Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Radiohead
Deel 1: https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=571
Reply
Ik vind dit een goede band.
Reply
Mwoah
Reply
Al twee jaar gestopt als we Uplift in alles moesten geloven.
Reply
Passé.
Reply
Dat is die band van 'Creep' toch? Leuk nummer is dat nog altijd!
Reply
(19-03-2020, 19:46)Gunnar Wrote: Al twee jaar gestopt als we Uplift in alles moesten geloven.

Volgens die logica ga je best muilen met onbekenden in je dichtstbijzijnde park Wink
Reply
https://crackmagazine.net/2020/03/radioh...hkb2UdshHw

Heimwee naar betere tijden-alert. Idioteque op BKS is een van de top-5 kippenvel momenten van mijn leven. En nog steeds het beste Radiohead-concert dat ik heb gezien, trouwens.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Dat nummer was geniaal inderdaad, maar Exit Music is me nóg meer bijgebleven.
Reply
(24-03-2020, 19:54)Uplift Wrote: https://crackmagazine.net/2020/03/radioh...hkb2UdshHw

Heimwee naar betere tijden-alert. Idioteque op BKS is een van de top-5 kippenvel momenten van mijn leven. En nog steeds het beste Radiohead-concert dat ik heb gezien, trouwens.

Wat is hier anders aan dan de versie die al op radiohead.tv stond? Volledig mee eens trouwens, de enige keer dat ik RH heb gezien maar man wat was Idioteque geniaal.
Reply
Niets denk ik. Het is gewoon weer even beschikbaar.
Reply
Veruit de beste Idioteque ooit zeg ik na zes keer Radiohead. Echt gekkenhuis was dat ja. Thom die zijn haarband losmaakt en als een bezetene danst tijdens de outro, wat prachtig.
Reply
Ik voel me bevoorrecht dat ik daarbij was.
Reply
Goed interview in het Oor-archief van Erik van den Berg met Thom Yorke, uit 2003, rond de release van Hail to the Thief. Volop passages die 17 jaar verder - met de kennis van nu - heel interessant zijn. https://oor.nl/poparchief/hoe-het-intern...ging-2003/
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
Reply
Lollapalooza 2016 op hun eigen YTkanaal:

Reply
Radiohead op BKS, dat was toch in 2017? Ik heb ze dat jaar in Arras op Main Square gezien. Goede show aanvankelijk, muzikaal klopte het zeker. Maar perfect was het zeker niet, doordat Thom Yorke in een balorige bui verkeerde en met opzet vals begon te zingen en nummers ging verkloten.
Ze hielden er ook nogal abrupt mee op, kennelijk omdat ze zelf ook door hadden dat ze er een zooitje van stonden te maken. Ik kan mij herinneren, dat Ed O'Brien zich bij het afscheid verontschuldigde met de woorden: "Sorry, we don't know what we are doing ourselves."
Reply
BKS was ook dat jaar, ja. Blijkbaar heb je pech gehad.
Reply
Welnee, ik was bij beide, en Arras was ook gewoon goed.
Reply
Dat zal dan wel mijn interpretatie zijn, ik heb het toch zo ervaren. En je herinnering kan natuurlijk ook gaan vertekenen, waarbij de negatieve zaken de goede gaan verdringen. En zoals gezegd, zeker in het begin en misschien wel voor het grootste deel heb ik er ook van genoten. Het kan best zo zijn, dat het geklier van Thom Yorke mijn herinnering aan het concert is gaan overheersen (en, eerlijk is eerlijk, misschien ben ik ook wel bevooroordeeld, want ik vind Thom Yorke, hoe getalenteerd hij ook is,  gewoon een vervelend ventje).
Ik heb de registratie van het concert destijds van YouTube gedownload. Ik zal het er nog eens op nakijken.
Reply
Volgens de setlist speelden ze de gebruikelijke 25 nummers, dus daar is ook niets abrupt aan. Misschien zat Rael vanaf het toilet te luisteren?
Reply
(17-04-2020, 23:25)thomas9790 Wrote: Volgens de setlist speelden ze de gebruikelijke 25 nummers, dus daar is ook niets abrupt aan. Misschien zat Rael vanaf het toilet te luisteren?
Nee, ik stond in het voorvak.
Reply
(17-04-2020, 23:25)thomas9790 Wrote: Volgens de setlist speelden ze de gebruikelijke 25 nummers, dus daar is ook niets abrupt aan. Misschien zat Rael vanaf het toilet te luisteren?

Onnodige opmerking dat laatste, maar goed. Op BKS was er ook een onduidelijk einde, dus ik vind het niet zo gek. Plus ik vond dat concert relatief tegenvallen. De verschillende meningen houd je altijd Rael.
Reply
Die show in Berlijn, hierboven gepost, though. Dat was me een concertje wel. Beste keer dat ik ze zag.

En oké, dat zal deels aan de geweldig zwoele avond en het publiek gelegen hebben. Maar toch vooral aan de band die in topvorm was door niet té uitbundig te touren.

Wat had ik die trouwens graag gezien rond 2000-2001 als ik die beelden zo zie (en de bootlegs zo hoor).
Reply
Ik zou dolgraag teruggaan naar 2007 om ze nog eens met zoveel mogelijk In Rainbows-nummers te zien optreden. Maar mag niet klagen dat ik ze in 2016 en 2017 heb kunnen aanschouwen Smile
Reply
2017 op BKS was zeker bijzonder, maar voor mijn gevoel een zeer sterke band over zijn top.

GA toch voor Pinkpop 2001. Voor mij de beste periode. Al hangt deze ervaring samen met de show die TOOL toen gaf in de tent, vlak voor Radiohead. Die combinatie was brilliant.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)