ook wel flink wat afsnoepen. Ik zie het wel uitverkopen, maar niet heel snel gok ik

ik koop denk ik een weekend kaart en dan zie ik wel.
Reply
#36
(18-11-2021, 21:34)Loov Wrote: Oeh ja, kwartiertje fietsen. Waarom niet. 

Verkoopt zo iets eigenlijk tegenwoordig nog uit? Of kan ik gewoon ticketswappen.
Awakenings Summer Festival | Awakenings 

Line-up is bekend
Reply
#37
Als je echt voor de zoveelste keer weer Len Faki boekt. Ben je dan nog happy als boeker?

Zelfde inspiratieloze line-up als altijd. Misschien doet Ticketswap iets voor me vlak van te voren.
Reply
#38
Is iemand hier ooit naar Draaimolen festival geweest? Is het qua publiek een beetje te trekken?
Reply
#39
(09-03-2022, 17:58)Koen Wrote: Is iemand hier ooit naar Draaimolen festival geweest? Is het qua publiek een beetje te trekken?

Ik ben bij 2 concert avonden geweest en dat was okay. Hoezo?
Reply
#40
Ik denk niet dat het publiek van die twee avonden nog terugkomt, Loov. En de tweede keer (met Eartheater) waren er best wel wat spelbrekers bij.

Volgens mij valt geen enkel festival waar a priori vooral feestpubliek heen gaat te trekken, hoe goed Draaimolen het ook doet qua programma.
Reply
#41
(09-03-2022, 19:54)Loov Wrote:
(09-03-2022, 17:58)Koen Wrote: Is iemand hier ooit naar Draaimolen festival geweest? Is het qua publiek een beetje te trekken?

Ik ben bij 2 concert avonden geweest en dat was okay. Hoezo?

Ze boeken de laatste paar edities goed, maar ik heb toch het idee dat er kutpubliek op af komt. Vandaar de vraag.
Reply
#42
Ik denk dat je bij een dans avond minder last hebt van praters. 

Het is wel verder geëvolueerd dan die eerste feestjes die ze in Tilburg deden.
Reply
#43
Ik ben er in 2018 geweest. En het publiek was gewoon best prima. maar ook verre van bijzonder. Maar goed dat was toen ook een vrij mainstream affiche nog, geen idee hoe het nu is.
Reply
#44
(09-03-2022, 17:58)Koen Wrote: Is iemand hier ooit naar Draaimolen festival geweest? Is het qua publiek een beetje te trekken?
Ja, was zeer de moeite waard. Toch wel vooral veel fijnproevers en goede sfeer. Bij mainstage overigens wel veel 'jeugd uit Tilburg' die er gewoon zijn voor een avond gas geven.

Vond wel echt een minpunt dat ze productioneel de shit niet op orde hebben. Tering lange rijen bij de muntenverkoop (30 minuten plus), veel te weinig foodstands, hele slechte terreinverlichting (bij de lockers was het pikdonker, was aardig strijden daar).

Verder fijne fuif.
Reply
#45
Aanstaande vrijdag in Garage Noord: Croatian Amor (Live), Happy New Tears, The Social Lover, Max Abysmal.

Heb de daarop volgende nacht ook al kaartjes voor Karenn, maar Croatian Amor in Garage Noord is na dat nieuwe album eigenlijk niet te missen. Wordt een pittig weekend.
Reply
#46
Mooi weekend voor de boeg dus, vet.

Ben echt al veel te lang niet in de club geweest, mis het.
[+] 1 user says Thank You to Jorrit for this post
Reply
#47
Was er al iemand op Conflux Festival gestuit? Van 2 tot 5 juni in Rotterdam https://www.confluxfestival.nl/


Quote:Performances
Conflux festival offers a variety of innovative experimental music, live audio visual performances and performance art. Experience a cross-section of internationally renowned artists hailing from the front lines of digital culture and adventurous music.

The program invites the audience to enter abstract and digital worlds through numerous screen setups and analogue light spaces. By presenting genre-defying performances the artists within this program will put our senses to the test and explore the relation between live audio visual composition and the festival theme: 'Exit Human'.

Artists
Helm (visuals by Tatsuya Fujimoto) AV Performance
Animistic Beliefs & Jeisson Drenth present CACHE/SPIRIT AV Performance
Lichun Tseng & Robert Kroos present Ebb and Flow AV Performance
Dadub & FAX present Hypersynchronous AV Performance
Marco Donnarumma presents Corpus Nil Live Performance
Dylan Cote & Pierre Lafanechère present Earthsatz AV Performance
Nikki Hock presents ISSIZ AV Performance
BJ Nilsen Live Performance

Exhibitions
The exhibitions show artworks and installations that emerge at the intersection between science, art and technology. In some of the works, technology is being used to give us a dark glance on how our future could evolve. Other works experiment with new forms of sensory perception and strive to activate the imagination that arises when encountering abstract fields of light and sound. These installations explore the limits of our senses by using fast rotating mechanisms, stroboscopic light and multichannel speaker setups.

Artists
Carla Chan presents Drifting Towards the Unknown AV Installation
Joanie Lemercier presents View From the Moon Installation
Marnix de Nijs presents AOR-200 Autonomous Oil Reserve Installation
Cocky Eek presents Void Installation
Macular presents Cylinders Installation
Mariska de Groot presents Hidden Patterns Installation
Marco Broeders

Club Nights
In a time in which our societal freedom is heavily under discussion, a space for escapism becomes more and more important. Since the dawn of time humans felt the need to immerse into dance rituals where sound and the human body interact. Club culture caters for this need and provides a space where escapism, trance and full body immersion in sound and light relate to technology.
Conflux explores the current state of electronic dance music by inviting a few of the most innovative electronic and techno-driven musicians and local talents who experiment with the boundaries of club culture and dance floor rituals. With these nights Conflux strives to push the limits of the sonic pallet, combining the worlds of nocturnal sound with mind-bending visual experiments.

Artists
Pessimist
Umwelt
Unit Moebius
Mad Miran
Genyten
RAFF
Marsman
Das Ding
Rita Maomenos
Zohar
Slick Chick
Blondewednesday

De datum komt me niet geweldig uit, maar ik ga gewoon een early bird ticket halen denk ik. 36 euro kan nooit een slechte deal zijn, zelfs al pak ik uiteindelijk maar de helft mee of sla ik de club nights over. Van de club nights ken ik op de bovenste 4 namen na sowieso niks, dus dat geeft ook nog wel wat om te luisteren.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#48
Ziet er interessant uit, maar ik kijk tzt wel hoe het uitkomt.
Reply
#49
(28-03-2022, 11:08)Locor Wrote: Aanstaande vrijdag in Garage Noord: Croatian Amor (Live), Happy New Tears, The Social Lover, Max Abysmal.

Heb de daarop volgende nacht ook al kaartjes voor Karenn, maar Croatian Amor in Garage Noord is na dat nieuwe album eigenlijk niet te missen. Wordt een pittig weekend.

Dat waren nogal wat plannen dit weekend, en ze werden in de loop van de week eigenlijk alleen maar uitgebreider: bij de weekender van Garage Noord op zaterdag en zondag stonden gewoon (oa) Hiro Kone (live), Dis Fig, Low Jack en Guenter Råler op de line-up, waarvan de eerstgenoemde 3 allemaal op zondag. Tja... qua energie misschien niet te doen, maar wel heel verleidelijk. Laat ik er voor de verandering maar eens een verslag uit knallen.

Het weekend begon in ieder geval op vrijdag ook in Garage Noord. Rond middernacht kwamen we binnen om nog een uur van The Social Lover mee te pakken. Toffe technoset met af en toe leuke verrassende platen. Gewoon een hele goede set als opwarmer, waar prima op te dansen viel. Vervolgens was het om 1u al tijd voor de liveset van Croatian Amor en wat was die fantastisch. Hij speelde eigenlijk het nieuwe album volledig, maar her en der een stuk meer uitgesponnen, en regelmatig herkende ik ook samples van eerdere albums. En wat klonk dat kraakhelder over de Funktion Ones in de zaal. Kippenvel van hier tot Tokyo. Bovendien ook een publiek om door een ringetje te halen, terwijl dat niet vanzelfsprekend hoeft te zijn bij zo'n ambient-techno set temidden van een avond met allemaal hardere techno zoals Happy New Tears. Wat mij betreft is zij een belofte op hard techno gebied: lekker stampen op hoog bpm, schuren aan hardcore, maar wél met ontzettend leuke en spannende platen en leuk gebruik van hele cheesy samples (I like to move it, Kernkraft 400, etc.). Tegen het eind van de set van Happy New Tears hielden we het voor gezien, de nacht daarop zou het weer laat worden en ik had een vriend meegenomen die de volgende dag een date zou hebben. Bovendien vond ik het heel tof dat die voor 't eerst meeging, en dan is samen uit samen thuis ook gewoon een fijne instelling.

Zaterdag dan, het begon met een lach toen ik nadat ik wakker was een appje zag van dezelfde vriend waarin die zei nu ontdekt te hebben wat écht uitgaan is (voorheen was die vooral fan van Thuishaven). Fijn vooruitzicht om vaker samen dit soort dingen te gaan doen. Verder een rustige dag en om 8 uur 's avonds besloten om maar even 3 uurtjes bij te slapen voordat ik richting Karenn in Parallel zou gaan. Toen ik om 11 uur weer wakker werd bleek dat Karenn vanwege ziekte van Blawan moest cancellen. In plaats daarvan zou Pariah solo een dj-set geven, gevolgd door een b2b set met Jasmín (die sowieso al de avond zou openen). Iedereen met een ticket kon gratis naar binnen, terwijl de tickets geldig blijven voor de nog aan te kondigen vervangende datum. Prima opgelost. Pariah had ik uberhaupt nog nooit zien draaien, en als je op zo'n avond dan ook nog gratis naar binnen kan zeg ik daar geen nee tegen. Ik kwam tegen het eind van de set van Jasmín binnen in Parallel, wat gewoon de noemer is waaronder Paradiso sinds deze maand clubnachten is beginnen organiseren in de concertzaal bij Tolhuistuin. Qua capaciteit en programmering zit het dus een beetje tussen Marktkantine en wat andere spannendere clubs in. Slimme move van Paradiso, volgens mij was hier ruimte voor in de stad. Het moet wel gezegd: ze proberen er wel wat van te maken. Er is een hap uit het podium genomen, zodat de dj booth gelijkvloers kan staan, maar er ook daaromheen op het podium gedanst kan worden. Daarnaast hebben ze ook een prima lichtplan voor clubnachten uit de grond gestampt. Van de set van Pariah kan ik me ondertussen eigenlijk al niet zoveel meer van herinneren, behalve dat ik er heerlijk op heb staan dansen en eigenlijk geen moment verveelde. Op het moment dat Jasmín weer aansloot verdween wel de spanning en werd het een wat makkelijke 'four to the floor'-set. Na een half uur had ik 't wel gezien, dus keurig om half 5 de pont terug naar huis gepakt. Met de 'gratis' toegang was deze avond sowieso al een bonus, en wellicht kon ik op deze manier energie sparen voor de volgende avond.

Zondag dan. Een dag van uitslapen, en verder uitslapen op de bank met de Ronde van Vlaanderen aan op de achtergrond, en jawel de energieniveaus waren zo aan het eind van de middag nog goed. Direct na de finish van Mathieu onder de douche en snel op de fiets terug naar noord gesprongen. Toen ik daar om een uur of 6 aankwam was ik van plan om een stukje Low Jack mee te pakken, alvorens Hiro Kone live zou spelen in de grote zaal. Toen ik binnenkwam bleek alleen Castle een kneiterruige compromisloze EBM set te spelen, doorspekt met punk, black metal en harde techno. Daar draaide die de grote zaal volledig mee leeg, maar ik vond het geniaal. Blij dat ik daar nog een half uur van heb mee kunnen pakken. Ik had nog nooit van hem gehoord en kan hem nu ook nergens meer terugvinden, maar wel een naam om in het oog te houden. Vervolgens de taak aan Hiro Kone om de grote zaal weer te vullen (voor zover er überhaupt nog mensen waren op zondagavond), maar daar heb je aan haar natuurlijk een verkeerde aan. Het werd misschien wel de set van het weekend. Ze begon met 10 minuten duistere drones, waarna er toch wat maat in kwam. Dat was alleen nooit voor lang, de dromerige en duistere drones bleven een rode lijn in haar set, waar hooguit 10 mensen intens van hebben staan genieten. Hierna was het dan toch etenstijd. Ik kwam terug een kwartier voor het eind van de set van Low Jack, waar ik nu meer zin in had dan eerder op de avond. In dat kwartier was de zaal heerlijk aan het swingen op zijn left-field latin house platen. Na Low Jack was het dan de beurt aan Dis Fig voor een 3-uur durende dj-set. De eerste 3 kwartier maakte het ze zichzelf veel te moeilijk. Ze bleef hangen in het lagere tempo wat door Low Jack was ingezet, maar eigenlijk zocht ze daar niet de juiste platen voor uit. Dat werd een geworstel, waarop de zaal leegliep. Voor mij ook een prima moment voor een plaspauze, en bij terugkomst aangenaam verrast te worden dat het tempo wat omhoog geschroefd was. Vanaf dat moment vloog haar set alle kanten op en kwam er een enorm toffe lijn in te zitten, met eigenlijk ook nog heel veel house en hiphop. De zaal liep terug bommetje vol en was niet meer te stoppen, zelfs niet toen ze het weer waagde toch het tempo weer wat te laten zakken. Na afloop van d'r set was het half 12  en voor mij wel mooi geweest na 3 dagen: er moest vandaag ook weer gewerkt worden.

Al met al een tof weekend gehad en enorm veel plezier gehad om weer in zweterige clubs te staan. Wellicht niet helemaal clubnachten zoals het hoort, uiteindelijk werd het ook een weekend van plannen en slim omgaan met energie, maar dat mag de pret niet drukken. Ik weet zeker dat er ook weer clubnachten van de tijd verliezen zullen komen. In dat opzicht is het een dikke bonus dat Garage Noord de 24-uurs vergunning die ze tijdens corona hebben gekregen nu éindelijk kunnen gebruiken om weekenders te organiseren. En op wat voor manier: dat ze het wagen om zulke acts te boeken in plaats van wéér de zoveelste Job voor de zoveelste keer. Met zulke line-ups zal ik regelmatig terug blijven komen. Mooie verbouwing ook tijdens corona waardoor er nu tijdens weekenders 2 zalen open kunnen. Uiteraard wel heerlijk houwtje touwtje. Zo is er eigenlijk geen afsluiting tussen de twee zalen waardoor er enorme soundbleed is. Daar hebben ze wel een mooie oplossing voor gevonden: zet het geluid nog maar wat harder.
[+] 7 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#50
Nice read Locor, leest als een top weekend Smile
[+] 1 user says Thank You to Jorrit for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)