Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 4.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nick Cave
Deze heb ik hier nog niet zien passeren. Waanzinnig mooi.

https://www.youtube.com/watch?v=TJZDyIz-...e=youtu.be
[+] 2 users say Thank You to mattman for this post
Reply
Poah, prachtig. Nu al zin in volgend jaar.
Reply
(28-05-2020, 10:28)Locor Wrote:
(28-05-2020, 09:42)halfvollemelk Wrote: Enig idee of we de mogelijkheid krijgen geld terug te vragen? Ik overweeg kaartje te halen voor Barcelona nu, maar met Amsterdam al op zak loop ik dan wel het risico twee keer €75 te betalen voor één keer Nick Cave (als het überhaupt doorgaat). Als dickmove beide doen is met mijn studentenbudget geen optie.

(28-05-2020, 09:53)Gunnar Wrote: Geld terug zal pas een optie zijn als het definitief wordt gecancelled. Wat niet voor begin 2021 zal zijn.

Ik ben ook van plan om niet te gaan, want ik ga die dag liever naar Rewire. Geld terug wordt sowieso een optie, ook als het verplaatst is, maar dan wordt het geld pas een maand na de verplaatste datum teruggestort. Vergoedingen aanvragen wordt pas mogelijk als Ticketmaster hun voucher systeem online op orde heeft.

Ik heb zelf nu maar een verzoek tot terugstorten gedaan via het contactformulier. Er is erg weinig communicatie vanuit Ticketmaster en ik wil straks niet het verwijt krijgen te laat te zijn.
Reply
https://faroutmagazine.co.uk/nick-cave-g...ot-prayer/

Opname van Galleon Ship uit de aanstaande webcast.
Reply
Hij begint met Idiot Prayer en Sad Waters.

Jezus wat goed.
Reply
Geniaal.

Setlist:

Spinning song (spoken word)
Idiot prayer
Sad waters
Brompton Oratory
Palaces of Montezuma
Girl in amber
Man in the moon
Nobody's baby now
(Are you) the one that I've been waiting for?
Waiting for you
The mercy seat
Euthanasia
Jubilee Street
Far from me
He wants you
Higgs boson blues
Stranger than kindness
Into my arms
The ship song
Papa won't leave you, Henry
Black hair
Galleon ship
Reply
(23-07-2020, 22:26)Maynard-J Wrote: Geniaal.

Ja.
Reply
Wat ik wel een interessant punt vind waar ik mijn hoofd nog niet helemaal omheen krijg: vindt iemand 18euro een redelijke prijs voor een voor opgenomen stream.

Ik vond het echt vreselijk goed en heb het ook gewoon betaald (want ja, toch geen fuck te doen op muzikaal vlak wat geld kost behalve teveel LP's kopen).

Ik hink op twee gedachten; support muziek/artiesten, en wellicht zelfs een zaal als Alexandra palace die vast afgehuurd is hiervoor. Maar: is dan Nick de artiest die meeste support nodig heeft in zo'n tijd én is dit redelijk voor een show van 1.5 uur op eigen tv + installatie.

Ik heb er geen seconde spijt van gehad; want mooie muziekavond met goede wijn en spijzen. Maar toch vind ik het een interessant discussiepunt. Laat ik zeggen: zou dit voor weinig andere artiesten zo hebben gedaan.
Reply
Naar mijn kennis was dit meer een professionele concertfilm die op het witte doek past dan gewoon een stream. 18-20 euro is de prijs die sommige filmstudios nu willen hanteren om hun films direct te streamen, dus in dat opzicht vind ik het te doen.
Reply
Maar ehh, waar blijft een opname hiervan?
Reply
(24-07-2020, 07:31)hythloth Wrote: Maar ehh, waar blijft een opname hiervan?

Gevonden. Stuur PM voor de Google Drive link.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
De film voldeed aan de hoge verwachtingen. Ook heel fijn om wat solo arrangementen van de recente Conversations tour hierin terug te horen.
Reply
Reply
Ik weet niet meer zo goed of ik nu dankbaar moet zijn voor dit soort acties van Cave of dat hij gewoon erg creatief is met manieren om geld te blijven verdienen.
Reply
Zijn management heeft het erg goed gespeeld sinds Push The Sky Away. Blijft altijd commercieel momentum behouden, terwijl mensen niet twijfelen aan zijn creatieve oprechtheid.
Reply
Zo valt het wel goed samen te vatten ja. Hij doet het niet voor het geld, maar verdient er stiekem wel flink aan. Welke andere grote artiest heeft zo'n hoge gunfactor?
Reply
Radiohead?
Reply
(03-09-2020, 14:29)thomas9790 Wrote: Radiohead?

Vast, maar zelfs die hebben niet zo'n 'intieme' relatie met hun eigen fans als Cave via de Red Hand Files en zijn optredens.

Of ik heb iets gemist, ik volg de socials van artiesten niet zo.
Reply
Lekker boeiend dat Nick Cave dingen doet die geld opbrengen.

Het is niet dat wat hij doet minder indrukwekkend is.

Voor die laatste 3 platen alleen al mag hij van mijn part veel $$$ vangen.
Reply
(03-09-2020, 17:47)mattman Wrote: Lekker boeiend dat Nick Cave dingen doet die geld opbrengen.

Het is niet dat wat hij doet minder indrukwekkend is.

Voor die laatste 3 platen alleen al mag hij van mijn part veel $$$ vangen.

Van mij ook, absoluut. De erkenning die hij de afgelopen jaren heeft gekregen na zoveel jaren een cultheld te zijn geweest, is echt verbazingwekkend. Ergens ook wel tragisch, gezien wat er tussen PtSA en Skeleton Tree is gebeurd.

In deze eeuw van downloaden en streamen (om nog maar te zwijgen van corona) hebben echt goede/integere artiesten het in het algemeen veel moeilijker en valt een succesverhaal als dat van Cave enorm op.
Reply
Belangrijk detail: als ik de tekst op de site van Concerto goed lees bevat de bioscoopversie van Idiot Prayer vier extra nummers, die ook niet op het album (22 tracks) komen. Double check... ja dat kan kloppen, het origineel had inderdaad een setlist van 22 nummers incl. de spoken word intro.

Weer zo'n gehaaid extraatje dat de fans naar de bios gaat trekken. Distant Sky is in Pathé Maastricht gedraaid, dan deze ook neem ik aan.
Reply
Voor de fans hier in de buurt: Idiot Prayer dus op donderdag 5 november ook in Maastricht, bij Pathé én Lumière.
[+] 2 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Kaartjes besteld voor in de Lumière
Reply
(13-09-2020, 11:32)geluksknikker Wrote: Kaartjes besteld voor in de Lumière

Dan gaan we daar een biertje doen knikker! Timothy ook aanwezig?
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Deze laat ik aan me voorbij gaan. Zie Cave toch liever echt live.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)